Η Φωλιά της Βίας

skatobatsos1.jpg

Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα του in.gr, πληροφορήθηκα ότι σε συνέντευξη που έδωσε ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης κ. Β.Πολύδωρας άσκησε δριμύτατη κριτική στο Συνασπισμό λέγοντας ότι:

«Γοητεύθηκε από τη βία. Πλαστογράφησε τον εαυτό του έτσι. Δεν είναι όμως δική μου δουλειά να αξιολογώ τις μεταλλάξεις του Συνασπισμού. Εγώ σέβομαι το κόμμα ως κοινοβουλευτικό κόμμα και φυσικά αναγνωρίζω το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού του. Δεν μπορώ να τον δεχθώ όμως ως ‘φωλιά της βίας’. Τελικός κριτής ο λαός.»

Δε σκοπεύω να υπερασπιστώ το Συνασπισμό από την επίθεση του κυρίου Υπουργού. Μεγάλα παιδιά είναι, εκπροσωπούνται και στη Βουλή, μπορούν άρα να υπερασπιστούν τον εαυτό τους μόνοι τους. Θέλω να σταθώ όμως σε μία μικρή φράση που ξεστόμισε ο Βύρων Πολύδωρας: «Η φωλιά της βίας». Εύστοχος προσδιορισμός, δυστυχώς όμως το βέλος του Υπουργού φαίνεται να καρφώθηκε σε λάθος στόχο. Γιατί φωλιά της βίας δεν είναι κατ’ αποκλειστικότητα ούτε ο Συνασπισμός ούτε κανένα άλλο πολιτικό κόμμα. Ούτε καν το ακροδεξιό και μισαλλόδοξο ΛΑ.ΟΣ. Φωλιά της βίας είναι πλέον ολόκληρη η Ελλάδα. Κι αυτό γιατί είναι μια ωραία χώρα που διαθέτει:

  • Μία ανίκανη και βουτηγμένη στη διαπλοκή κυβέρνηση, που προάγει τις οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες ενώ παράλληλα φροντίζει να συγκαλύπτει φαινόμενα αστυνομικής βίας και (παρα)κρατικής ασυδοσίας. Σε αρκετές περιπτώσεις τα καλλιεργεί ηθελημένα κιόλας.
  • Μία χλιαρή και εξίσου διεφθαρμένη αξιωματική αντιπολίτευση.
  • Πληθώρα υπερσυντηρητικών πολιτευτών (όλου του πολιτικού φάσματος) που καπηλεύονται την εθνική μας υπερηφάνεια και την πολιτιστική μας κληρονομιά προκειμένου να χαϊδέψουν τα αυτιά των εξίσου υπερσυντηρητικών ψηφοφόρων τους.
  • Δικαστική εξουσία που – όταν δεν τρώει τις ίδιες τις σάρκες της – ασχολείται συστηματικά με την προάσπιση των συμφερόντων των ισχυρών έναντι των ασθενέστερων. Χρησιμοποιώντας βία όπου κρίνει απαραίτητο.
  • Υποκινούμενα μέσα μαζικής εξημέρωσης που επιμένουν στις αφοριστικές δημαγωγίες περί εγκληματιών αλλοδαπών και αιμοσταγών κουκουλοφόρων, ταυτόχρονα αποπροσανατολίζοντας την κοινή γνώμη από τα πραγματικά προβλήματα της χώρας (με απατηλές φαντασιώσεις κακόγουστης γκλαμουριάς που θα ζήλευε ακόμα κι η χούντα).
  • Μία θρησκευτική ηγεσία που καλλιεργεί το φανατισμό και τον εθνικισμό, αρνούμενη κατηγορηματικά να αποδεχτεί το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των πολιτών στην διαφορετικότητα.
  • Στρατιές ολόκληρες κακομεταχειρισμένων και ανασφάλιστων μεταναστών, που αντί να ενσωματώνονται ομαλά στην ελληνική κοινωνία αντιμετωπίζονται συλλήβδην σαν παρείσακτοι και απολίτιστοι σκλάβοι. Και κάποιες φορές οδηγούνται στο να συμπεριφερθούν ανάλογα.
  • Μία νεόκοπη και κακομαθημένη πλουτοκρατία, που στις περισσότερες περιπτώσεις απέκτησε χρήμα και δόξα με κάθε άλλο παρά νόμιμους τρόπους.
  • Μία μειοψηφία τσαμπουκαλεμένων ανηλίκων και βαριεστημένων ενηλίκων, που καμώνονται τους εναλλακτικούς και οργισμένους επαναστάτες (συνήθως μέχρι να καταφέρουν να βολευτούν κι αυτοί οι καημένοι, οπότε θα τα ξεχάσουν όλα).
  • Τέλος, μία ανίσχυρη πλειοψηφία καταχρεωμένων, κομπλεξαρισμένων και φοβισμένων υπηκόων, οι οποίοι αρέσκονται να πιστεύουν ότι είναι απόγονοι των επιφανών ανδρών που κάποτε έχτισαν Παρθενώνες και Αγιασοφιές, ίδρυσαν τη Δημοκρατία και χάρισαν τα φώτα του ΕΛ-ληνικού πολιτισμού στην οικουμένη. Λες και ο πολιτισμός και η παιδεία έχουν εντυπωθεί αυτομάτως στα γονίδια τους. Λες και τα ξεφτισμένα παραμύθια θα τους προσδώσουν τη χαμένη αξιοπρέπεια που οι ίδιοι ποτέ δεν έκαναν τον κόπο να επαναδιεκδικήσουν. Λες και οι άνθρωποι που δε διστάζουν να ασκήσουν βία στα ίδια τους τα παιδιά θα επιδείξουν ευαισθησία απέναντι στον άγνωστο συνάνθρωπο τους (ιδίως όταν αυτός είναι αλλοεθνής ή αλλόθρησκος).

Με λίγα λόγια, αν μας ενδιαφέρει πραγματικά να ξεριζώσουμε τη βία από τη ζωή μας, ας ξεκινήσουμε από τη βία που αφήνουμε τόσο καιρό να φωλιάζει μέσα μας. Και να μην πετάμε μαλακίες δεξιά-αριστερά όποτε μας συμφέρει.

Advertisements
This entry was posted in υπεροψιες, αγριαδες. Bookmark the permalink.

31 Responses to Η Φωλιά της Βίας

  1. Ο/Η pølsemannen λέει:

    Προσυπογράφω το πόστιον. Ακριβώς έτσι.

    «(με απατηλές φαντασιώσεις κακόγουστης γκλαμουριάς που θα ζήλευε ακόμα κι η χούντα)»

    Μπα μην το λέτε. Εάν υπήρχαν τότε οι σημερνές οπτικοακουστικές δυνατότητες θα είχαμε αποτελέσματα εκπάγλου καλλονής και εθνικοφρόνου ηθικής. Καλά με τις διπλεκόμενοι εργολάβοι που κυκλοφορούν σήμερα, μέχρι και το «Τάμα του Έθνους» στα Τουρκ.. εεε Ελληνοβούνια θα είχε κτιστεί.

  2. Ο/Η Rodia λέει:

    Τα είπες όλα! Το μόνο που με ξάφνιασε: «Μία νεόκοπη και κακομαθημένη πλουτοκρατία, που στις περισσότερες περιπτώσεις απέκτησε χρήμα και δόξα με κάθε άλλο παρά νόμιμους τρόπους.»
    ..είναι δυνατό να αποκτηθεί πλούτος και δόξα (σε υπέρμετρο βαθμό) με νόμιμα μέσα;

    Πριν μερικά χρόνια διατύπωνα την ένστασή μου απέναντι στις εικόνες φρίκης και βίας που διαδίδονταν στο διαδίκτυο, θεωρώντας ότι ενισχύουν -ή και διαφημίζουν- τη βία. Προσφατα έχω αλλάξει γνώμη, χρειάζονται οι εικόνες. Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι φαντασία και τα προβλήματα τα θέλουν μασημένα στο πιάτο.

  3. Ο/Η Sardonian λέει:

    τι βαράς ρε;ξες τι τον ειχα εγώ τον Περικλή;

  4. Ο/Η αμμος λέει:

    Ρητορικά εύστοχο κείμενο.

    Συγγνώμη αν θα διαβαστώ προβοκατόρικος, με ενδιαφέρει όμως πραγματικά η άποψή σου: Αν δεχτούμε πως έτσι βλέπεις τη σύγχρονη Ελλάδα, σου δίνει αυτή η οπτική σου την οποιαδήποτε διάθεση να παρεμβείς κοινωνικά – πολιτικά; Επι του βιωματικού αναρωτιέμαι, το κείμενο είναι πολύ συναισθηματικά γραμμένο για να έχει δίκιο ή άδικο.

  5. Ο/Η Rodia λέει:

    ~~Αμμε, ωραίο ερώτημα. Να απαντήσω πρώτη; Νιώθω βραχυκυκλωμένη «βιωματικά».

  6. Ο/Η nefelikas λέει:

    @pølsemannen

    Πρόσφατα άκουσα ότι συζητιέται η δημιουργία «θεματικού πάρκου» (τύπου Disneyland) στο Μαραθώνα. Αφιερωμένο στην ένδοξη μάχη εννοείται. «Πολεμική αρετή των Ελλήνων» σε μεταμοντέρνα έκδοση…

    @Ροδιά (1)

    Έστω ότι κάποιοι μπορούν να βγάλουν πολλά χρήματα με νόμιμους τρόπους (είτε κληρονομώντας τα είτε ξεπλένοντας τα από κάποιους που τα έβγαλαν βρώμικα).

    @Sardonian

    Με συγχωρείτε αν άσκησα (ψυχολογική) βία επάνω σας. Μου δίνει το δικαίωμα η μακρινή μου συγγένεια με τον Αριστοφάνη, τον Σωκράτη και τον Διογένη :-ΡΡΡΡ

  7. Ο/Η nefelikas λέει:

    @αμμος

    Η αλήθεια είναι ότι μία τόσο «μηδενιστική» οπτική έχει τα προβλήματα της. Είναι μεγάλος ο πειρασμός να σκεφτείς «δε πα να γ@#$%ούν όλοι τους» και να κοιτάξεις να βολέψεις την πάρτη σου. Όμως το συναισθηματικό κενό που σου αφήνει μια τέτοια στάση καλύπτεται μόνο με λοβοτομή (η οποία είναι ως γνωστόν απαγορευμένη). Άρα, σκοπεύω να επιμείνω να κυνηγάω ανεμόμυλους, ακόμα κι αν καταλήξω να φανώ γραφικός. Ούτως ή άλλως, και να αποφάσιζα να εγκαταλείψω αυτό το αίσχος πάλι σε αντίστοιχα σκατά θα κατέληγα. (Στη χούντα έπαιζε το ενδεχόμενο να «αυτοεξοριστεί» κανείς στη δημοκρατική Γαλλία π.χ. Σήμερα όμως;)

    @Ροδιά (2)

    Βραχυκύκλωμα, ε; Δεν έχεις άδικο. Όπως είχα πει και παλιότερα κάπου, ξαφνικά ξυπνάς σε έναν κόσμο από Τζον Γουέην και συνειδητοποιείς ότι είσαι Ινδιάνος.

    Όσο για την εικόνα της βίας στο προηγούμενο σχόλιο σου, θέλει προσοχή να μην καταντήσει διαστροφή η κατανάλωσή της. Και να μην συνοδεύεται από τη γνωστή υποκρισία του στυλ «αχ, συμβαίνουν τέτοια φρικτά μεμονωμένα περιστατικά;»

  8. Ο/Η 2Σx2 λέει:

    Αναρωτιέμαι τι είναι χειρότερο:
    Το ότι όλοι ξέρουμε ότι η βία είναι παντού (και δε συνοδεύεται απαραίτητα από χαστούκια, κλωτσιές και λοστούς) αλλά τίποτα δεν αλλάζει ή το ότι κάθε φορά που κάτι νέο μας «σοκάρει» όπως το βίντεο του ξυλοδαρμού αναγκαζόμαστε να παρακολουθούμε ένα θέατρο του παραλόγου και τους αρμόδιους να αλληλοκατηγορούνται χάνοντας το δάσος;

  9. Ο/Η nefelikas λέει:

    @2Σx2

    Υπάρχουν άνθρωποι που τους δείχνεις το φεγγάρι και κοιτάνε το δάχτυλο. Υπάρχουν όμως και άνθρωποι που κοιτάζουν το δαχτυλίδι στο δάχτυλο.

  10. Ο/Η Composition Doll λέει:

    Εδώ είσαι;;;;;!!!!!!!!!!!!!

    :)))))))))

  11. Ο/Η nefelikas λέει:

    @Composition Doll

    Πήρα Πόρσε. Τώρα μπορώ επιτέλους να δέρνω όποιον θέλω ;-)))

    Καλώς με (ξανα)βρήκες 🙂

  12. Ο/Η padrazo λέει:

    προσυπογράφω

  13. Ο/Η Θεραπευτής λέει:

    Ουφ! Ζοφερο κειμενο… Και γ@@ω την πουτ@ν@ μου εχεις δικιο…

  14. Ο/Η exitmusician λέει:

    Νομίζω ότι είμαστε σε ένα μεταίχμιο και ότι αργά ή γρήγορα επίκεινται σημαντικές αλλαγές στην δομή του κοινωνικού ιστού. Και μάλιστα όχι με ομαλό τρόπο.

  15. Ο/Η Gerasimos λέει:

    Ta χουμε ξαναπεί,τα κείμενα σου ειναι απίστευτα και αφουγκράζονται την εποχή μας σε πολύ μεγάλο βαθμό.Συμφωνώ 100% με την πολιτική σου ανάλυση απλά πιστεύω οτι σε ευρύτερο κοινωνικό επίπεδο δεν μπορεί να γίνει τίποτα γιατί οποιαδήποτε οργανωμένη προσπάθεια ενέχει διαπλοκή(δες και πρόσφατη εμπειρία).Αυτό που εγώ απλά κάνω είναι να εθελοτυφλώ,να αντιμετωπίζω τον καθένα όπως θα έπρεπε να είναι και απλά να τα γαμ@ω όλα με λογικότατα επιχειρήματα όταν διαπιστώνω παρεκκλίσεις, προς εκπληξην μου πάντα 🙂 Μου έχει τύχει να μου φερθούν σωστά, όπως πρέπει,παρέμεινα ψύχραιμος σαν να ήταν κάτι σύνηθες,αναμενόμενο ,απλά νομίζω η ματιά μου πρόδιδε απορία και ευγνωμοσύνη :»εσύ πώς ξέφυγες φίλε;…»
    Έχω αναπτύξει χιούμορ και αυτοσαρκασμό και η καταγωγή μου απο κεφαλονιά με βοηθάει απίστευτα, «είναι τρελλός»..τα οράματα μου τα κρατώ θαμμένα μέσα μου και την προσωπική μου δικαίωση την συνοψίζω στην υστεροφημία μου,οπότε δεν είμαι πικραμένος.

    Ήταν κάποιες συμβουλές για ανθρώπους που θέλουν να βγαίνουν γελαστοί από το σπίτι τους :)))
    καλημέρα

  16. Ο/Η albert λέει:

    Εκτός απο το θεματικό πάρκο του Μαραθώνα προτείνω τα εξής:
    1. Να σκαλιστούν γιγαντιαίες προτομές του μεγαλέξανδρου, του φιλίππου και του Παύλου Μελά στο όρος Βέρμιο στο στυλ τω αμερικανών εθνοπατέρων.
    2. Οι δημοτικοί αστυνόμοι Αθήνας-Θεσ/νικης και των τουριστικών δήμων να είναι έφιπποι, να κρατούν δόρυ και να φορούν αρχαιοελληνική στολή.
    3. Να χτιστούν Παρθενώνες σε κάθε κορυφή βουνού. Να δοθεί έμφαση σε βουνά που βρίσκονται κοντά στα σύνορα.
    4. Να σκαφτούν τούνελ που θα συνδέουν Όλυμπο-Δίον- Δελφούς- Δήλο- Ακρόπολη- Ολυμπία-Κνωσσό. Να έχουν και μετρό και αυτοκινητόδρομο. Να εκπονηθούν και σχέδια επέκτασης για Κων/πολη.

  17. Ο/Η pascal λέει:

    Α, εδώ είσαι ε;
    Ωραία

  18. Ο/Η Gerasimos λέει:

    Εδώ ρε παιδιά αρχιτέκτονας μου μιλούσε περί δυνατού αρχαιοελληνικού DNA και όταν του έδειξα το άρθρο του Nature σχετικά με την ακαταλληλότητα πληθυσμών της λεκάνης της μεσογείου να μετέχουν σε γενετικές αναλύσεις λόγω των απείρων επιμίξεων που έχουν υποστεί,μου απάντησε οτι τα περιοδικά αυτά είναι ελεγχόμενα από ανθέλληνες…

  19. Ο/Η nefelikas λέει:

    @padrazo

    Καλά κάνεις, αν και πρέπει να προσέχουμε πού βάζουμε την υπογραφή μας (και την ψυχή μας). Καραδοκούν κοράκια παντού…

    @θεραπευτής

    Να ‘ταν μόνο αυτά… Είναι κι άλλα τόσα αλλά τα άφησα έξω γιατί έπεφτε πολύ βαρύ πια το κείμενο. Σε επόμενο post ίσως.

    @exitmusician

    Θα συμφωνήσω μαζί σου. Προσδεθείτε γιατί επίκεινται αναταράξεις… Στο χέρι μας είναι να μην αφήσουμε κανέναν πιλότο να μας οδηγήσει μέσα σε τυφώνα. Αν και νομίζω πια ότι δεν το γλυτώνουμε.

  20. Ο/Η nefelikas λέει:

    @Γεράσιμος (1)

    Είναι κατά βάση απλό και αφορά ολόκληρη την ανθρωπότητα (κι όχι μόνο το ΕΛ-λαδιστάν): Ή θα προλάβουμε να αλλάξουμε νοοτροπία ή θα χαθούμε. Η βία δεν έχει να κάνει μόνο με εμάς τους ίδιους αλλά και με το περιβάλλον που θα κληρονομήσουν τα παιδιά μας. Εφόσον προλάβουν εννοείται…

    Καλή η κεφαλλονίτικη τρέλα, αλλά από ένα σημείο και μετά καταλήγεις να σε αγνοούν οι «σοβαροί». Είναι επιτακτική ανάγκη να παραμείνουμε ενωμένοι και να υψώσουμε τη φωνή μας όσο είναι ακόμα καιρός. Κι όποιοι ακούσουν.

    @Γεράσιμος (2)

    Ναι, είναι τεκμηριωμένο γεγονός από όλους τους έγκυρους μελετητές (βλ. Λιάκουρα): Έξι δισεκατομμύρια άνθρωποι συνωμοτούν καθημερινά εναντίον του ΕΛ-ληνισμού. Μήπως να τους αφανίζαμε; Πάλι καλά που είμαστε ανίκανοι και θρασύδειλοι, αλλιώς μπορεί και να προσπαθούσαμε…

  21. Ο/Η nefelikas λέει:

    @albert

    Κύριε Παπαθεμελή, σας καταλάβαμε :-Ρ

    @pascal

    Δε μου πήγαινε η καρδιά να σας αφήσω. Απλά μεταλλάχτηκα 🙂

  22. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Ετσι και χειρότερα είναι..
    Και νάταν μόνο εδώ…
    Αρχικά μου ήρθε η εικόνα ότο μπαίνουμε σε τούνελ-μετά σκέφτηκα, ότι μια που η κάθε είδους ακινησία μας δεν το επιτρέπει ούτε κι αυτό, μάλλον το τούνελ έρχεται και μας μαντρώνει !

  23. Ο/Η Eleanna λέει:

    Agapite Nefelika, kai ego mporo na po oti symfono 100% me to keimeno sou parolo pou den meno stin Ellada, ta osa les, ta evlepa fos fanari kathe fora pou erxomoun Ellada (panta 2 vdomades to kalokairi) kai etsi edo kai 12 xronia kathe xrono pairno ena snapshot tis Ellinikis zois pou mono apogoiteysi mou dimiourgei.

    Alla tha prepei na po oti edo kai tous dyo teleytaious mines pou arxisa na diavazo ellinika blogs katalava oti akoma yparxoun anthropoi eyaisthitopoiimenoi sta osa symvainoun gyro tous stin Ellada.

    Kai to erotima pou exo gia ola ta paidia pou syneisferoun me keimena poly aksiologa sta diafora blogs, einai afou ta synaisthimata gia tin katantia ton Ellinon se olo to fasma tis kathimerinis zois, kai politikon dromenon, einai toso dynata, exete skeftei pote ton aktivismo? Kai den leme na kanete tipota xronovoro, i kati to opoio mporei na zimiosei kapoion i kapoious se prosopiko epipedo.

    Alla, gia paradeigma, tha mporousate na mazeyte ta pio aksiologa keimena apo bloggers (pou na exoun kai kapoia sxesi me prosfata gegonota an kai oxi panta aparaitita, apla kentrizoun to endiaferon tou anagnosti perissotero, otan kserei to back story), kai mia fora to mina na ekdidetai ena eidos efimeridas (5 fylla as einai), kapoio entypo yliko to opoio arxika tha stelnete meso free subscription by post, kai gia na ftiaxnotane mia arxiki lista me subscribers, tha mporouse i efimeridoula (peite 100 antitypa gia proti fora), na moirastei se stathmous tou ilektrikou.

    As dimiourgotan mia omada me tous pio prolific bloggers (kai zitao syggnomi gia ti xrisi agglikon pou kai pou alla pistepste me meta apo 17 xronia ektos Elladas kai 12 kanonikos pia politis sto Edimvourgo ksexnas polla) na dimiourgounte metaksy tous idees (think tank me alla logia) na plisiasoun kosmo, na ginei mia prospatheia enimerosis kai provlimatismou.

    Giati kalo einai na ta leme sta blogs, kai elpidoforo gia osous den exoun foni na vlepoun oti telika yparxoun anthropoi pou exoun ta idia synaisthmata gia tin Ellada kai ti zoi se ayti ti xora pou se arketous tomeis einai athlia kai as lene merikoi oti zoume sto paradeiso, alla i gnomi mou einai oti opoios grafei se tetoio styl, tetoia thematologia, grafei 70% gia afypnisi kai 30% apla gia na xalarosei to pniksimo pou niothei.
    Ean den arxisei na eksaplonete i orthi apopsi gia ta xalia mas, sto telos mesa se ethnikofrones, arxaio-fantasiopliktous, arxaiokapilous, enallaktikous anarxes, dithen sosialistes, sklyropyrinikous thriskeyomenous, hooligans, laiko-apateones kompinadorous, psonares, celebrity-zombies tou deyteroleptou, apithmena kenous mataiodoskous neoploutous, anatolikoeyropaious metanastes pou prospathoun mataia na xtisoun to oneiro pou tous yposxethike meta ti ptosi tou kommounismou, panton eidon magkes Ellinares, tha vrethei o kourasmenos Ellinas viopalaistis san to zoo pou exei pesei athela tou kai xoris na to kserei se kinoumeni ammo kai perimenei ekei exontas paradosei ta opla pote tha ftasoun ta skata sta routhounia na ton pniksoun.

    Ayta ta oliga kai apo mena, eyxomai se genikes grammes na pernate oso kalytera ginete kai na synexisete na grafete. Sorry gia ta greeklish episis, ksero oti merikoi ekneyrizonte kai oxi adika :):):)

    Filika
    Eleanna

  24. Ο/Η Rodia λέει:

    Νεφέλικα, γράφεις: «Πάλι καλά που είμαστε ανίκανοι και θρασύδειλοι, αλλιώς μπορεί και να προσπαθούσαμε…» –>> Προσπαθούμε, προσπαθούμε.. η Ανικανότητα και η Βλακεία είναι φοβερά όπλα…

    ~~Eleanna, ωραία ιδέα!:-))

  25. Ο/Η nefelikas λέει:

    @Eleanna
    Σχόλιο-καταπέλτης. Πρώτα απ’ όλα, κοίτα να βάλεις ελληνικούς χαρακτήρες στον υπολογιστή σου και να ανοίξεις blog. Σε χρειαζόμαστε 🙂

    Τώρα, όσον αφορά τα περί ακτιβισμού:

    Δεν ξέρω αν πήρες είδηση την όλη ιστορία που έγινε πριν από 20 μέρες «για την Αμαλία» (το βάζω σε εισαγωγικά γιατί αποδείχτηκε στην πορεία ότι κάποιοι ανακατεύτηκαν για δικό τους όφελος). Συμμετείχα ενεργά με το προηγούμενο blog μου (πιο ενεργά δε γινόταν) και την 1η Ιουνίου καταφέραμε να οργανώσουμε μια πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα κινητοποίηση που περιελάμβανε πολλά από αυτά που προτείνεις και ξέφυγε από τα στενά όρια της ελληνόφωνης μπλογκόσφαιρας και του διαδικτύου γενικότερα. Κάναμε αισθητή την παρουσία μας, εντός και εκτός Ελλάδας. Κάποιοι ενθουσιώδεις είδαν τότε τα blogs σαν μια νέα ανερχόμενη πολιτική δύναμη, αν και κατά τη γνώμη μου αυτό είναι λάθος και θα έπρεπε να μιλάμε κυρίως μια νέα μορφή έκφρασης (ατομική ή συλλογική) ελεύθερων πολιτών, με δυνατότητες παρέμβασης στην ευρύτερη κοινωνία. Έχουν γίνει ήδη πολλές συζητήσεις και στην πορεία πρόκειται να γίνουν κι άλλες για αυτό το θέμα. Το μέσο είναι ακόμα φρέσκο και εξελίσσεται διαρκώς…

    Προσωπικά, απογοητεύτηκα από τη στάση που κράτησαν στο θέμα της Αμαλίας αρκετοί «prolific» και δημοφιλείς bloggers (που προτίμησαν να κρατήσουν αποστάσεις ασφαλείας από τη διαδικασία ή αρκέστηκαν στο να αναρτήσουν ένα κοινό κείμενο για να μην ξεσηκώσουν αντιδράσεις από τους υπόλοιπους). Επίσης, εξοργίστηκα από τους δήθεν καλοπροαίρετους «καπελωτές» που εμφανίστηκαν από το πουθενά και ακόμα και τώρα επιχειρούν να εκμεταλλευτούν τη δυναμική μιας επιτυχημένης κινητοποίησης για να καθιερωθούν (στη μπλογκόσφαιρα αλλά και στο πολιτικό τοπίο γενικότερα). Σε μαραθώνιες ανταλλαγές mail προσπάθησα να εξηγήσω ότι αν συνεχίσουν να καπηλεύονται το όνομα μιας νεκρής και να επιδιώκουν αόριστους στόχους θα αμαυρώσουν την όλη προσπάθεια. Θεωρήθηκα μηδενιστής και εγωκεντρικός. Δέχτηκα οχετό ύβρεων και απειλών. Σιχάθηκα τόσο πολύ που αποφάσισα να κλείσω το blog μου, ώστε να μη μπορεί κανείς να με αποκαλέσει «κοράκι». Παρά το γεγονός ότι έφτασε ξαφνικά (λόγω της κινητοποίησης) να είναι ένα από τα πιο πετυχημένα blogs της Ελλάδας. Δεν ήταν αυτός ο στόχος μου, όσο περίεργο και να φαίνεται αυτό σε κάποιους.

    Γιατί στα λέω αυτά όμως; Ίσως γιατί πιστεύω ότι σαφώς και πρέπει να γίνονται δράσεις και κινητοποιήσεις, με την προϋπόθεση όμως ότι όσοι παίρνουν ενεργό μέρος σ’ αυτές πρέπει να είναι αποφασισμένοι ότι θα εκτεθούν, θα κουραστούν, θα δεχθούν σκληρή κριτική και ενδεχομένως θα αποτύχουν. Κοινώς, θα ρισκάρουν. Επίσης, πέρα από αυτονόητα ζητήματα μιας προσωρινής «διαδήλωσης» (όπως είναι το δικαίωμα όλων μας σε δωρεάν και αποτελεσματική περίθαλψη), οποιαδήποτε απόπειρα διαρκούς πολιτικής παρέμβασης συνεπάγεται κοινούς στόχους και όραμα, ξεκάθαρη ιδεολογία και γνώση σε βάθος των προβλημάτων και των πιθανών λύσεων. Άρα μιλάμε για ένα είδος κινήματος, το οποίο είναι πολύ βαριά λέξη και προϋποθέτει ότι όσοι συμμετέχουν γνωρίζονται καλά και οι μεταξύ τους σχέσεις είναι δοκιμασμένες. Διαφορετικά μιλάμε για έναν εικονικό όχλο, που γκρινιάζει για την αστυνομική βία σήμερα και για κάτι άλλο αύριο μόνο και μόνο για να μπορεί να κοιμηθεί καλύτερα τα βράδια. Για «ηλεκτρικά πρόβατα» που χειραγωγούνται πανεύκολα από τον κάθε επιτήδειο «μπλογκοπατέρα» που θα βρεθεί στο δρόμο τους.

    Εγώ κουράστηκα και δε σκοπεύω να προσπαθήσω ξανά να συσπειρώσω χιλιάδες αγνώστους για να ξεκινήσω επαναστάσεις. Όποιος θέλει μπορεί να δοκιμάσει να το κάνει και αν αποδειχτεί ακέραιος και ανιδιοτελής θα με έχει στο πλευρό του. Αλλιώς, θα κοιτάξω να κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου για να τον σταματήσω.

  26. Ο/Η nefelikas λέει:

    @L’Enfant de la Haute Mer

    Το τούνελ που αναφέρεις μου θυμίζει λίγο το «τρενάκι του τρόμου» στα λούνα παρκ. Εξίσου μίζερο και γελοίο, ωστόσο σκοτεινό.

    @Ροδιά

    Δε θα χρειαστεί να προσπαθούμε για πολύ ακόμα. Όχι ότι κουραστήκαμε και ιδιαίτερα δηλαδή για να τα κάνουμε τόσο μπάχαλο… Shit happens.

  27. Ο/Η Eleanna λέει:

    @ nefelikas

    Prota apo ola thelo na se eyxaristiso gia ta kala sou logia kai gia tin protropi sou na ftiakso blog. Ayto einai kati pou trigyrizei sto myalo mou kamposo kairo tora. Elpizo kapoia mera na paro to tharros kai na to kano. Oson afora to thema tou aktivismou, ksero akrivos tin istoria me to blog tis Amalias kai ti dimiourgithike me aformi tin istoria tis kai ta toso dynata tis keimena. Kai fysika kai ego apogoiteytika me to oti synexise sti poreia meta tin 1 tou Iouni.

    I prosopiki mou apopsi sto thema tou aktivismou einai oti prota apo ola pistevo stin dynami tou plithous os arithmitiki dynami kai mono, i opoia metagenestera mporei na metafrastei os pososto politikou kostous.
    To plithos os noumero prepei na ftasei ena kritiko simeio to opoio otan to kseperasei na theoreite os aksiologi dynami pou mporei realistika na ferei allages stin typiki ydiosygkrasia tou Ellina.

    Pos mporoume na ftasoume ayto to simeio?
    Ksekiname me to atomo os monada tou plithous. O apolytos aktivistis-atomo prepei na exei os idiotites tou xaraktira tou ta eksis:
    1. Agapi se megalo vathmo gia to antikeimeno pou ton apasxolei (px. Ellada, koinonia, epaggelmatikos xoros, otidipote ). Genika opoiadipote sfaira mesa stin opoia to atomo-aktivistis yparxei.

    2. Ypereyaisthisia sta provlimata pou vlepei oti vlaptoun to antikeimeno pou agapaei, se simeio na prospathei na sopasei tis skepseis sto myalo tou gia na vrei ligi ora iremias

    3. Adynamia na sopasei sto na dialalei ayta ta provlimata, i opoia merikes fores mporei na ton apoksenosei apo filous, gnostous, synadelfous klp.

    4. Anidioteli kinitra, den prepei na pistevei se kanena politiko orizonta, pistevei mono sto ekplirosei to skopo tou gia na mporesei na vrei galini mesa tou

    5. Kai fysika orama, to opoio einai polly simantiko an thelei na ferei allagi sto paron systima, zoi, koinonia, se oti ton apasxolei. To orama metafrazete se stoxous – milestones (kai pali sorry gia to aggliko) pou tha feroun kontytera tin allagi.

    Aytos kata ti gnomi mou einai o apolytos aktivistis, pou an to kaloskefto atoma mono san ton Gandi i ton Martin Louther King kalyptoun ola ta parapano sto megisto tous vathmo. Kai fysika yparxoun vathmides kai mesa se aytes tin vathmides tou aktivisti eimaste kai oloi emeis, enas anonymos laos me provlimatismous, me eyaisthisies se kathimerina provlimata pou metalasontai se pikria kai isos se megalyteri ilikia se kynismo, kourasi kai adiaforia, me oramata pou argopethainoun xoris na to paroume xampari, eno kornaroume sto mprostino mas giati den ksekinise molis to fanari allakse sto prasino, me agapi gia to spiti mas, tous dikous mas, ton eayto mas, tin patrida mas, mia agapi pou pairnei o kathe aneythynos kai kapileyete, o kathe politikos kai ekmetaleyte, o kathe apateonas kai ploutizei. Opote oloi ligo os polly exoume enan aktivisti mesa mas. Arkei na ksypnisei. Arkei na vrei to pathos tou. Alloi pathiazonte me ta koinonika, alloi me ta epaggelmatika, alloi me ta perivallontologika kai outo katheksis.

    Se deyteri fasi, to xiliomasimeno rito tou patera mou otan eimoun sto sxoleio ‘i syxni epanalipsi einai mitir mathiseos’ fainete na mporei na efarmostei kai edo. Mesa sto synnothelema apo axristes plirofories pou mas vomvardizoun kathimerina narkonontas to pneyma mas kai mesa se mia epitideymena dyskoli kathimerini zoi pou se adeiazei psyxologika kai somatika, empneysmena keimena pou eixa ti tyxi na antikriso sta diafora blogs katafernoun na patisoun eyaisthites xordes kai na ksypnisoun koimismenes syneidiseis (fanero paradeigma opos anaferes kai esy to blog tis Amalias kai to apotelesma pou efere). Ayti i synexis ekthesi tou atomou se tetoia keimena, dimiourgei mia katastasi anysixias stin allote valtomeni zoi tou.

    Paradeigma prosopiko eitan to ksekinima tou polemou sto Irak pou eixe kataklysei ta mesa mazikis enimerosis prin merika xronia. Prosopika den grafo eykola kati giati parolo pou m’aresei to apotelesma tis grafis, to katheyayto grapsimo enos keimenou to theoro eksontotiko san genna. Se ekeini loipon ti periptosi, ta synaisthimata mou eitan toso dynata sto thema tou polemou pou se mia stigmi entasis, kathisa kai egrapsa ena 10selido keimeno se ena polemoxari dimiosigrafo sto topiko radiostathmo pou akougame sti douleia. Den efera allagi alla eniosa kalytera pou ta eipa. Kai aytos einai o stoxos tou aktivisti, na kanei to atomo na thelei toso polly na pei ayto pou niothei pou den tha ysixasei.

    Gia na kleiso giati aisthnanomai oti sfeterizomai to blog sou mias kai ta post mou sxedon panta einai makroskeli (tha prospathiso na ftiakso kapoia stigmi to diko mou, an kai pasxo kata periodous apo elleipsi aytopepoithiseis), o dikos mou aktivismos opos ton fantazomai einai semnos kai diakritikos, den anaferomai se kinima, anaferomai se ksesikoma syneidiseon. Na niosei o Ellinas oti einai to dikaioma tou os anthopos kai politis na kritikarei dimiourgika se oti aisthanete me pathos oti den ton ekfrazei, oti ton adikei, oti ton prosvalei kai na apaitei allages. Ean o kathenas mas askouse ayti ti kritiki exontas tin os dikaioma tou, polla apo ta aisxi pou yparxoun simera den tha eixan emfanistei. Kritiki sta politika, kritiki ston epaggelmatiko xoro, kritiki sti thriskeia, se olous tous tomeis tis simerinis monternas zois mas. Ena momentum thelei mono gia na parei myrodia o mesos Ellinas oti kai keinos pou zei se ena retire kouti stin Kypseli gia paradeigma, i se ena ftoxospito se ena ksexasmeno xorio, exei aksia, exei aksioprepeia, exei foni.

    Telos dyo polly simantika stoixeia pou prepei na anaferthoun toulaxiston (theloun megali analysi kai ayta) einai i aytokritiki tou kathena mas prin askisoume kritiki sto kosmo gyro mas kai gia tous Ellines eidika na syniditopioisoun oti ayti i xora tous anikei kai eimaste apolyta ypethynoi oloi mas gia opoia poreia exoun parei ta pragmata simera.

    Dystyxos, i gennisi tou monternou Ellinikou kratous eitan sxediasmeni lathos apo tin arxi, afou niotho oti pote den aisthanthikame ypethynoi polites me arxikes paternalistikes kyverniseis-andreikela ksenon dynameon kai nomothesies kopso-rapsimata systimaton allon xoron. Me alla logia foresame ena koustoumi pou apo tin arxi to niothame second hand charity kai oxi kati pou rapsame monoi mas kai meiname na niothoume perifanoi me ta apomeinaria enos arxaiou politismou pou synevei sta meri mas dyomisi xiliades xronia prin kai ousiastika exoume patisei to delete gia oti synaivei apo tote os tora rixnontas allepaliles katigories oti ola einai daktylos kryfon dymaneon pou theloun tin Ellada ypovivasmeni sta pagkosmia matia tou kosmou.

    Anyways, edo stamatao, xairomai pou ksanarxises na grafeis afou kai ego opos polloi alloi se ksero apo to palio sou blog parolo pou den egrapsa pote ena post. Na min afineis kanena na sou parei to dikaioma na kaneis gnosti tin apopsi sou me to tropo pou tin kaneis, kai meis na exoume tin eyxaristisi na se diavazoume kai na provlimatizomaste stin kathimerini mas zoi.

    Filika
    Eleanna

  28. Ο/Η nefelikas λέει:

    @Eleanna

    Μετά από τέτοιο σχόλιο-ποταμό, δεν έχω να προσθέσω τίποτα πέρα από το ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ανοίξεις ένα blog τώρα! (και κάνε κάτι για τα greeklish σε παρακαλώ).

    Καλημέρα

  29. Ο/Η αμμος λέει:

    Ελεάννα θα συμφωνήσω με το Νεφέλικα, άνοιξε στάνταρ κάτι δικό σου, να σημειώσω κιόλας ότι τόσο εκτενή σχόλια δείχνουν ήδη υπαρκτή ανάγκη να μοιραστείς τις σκέψεις σου γραπτά.

  30. Ο/Η Eleanna λέει:

    @nefelikas, αμμος

    Όπως βλέπετε κατάφερα και έβαλα τα ελληνικά fonts 🙂 Θέλω απλά να ευχαριστήσω και τους δυό σας γιά τα ενθαρρυντικά σας σχόλια. Σκεφτόμουν αρκετό καιρό να φτιάξω και εγώ ένα μπλογκ, αφού υπάρχουν θέματα που με καίνε, όπως όλους μας άλλωστε και έτσι τώρα το πήρα απόφαση και το έκανα.
    Οπότε παιδιά είμαι και εγώ στο πλευρό σας, έστω και από κάπως μακριά, συμμετέχοντας στην συνεχώς αυξανόμενη λίστα των Ελλήνων bloggers που διατηρεί μέσα της πολύ αξιόλογους ανθρώπους. Και πάλι ευχαριστώ γιά το ευγενικό σας έναυσμα.

    Εις το επανειδήν
    Ελεάννα

  31. Ο/Η nefelikas λέει:

    @Eleanna

    Καλώστηνε κι ας άργησε 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s