Ξι for Ξεπέτα

ksepeta-1.jpg

Αφορμή στάθηκε ένα σχόλιο που άφησα στο πολύ ενδιαφέρον post του Γιώργου Μαργαρίτη «Κάμερες και 1-1-4»:

«Όπως κάποτε είχαμε τα 15 λεπτά δημοσιότητας (που πιο πολύ τείνουν προς το 15 δευτερόλεπτα πια), τώρα έχουμε το ίδιο φαινόμενο για τα γεγονότα (και όχι μόνο για τα πρόσωπα). Σερφάρουμε στον αφρό των ειδήσεων, κλικάρουμε από το ένα θέμα στο άλλο, και στο τέλος δε νοιάζεται κανείς για το αν μπήκαν κάμερες στο σπίτι του, αρκεί να έχει ένα τηλεκοντρόλ να κάνει ζάπινγκ στις κάμερες που έχουν στα σπίτια τους οι άλλοι.»

Κοινώς, ζούμε στον αστερισμό του εφήμερου. Εργαζόμαστε, ενημερωνόμαστε, διασκεδάζουμε, ερωτευόμαστε, τσακωνόμαστε, επαναστατούμε – οτιδήποτε, αρκεί να γίνεται βιαστικά για να περνάμε χωρίς καθυστέρηση στο επόμενο ζήτημα που θα μας απασχολήσει. Για λίγο. Στα όρθια. Στην ξεπέτα.

Θέλουμε να οργανώσουμε μια κινητοποίηση διαμαρτυρίας για την καταπάτηση των δικαιωμάτων μας; Εντάξει, αρκεί να έχουμε τελειώσει σε καμιά ωρίτσα γιατί πρέπει να πάω και για ψώνια. Και φυσικά, το πρόβλημα να έχει λυθεί μέχρι αύριο, αλλιώς δεν έχει νόημα να μπω στον κόπο.

Θέλουμε να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο βιοτικό επίπεδο για τα παιδιά μας; Μωρέ κάτσε να έρθει η σειρά μου να πάω στον Φερεντίνο και του τα ‘χω πάρει όλα μέσα σ’ ένα τέταρτο. Σιγά μην περιμένω από την κωλοδουλειά…

Θέλουμε να βρούμε λύσεις για το ασφαλιστικό, το εκπαιδευτικό ή το περιβαλλοντικό; ΟΚ, αλλά μην το τραβήξουμε πολύ γιατί πρέπει να προλάβω να δω το ματς. Τι πάει να πει «αυτό είναι σοβαρό;» Τίποτα δεν είναι πιο σοβαρό από το ματς φιλαράκο. Άσε που έχω παίξει πεντακόσια ευρώπουλα στον άσο…

«Ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε» έλεγε ένα παλιό διαφημιστικό σλόγκαν. «Σήκωσε το το γαμημένο, δε μπορώ, δε μπορώ να περιμένω» φωνάζαμε όλοι πριν από λίγα χρόνια. Βιαζόμαστε φαίνεται. Πρέπει να τα καταναλώνουμε όλα φρέσκα, αλλιώς χάνουμε το ενδιαφέρον μας. Κι αν κάποια πράγματα δε γίνονται στην ξεπέτα, τι να κάνουμε; Ας αναλάβουν να τα κάνουν άλλοι που έχουν υπομονή. Το πολύ-πολύ να βαρεθούν κι αυτοί, να τα ξεπετάξουν και να τα κάνουν σκατά. Πρώτη φορά θα ‘ναι;

Advertisements
This entry was posted in ...και πολλα αλλα, υπεροψιες, εξοδοι κινδυνου. Bookmark the permalink.

12 Responses to Ξι for Ξεπέτα

  1. Ο/Η silia λέει:

    Ακριβώς έτσι …. Γεια στο στόμα σου …
    Μου θύμισες (λίγο … ακροθιγώς) κάποιο παλιό μου γραπτό , το «ΤΑ ΣΕΝΤΟΝΙΑ» . (Δεν ξέρω πως μπαινει λινκ στα σχόλια) . Ίσως και να μην έχει απόλυτη σχέση μ’ αυτό το ποστ σου , αλλά …. μου το θύμησες .

  2. Θα σου έγραφα μία μακροσκελή και εμπεριστατωμένη επαναστατική άποψη για το πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο αυτό, αλλά πρέπει να πάω να δω prison break τώρα. Μπορεί να σου γράψω το σχόλιο αύριο.

    Ή μεθαύριο.

    Ή όταν τέλος πάντων θα έχουν μπει οι κάμερες για τα καλά. Κάτσε πρώτα να μπούνε και μετά το συζητάμε…

  3. Ο/Η nefelikas λέει:

    @silia

    Ομολογώ ότι δεν έψαξα και πολύ, πάντως δεν το βρήκα το post που αναφέρεις. Καλωσήρθες 🙂

    @Γιώργος Μαργαρίτης

    Κι εγώ σκόπευα να σου απαντήσω με κάτι ψαγμένο και βαθυστόχαστο αλλά βαριέμαι :-Ρ Δε μου είπες πώς σου φάνηκε η «ιεροσυλία» μου στο αγαπημένο σου λογότυπο…

  4. Ο/Η Ν.Α.ΛΑΜΠΗΣ λέει:

    Εγώ θα διηγηθώ ένα πολύ σχετικό, κατά τη γνώμη μου, περιστατικό πριν κάπου 30 χρόνια.
    Στην Συντακτική Επιτροπή του ερασιτεχνικού εβδομαδιαίου «Παρατηρητή της Ηπείρου» εμφανίστηκε ένας συμπολίτης με ένα καλογραμμένο άρθρο για τη ρύπανση της λίμνης της πόλης μας, των Γιαννίνων, από παράνομες συνδέσεις βόθρων με το δίκτυο αγωγών ομβρίων.

    Το είχε «σηκώσει» τότε το θέμα ο ΠτΗ, η λίμνη βρωμούσε, τα ψάρια της είχαν σχεδόν εξαφανιστεί, η υπερτροφία των φυκιών είχε φουντώσει, η πρασινίλα την κάλυπτε, δίκτυο ακαθάρτων δεν υπήρχε, όλοι είχαν βόθρους και τους άδειαζαν με βυτία. Αλλά πολλοί «μάγκες» είχαν συνδέσει, παράνομα βέβαια, το βόθρο τους με το δίκτυο ομβρίων, που έχυνε τα νερά στην λίμνη. Και ζητούσαμε φυσικά να ανιχνευτούν και να διακοπούν οι συνδέσεις αυτές για να γλιτώσει η λίμνη.

    Το άρθρο του, υπάλληλος της Νομαρχίας ήτανε, είχε μεταξύ άλλων το εξής «διαμάντι»: Ζητούσε από τον Νομάρχη (διορισμένον τότε) να επιδείξει τις αποδείξεις πληρωμής βυτιοφόρων που άδειαζαν τους βόθρους της Νομαρχίας! Ήξερε ότι δεν υπήρχαν. Ήξερε ότι ΚΑΙ η Νομαρχία είχε κάνει παράνομη σύνδεση των βόθρων της με το δίκτυο ομβρίων!
    Δημοσιεύσαμε το άρθρο του με υπογραφή μας. Ήταν φυσικό να μην βάλουμε το δικό του αφού υπάλληλος ήταν. Και επειδή ήταν καλογραμμένο, τόν καλέσαμε να συνεχίσει να γράφει για αυτό ή άλλα θέματα, να μετέχει κι αυτός στην Σ.Ε., η οποία, έτσι κι αλλοιώς, ανοιχτή ήταν πάντα στον κάθε πολίτη.

    Δεν τόν ξαναείδαμε. Νόμιζε ότι, με τόσο τρανταχτό επιχείρημα, η Νομαρχία θα διέκοπτε την παράνομη σύνδεση των βόθρων της άμεσα κι απογοητεύτηκε που δεν έγινε έτσι.
    Κούνια που τον κούναγε… Πέρασε ενάμισυς χρόνος και χρειάστηκαν πολλά άρθρα για να «πειστεί», πιεστεί μάλλον…, ο Νομάρχης να εγγράψει κονδύλι για πληρωμή βοθρατζήδικων και να διακόψει την σύνδεση των βόθρων της Νομαρχίας.

    Ήταν η πιό χτυπητή εμπειρία μας, πάνω στο θέμα που «σκάλισες» Νεφέλικα, αλλά καθόλου η μοναδική.

  5. Ο/Η roidis λέει:

    αυτοί είναι οι ρυθμοί που παίζονται, αυτοί και οι ρυθμοί της καθημερινότητας, και μ’ αυτούς τους ρυθμούς χορεύουμε. τον ελεύθερο χρόνο τον περνάμε καταγγέλλοντας και ότι άλλο έχει ο καθένας μας τάσεις να κάνει.

    καλημέρα σας.

  6. Ο/Η άμμος λέει:

    Όταν πρωτοδιάβασα το κείμενό σου σκέφτηκα να σου γράψω πράγματα που σου λέω κι από κοντά, ότι το ίντερνετ είναι περιορισμένο ως μέσο, όσον αφορά τις κινητοποιήσεις, ότι η περσόνα είναι παράξενο εμπόδιο, δυσκολεύει το πέρασμα από τον ψηφιακό στο πραγματικό κόσμο και άλλα τέτοια. Καθείς με τις κοινοτοπίες του, κι εγώ με τις δικές μου.
    Μη μου απαντήσεις σ’ αυτό, γιατί άλλα σκέφτομαι σήμερα. Μακάρι να ήμασταν όπως μας περιγράφεις, θα ήταν τουλάχιστον μια αρχή, καθένας να ασχοληθεί έστω και λίγο με τον κόσμο που τον περιβάλλει, να δώσει 15 λεπτά όχι για να κάνει κάτι, αλλά τουλάχιστον να σκεφτεί τι βλέπει στις ειδήσεις, τι βιώνει στην καθημερνινότητά του. Ακόμη κι αυτό το «όσο μπορεί και έχει όρεξη ο καθένας» που λέει και ο Ροΐδης αμέσως πριν, λείπει απίστευτα.

  7. Ο/Η nefelikas λέει:

    @Ν.Α.ΛΑΜΠΗΣ

    Μ’ αρέσει που το «ηθικό δίδαγμα» της ιστορίας σου είναι ότι τελικά κάτι έγινε. Αυτό είναι το ενθαρρυντικό. Απλά θέλει υπομονή κι επιμονή. Δυστυχώς.

    Την καλησπέρα μου και να ξανάρθεις (αν και κάτι μου λέει ότι μ’ έχεις επισκεφτεί και παλιότερα…)

    @roidis

    Πώς μπλέξαμε όμως έτσι ώστε να τρέχουμε σ’ αυτούς τους ρυθμούς σαν κουρδιστά μαϊμουδάκια; (που ούτε βλέπουν, ούτε ακούνε, ούτε μιλάνε). Ίσως γιατί δεν προλαβαίνουμε. Ή γιατί θεωρούμε ότι δεν είναι δικό μας το πρόβλημα (μέχρι να μας χτυπήσει την πόρτα).

    Βλέπω δημοσιεύεις σήμερα και το sequel του post σου για τα προσωπικά δεδομένα. Μακάρι να προκύψει κάτι από όλες αυτές τις συζητήσεις στη μπλογκόσφαιρα για το θέμα.

    @άμμος

    Κανείς δεν φαίνεται να έχει ιδιαίτερη όρεξη πια, ούτε καν για τα ζητήματα που τον αφορούν άμεσα. Υπάρχει διάχυτο ένα «δε βαριέσαι» στην ατμόσφαιρα, ένα αίσθημα παραίτησης από τα κοινά, λες και όλα έχουν ήδη χαθεί οπότε το μόνο που μπορεί να μας συμβεί έτσι και αντιδράσουμε είναι να βρούμε το μπελά μας. Μπορεί και να είναι η καθαρά προσωπική (και ελπίζω λανθασμένη) εκτίμησή μου. Μπορεί να είναι και τα Χριστούγεννα που πλησιάζουν. Φοβάμαι όμως ότι η υπερβολική δόση φορμόλης μας ζάλισε. Ώρα να οργανώσουμε καμιά κινητοποίηση να ανάψουν λίγο τα αίματα…

  8. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Για την ακριβεια δεν ειναι βιαστικά.Ειναι ΑΝΕΥΘΥΝΑ.Υπεροχο αρθρο.

  9. Δε μου είπες πώς σου φάνηκε η “ιεροσυλία” μου στο αγαπημένο σου λογότυπο…

    Βασικά μια χαρά το έκανες.
    Αλλά αυτό που πέρασε από το μυαλό μου είναι πως τζάμπα τον κόπο που έκανες, θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις το κλασικό σύμβολο και να γράψεις «V for Variemai»
    (ε?! δεν σε μείωσα πολύ τώρα?)

    Καλημέρα!

  10. Ο/Η nefelikas λέει:

    @kairos (& κατά λάθος ανώνυμος)

    Ίσως να είναι ανεύθυνη η στάση μας γενικά. Αλλά για ποιά ευθύνη μιλάμε; Πώς μπορεί κανείς να εργάζεται, να φροντίζει τα του οίκου του, να του μένει χρόνος για κοινωνικές δραστηριότητες και παράλληλα να είναι ένας υπεύθυνος και ενεργός πολίτης; Μήπως είναι υπερβολή να απαιτούμε από όλους να συμμετέχουν στα κοινά και να εκφράζουν δυναμικά άποψη; Και τους πολιτικούς τι τους έχουμε τότε; Τους κρατικούς λειτουργούς; Τους δικαστές; Στο κάτω-κάτω, μην ξεχνάς ότι εσύ λόγω επαγγέλματος διαφέρεις. Έχεις τη δυνατότητα (και την υποχρέωση ενδεχομένως) να δημοσιεύεις τις θέσεις σου για τα ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία. Οι υπόλοιποι όμως;

    @dimitris-r

    Καλωσήρθες 🙂

    @Γιώργος Μαργαρίτης

    Σιγά μη με μείωσες. Πέρα από το γεγονός ότι το «ξεπέτα» κάνει ρίμα με το «βεντέτα», διαφέρει από το «V for variemai» στο εξής: η ξεπέτα είναι πρόχειρη μεν ενεργή δε. Έχει να κάνει πιο πολύ με τον ρυθμό που ζούμε και την επιφανειακή ματιά μας πάνω στα γεγονότα. Στην ξεπέτα, ανακατευόμαστε με πολλά χωρίς να αφιερώνουμε τον απαραίτητο χρόνο για να εμβαθύνουμε όσο πρέπει. Μας νοιάζει δηλαδή, αλλά όχι αρκετά. Ενώ η βαρεμάρα είναι απλά παθητική στάση. Χεστήκαμε κοινώς. Κατά κάποιο τρόπο, το «V for variemai» λοιπόν (ή το «Ζ for Zμπούτσαμ») είναι πιο έντιμες στάσεις, καθώς εκφράζουν μία συνειδητή απάθεια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s