Ποιός τους γαμεί τους μπλόγκερς; (Update 1)

Είχα ξενυχτήσει όλο το προηγούμενο βράδυ δουλεύοντας, κι έτσι όταν με πήρε η φίλη μου η Κατερίνα από τον ΣΚΑΪ ακόμα προσπαθούσα να ξυπνήσω. Ένας συνάδελφος της ήθελε επειγόντως να βρει έναν αξιόπιστο μπλόγκερ για να εξηγήσει στο κοινό κάτι σχετικό με την όλη φάση. Νομίζω ότι ήταν για το ραδιόφωνο, δεν είμαι σίγουρος. Του εξήγησα ότι δεν είμαι ούτε αξιόπιστος ούτε αρμόδιος να μιλήσω για το θέμα που έχει ανακύψει στην επικαιρότητα, μου είπε ότι απλά θέλει κάποιον να εξηγήσει κάνα-δυο πράγματα για το μέσο από το τηλέφωνο, του έδωσα στεγνά τρία ονόματα μπλόγκερ-δημοσιογράφων και κοιμήθηκα άλλη μισή ώρα τουλάχιστον. Τηλέφωνα και διευθύνσεις δε θυμάμαι να είπα, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος.

Στην πορεία, ενημερώθηκα κι εγώ για τα τρομερά τεκταινόμενα. Είδα έναν τύπο να χτυπιέται σαν πίθηκος στα τηλεπαράθυρα, άκουσα παπαριές που δεν τις χωράει ανθρώπου νους από έγκριτους δημοσιογράφους και εκλεκτούς προσκεκλημένους, έμαθα ότι επίκειται νομοθετικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει τη λειτουργία των «ενημερωτικών» μπλογκς (wtf?*) κι ότι σφάχτηκαν λέει στην ποδιά μας παλικάρια μέσα στη Βουλή, διάβασα υψωμένα λάβαρα που είχαν τη μορφή post και στο τέλος κατάλαβα ότι αυτή τη φορά το παιχνίδι μεταφέρθηκε στην έδρα μας. Μια του κλέφτη, δυο του κλέφτη, τρεις και θα τον ξεκάνουμε. Καιρός μας ήταν.

Μόνο που το ζήτημα της ελεύθερης ή φιμωμένης φωνής των μπλογκς δεν έχει να κάνει με το τι ακριβώς παριστάνουν κάποιες ιστοσελίδες (με όλες τις νομικές ή ηθικές επιπτώσεις που το περιεχόμενό τους συνεπάγεται). Είναι ένα φαινόμενο αρκετά πιο σύνθετο και ουσιαστικό από το να αφορά μόνο τα μπλογκς. Κατά κάποιο τρόπο, ποτέ του δεν τα αφορούσε.

Η μαζική, ανεξέλεγκτη και διαδραστική φωνή των «από κάτω» που διακινείται και πολλαπλασιάζεται στο διαδίκτυο μας βάζει σε μία άλλη διάσταση, τόσο στην επικοινωνία όσο και στο δημόσιο λόγο. Για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας έχουμε στη διάθεση μας ένα θαυμαστό μέσο που παραμένει ελεύθερο και προσβάσιμο στους πολλούς, παρέχοντας τους τη δυνατότητα να διατυπώσουν τις δικές τους απόψεις και τα δικά τους σχόλια – επώνυμα, ψευδώνυμα ή ανώνυμα. Αυτό το γεγονός – ανεξάρτητα από το τι επιλέγει να δημοσιεύσει ο καθένας – καθιστά το διαδίκτυο κάτι παραπάνω από άλλο ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των ανθρώπων (και όχι των πολιτών, του λαού, του έθνους ή της μπλογκόσφαιρας).

Όσον αφορά τις κοινωνικές της προεκτάσεις, η εξέλιξη της ηλεκτρονικής επικοινωνίας μπορεί να αποδειχτεί ισοδύναμη της τυπογραφίας. Για να μη σου πω ότι την έχει ξεπεράσει κιόλας… Το αντίτιμο ίσως να είναι η εξάλειψη της ιδιωτικότητας (κυρίως με την έννοια της διαφύλαξης των προσωπικών μας δεδομένων), η λογοκρισία ή ακόμα και η βίαιη καταστολή (επίσημη ή «ανεπίσημη»). Όμως και πάλι εμείς θαμπωνόμαστε από το όραμα της ουτοπίας που κομίζει αυτή η πρωτόγνωρη αίσθηση ελευθερίας. Κάποιοι ίσως θέλουμε να πιστέψουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα βήμα που θα επιτρέψει νέες ισορροπίες μεταξύ βάσης και εξουσίας, μετατρέποντας την ιεραρχία της πυραμίδας σε ένα πιο οριζόντιο και δημοκρατικό σχήμα. Αν όχι όλοι ίσοι, τουλάχιστον μερικοί από τους πιο ίσους θα κοντύνουν και θα αραιώσουν ώστε να μπορέσουμε να ανασάνουμε κάπως. Ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων, το οποίο εννοείται ότι δεν θα προκύψει αποκλειστικά από το διαδίκτυο (εφόσον προκύψει).

Είναι λάθος βέβαια να λατρέψουμε το τεχνικό σκέλος της όλης υπόθεσης και να σπεύσουμε να ανακηρυχτούμε σε αρχιερείς εν ονόματι του. “Είμαι μπλόγκερ” δεν θα πρεπε να σημαίνει απολύτως τίποτα. Κι εγώ είμαι μπλόγκερ, κι εσύ είσαι μπλόγκερ, κι ο άλλος που ανεβάζει ποιήματα είναι μπλόγκερ, και η κοπελίτσα με τις φωτογραφίες από τα ταξίδια της είναι μπλόγκερ, κι ο κολλημένος με τα βυζιά και τη μπάλα είναι μπλόγκερ, κι ο κύριος που αφρίζει και χτυπιέται στα κανάλια ενδεχομένως είναι μπλόγκερ, και ο χρυσαυγίτης (που χρειάστηκε κοτζάμ απόσυρση Ψιλικατζούς για να περάσει επιτέλους στη δεύτερη θέση της WordPress) είναι μπλόγκερ. Σιγά τη συντεχνία…

Μη μασάτε λοιπόν με την κινδυνολογία των μέσων μαζικής εξαθλίωσης. Αυτό που μετράει είναι το ποιοί είμαστε και όχι πώς υπογράφουμε. Αν μεθαύριο ανεβάσω φωτογραφίες παιδικής πορνογραφίας να είσαστε σίγουροι ότι θα με βρουν και θα με τσιμπήσουν. Αλλά αυτό θα συνέβαινε ακόμα κι αν τις διακινούσα χέρι με χέρι ή τις έστελνα με φαξ. Η πράξη διώκεται, όχι η λειτουργία του μέσου. Όπως λοιπόν δεν μπορεί κανείς να επιβάλλει υποχρεωτικό έλεγχο στα φαξ (ή στα SMS, τα βιντεάκια του Υoutube, τα chat, κλπ), έτσι δεν έχει και κανένα νόημα να ρυθμίσει κάτι που γεννήθηκε και παραμένει ελεύθερο σε όλο σχεδόν τον κόσμο. Εκτός κι αν τον ενοχλεί η φθορά που του επιφέρει στη δύναμή του και θέλει να το λογοκρίνει. Τι κάνει λοιπόν τότε ο πανούργος ο σκύλος ο Ραν Ταν Πλαν; Βρίσκει τον πρώτο που θα μπορούσε σχετικά εύκολα να κατηγορηθεί ότι είναι απατεώνας (προσωπικά μου είναι εντελώς αδιάφορο αν είναι ή δεν είναι), και στο μεταξύ ετοιμάζεται να περάσει νύχτα στη Βουλή μια καλή ασφαλιστική δικλείδα για να έχει ήσυχο τον κώλο του. Κι άντε γράψε μετά τη λέξη «Αλογοσκούφης» σε post αν σου βαστάει…

Αυτά. Θα έλεγα λοιπόν να μην καθόμαστε να συζητάμε για το δάχτυλο παιδιά, αλλά για αυτό που δείχνει.

 

Υ.Γ. (1) Και για να μην ξεχνιόμαστε, η πρόταση για μία μεγαλειώδη, φαντασμαγορική και ανατρεπτική μέχρι το κόκαλο ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ εξακολουθεί να ισχύει. ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΜΑΡΤΙΟΥ. Νέο σλόγκαν: «ΜΑΣΚΑΡΑΔΕΣ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΣΤΕ». Σιγά-σιγά να μαζευόμαστε για να δείξουμε τι εστί ανώνυμο πλήθος, μόνο μην κάνουμε το λάθος και δώσουμε στην πορεία μας «συνδικαλιστικό» χαρακτήρα («εμείς οι μπλόγκερς απαιτούμε» και τέτοιες μαλακίες). Είπαμε, η όλη φάση δεν αφορά μόνο εμάς. Αφορά όλους. Και δεν σηκώνει τσαμπουκάδες με υψωμένες γροθιές και πετροπόλεμο. Σηκώνει δούλεμα. Ας γιορτάσουμε λοιπόν την ελευθερία μας παιδιά – για όσο ακόμα κρατήσει.

Υ.Γ. (2) Διαβάστε επίσης:

Τον Ματθαίο Τσιμιτάκη
Τον ΑΝemos
Τον Oneiros
Τον Chaka-Khan στο arxediaMEDIA
Τον Argos
Τον Γιώργο Μαργαρίτη
Την Penguin Witch

Την Magica
Τον E-lawyer
Το metablogging.gr
Το περιβόητο άρθρο του Ε.Τ.

και πάρα πολλούς άλλους επώνυμους ή ψευδώνυμους συνοδοιπόρους που επιμένουν να κάνουν πράξη αυτό που πλέον κινδυνεύει να θεωρείται κατάπτυστο: Να λένε τη γνώμη τους δημόσια.

*wtf= abbr. “what the fuck”

————————————

Update 1 (Τρίτη 26-2-08, 13:30):

Περιττό να επισημάνω ότι τα (καλοπροαίρετα) μανιφέστα υπεράσπισης των μπλογκς με βρίσκουν τουλάχιστον επιφυλακτικό. Περιορίζοντας την ουσία του προβλήματος στο καλούπι της μπλογκόσφαιρας παρουσιάζουμε προς τα έξω μία πλαστή εικόνα συντεχνίας, διευκολύνοντας έτσι ακόμα περισσότερο το έργο της εξουσίας (που δεν είναι άλλο από την καταστολή κάθε δημόσιας κριτικής που δεν υπόκειται στον έλεγχό της). Δεν είμαστε ούτε συνάδελφοι, ούτε επίδοξοι αντικαταστάτες των δημοσιογράφων, ούτε τίποτα. Άνθρωποι όπως όλοι είμαστε, μόνο που επιλέξαμε να εκθέτουμε τους εαυτούς μας και τις ιδέες μας προς τα έξω (ελεύθερα). Αν κάνουμε λοιπόν το λάθος να τοποθετηθούμε απέναντι στην κοινωνία (ενώ είμαστε απλά ένα κομμάτι της), την έχουμε χάσει την παρτίδα.

Advertisements
This entry was posted in ψυχοτραυματικα, αγριαδες, δικτυολογιες. Bookmark the permalink.

26 Responses to Ποιός τους γαμεί τους μπλόγκερς; (Update 1)

  1. Ο/Η BUTTERFLY λέει:

    Α πα πα! Σε λιγο θα μας πουνε και κομμουνιστες- θεος φυλαξοι!!! Με φανταζεσαι σε κανενα κρατητηριο να τραγουδαω «ειμαστε δυο ειμαστε τρεις ειμαστε μπλογκερ ολκης!»;;;

  2. Ο/Η Sotiris Koukios λέει:

    Δες τε στο ιστολόγιο μου μια πρώτη νομική ανάλυση των blogs. Μας αφορά όλους

  3. Ο/Η Elikas λέει:

    @Butterfly

    Πέρα από την πλάκα, επιμένω. Ξεκολλήστε από το αν είμαστε μπλόγκερς ή όχι. Η απαξίωση (και η σχεδιαζόμενη φίμωση) της φωνής των πολλών έχει να κάνει με την προσπάθεια του κυρίαρχου κατεστημένου να διατηρήσει το αποκλειστικό προνόμιο του δημόσιου λόγου και της επιρροής που ασκεί στον κόσμο. Σήμερα εμείς, αύριο κάποιο φόρουμ, μεθαύριο τα e-mails μας…

    @Sotiris Koukios
    Η κυβέρνηση (και τα συμφέροντα που τη στηρίζουν) έχουν κάθε λόγο να θέλουν να θολώσουν τα νερά. Πέρα από το ηθικό ζήτημα των ανώνυμων συκοφαντικών σχολίων (το οποίο σηκώνει συζήτηση βέβαια), όλα τα υπόλοιπα που ακούγονται για ρυθμίσεις και αυτορυθμίσεις είναι λογοκρισία του κερατά, ντυμένη με την προβιά της πολιτικής ορθότητας.

    Από πότε κόπτονται οι Ευαγγελάτοι και οι Τριανταφυλλόπουλοι για τη σπίλωση αθώων; Από πού κι ως πού μπορούν να μιλάνε οι Τραγκαουνάκηδες για αδιασταύρωτες και παραπλανητικές πληροφορίες; Πώς κι έγινε ο κάθε Πρετεντέρης τιμητής του λειτουργήματος της δημοσιογραφίας; Ναι, και η Μπεζαντάκου είναι τραγουδίστρια μεγάλε…

  4. Ο/Η roidis λέει:

    Μπράβο σου για την περιεκτικότητα και τη σαφήνεια των απόψεών σου.
    Αυτό που μετρά είναι τι γράφεις. Το περιεχόμενο. Όχι αν είσαι μπλόγκερ ή δημοσιογράφος ή πλυντήριο πιάτων.

    Το περιεχόμενο είναι η ουσία.

    Και ορισμένων διαδικτυακών τόπων (όχι κατ’ ανάγκη μπλογκ) το περιεχόμενο ενοχλεί.

    Εκεί εστιάζονται τα δηλητηριώδη βέλη, είναι ο μοναδικός στόχος.

    Συνεχίζουμε.

  5. Παράθεμα: Περί Blogs και Linux « Killing Time with Inspirat0r

  6. Ο/Η inspirat0r λέει:

    έχεις δίκιο. όπως και ο κάθε blogger -άσχετα άμα έχει γνωστό ή μη γνωστό blog. Σημασία έχει τι γράφεις όπως λέει και ο Ροϊδης.

  7. Ο/Η ο Αναμοχλευτής λέει:

    Έτσι! Όπως ακριβώς τα είπες, αγαπητέ Νεφ-ελίκα!!!

    Μόνο που εγώ θα ήμουν πιό ανεκτικός σχετικά με την κρίση που έπαθε ο κ. Καψαμπέλης. Δεν αναλογίζεσαι τι είναι να έχεις μπροστά σου Τρέμη, Πρετεντέρη και Οικονομέα μαζί και να προσπαθής να μιλήσης σοβαρά εξηγώντας την δική σου άποψη που δεν θέλουν να ακουστή. Ούτε Χρυσαυγίτης δεν τα βγάζει πέρα… (ελεγμένο).

    Πάντως όταν οι αδμινιστράτορες του εν λόγω τόπου επέτρεπαν την άκρα χυδαιότητα στα σχόλια, τότε είναι άξιος και ο μισθός τους. Αυτό το λέω έχοντας υπ’ όψη μου την περίπτωση της κας Βερούλη, η οποία για ένα ατυχές της σχήμα λόγου σε μια τηλεοπτική εκπομπή, λόγω εμφανούς της αδυναμίας να εκφραστή σωστά (αθλήτρια στίβου ήταν κάποτε η γυναίκα κι όχι διδάκτωρ του… Αθήνησι), δόθηκε βορά στα άγρια θηρία του παρεπιδημούντος ανώνυμου όχλου για να την λυντσάρουν ηθικά, χωρίς να παρέμβη κανείς τους να μετριάση το νοσηρό μένος και τη χολή των δήθεν εξ… ανθρωπιστικών αιτίων κινουμένων -πλην εκ του ασφαλούς- βωμολόχων.

    Το πάθημα μάθημα; Είδομεν!

  8. Ο/Η Elikas λέει:

    Παιδιά, ευχαριστώ για τα σχόλια και τα links, θα απαντήσω εκτενώς σε όλους αργά το βράδυ γιατί πρέπει να λείψω.

    Μόνο μία σημείωση: αυτό που γράφω περί «απόσυρσης της Ψιλικατζούς» κάθε άλλο παρά ειρωνικό είναι απέναντί της. Είναι σημείο των καιρών ότι μία αξιόλογη πέννα όπως η Κωνσταντίνα αποφάσισε να αποχαιρετήσει τη μπλογκόσφαιρα την ίδια στιγμή που έχουμε αρχίσει και διασυρόμαστε στα κανάλια. Συμπτωματικό ίσως, αλλά μοιάζει σαν τέλος εποχής για αυτό που είχαμε συνηθίσει να είναι τα ελληνόφωνα μπλογκς. Εξαρτάται από όλους μας αν θα υπάρξει συνέχεια και τι μορφή θα έχει.

  9. Ο/Η ioudas λέει:

    » Η πράξη διώκεται, όχι η λειτουργία του μέσου.»

    Πες τα Χρυσόστομε!!!

  10. Ο/Η exitmusician λέει:

    Νεφέλικα κάτι παρόμοιο έχω γράψει κι εγώ. Εκτός του ότι μου μυρίζει δουλειά εκ των έσω, έχω ακούσει τα μύρια άθλια και ανιστόρητα αυτές τις μέρες. Ενώνω τη φωνή μου για την αποκριάτικη διαμαρτυρία.

  11. Ο/Η Elikas λέει:

    Πάλης ξεκίνημα, νέοι αγώνες… Άλλη δουλειά δεν είχαμε.

    @Roidis

    Τοστιέρα αναμμένη είμαι εγώ Ροΐδη μου, όχι πλυντήριο. Ψωμί βάζεις, φωτιά γίνεται. Με την καλή έννοια.

    Υπάρχουν πάντως πολλές ηλεκτρικές συσκευές εκεί έξω όπως αντιλαμβάνεσαι, κάποιες αναμμένες, κάποιες χαλασμένες, κάποιες επικίνδυνες. Μερικές μάλιστα από αυτές διαθέτουν και πληκτρολόγιο. Δεν μπορεί κανένας να τις βγάλει όλες από την πρίζα ταυτόχρονα.

    @inspirator

    Φυσικά και έχει σημασία τι γράφουμε. Και δεν γράφουμε όλοι τα ίδια πράγματα, γι’ αυτό και οποιαδήποτε απόπειρα ομοιογενοποίησης του συνόλου είναι επισφαλής. Ιδίως αν πρόκειται για εκπροσώπησή μας (δες για παράδειγμα την ανεκδιήγητη ΕΕΧΙ που δηλώνει με το έτσι θέλω «Ένωση Ελλήνων Χρηστών Ίντερνετ»). Δεν πάει έτσι το πράγμα όμως. Είναι αδύνατον να υπάρξει δημοκρατία του διαδικτύου, εκτός αν καταργηθούν εντελώς τα προσωπικά δεδομένα και φακελωθούμε άπαντες. Πώς αλλιώς θα ελέγξεις εικονικές πλειοψηφίες; Ούτε θέλω να γίνω πρόεδρος λοιπόν, ούτε θέλω να ψηφίσω για να γίνει κάποιος άλλος. Είτε μας αρέσει λοιπόν είτε όχι, σαν μέσο είμαστε ο ορισμός της αναρχίας.

  12. Ο/Η Elikas λέει:

    @Αναμοχλευτής

    Με τέτοιο ψευδώνυμο που διάλεξες να φυλάγεσαι. Φαντάζεσαι τι θα γίνει έτσι και σε μυριστεί ρεπόρτερ καναλιού; Θα βγαίνουμε μετά όλοι στα παράθυρα και θα δηλώνουμε ότι δεν σε ξέρουμε.

    Δεν είμαστε όμως εμείς πλασμένοι για να γίνουμε σταρ της τηλεόρασης. Αυτά είναι καραγκιοζιλίκια για να διασκεδάζει ο κοσμάκης με τα χάλια μας. Τι νομίζεις; Μπορεί σήμερα να μαζευτηκατε πολλοί εδώ πέρα, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι είμαστε μια χαψιά. Απέναντι στα λιοντάρια των πάνελ και των δελτίων το χειρότερο που μπορεί να κάνει κανείς είναι να τα αγριεύει στριγγλίζοντας. Ρώτα και τον Καψαμπέλη (η ιστορία του οποίου δεν με αφορά περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ανάλογη ιστορία παρουσιάζεται ως είδηση). Μονομάχος σε αρένα πάντα ήταν ανθυγιεινό σπορ άλλωστε. Πόσο μάλλον Χριστιανός…

    Θα μου πεις, αυτή τη φορά παίζουμε έδρα 😉

  13. Ο/Η Кроткая λέει:

    δεν πιστεύω να εννοείς εμένα ως «κοπελίτσα με φωτογραφίες από τα ταξείδια»!!!

    τι τιμή!

    χαχαχαχαχα!!!

    (εννοείται πως συμφωνώ με όλα όσα γράφεις!)

  14. Ο/Η Elikas λέει:

    @ioudas

    Ακολούθησε με. Έχω μόνο έντεκα μαθητές και ψάχνουμε να πάμε κάπου να φάμε την Πέμπτη.

    @exitmusician

    Καλά τα γράφεις κι εσύ και καλά κάνεις και αναφέρεις την υπόθεση της Αμαλίας. Όντως το μπλογκ της θα έπρεπε να λογοκριθεί με αυτή τη λογική που προωθεί σήμερα η κυβέρνηση (συκοφαντική δυσφήμιση κλπ). Το κόλπο βέβαια δεν είναι να βγάλουν από τη ντουλάπα τον μπαμπούλα της ΕΑΤ-ΕΣΑ και να τα απαγορέψουν όλα. Όταν όμως βλέπεις άλλους μπαμπούλες να κυκλοφορούν και να δρουν ανενόχλητοι έξω στους δρόμους μπαίνεις στο τριπάκι της αυτολογοκρισίας. Μη μας χτυπήσουν κι εμάς την πόρτα καμιά μέρα και δεν είναι ο πιτσαδόρος…

    «Στα καφενεία φοβούνται να μιλήσουν» – σου θυμίζει τίποτα αυτό το κλίμα;

  15. Ο/Η Elikas λέει:

    @Кроткая

    Δεν έχω αποφασίσει ακόμα τι είναι χειρότερο για μένα έτσι και βρεθώ αντιμέτωπος με τον ανακριτή. Το ότι μου αφήνει σχόλιο ένας τύπος με το ψευδώνυμο «Αναμοχλευτής» ή ότι μου γράφει αστειάκια κάποια Кроткая;

    Σας ορκίζομαι ότι δεν τους έχω δει ποτέ μου κύριε ανακριτά. Ούτε καν σε φωτογραφία (το ωραίο στο μεταξύ είναι ότι λέω αλήθεια).

  16. Ο/Η BUTTERFLY λέει:

    Εννοειται αυτο! Γενικα το διαδικτυο ειναι στο στοχαστρο γιατι παρεχει πολλες πληροφοριες και ο κοσμος μαθαινει πραγματα κι εκφραζεται ελευθερα…φτου κακα!
    Οσο για τα μπλογκς, απλως εχει γινει σαλος γιατι ειναι ψιλοκαινουργια μοδα, οπως ειχε γινει παλιοτερα με τα μεηλς, τα παιχνιδια στο Ιντερνετ κτλ. Εχει και μια δυναμικη νεων ανθρωπων που δεν γουσταρουν συμβιβασμους και περιορισμους και που δεν μπορουν λογω ανωνυμιας να ελεγχθουν οπως τα ΜΜΕ και δεχεται ολα τα πυρα. Κατα την αποψη μου, το θεμα δεν αφορα μονο τους μπλογκερ, αλλα την κοινωνια ολοκληρη, αφου προκειται για προσπαθεια περιορισμου της ελευθερης εκφρασης. Νομικο πλαισιο υπαρχει ουτως η αλλως για την παραπληροφορηση, τη δυσφημιση η την κλοπη πνευματικης ιδιοκτησιας…δεν νομιζω οτι χρειαζεται κατι επιπλεον, αλλου ειναι το θεμα…
    Και σε καμια περιπτωση δεν πρεπει να βρεθουμε απεναντι στην κοινωνια, αφου αν αρχισει ο περιορισμος της εκφρασης απο τα μπλογκς, σιγουρα θα προχωρησει και πιο περα. Ειναι γνωστα εξαλλου αυτα τα πειραματα. Ξεκινανε απο κατι μικρο, βλεπουν αντιδρασεις και αν περναει στον κοσμο και αν δουν οτι τους παιρνει πανε και παρακατω σιγα σιγα και υπουλα, και καλα για τη δικη μας προστασια! Το μανιφεστο δεν ξερω αν εχει καποιον αλλο σκοπο η οχι, παντως θελω να πιστευω καλοπροαιρετα, οτι ειναι απλως μια προσπαθεια να ενημερωθουν οσοι δεν ξερουν τι ειναι μπλογκ (πολλοι δηλαδη) περι τινος προκειται. Καλο ειναι βεβαια να ειμαστε παντα επιφυλακτικοι και να αποφευγουμε να δινουμε οπως πολυ σωστα ειπες εντυπωση οτι ειμαστε συντεχνια η οργανωση η ο,τι αλλο. Ειδωμεν…

  17. Ο/Η zaphod λέει:

    Καλή ανάλυση. Θα πέσει πολύ γέλιο με την ιστορία αυτή. Σαφέστατα συνεχίζουμε.

    Ενσταση: Καταλαβαίνω τι λες, αλλά εδώ που φτάσαμε καλό είναι να…εξηγούμε τα αυτονόητα! Το κείμενο του nylon θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως blogs: FAQ του κάθε άσχετου έτσι ώστε να μην ακούμε κοτσάνες συνέχεια

  18. Ο/Η Elikas λέει:

    @Butterfly

    Ακριβώς έτσι. Γι’ αυτό δόθηκε τόσο βάρος από τα ΜΜΕ σε μια υπόθεση εκβιασμού (μένει να αποδειχτεί αν υφίσταται εκβιασμός βέβαια). Γι’ αυτό αναπαράγονται συνέχεια όλες οι παραφιλολογίες περί παιδικής πορνογραφίας, εμπορίας οργάνων και τρομοκρατίας. Δαιμονοποιώντας το μέσο και αμφισβητώντας την αξιοπιστία του η ανάγκη μας να εκφραστούμε ελεύθερα μετατρέπεται σε κάτι υποχθόνιο και συνομωσιολογικό. Κι όποιον πάρει η μπάλα…

    @Zaphod

    Το κείμενο του nylon τιτλοφορείται «μανιφέστο» ενώ (όπως πολύ σωστά παρατήρησες) μοιάζει περισσότερο με FAQ (συχνές ερωτήσεις). Άλλο το να παλεύεις να εξηγήσεις τα αυτονόητα κι άλλο το να βγαίνεις μπροστά ως ένα σύνολο με συγκεκριμένες απόψεις και διεκδικήσεις. Αν είναι να κάνουμε πολιτική (που κάποιοι από εμάς κάνουμε ήδη), τουλάχιστον ας είμαστε πιο προσεκτικοί.

  19. Ο/Η sofistis λέει:

    «..Αυτό που μετράει είναι το ποιοί είμαστε και όχι πώς υπογράφουμε…»
    Συμφωνώ μαζί σου.. Ομως δεν μπορώ να μην απαντήσω σε κάποιους Μπλόγκερς πού στρώνουν οι ίδιοι θεωρητικά το χαλί για την κατάργηση της ανωνυμίας..

  20. Παράθεμα: Δεν είμαι “μπλόγκερ” « Attack Of The Quasars

  21. Ο/Η exitmusician λέει:

    Δε ζούσα τότε, αλλά καταλαβαίνω απόλυτα ότι γυρίζουμε σε παρόμοιες εποχές. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι βλέπω κόσμο που μέχρι πρότινος δεν είχε ιδέα τι είναι το blog να χαρακτηρίζει ολόκληρη την κοινότητα μέσω της περίπτωσης του Press-GR και με βάση τα όσα λένε οι κάθε λογής τυχαίοι/επικίνδυνοι στην τηλεόραση. Άσε δε την ειρωνεία που πάει σύννεφο.

    Μήπως θα πρέπει να αποδείξουμε ή τουλάχιστον να φωνάξουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες;

  22. Ο/Η Elikas λέει:

    @sofistis

    Ξέρεις τι με τρελαίνει; ο ταλιμπανισμός. Δηλαδή η νοοτροπία μερικών ότι ΟΛΟΙ πρέπει να γράφουμε επώνυμα ή ότι ΟΛΟΙ πρέπει να γράφουμε ανώνυμα. Έλεος ρε παιδιά. Για ποιά ελευθερία έκφρασης μιλάμε όταν θέλουμε να στερήσουμε από τους εαυτούς μας το δικαίωμα επιλογής;

    @exitmusician

    Πολύ καλή ιδέα για την αποκριάτικη διαδήλωση. Μια ομάδα να ντυθεί ελέφαντες και να φωνάζουν «δεν είμαστε ελέφαντες!»

  23. Παράθεμα: Περί Blogs και MME « Killing Time with Inspirat0r

  24. Ο/Η ζπ λέει:

    Για ρίξε,όμως και μια ματιά εδώ:
    http://exiledinberlin.wordpress.com/

  25. Αποκωδικοποίηση….: θρησκειών, μυθολογιών, ψυχής, σιωπής,….
    Σχηματοποίηση λόγου, κοσμογονία, θεογονία,….
    URL : http://www.siopi.gr
    Γεια…..

  26. Ο/Η Γιώργης Χολιαστός λέει:

    ΜΟΝΟΣ
    Διέσχισα τον μεγάλον δρομον μόνος όλως
    μάτην αναμένων των ανθρώπων ο δόλος
    που υπό τα σοβαρά πρόσωπά των εκρύπτετο
    να φανερωθεί.
    Και ως υπό το βάρος μιας σφοδράς
    αμηχανίας εχανόμην,
    αίφνης ο νους μου εφωτίσθη
    και αντελήφθην ότι και ο ιδικος μου ρόλος
    δεν ήτο των ανθρώπων ο δόλος-
    η αναμονή της φανερώσεώς του-
    αλλ’ ως εκείνων,
    η δολία συμπεριφορά.

    George Holiastos

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s