Λιοντάρια – Έφη Θώδη: Σημειώσατε 1

thodi_kleopatra874389349

Το ότι θα ανέβαζα ποστ για την Έφη Θώδη ποτέ δεν θα μπορούσα να το φανταστώ. Ούτε όταν πέθανε ο Σεργιαννόπουλος δεν είχα καθήσει να γράψω κάτι. Ίσως γιατί σεβόμουν τη μνήμη ενός ανθρώπου που δεν γνώριζα και άρα δεν είχα κανέναν λόγο να ανακατευτώ με τα προσωπικά του. Ίσως γιατί πάντα απαξίωνα κάθε τι που αποτελεί θεματολογία μεσημεριανών τηλεκουτσομπολιών και ταμπλόιντ συνοικιακού κομμωτηρίου. Γενικά αποφεύγω να αναφέρομαι σε γραφικά σελέμπριτις και λοιπά τηλεοπτικά υποπροϊόντα. Το τι κάνει η Τζούλια Αλεξανδράτου στο κρεβάτι της κι ο Ανδρέας Μικρούτσικος στο κομοδίνο του δε με αφορά. Ποτέ του δε με αφορούσε.

Όμως με την περίπτωση της Έφης Θώδη τα πράγματα είναι διαφορετικά. Γιατί ακόμα κι αν αποδειχτεί ότι ο εγκλεισμός της σε ψυχιατρικό ίδρυμα είναι κάποιο κόλπο για να κρατηθεί στον αφρό της δημοσιότητας, πάλι πρόκειται για ένα ακραίο και απόλυτα θλιβερό γεγονός. Πάλι πρόκειται για τη μετατροπή ενός ανθρώπου σε γεύμα θηρίων. Και είναι λάθος να πιστεύουμε ότι αυτό αφορά αποκλειστικά τη νοσηρή περιέργεια όλων αυτών των ηλιθίων που παρακολουθούν ριάλιτι και ψάχνουν σε λαγούμια τρωκτικών για πικάντικες αποκαλύψεις.

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, η Έφη Θώδη πάντοτε υπήρξε μια γυναίκα καταφανέστατα ατάλαντη, καταφανέστατα ελλειπής σε παρουσία και καταφανέστατα ανεπαρκής σε αυτογνωσία. Για κάποιον περίεργο λόγο πίστεψε ότι είναι τραγουδίστρια και ότι αυτά που λέει και κάνει πρέπει να τα πληροφορείται ανελλιπώς το πανελλήνιο. Κάποια στιγμή έφτασε να διατείνεται ότι συνομιλεί με τον Θεό. Δικαίωμα της, δε λέω. Μόνο που όταν κάποιος χάνει επαφή με αυτό που οι υπόλοιποι θεωρούμε πργματικότητα, αντί να τον γελοιοποιούμε καλύτερα να τον βοηθήσουμε – ή έστω να τον αγνοήσουμε. Το να κρεμάσεις κουδούνια στον τρελό του χωριού για μερικούς μπορεί να έχει πλάκα, όμως για τον ίδιο τον τρελό είναι μαρτύριο. Ακόμα κι αν ώρες-ώρες φαίνεται να το διασκεδάζει…

Δεν γνωρίζω λεπτομέρειες για το τι ακριβώς έπαθε η Έφη Θώδη και την έκλεισαν εκεί που την έκλεισαν. Δεν θέλω να μπω στη συζήτηση αν πάσχει από κάτι ή όχι κι αν είναι καταλληλότερος ο εγκλεισμός από κάποια άλλη αντιμετώπιση της κατάστασης της. Πολύ απλά, γιατί για να έχω άποψη πρέπει να γίνω θεατής στη βρώμικη αρένα των σκανδαλοθηρικών μέσων μαζικής επιτήρησης. Που όταν δεν βρίσκουν μονομάχους να σφαχτούν στα τηλεπαράθυρα ρίχνουν τον πρώτο φουκαρά που θα βρουν στα λιοντάρια. Κι εμείς σα μαλάκες χαζεύουμε.

Το θέμα είναι πως δεν είχαμε κανέναν απολύτως γαμημένο λόγο να ξέρουμε καν ότι υπάρχει Έφη Θώδη.

Όπως δεν έχουμε κανέναν απολύτως γαμημένο λόγο να ξέρουμε αν ισχύει η στιγμιαία αλήθεια ότι η Κούλα κεράτωσε τον αρραβωνιαστικό της ή ότι ο Μπάμπης τον έπαιζε κάτω από τα σεντόνια όταν ήταν μικρός.

Όπως δεν έχουμε κανέναν απολύτως γαμημένο λόγο να ξέρουμε τι σκατά φορούσε η κάθε πίπα κάτω από το φουστάνι της, ποιος της το έκανε δώρο και σε ποιον ανήκει ο λεκές.

Γιατί αντί να κοιτάμε τα χάλια μας, ξεδίνουμε χαζεύοντας τα ψώνια. Βάζουμε ringtones τα τραγούδια τους για να σπάσουμε πλάκα και να δείξουμε ότι είμαστε μέσα στη μόδα. Πίνουμε καφέ και κουτσομπολεύουμε τις αρλούμπες που ακούμε για τα προσωπικά του κάθε μαλάκα, μόνο και μόνο για να νιώσουμε ότι ανήκουμε κι εμείς στον κύκλο του. Μαζί με τους διάσημους, τους σπουδαίους, τους αστραφτερούς. Μαζί με τα καθήκια που προκειμένου να προστατέψουν από τους προβολείς τα σκοτεινά αφεντικά τους μας σερβίρουν ό,τι σκουπίδι έχει την ικανότητα να μας κάνει να γελάσουμε. Να νιώσουμε ανώτεροι. 

Εμείς, οι λογικοί που πιστεύουμε ότι πολιτική είναι το διαμέρισμα που χάρισε στην κόρη του ο Παυλίδης και πολιτισμός είναι οι διάττοντες αστέρες που απασχολούν καθημερινά το πάνελ της Τατιάνας…

Advertisements
This entry was posted in πανι & γυαλι, αγριαδες, καφριλες. Bookmark the permalink.

34 Responses to Λιοντάρια – Έφη Θώδη: Σημειώσατε 1

  1. Ο/Η ioudas λέει:

    Σωστός!
    Αλλά επειδή τα τηλεπαράθυρα και τα μεσημεριανάδικα είναι πιο μολυσματικά και από τη γρίππη των χοίρων να είσαι σίγουρος ότι ήδη αναζητούν το νέο θύμα.

    ‘Οσο για τη Θώδη, δύσκολα θα ξεφύγει από αυτό που κατασκεύασε στο μυαλό της, όχι γιατί είναι βαριά η όποια ψυχική της νόσος αλλά αν καταρρίψει την πραγματικότητα που δημιούργησε στο μυαλό της, σε τι ακριβώς θα γυρίσει; Στην αντιμετώπιση της χλεύης την οποία έχει υποστεί τόσα χρόνια; Δύσκολο, πολύ δύσκολο.

    (επίσης μου φαίνεται απίστευτο που ασχολούμαι έστω και με την αρρώστια της Θώδη)

  2. Ο/Η Ντ. λέει:

    Δεν είναι η αρρώστια της Θώδη, είναι η αρρώστια μιάς κοινωνίας ολόκληρης. Γι αυτό, δεν είναι τελικά απίστευτο να ασχολείται κανείς

  3. Ο/Η Кроткая λέει:

    Η τακτική «κρεμάω κουδούνια και κοροϊδεύω τον τρελό του χωριού» είναι τόσο αρχαία, όσο και το ανθρώπινο είδος. Και εξίσου διαχρονική με αυτό. Γιατί είναι ένα από τα κατώτερα ένστικτα που δεν ποτέ δεν αποβάλαμε, ακόμα κι αν τώρα πια είμαστε λιγότερο τριχωτοί από το Νεάντερταλ.
    Κι είναι απόλυτα συνδεδεμένη αυτή η τακτική με τον υποδόριο ρατσισμό και φασισμό της κοινωνίας.
    Ό,τι αγνοώ και δεν κατανοώ είναι επικίνδυνο και με τρομάζει. Για να αντιμετωπίσω τον φόβο μου, το γελοιοποιώ. Και πείθω και άλλους να το γελοιοποιήσουν, για να νιώσω εγώ δυνατότερος.
    Elementary.

    Plus, ότι στην εποχή μας είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο στα χέρια της εξουσίας.
    Εδώ που τα λέμε πάντα ήταν.
    Κι οι δουλοπάροικοι στο Μεσαίωνα, ξεχνούσαν τη μιζέρια τους, κοροϊδεύοντας τον τρελό του χωριού ή όντας μάρτυρες στο κάψιμο της μάγισσας. Ποιοι πρωτοστατούσαν στο κάψιμο της μάγισσας, άλλωστε? Η εκκλησία και οι φεουδάρχες/πρίγκηπες/δούκες κλπ: όποιοι σταυρώνουν και σήμερα την κάθε Θώδη δλδ…

  4. Ο/Η Elikas λέει:

    Δεν έχω ιδέα ποιος ανακάλυψε την Θώδη, ούτε ποιοι ήταν αυτοί που αποφάσισαν να την αναδείξουν σε «καλτ» τηλεπερσόνα. Το γεγονός είναι ότι κάποιοι επέλεξαν συνειδητά να γελοιοποιήσουν μία γυναίκα που δεν έχει καν συναίσθηση ότι είναι γελοία. Και για να το πράξουν, έκαναν συνένοχους εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους. Μιλάμε για τον ορισμό της παράνοιας, μόνο που εδώ δεν πρόκειται για κάποια συνωμοσία που υφίσταται μόνο στο μυαλό ενός ψυχικά άρρωστου ανθρώπου. Μιλάμε για μια συνωμοσία που υφίσταται πραγματικά και που θύματα της δεν είναι μόνο οι διάφοροι «πειραγμένοι» που νομίζουν ότι κέρδισαν αναγνώριση λόγω του ταλέντου τους, αλλά και οι θεατές που κατέληξαν να πληρώνουν λεφτά για να πάνε να γελάσουν εις βάρος της Θώδη, του Βας-Βας και του «σχιζοφρενή δολοφόνου με το πριόνι». Κανίβαλοι του κερατά, που ανάθεμα κι αν έχουν την παραμικρή σχέση με τους «αρχαίους ημών προγόνους» και τους Παρθενώνες που κάποτε έχτισαν.

    Θα μου πείτε, σε μία σάπια, κομπλεξική και φασιστική κοινωνία, τι άλλο μπορούσες να περιμένεις;

    Μακάρι μια μέρα να ξυπνήσουν όλοι αυτοί που τρέφουν αυτό το σύστημα και να γιαουρτώσουν όλες τις Τατιάνες, τις Δρούζες και τις κάθε λογής Κατίνες που έχουν μετατρέψει την τηλεόραση σε χωματερή. Να τους γυρίσουν την πλάτη οριστικά και αμετάκλητα. Αν και πολύ φοβάμαι ότι το αδηφάγο κοινό απλά θα προσποιηθεί ότι ευαισθητοποιήθηκε για το δράμα της Θώδη, μέχρι να αυτοκτονήσει κάποιο «ταλέντο» ώστε να έχουμε καινούργιο θέμα για κουτσομπολιό.

    Όσο για τους λόγους που ωθούν το κατεστημένο των ΜΜΕ να χλευάζει ανενδοίαστα όλες αυτές τις περιπτώσεις, με κάλυψε το σχόλιο της Κρότκαγια.

  5. Ο/Η antidrasi+sex λέει:

    Συμφωνώ με όλα όσα λες, με μία ένσταση:
    Η Θώδη δεν είναι περίπτωση Βας Βας ή Κατέλη.
    Η Θώδη προϋπήρχε όχι μόνο των κουτσομπολίστικων εκπομπών αλλά και της ιδιωτικής τηλεόρασης.
    Την ύπαρξη της την γνωρίζω κάτι λιγότερο από 30 χρόνια, μιας και ήταν φίρμα από τότε στα κλαρινοπανηγύρια (είμαι παιδί που έχει κάνει και επαρχία).
    Τώρα, τι την οδήγησε σε αυτές τις επιλογές, ποιος να ξέρει.
    Στα δόντια των καναλιών πάντως πρωτοέπεσε πριν από λίγα (3-4) χρόνια, όταν «εκτέλεσε» το «Can’t take my eyes of you».

  6. Ο/Η antidrasi+sex λέει:

    Γράφαμε ταυτόχρονα, δεν είχα δει το από πάνω σου σχόλιο.
    Όχι ότι αλλάζει κάτι, μάλιστα κολλάει ταμάμ.
    Απλά, «έκαναν συνένοχους εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους».
    Μόνοι τους έγιναν συνένοχοι, δεν τους έκανε κανένας.
    Για μένα, δεν υπάρχει άλλοθι για τους «συνενόχους». Ο καθένας μας έχει μυαλό και κρίση και είναι υπεύθυνος για αυτό.

  7. Ο/Η BUTTERFLY λέει:

    Τι να πω δεν ξερω…προσυπογραφω καθε λεξη!
    Κριμα για τη γυναικα…εμενα μου αρεσε οσο τραγουδουσε νησιωτικα και παραδοσιακα…τη μετεπειτα πορεια της δεν την ηξερα ουτε ειχα ακουσει για το ψυχιατρειο…κριμα!
    Κριμα περισσοτερο για εμας, που αρκουμσατε για να νιωσουμε καλα στο να χλευαζουμε τους αλλους, ετσι για να παρηγορηθουμε με την ψευδαισθηση πως «υπαρχουν και χειροτερα». Αμ ετσι οπως το παμε, τα χειροτερα ερχονται!
    Καλο Μαη Ελικα μου!

  8. Ο/Η pølsemannen λέει:

    Κοίτα, εγώ βασικά είμαι πολύ ψυχοπονιάρης και είμαι πάντα με τις μικροί και τα αουτσάιδερζ, αλλά επειδής με τα λεφτά δεν παίζουσι, στο «Στοίχημα» παίζω τα λιοντάρια.

    Όπως ακριβώς τα λες «…με τα καθήκια που προκειμένου να προστατέψουν από τους προβολείς τα σκοτεινά αφεντικά τους μας σερβίρουν ό,τι σκουπίδι έχει την ικανότητα να μας κάνει να γελάσουμε…» και να ξεχάσουμε θα συμπλήρωνα…

  9. Ο/Η Elikas λέει:

    Ομολογώ ότι όταν έγραφα αυτό το κείμενο με κέντριζε να δω ποιες θα είναι οι αντιδράσεις. Αν θα μπουν μόνον οι «συνήθεις ύποπτοι» να διαβάσουν και να σχολιάσουν ή θα μαζευτούν κι άλλοι, ελπίζοντας ότι εδώ θα βρουν τις καλές γαργαλιστικές λεπτομέρειες σχετικά με το πόσο άφριζε η Θώδη όταν την έδεσαν κι αν χτυπιόταν για να ελευθερωθεί.

    Λοιπόν, από τη στιγμή που ανέβασα το ποστ μέχρι τώρα, καμιά εκατοστή άνθρωποι έχουν μπει στο μπλογκ ψάχνοντας στο Google κάτι σχετικό με τη Θώδη. Δεν θυμάμαι να έχει ξανασυμβεί κάτι παρόμοιο, ακόμα και σε ημέρες που είχα μεγαλύτερη συνολικά επισκεψιμότητα. Τέτοια περιέργεια πια;

    Και να φανταστείτε ότι εγώ δεν έχω ανοίξει τηλεόραση σήμερα, ούτε έχω σερφάρει σε κίτρινες ιστοσελίδες για να πληροφορηθώ τις εξελίξεις. Αρνούμαι. Απλά έγραψα τη γνώμη μου για το πώς φτάσαμε ως εδώ. Και κάποιοι από εσάς συμπλήρωσαν γράφοντας τη δική τους άποψη στα σχόλια.

    Ούτε αποκλειστικές πληροφορίες θα βρείτε εδώ μέσα λοιπόν, ούτε δακρύβρεχτες δηλώσεις συγγενών και τηλεμαϊντανών, ούτε τίποτα. Τζάμπα ψάχνετε αγαπητοί μου κανίβαλοι. Τζάμπα ασχολείστε. Κοιτάξτε καλύτερα πώς θα ισορροπήσετε τη δική σας ψυχική υγεία κι αφήστε τα λιοντάρια να γλείφουν τα κόκαλα που απέμειναν.

    Και την επόμενη φορά, φροντίστε να μην χειροκροτήσετε κανένα θηρίο την ώρα που θα κατασπαράζει το θύμα του. Γιατί αυτό θα σημαίνει ότι έχετε γίνει κι εσείς ζώα και τίποτα παραπάνω.

    Υ.Γ.1. Ζητώ συγγνώμη για τον τόνο του σχολίου, που προφανώς δεν απευθύνεται σε όσους υποψιάζονταν από την αρχή ότι εδώ θα διαβάσουν μια άποψη κι όχι άλλο ένα κουτσομπολίστικο σκουπιδαριό.

    Υ.Γ.2. Επίσης, ζητώ συγγνώμη που δεν απαντώ σε κάθε σχόλιο ξεχωριστά, όπως συνηθίζω. Θα το κάνω μόνον αν διαφωνήσω με κάτι που θα γραφτεί. Ως τώρα όμως, τα σχόλια σας συμπληρώνουν το κείμενο με τον καλύτερο τρόπο.

  10. Ο/Η kseftila λέει:

    Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΞΕΦΤΙΛΑ….
    ΔΕΣ ΑΥΤΟ ΣΤΟ ΤΡΟΚΤΙΚΟ
    http://troktiko.blogspot.com/2009/05/blog-post_823.html

  11. Ο/Η vloutis λέει:

    “…με τα καθήκια που προκειμένου να προστατέψουν από τους προβολείς τα σκοτεινά αφεντικά τους μας σερβίρουν ό,τι σκουπίδι έχει την ικανότητα να μας κάνει να γελάσουμε…”

    Ή δημιουργούμε σκουπίδια για νάχουμε να λέμε.

    Στο λέει ένας τηλεοπτικός που αρνιόταν στην εκπομπή την συγκεκριμένη τραγουδίστρια, αλλά …εις μάτιν…

    Τώρα, ας κρίνει ο Θεός τους κανίβαλους…

    Κώστας
    vloutis.wordpress.com
    vloutis.blogspot.com

  12. Παράθεμα: Οι ένοχοι για την Έφη Θώδη « SOFISTIS

  13. Ο/Η krikris λέει:

    Αυτά είναι τα είδωλα των νεο-Ελλήνων.

    Σας ερωτώ: Αν γινόταν τροποποίηση του Συντάγματος και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκλεγόταν με άμεση ψηφοφορία από το λαό, πόσο ποσοστό ψήφων θα είχε πάρει ενδεχόμενη υποψηφιότητα για το αξίωμα αυτό της Έφης Θώδη;

    O Λευτέρης Πανταζής;

    O Παλαιοκώστας;

    H Μπακογιάννη;

  14. Ο/Η paraxeno λέει:

    Δυστυχώς έλικά μου,. ο μηχανισμός χειραγώγησης των μεσημεριανών και της παραχαρακτικής έκπτωσης της σκεψης μας καλά κρατεί, άλλωστε εμείς ειμαστε που τον διατηρούμε…. ποτέ κανείς δεν γκρινιαξε για ότι επιβάλει το μεσημεριανοαπογευματινό λαιφ σταιλ στα μπλογκς, ποτέ δεν διαμαρτυρήθηκε κανεις για τα σκουπίδια που μας ταίζει η τηλενταντά, για τα πρότυπα που παιρνουν τα πιτσιρίκια που παρκάρονται μπροστά της…

    Το γαμοκούτι εξουσιάζει την ώρα της ξεκούρασης του φτωχού, του ταλαιπωρημένου, του άρρωστου, με ελάχιστες αν όχι ανύπαρκτες καλές επιλογές…. εμείς ολοι ασχετα αν το χουμε κλειστό το κουμπί ή ανοιχτό συμμετέχουμε σε αυτά τα ριαλιτι, δεν ξερω αν ο κάθε κακόμοιρος ή καθε τρελλός που παει ως γκεστ ειναι το μεγαλύτερο θύμα ή οι υπόλοιποι εντός ή εκτος που χειροκροτούμε….

    και το ΡΔΤΣ (ραδιοτηλεοπτικό) με απύθμενα βλακώδη σοβαροφάνεια, και παντελή έλειψη σοβαρότητος ρίχνει πρόστιμα για λέξεις όπως μαλάκας μπατσος ή πουτάνα και τα συναφή, και βάζουν όλοι μπιπ, αλλά για τα εγκλήματα που διαπράττουμε όλοι μαζί εναντι της λογικής των αξιών και της ζωής μας κανείς δεν μιλάει, κάνει τουμπεκί γιατί αυτά φέρνουν αριθμούς…. κι εδώ δυστυχώς είναι τα λεφτά πολλά…

    ασε σου λέω καλύτερα να μου έλθει η γρίπη των γουρουνιών μπας και γλιτώσω….

    το πες και μόνος σου έλικα :
    «καμιά εκατοστή άνθρωποι έχουν μπει στο μπλογκ ψάχνοντας στο Google κάτι σχετικό με τη Θώδη. »

    δεν φταινε οι σκουπιδιάρηδες που μας κερνούν σκουπιδια, εμείς φταιμε που τα καταπίνουμε, τα ψάχνουμε τα αναζητούμε γαμώτο, εμείς τους οδηγούμε και τους δίνουμε τα θέματα….

    λές αν παω στην τατιάνα να μου σβήσει η τράπεζα το δάνειο? χμχμχμχμ μήπως να το σκεφτώ καλύτερα ?

  15. Ο/Η Elikas λέει:

    Αν ήμασταν μία σοβαρή χώρα δεν θα είχαμε αυτό το τσίρκο να ξεφτιλίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια από το πρωί μέχρι το βράδυ. Ή τουλάχιστον δεν θα το είχαμε σε τέτοιο βαθμό.

    Επίσης, αν ήμασταν σοβαροί πολίτες (κι όχι υπήκοοι) θα απαιτούσαμε συλλογικά και δημόσια να σταματήσει αυτό το αίσχος και να παρθούν μέτρα για να προστατευτούν τα προσωπικά δεδομένα του καθενός από τις ορέξεις των τηλεσκουπιδιάρηδων.

    Αλλά δυστυχώς είμαστε μια τριτοκοσμική μπανανία γεμάτη απολίτιστους και κομπλεξικούς ραγιάδες. Και το δράμα της όποιας Θώδη είναι ψιλά γράμματα μπροστά στη βρωμιά και τη χουντίλα που κυλιόμαστε καθημερινά…

  16. Ο/Η CrippleHorse λέει:

    Μα η λογική είναι «κάνουμε ένα search για να μάθουμε αν είναι όλα αυτά αλήθεια, αν τρελλάθηκε ή το παίζει ή η οικογένειά της την έβαλε μέσα για να της φάει τα λεφτά, μαθαίνουμε τι ακριβώς έχει και ό,τι λεπτομέρεια μπορούμε να βρούμε, πχ καμιά φωτογραφία με ζουρλομανδύα και να τσιρίζει στο φακό, και αφού ικανοποιηθούμε αρχίζουμε τα ‘αχ αυτές οι κωλοφυλλάδες και οι κατίνες που κανιβαλίζουν σε βάρος κάθε προβληματικού’ «. Τα ίδια άτομα κάνουν το ένα και πιστεύουν ότι μπορούν να μιλάνε και για το άλλο.

  17. Ο/Η ioudas λέει:

    Θα συμφωνήσω με τον/την antidrasi+sex,
    «Μόνοι τους έγιναν συνένοχοι, δεν τους έκανε κανένας.
    Για μένα, δεν υπάρχει άλλοθι για τους “συνενόχους”. Ο καθένας μας έχει μυαλό και κρίση και είναι υπεύθυνος για αυτό.»

    Μην ξεχνάμε τους τηλεθεατές, έχουν κι αυτοί τις ευθύνες τους!

  18. Ο/Η coolplatanos λέει:

    Μαζί με όλα όσα γράφονται υπάρχει επιπλέον ευθύνη στο ότι έχουμε ελάχιστη ενημέρωση για θέματα ψυχικών ασθενειών. Δεν είναι ζήτημα γελοιότητας elika, αλλά γνώσης ότι ένα άτομο που αλλάζει έτσι συμπεριφορά και λέει όσα έλεγε η Θώδη είναι πασιφανές ότι έχει διαταραθχεί η ψυχική του ισορροπία. Η Θώδη όντως ήταν γνωστή πριν την ανακαλύψουν τα κανάλια σαν σημαντική τραγουδίστρια δημοτικών και πολύ καλή μάλιστα. Αν όλοι αυτή η σαβούρα παρουσιαστών και δημοσιογράφων που βρίσκονται στην τηλεόραση γνώριζαν στοιχειωδώς πέντε πράγματα για το τι σημαίνει ψυχική ασθένεια θα καταλάβαιναν αμέσως ότι υπάρχει πρόβλημα και δεν θα τη θεωρούσαν απλά γραφική. Εχω δει και μέσα στην κοινωνία και στα blog να αντιμετωπίζεται η ψυχική ασθένεια είτε ως γραφικότητα, είτε ως γελοιότητα ή δεν ξέρω τι άλλο. Εχουμε τόση άγνοια που αδυνατούμε να αντιληφθούμε μία συμπεριφορά ψυχωτική.

  19. Ο/Η coolplatanos λέει:

    Μία απλοϊκή διατύπωση διαφοράς νευρωτικής και ψυχωτικής συμπεριφοράς (νευρωτικοί είμαστε λίγο πολύ όλοι οι «πολιτισμένοι» άνθρωποι) είναι ότι ο νευρωτικός φτιάχνει παλάτια στην άμμο, ο ψυχωτικός τα κατοικεί κιόλας. Δηλαδή οι περισσότεροι μπορεί να φαντασιωνόμαστε διάφορα, αλλά γνωρίζουμε ότι είναι φαντασιώσεις, ενώ ο ψυχωτικός τα πιστεύει αυτά που φαντασιώνεται και τα ζει σαν πραγματικότητα. Αυτό έκανε κρα με την Θώδη, αλλά…

  20. Ο/Η ενας καποιος λέει:

    Απο τον αριθμο των απαντησεων και μονο να καταλαβεις με τι ασχολειται ο Ελληνας την στιγμη που θα επρεπε αλλα να μας αποσχολουν πολυ ποιο σοβαρα και ισως ανησυχιτικα για το μελον και της Ελλαδας αλλα και του Ελληνα.Η μαλάκινση σε ολο το Μεγαλειο της.Αλοιμονο ομως γιατι οπως ελεγε ενας παπους εδω αυριο κλενε.

  21. Ο/Η Elikas λέει:

    Η ψυχική ασθένεια είναι μια τεράστια συζήτηση, που στη ρίζα της έχει το ερώτημα κατά πόσο μία ορισμένη συμπεριφορά είναι αποδεκτή ή όχι σε ένα ορισμένο κοινωνικό πλαίσιο. Δηλαδή, αυτό που σε κάποιους λαούς φαντάζει ιερό για μας είναι απλά παλαβό – και τούμπαλιν.

    Έχοντας μάθει να πιστεύουμε σε προφητείες και θέσφατα που κάποτε προέκυψαν από ανθρώπους που σκέφτονταν εντελώς αντισυμβατικά σε σχέση με τους γύρω τους, φτάσαμε να έχουμε χτίσει ολόκληρους «λογικούς» κόσμους πάνω στα οράματα ψυχωσικών, παράλληλα στιγματίζοντας όποιον λειτουργεί εκτός του κοινά αποδεκτού τρόπου σκέψης. Και η θρησκεία δεν είναι το μόνο παράδειγμα…

    Δεν ισχυρίζομαι φυσικά ότι η Θώδη έχει δίκιο και όντως συνομιλεί με τον Θεό, απλά ότι πριν βιαστούμε να λοιδωρήσουμε «την φουκαριάρα την τρελή» καλό είναι να αναρωτηθούμε πόσο στέκουν όλα αυτά που εμείς πιστεύουμε ως αληθή και αυταπόδεικτα.

  22. Ο/Η coolplatanos λέει:

    elikas ναι μιλάω όντως με ό,τι ορίζεται ως ψυχική ασθένεια για τα δεδομένα της δυτικής κοινωνίας. Αν μιλάγαμε για αλλού θα μιλάγαμε με άλλους όρους και φυσικά δεν θα μιλάγαμε και για γελοιοποίηση όμως ενός ανθρώπου στην τηλεόραση. Με τα δυτικά «επιστημονικά» δεδομένα όμως ένας άνθρωπος που ισχυρίζεται κάτι τέτοιο και το πιστεύει θεωρείται ψυχωτικός. Στην Ινδία του 1950 ή και τη σημερινή ίσως να τη θεωρούσαν «φωτισμένη», αλλά τότε δεν θα την έκαναν κωμωδία στην τηλεόραση. Ασε όμως που και για την Ινδική θρησκευτική αντίληψη κάποιων σχολών τέτοιοι ισχυρισμοί θεωρούνται πλάνη και ψυχική διαταραχή.

  23. Ο/Η Τρομοκράχτης λέει:

    Ωραίο το κειμενάκι σου, Έλικα, και με εκφράζει απόλυτα.
    Βαριέμαι αφόρητα τούτη τη στιγμή να διαβάσω τα σχόλια και ίσως να πω κάτι που ήδη εχει ειπωθεί (ή γραφτεί αν προτιμάς).
    Πρέπει κάποια στιγμη τα μέλη της κοινωνίας μας, όποιο και αν είναι το πόστο τους να μάθουν και να μάθουν και στους άλλους να μπορούν κρίνουν πότε κάτι περνάει τα όρια και έχει απλά σκοπό την αποβλάκωση του εκτιθέμενου στην κάθε διαφήμιση ή «πολιτισμική» έκφραση.
    Όλα ξεκινάνε όπως πάντα από την παιδεία και περνάνε στον αθλητισμό, στην επαγγελματική ζωή στην προσωπική ζωή.
    Τα παιδιά μας έχουν μάθει δυστυχώς να πετάνε τους «διαφορετικούς στον Κεάδα…. Είμαι «ρατσιστες» και μάλλιστα «επιλεκτική» και καμιά φορά ενάντια αυτών τους οποίου τα ΜΜΕ μας επιβάλλουν ως εχθρούς.
    Ευχαριστώ.

  24. Ο/Η Δημήτρης λέει:

    Αγαπητέ Elikas

    Είμαι κατά καιρούς αναγνώστης σας και εκτός από τον επαινετικό λόγο για το μπλογκ σας, που δεν είναι καθόλου τυπικός, σας γνωρίζω ότι συμφωνώ απόλυτα με τις σκέψεις σας και ιδιαίτερα με το παρακάτω:

    «Αν ήμασταν μία σοβαρή χώρα δεν θα είχαμε αυτό το τσίρκο να ξεφτιλίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια από το πρωί μέχρι το βράδυ. Ή τουλάχιστον δεν θα το είχαμε σε τέτοιο βαθμό.

    Επίσης, αν ήμασταν σοβαροί πολίτες (κι όχι υπήκοοι) θα απαιτούσαμε συλλογικά και δημόσια να σταματήσει αυτό το αίσχος και να παρθούν μέτρα για να προστατευτούν τα προσωπικά δεδομένα του καθενός από τις ορέξεις των τηλεσκουπιδιάρηδων.»

    Και προχωρώ ένα βήμα :

    Σαν πρόταση-έστω σκέψη και με αφορμή ή σαν «τελευταία σταγόνα του ξεχυλισμένου ποτηριού» το τελευταίο συμβάν, τι θα έλεγες να ξεκινάγαμε μερικοί, ελάχιστοι (;), μιά κίνηση, δράση,συσπείρωση, ενότητα, κοινότητα, (…) κλπ, όπως θέλουμε να την πούμε, και για να αποδείξουμε ότι (μπορεί και) να είμαστε <> ;

    Να το δούμε και να το σκεφθούμε λίγο;

  25. Ο/Η Δημήτρης λέει:

    Συνέχεια του προηγούμενου από το σημείο που κόπηκε , (δεν φαντάζομαι οι τηλεσκουπιδιάρηδες να έχουν τόση δύναμη (!) και ικανότητα (!) να παρεμβαίνουν (γέλια..) όπως λέει και ο ..Λάλας.

    (….) σοβαροί πολίτες (κι όχι υπήκοοι) για να απαιτήσαμε συλλογικά και δημόσια να σταματήσει αυτό το αίσχος και να παρθούν μέτρα για να προστατευτούν τα προσωπικά δεδομένα του καθενός από τις ορέξεις των τηλεσκουπιδιάρηδων;

    Να το δούμε και να το σκεφθούμε λίγο;

  26. Ο/Η Elikas λέει:

    Μία κοινωνία που ηδονίζεται βλέποντας «τρελούς», γραφικούς και κάθε λογής διάσημους να καταβροχθίζονται από πάνελ με ειδίκευση στο ξεκατίνιασμα (παράλληλα παραβλέποντας ένα σωρό καραμπινάτα εγκλήματα εναντίον της), δεν έχει ανάγκη από συλλογικότητες και σωτήρες. Ας την αφήσουμε να καταρρεύσει μέσα στο βόθρο που χτίστηκε, κι αν ποτέ βγει από τα σκατά και ψάξει για εναλλακτικές το συζητάμε.

    Βαρέθηκα να παλεύω να πείσω για τα αυτονόητα, τη στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των κάφρων γύρω μου παραμένει οικειοθελώς εξαρτημένη από ένα διαλυμένο σύστημα κατάχρησης εξουσίας και χυδαίου αποπροσανατολισμού.

  27. Ο/Η Ana λέει:

    Miso lepto!!!

    Den zo stin Ellada kai de gnorizo tipota gia thn Efh Thodi.
    To onoma tis to diavasa sti sinenteuksi kapoias Skorda: http://www.enet.gr/?i=news.el.home&id=42371
    ki apo ‘ki kai istera meso internet. Opote mporei kati na mou diafeugei, alla: tosa xronia den gelame me ta margaritaria tis Laidis i’ tou bush? Auto mas kanei kakous anthropous? Iparxei kapoia diaxoristiki grammi pou orizei poios aksizei tin eironia mas kai poios oxi?

    Grafo giati ta logia sas einai polu polu sklhra. Den mporw na pistepsw oti pote den exete gelasei me kapoiou allou ta lathh, tis asinartisies, me to sarkozy i’ to berlouskoni. Oute mporw na dextw oti to gelio einai aparetita «kako». As mi ftanoume se akraies diloseis. As iparxi to elafrintiko gia olous osous gelasan me ti Thodi pos den gnorizan. Pos eixan perissi anagkh na gelasoun. Kai oxi aparaithta apo misos i’ kakia.

    Makari i ginaika na epistrepsi grigora sti ‘kanonikh’ zwi tis. Xoris na ti sunodeuoun gia to upolipo tou viou tis oi anamniseis autis tis periodou….

  28. Ο/Η lila λέει:

    καλα μου παιδια εχω την εντυπωση οτι μια χαρα τα λετε και ετσι ειναι τα πραγματα…..δεν θα πω κατι παραπανω γιατι θα χαθει η ουσια και θα μεινει δεν ξερω και γω τι…….ο κοσμος πειναει η ελλαδα ειναι λιγο πριν την καταστροφη οι ελληνες ζουν σχεδον στα ορια της φτωχειας και μεις οι ελληνες ασχολουμαστε με την τρελλα της θωδη που λυπαμαι που το λεω αλλα εχουν βγει βρωμες για ενα παρανομο σπιτακι που ειχε και θα το ριχνανε………δεν κλαιω την θωδη και την τρελλα της κλαιω το τομαρι μου που μεγαλωνει 2 παιδια σε εναν αθλιο κοσμο……κλαιω για τα παιδια μας που τα χανουμε απο ναρκωτικα και δεν υπαρχει κρατος…….κλαιω για την δυστιχια που υπαρχει γυρω μου…και λυπαμαι λυπαμαι πραγματικα…….αλλα για την θωδη δεν θα λυπηθω εβαλε τα δαχτυλα και εβγαλε τα ματια της γιατι το μυαλο πρεπει να μενει σεμνο και σοβαρο και οχι εκτεθημενο στην καραγκιοζια του καθενα για να κανει νουμερα……..τα ηθελε και τα επαθε……

  29. Ο/Η Duncan λέει:

    Αγαπητέ Έλικα,

    Αν και εκτιμώ και κατανοώ σε βάθος την οπτική γωνία από την οποία βλέπεις τα πράγματα, καθώς επίσης και το γεγονός ότι εκφράζεις τεκμηριωμένη άποψη (γεγονός που σπανίζει) εντούτοις διαφωνώ κάθετα μαζί σου!

    Πρώτα απ’ όλα, το να «προστατεύσουμε» (εμείς ή η κοινωνία) τον οποιονδήποτε, ισοδυναμεί με καταστρατήγηση της ελευθερίας του, κατά τον ίδιο τρόπο που η αστυνόμευση και η νομοθεσία είναι μέσα κοινωνικού ελέγχου που στην ουσία καταστρατηγούν τις ελευθερίες μας και υποτιμούν την νοημοσύνη και τη δύναμη μας (υπονοόντας ότι δεν μπορούμε να λύνουμε μόνοι μας τις διαφορές μας…)

    Δεύτερον, δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να λυπόμαστε τον οποιοδήποτε. Για την ακρίβεια, έχουμε την υποχρέωση να μην τον λυπόμαστε! Για τον ίδιο λόγο που οι σωματικά ανάπηροι (τυφλοί, κωφάλαλοι κτλ) δεν θέλουνε να τους λυπόμαστε, έτσι θα πρέπει να μην εκφράζουμε λύπηση σε κάποιον πνευματικά ανάπηρο (διανοητικά καθυστερημένο, τηλεοπτικό ψώνιο κτλ). Στο κάτω κάτω της γραφής, αυτός ο κάποιος μπορεί να ζει σ’ εναν αγγελικά πλασμένο κόσμο καμωμένο από ρόδα και ορχιδέες (όπως στην περίπτωση της Θώδη). Κι αυτό δεν έχει δικαίωμα κανένας μας να τους το στερήσει. Η φράση «Άσε τον τρελό στην τρέλα του» δεν είναι καθόλου τυχαία…

    Τρίτον, το γεγονός ότι η Θώδη οδηγήθηκε σε ψυχιατρική κλινική έχει να κάνει περισσότερο με το τίμημα της δημοσιότητας, παρά με οτιδήποτε άλλο. Ένα τίμημα που το χει πληρώσει κατά καιρούς πολύς κόσμος. Από τη Θώδη μέχρι τους Nirvana.

    Τέταρτον, κάτι τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό. Μερικοί άνθρωποι έχουν χαμηλότερες αντοχές και δυνάμεις να ανταπεξέλθουν σε συγκεκριμένες καταστάσεις. Αυτό, η φύση (ο μόνος δίκαιος κριτής!) το γνωρίζει καλύτερα απ’ όλους μας! Γι’ αυτό και έχει φροντίσει ο πληθυσμός αυτών των ομάδων να είναι εν γένει μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο των ισχυροτέρων (όπως ακριβώς τα μερμήγκια είναι πολυπληθέστερα από τα λιοντάρια). Έτσι, δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να μπλεχτούμε στα πόδια της και να το παίξουμε σωτήρες. Διαφορετικά γινόμαστε κι εμείς σαν κι αυτόυς που περιγράφεις στο τέλος του άρθρου σου, δηλαδή ανασφαλείς οντότητες που θέλουν να αντλήσουν δύναμη από τις ασθενείς κοινωνικά ομάδες (αυτή τη φορά ελέγχοντας τες).

    Οι πραγματικά δυνατοί σέβονται την κάθε ανθρώπινη ύπαρξη και την αφήνουν να εκφραστεί όπως εκείνη νομίζει και όπως η φύση προέβλεψε γι’ αυτή. Σ’ αυτή την περίπτωση, σεβασμός σημαίνει κοινή μεταχείρηση. Αν τους αξίζουν έπαινοι θα πρέπει να επαινεθούν. Αν τους αξίζει διακωμώδηση θα πρέπει να διακωμωδηθούν. Αν τους αξίζει αδιαφορία θα πρέπει να την υποστούν. Αν αυτό σημαίνει την καταστροφή τους, ας είναι. Ποιοι είμαστε εμείς να το κρίνουμε? Η φύση ξέρει καλύτερα από εμάς!

    Με εκτίμηση,

    Αλέξανδρος

    ΥΓ.: (Προς αποφυγή παρέξηγήσεων) Ο λόγος μου είναι από τη φύση του στομφώδης και έντονος για να γίνονται σαφέστερα τα νοήματα μου. Τίποτα από τα παραπάνω δεν έχει σκοπό να ειρωνευτεί ή να προσβάλεί. Και μόνο το γεγονός ότι αφιερώνω λίγο από τον πολύτιμο χρόνο μου για να σχολιάσω, σημαίνει ότι σέβομαι τα λεγόμενα σου.

  30. Ο/Η Elikas λέει:

    @ Duncan

    Αγαπητέ Αλέξανδρε,

    καθόλου δεν σε παρεξηγώ. Άλλωστε, όπως πιθανόν θα έχεις διαπιστώσει κι ο δικός μου λόγος γίνεται συχνά κομματάκι έντονος. Και στομφώδης ακόμα.

    Δεν βλέπω πού ακριβώς διαφωνούμε όσον αφορά τη Θώδη, αφού η δική μου ένσταση στην όλη φάση είναι ότι εν γνώσει τους τα κανάλια (και οι φυλλάδες) την έκαναν θέαμα για να την γελοιοποιήσουν. Έχει διαφορά αυτό από τη διακωμώδηση, γιατί ένα πρόσωπο που είναι ήδη δημόσιο (ένας πολιτικός π.χ. ή ένας διάσημος ηθοποιός) αναπόφευκτα θα υποστεί κριτική και ενίοτε σάτιρα. Όμως η Θώδη έγινε διάσημη μέσα από έναν μηχανισμό που θυμίζει κρεατομηχανή. Δεν υπήρχε κανένας λόγος να την περιφέρουν από εκπομπή σε εκπομπή και να υποκρίνονται ότι εκτιμούν το ταλέντο της, τη στιγμή που ταυτόχρονα έκλειναν το μάτι στον τηλεθεατή.

    Κι επειδή αναφέρθηκες σε άτομα με αναπηρία, έχεις δίκιο ότι δεν γουστάρουν λύπηση από κανέναν. Ούτε όμως ανέχονται να κυκλοφορούν στο δρόμο και να βγαίνει κάποιος και να φωνάζει «κοίτα ρε μαλάκα έναν σακάτη». Πόσο μάλλον να τους καλούν σε σόου για να τους κοροϊδέψουν.

    Μακριά από μένα λοιπόν η αποστειρωμένη και σοβαροφανής πολιτική ορθότητα. Απλά πιστεύω ότι η ανάδειξη σε «σταρ» ενός ανθρώπου με εμφανή ψυχικά προβλήματα κρύβει τεράστιες ποσότητες κόμπλεξ και έλλειψη πολιτισμού. Και από τους χειριστές της κρεατομηχανής και από τους καταναλωτές του κιμά.

  31. Ο/Η Duncan λέει:

    @ Elikas

    Σε αυτή την «κρεατομηχανή» αναφερόμουνα κι εγώ, με τη μόνη διαφορά ότι δεν έχει νόημα να την επικρίνουμε ή να την επιβραβεύσουμε. Η αντίδραση της είναι τυπική αντίδραση ενός κύκλου με χαμηλό πνευματικό επίπεδο (αλλά και εξουσία), απέναντι σε μία οντότητα με νοητική αναπηρία. Το αποτέλεσμα είναι προδιαγεγραμμένο. Και σ’ έναν τέτοιο πόλεμο μικροτήτων και εξευτελισμού δεν έχει νόημα η ανάμειξη. Όπως κατ’ αναλογία, κανένα άλλο ζώο δεν θα μπει ανάμεσα στη γάτα και το ποντίκι. Η μόνη ίσως θεμιτή παρέμβαση, θα ήταν εκείνη με τη δικαιολογία της «προστασίας» του «θύματος». Παρόλα αυτά θεωρώ ότι και αυτή θα πρέπει ν’ απορριφθεί, τόσο για τους λόγους που ανέφερα παραπάνω, όσο και γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει «θύμα».

    Ποιος θα μπορούσε να πει ότι το ποντίκι ή το οποιοδήποτε ζώο είναι θύμα? Το μεγάλο ψάρι πάντα θα τρώει το μικρό! Δεν είναι θέμα ηθικής (άλλωστε για μένα δεν υπάρχει απόλυτη ηθική) αλλά θέμα πραγματικότητας. Γι’ αυτό και υπάρχουν εκατομμύρια μικρά ψάρια εκεί έξω. Είναι επειδή οι μηχανισμοί της φύσης έχουν ήδη φροντίσει για την επιβίωση του είδους.

    Για πιο λόγο λοιπόν να χαλάσουμε αυτή την όμορφη ισορροπία προσπαθώντας ν’ αλλάξουμε την κρεατομηχανή. Δεν μπορούμε να την αλλάξουμε (μόνο τον εαυτό μας μπορούνε ν’ αλλάξουμε). Μπορεί όμως να αποδυναμωθεί! Και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την αδιαφορία ή οποία είναι άλλωστε συνώνυμη της ατομοκεντρικής – προσωπικής αλλαγής. (Σ’ αυτό το σημείο συμφωνούμε!)

    Με απλά λόγια: Για να μην είχε συμβεί το παραπάνω γεγονός θα έπρεπε να ισχύεί ένα από τα εξής δύο:

    1) Είτε οι άνθρωποι να ήταν αλλιώς (ωριμότεροι, πιο ευαίσθητοι κτλ), που είναι άτοπο εξ ορισμου γιατί οι άνθρωποι είναι αυτοί που είναι και δεν γίνεται να τους αλλάξουμε! (είναι σαν να λέμε ότι όλα τα ζώα είναι πχ. σκίουροι)

    2) Είτε θα έπρεπε να υπήρχε κάποια κοινωνική παρέμβαση που να αποτρέπει το γεγονός, με το οποίο όμως διαφωνώ διότι καταστρατηγείται η φυσική ελευθερία…

    Τέλος, είναι πάρα πολύ σημαντικό να μην επικρίνουμε (εδώ διαφωνούμε) την κρεατομηχανή γιατί τότε δεν αδιαφορούμε γι’ αυτήν, αλλά την εχθρευόμαστε (η διαφορά είναι πολύ λεπτή!). Και μία τέτοια πολεμική της δίνει αξία και νόημα ύπαρξης (να μας εχθρεύεται!) με αποτέλεσμα να γιγαντώνεται ολοένα και περισσότερο…

  32. Ο/Η Elikas λέει:

    @ Duncan

    Είναι κυνική και ελιτίστικη η στάση σου, αν και αναγνωρίζω ότι είναι πάνω απ’ όλα ρεαλιστική.

    Ίσως εγώ είμαι υπερβολικά ρομαντικός που παλεύω να πείσω ανθρώπους να δουν τα πράγματα από μία διαφορετική σκοπιά και να μην αδιαφορούν απλά μπροστά στα εγκλήματα των μέσων μαζικής εξαθλίωσης. Ίσως κυνηγάω ανεμόμυλους (τι ίσως δηλαδή; σίγουρα κυνηγάω ανεμόμυλους).

    Εκεί που επιμένω είναι στο ότι η «κρεατομηχανή» δεν είναι δημιούργημα της φύσης αλλά κατασκεύασμα των ανθρώπων. Κάποιων ανθρώπων, όχι γενικώς και αορίστως όλων. Είναι μια κρεατομηχανή που εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα, προωθεί συγκεκριμένη ιδεολογία, παράγει συγκεκριμένο πολιτισμό. Δεν είναι ούτε ωκεανός ούτε σαβάνα για να λέει κανείς «έτσι ήταν πάντα και έτσι θα είναι». Εμείς είμαστε αυτοί που επιλέγουν (συμμετέχοντας ή αδιαφορώντας) το ποιος θα παίξει τη γάτα και ποιος το ποντίκι. Κι αν αποδεχτούμε το παιχνίδι, κινδυνεύουμε ανά πάσα στιγμή να βρεθούμε στη θέση του (όποιου) θύματος.

    Μπορεί να γίνει διαφορετικός ο μηχανισμός, πιο ηθικός ενδεχομένως (αν και το τι είναι ηθικό και τι όχι είναι τεράστια κουβέντα, που έχει να κάνει με τα υποκειμενικά κριτήρια του καθένα). Σαφώς μπορεί να γίνει πιο ποιοτικός ο μηχανισμός και να αντικατοπτρίζει μία καλύτερη και προοδευτικότερη κοινωνία. Η οποία δυστυχώς δεν υπάρχει, παρά μόνο στο φαντασιακό μιας μερίδας πολιτών.

    Κι επειδή η αφορμή για τον διάλογο μας παραμένει η Θώδη (που δεν έχω ιδέα σε ποια κατάσταση βρίσκεται τώρα), σου λέω ότι δεν μπορώ να αποδεχτώ τη μοιρολατρία «όπου φτωχός κι η μοίρα του», όπως δεν μπορώ να αποδεχτώ το να κρεμάμε κουδούνια στον τρελό του χωριού με το σκεπτικό «έλα μωρέ, τρελός είναι καλά να πάθει».

    Μπορεί αυτό να είναι τελικά αδυναμία μου, μία υπερβολική ευαισθησία που καταλήγει να με χαλάει χωρίς λόγο. Μπορεί και όχι όμως…

  33. Ο/Η Duncan λέει:

    @ Elikas

    Θέλω να σταθώ μόνο σ’ ένα σημείο σου:

    «Εκεί που επιμένω είναι στο ότι η “κρεατομηχανή” δεν είναι δημιούργημα της φύσης αλλά κατασκεύασμα των ανθρώπων. Κάποιων ανθρώπων, όχι γενικώς και αορίστως όλων. Είναι μια κρεατομηχανή που εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα, προωθεί συγκεκριμένη ιδεολογία, παράγει συγκεκριμένο πολιτισμό. Δεν είναι ούτε ωκεανός ούτε σαβάνα για να λέει κανείς “έτσι ήταν πάντα και έτσι θα είναι”. Εμείς είμαστε αυτοί που επιλέγουν (συμμετέχοντας ή αδιαφορώντας) το ποιος θα παίξει τη γάτα και ποιος το ποντίκι. Κι αν αποδεχτούμε το παιχνίδι, κινδυνεύουμε ανά πάσα στιγμή να βρεθούμε στη θέση του (όποιου) θύματος.»

    Προσωπικά δεν εξετάζω ποιος κατασκεύασε την κρεατομηχανή, γιατί δεν μου χρειάζεται πουθενά στην παραπάνω επιχειρηματολογία μου. (Η φύση χρησιμοποιείται σαν αναλογία στην ήδη υπάρχουσα κατάσταση όπως κι αν αυτή προήλθε). Επίσης εννοείται ότι εξυπηρετεί συμφέροντα, όπως και το κάθε τι πάνω σ’ αυτόν τον πλανήτη, ξεκινώντας απο εμάς τους δύο που συνομιλούμε αυτή τη στιγμή. Παρ’ όλα αυτά ο πολιτισμός που προάγει – όπως κι οτιδήποτε σε μία κοινωνία – δεν είναι στατικός. Για την ακρίβεια είναι εξαιρετικά δυναμικός! Γι’ αυτό και δεν γίνεται να πιστεύω στο “έτσι ήταν πάντα και έτσι θα είναι”… Αυτό που λέω είναι ότι την κάθε συγκεκριμένη χρονική στιγμή οι ρόλοι και τα συμφέροντα είναι απολύτως καθορισμένα. Δηλαδή το ποιος παίζει τη γάτα και ποιος ποντίκι το ξέρουμε συνεχώς (όπως με τη Θώδη). Εμείς απλά έχουμε να διαλέξουμε αν θα συμμετέχουμε στον πόλεμο ή όχι. Και το «όχι» δεν είναι οκνηρή φυγοπονία, αλλά επίπονη (μερική ή ολική) κοινωνική απομόνωση, που πολλές φορές οδηγεί σε νέες κοινωνικές δομές! Κι εδώ είναι ακριβώς για μένα το κλειδί…

    Αντίθετα λοιπόν με την πλειοψηφική γνώμη των απανταχού ανήσυχων πνευμάτων, ο παραπάνω πόλεμος δεν είναι υποχρεωτικός! Αποφεύγοντας ένα κοινωνικό κατεστημένο, δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι το αγνοούμε και άρα ότι κινδυνεύουμε από τις ύπουλες επιθέσεις του. Ίσα ίσα που αυτή είναι η ψευδαίσθηση που δημιουργεί κάθε κοινωνική δομή στη προσπάθεια της να μας «κρατήσει» για να επιβιώσει.
    (Θέλει να μας πείσει ότι έχουμε ανάγκη να ζούμε μέσα σ’ αυτή! Κι εμείς από φόβο ότι δεν έχουμε εναλλακτικές δυνατότητες, προσπαθούμε να την αλλάξουμε πολεμώντας την, αντί να την απορρίψουμε ως σκάρτη. Όμως αυτό οδηγεί πολλές φορές στο αντίθετο αποτέλεσμα.)
    Οφείλουμε λοιπόν, να αποφύγουμε ένα κοινωνικό κατεστημένο συνειδητά γιατί ο χρόνος μας είναι ιερός και γιατί θέλουμε να τον διαθέσουμε δημιουργικά, ενεργητικά και με αποτελεσματικότητα.

    Συνεπώς, αρνούμαστε την κρεατομηχανή γιατί την ίδια στιγμή μπορούμε να δημιουργήσουμε άλλες εναλλακτικές δομές που να ικανοποιούνε τις ανάγκες μας. Η μπλογκόσφαιρα είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα τέτοιας προσπάθειας. Άλλωστε η TV έχει και off, όπως λένε και οι αναρχικοί. Έχουμε άπειρους εναλλακτικούς τρόπους πληροφόρησης, πολλούς από τους οποίους τους δημιουργούμε εμείς οι ίδιοι… Έτσι, απο παθητικοί δέκτες, που ουρλιάζουνε ως άλλη φωνή βοώντος εν τη ερήμω μπροστά σε ένα κονσερβοκούτι, γινόμαστε οι ίδιοι δημοσιογράφοι, φιλόσοφοι, καλλιτέχνες, δημιουργοί και μεταφέρουμε τη φωνή μας σ’ αυτούς που μας ακούνε.

    Γιατί θα πρέπει δηλαδή ν’ αλλάξει όλη η Ελλάδα για να μας ικανοποιεί το περιβάλλον στο οποίο ζούμε? Μας χαλάει να αλλάξουμε εμείς και να περιβαλλόμαστε από τους 5-10-100-1000-1.000.000… ποιοτικούς ανθρώπους (ο καθένας με τα δικά του κριτήρια) που θα μας ικανοποιούν? Άλλωστε, μήπως τώρα δε ζούμε σε γυάλα? Η μήπως έχουμε την ψευδαίσθηση ότι έχουμε πλήρη συναίσθηση του τι συμβαίνει και στα 6.800.000.000 δις. ανθρώπων πάνω στη γη? Γιατί μας πιάνει λοιπόν αυτή η ολιστική μανία ν’ αλλάξουμε όλα τα γιγάντια κατεστημένα, αντί να δραπετεύσουμε απο αυτά και να χτίσουμε νέα? Μήπως δεν έχουμε άλλη επιλογή? Σιγά! Λες και έχουμε γυρίσει όλο τον κόσμο για να ξέρουμε όλες μας τις εναλλακτικές! Μήπως τότε από φόβο απομόνωσης και άρα ευθείας αντιμετώπισης του ίδιου μας του είναι? That sounds more like it… (Το πέταξα το αγγλικό, δεν άντεξα 🙂 )

  34. Ο/Η Elikas λέει:

    @ Duncan

    Γράφεις καλά μπαγάσικο 😉 Και η επιχειρηματολογία σου όντως έχει βάση. Στην ουσία δεν διαφωνούμε και πολύ άλλωστε, εκτός από το γεγονός ότι εγώ πιστεύω πως το κράξιμο σε μερικές περιπτώσεις επιβάλλεται και ότι αντί να φτιάχνουμε απλά τις δικές μας εναλλακτικές δομές αξίζει τον κόπο να προσπαθούμε να αλλάξουμε τις ήδη υπάρχουσες.

    Η τηλεόραση για παράδειγμα είναι ένα πανίσχυρο μέσο, που αν χρησιμοποιηθεί σωστά ενημερώνει και ψυχαγωγεί χωρίς να διαστρεβλώνει και να προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Όσο ουτοπικό κι αν ακούγεται, αρνούμαι να εκχωρήσω όλο αυτό το πεδίο δράσης σε παπαγαλάκια και τηλεκατίνες. Για να ελπίζω ότι μια μέρα θα ανοίξω το χαζοκούτι και θα δω κάτι αξιόλογο όμως, πρέπει να πειστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι να γυρίσουν την πλάτη στα σκουπίδια που τους ταΐζει.

    Θα μου πεις, μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο επειδή εγώ ή εσύ γράψαμε κάτι στα μπλογκ μας; Hardly fucking likely (για να πετάξω κι εγώ ένα αγγλικό). Αν όμως γράψουν 100 άνθρωποι, το διαβάσουν 10.000 και το συζητήσουν με άλλους 100.000 ανθρώπους κάτι γίνεται.

    Το κυριότερο βέβαια είναι να βρεθούν τρόποι να ανακυκλωθεί ο σκουπιδοπολιτισμός σε κάτι καινούργιο, ελκυστικό και – φυσικά – καλύτερο από αυτό που μας περιβάλλει. Γι’ αυτό και πέρα από την ατομική απομόνωση υπάρχει νόημα στη συλλογική προσπάθεια. Και δεν εννοώ επιτροπές και συνελεύσεις, αλλά δημιουργικές συμμαχίες που θα παράγουν εναλλακτικά πολιτισμικά πρότυπα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s