No Europe, no vision…

eu-flag-2-$4000204$300

…όπου η λέξη “vision” δεν αναφέρεται στην αίσθηση της όρασης, αλλά στην ουτοπία του οράματος. Σε κάποιο στόχο, σε κάποια προσδοκία. Για μια Ευρώπη ενωμένη ή διαιρεμένη, συντηρητική ή σοσιαλιστική. Ή ακόμα και για μια Ευρώπη αυτο-οργανωμένη, ασυμβίβαστη και αντιεξουσιαστική. Όπως προτιμάει ο καθένας. Ενδεχομένως κι ένα όραμα για μια Ευρώπη που παύει να προσδιορίζεται με γεωγραφικά και εθνοφυλετικά κριτήρια. Για μιαν άλλη Ευρώπη, που πατάει στις παραδόσεις και τις αγκυλώσεις της για να κάνει ένα βήμα πιο πέρα, να γίνει κάτι άλλο από αυτό που κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι είναι το πεπρωμένο της.

Την ώρα που εκατομμύρια ανθρώπων παρακολουθούν εναγωνίως τον τελικό της Eurovision, οι εκλογές για την ανάδειξη ευρωβουλευτών βρίσκονται προ των πυλών και δείχνουν να μην αφορούν κανέναν. Ο ένας πιστεύει μοιρολατρικά ότι “όλοι ίδιοι είναι και άρα δεν έχει νόημα να πας να ψηφίσεις”. Ο άλλος θεωρεί αφελείς αυτούς που νομίζουν ότι ο κόσμος μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο μέσα από εκλογές και πολιτικές παρατάξεις. Ο τρίτος απλά θέλει να εκμεταλλευτεί το τριήμερο για να πάει να ρίξει μια βουτιά στη θάλασσα. Ο τέταρτος έχει μείνει άνεργος και δεν έχει ούτε φράγκα να πάει στην παραλία ούτε όρεξη να ψηφίσει κάποιους τύπους που θα πληρώνονται έναν σκασμό λεφτά για να πηγαίνουν ταξιδάκια και να παριστάνουν ότι δουλεύουν.

Ο Σάκης όμως; Το μπλοκ των Βαλκανικών χωρών, η γκρούπα της Βαλτικής και η φράξια της Σκανδιναβίας; Σε ποιον θα δώσουν το δωδεκάρι; Αυτά παραδόξως φαίνονται να μας αφορούν, ίσως επειδή απευθύνονται σ’ έναν αλλοιωμένο και εμπορευματοποιημένο πατριωτισμό. Σε προκάτ εθνικές υπερηφάνειες και πολύχρωμα σημαιάκια που κουνιούνται πέρα-δώθε. Σε πρωτιές, νίκες και δάκρυα χαράς για “το δικό μας παιδί” που τα κατάφερε. Ή που πήρε τ’ αρχίδια του γιατί το φάγαν τα συμφέροντα. Των ξένων. Των εχθρών. Που σιγά μην είναι Ευρωπαίοι όλοι αυτοί. Κι αν είναι, τρώγανε βελανίδια όταν εμείς τρώγαμε τον αγλέορα.

Ποια Ευρώπη λοιπόν; Ποιο όραμα; Ποια ένωση; Έχουμε αφήσει τις τύχες μας στα χέρια νεοφιλελεύθερων χαρτογιακάδων και πολυεθνικών, και την πολιτιστική μας κληρονομιά στα χέρια δισκογραφικών και εταιρειών που πουλάνε ringtones. Αντί να σηκωθούμε να ασκήσουμε το δωρεάν δημοκρατικό μας δικαίωμα, πληρώνουμε λεφτά για να ψηφίσουμε ένα ηλίθιο τραγούδι που ούτε καν μας άρεσε. Απλά ποντάρουμε ότι έτσι ίσως βοηθήσουμε τον Σάκη να κερδίσει ένα καλύτερο συμβόλαιο και τα στελέχη της ΕΡΤ να τσεπώσουν ακόμα μεγαλύτερες μίζες. 

Ξέρω τι θα πουν ορισμένοι. Ότι σνομπάρουν τις ευρωεκλογές εξίσου με τη Eurovision. Μάγκες, πολύ φοβάμαι ότι είναι αμοιβαίο. Κι αυτοί χεσμένους σας έχουν, γιατί όσο απέχετε τους κάνετε την τεράστια χάρη να μπορούν να κερδίζουν αυτά που θέλουν ανενόχλητοι.

EurovisiOFF λένε κάποιοι άλλοι, και διοργανώνουν αντι-συναυλίες για να προτείνουν έναν άλλο πολιτισμό. Όμως από τη στιγμή που οι ίδιοι άνθρωποι κατεβαίνουν υποψήφιοι σε εκλογές, για αρκετούς φαίνεται αυτονόητο ότι δεν πρέπει να πατήσουν σε μία μουσική εκδήλωση που διαφορετικά πιθανόν να τους άρεσε. Όχι, προτιμούν να κλείσουν τα μάτια σε κάθε όραμα, όσο μικρό κι αν είναι. Και να γυρίσουν την πλάτη σε κάθε Ευρώπη.

Advertisements
This entry was posted in παραμυθακια, υπεροψιες, εξοδοι κινδυνου. Bookmark the permalink.

25 Responses to No Europe, no vision…

  1. Ο/Η thalassa sto vouno λέει:

    Θα συνεχίσω (για πολλοστή φορά) να αναρωτιέμαι πως κάποιο άνθρωποι μπορείτε και συγκεντρώνεστε και γράφετε κείμενα τόσο μεστά, απλά που συνοψίζουν το γύρω μας.

    Όμως, αυτή τη φορά θα διαφωνήσω σε κάτι μαζί σου! Και θα είναι η πρώτη αν δεν κάνω λάθος!

    Αφορά τη eurovisiOFF. Επειδή τις έχω δει όλες και επειδή, παρακολουθώντας αρκετά τη φάση αυτή εδώ και καιρό, νομίζω πως έχω καταλάβει το κόνσεπτ… Κατ’αρχάς δεν θα έλεγα τον όρο «αντι-συναυλία» γιατί αν ήταν έτσι θα γινόταν μία από τις ημέρες που έχει την κανονική γκλαμουροφιέστα, ίσως μια διαφορετική, εναλλακτική πρόταση για το πως εννοείς την ανάδειξη τέχνης και πολιτισμού που δημιουργείται σε κάθε μέρος, που γίνεται χωρίς ανταγωνισμό ανάμεσα στους καλλιτέχνες και δωρεάν για το κοινό.

    Άσε δε που θεωρώ λιγάκι άδικο το να λες ότι γίνεται για ψηφοθηρικούς λόγους. Είναι η τέταρτη φορά που γίνεται και σου θυμίζω ότι τις δύο προηγούμενες δεν υπήρχαν εκλογές. Και εντάξει, πρέπει να αναγνωρίζουμε λίγο και την καλή και αγνή πρόθεση σε κάποιους, γιατί αλλιώς καταντάμε σε αυτό που κι εσύ κριτικάρεις «όλοι ίδιοι είναι, πάω παραλία» και στη χαζή σκέψη ότι κάποιος που κατεβαίνει σε εκλογές (αν και η Ανοιχτή Πόλη δεν κατεβαίνει σε εκλογές για κανα-δυο χρόνια ακόμα) δεν έχει δικαίωμα να κάνει πράγματα γιατί θα εκληφθεί ότι τα κάνει για να κερδίσει κάτι από αυτά.

    Ας δώσουμε λίγο κρέντιτ ρε συ… Είναι δύσκολο να ζούμε βάζοντας έναν απώτερο στόχο και μια σκοπιμότητα πίσω από τις πράξεις όλων… και σε προσωπικό επίπεδο αλλά και σε πολιτικό.

    Καλή Κυριακή! 😉

  2. Ο/Η Elikas λέει:

    @ Θάλασσα στο βουνό

    Παρεξήγησις. Δεν είμαι εναντίον της EurovisiOFF (την οποία παρακολούθησα με ευχαρίστηση πέρσι), απλά κριτικάρω τη στάση κάποιων υπερ-επαναστατών (του φραπέως και του καναπέως), οι οποίοι βλέπουν παντού καθεστωτικές συνωμοσίες και απόπειρες ψηφοθηρίας. Αυτούς εννοώ όταν μιλάω για ανθρώπους που κλείνουν τα μάτια σε κάθε όραμα και γυρίζουν την πλάτη σε κάθε Ευρώπη. Τους αναχωρητές της πολιτικής ζωής, που επιμένουν να σνομπάρουν τα πάντα (από τον Ρουβά μέχρι το ευρωκοινοβούλιο), χωρίς ωστόσο να μπορούν να αρθρώσουν αντιπρόταση πέρα από το περιστασιακό γιαούρτωμα όσων διαφωνούν μαζί τους.

  3. Ο/Η thalassa sto vouno λέει:

    Ουφ! Είχα στεναχωρηθεί να σου πω την αλήθεια, γιατί ειδικά αυτή, είναι μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια.

    Αυτοί οι αναχωρητές της πολιτικής ζωής, πρώτον αναχωρούν και την πληρώνουμε εμείς, δεύτερον είναι το δωράκι έκπληξη για το σύστημα και τρίτον είναι, φαντάζομαι, απίστευτα μίζεροι άνθρωποι… Φαντάζεσαι να μην μπορείς να δεις τίποτα καλό σε κανέναν ; πόσο δυστυχισμένη, χαμένη ζωή!

  4. Ο/Η arkin λέει:

    Πώς φαίνεται ότι δεν ασχολείσαι καθόλου με τη Eurovision. 🙂
    Δεδομένου ότι δεν μπορούμε να ψηφίσουμε τον τραγουδιστή της χώρας μας, το σωστό είναι:
    «πληρώνουμε λεφτά για να ψηφίσουν ένα ηλίθιο τραγούδι που ούτε καν μας άρεσε. Απλά ποντάρουμε ότι έτσι ίσως βοηθήσουν τον Σάκη να κερδίσει ένα καλύτερο συμβόλαιο και τα στελέχη της ΕΡΤ να τσεπώσουν ακόμα μεγαλύτερες μίζες.»

  5. Ο/Η Elikas λέει:

    @ Θάλασσα στο βουνό

    Μιζέρια δεν θα πει τίποτα. Όχι σε όλα, όχι σε όλους, όχι με τίποτα. Και ως αντιπρόταση, μία αόριστη φαντασίωση ότι κάπου, κάπως, κάποτε, ο κόσμος ίσως αλλάξει από μόνος του και γίνει κάτι που δεν ξέρουμε πώς λέγεται ή τι ακριβώς μορφή θα έχει, απλά θα είναι εντελώς διαφορετικό σε σχέση με αυτό που έχουμε σήμερα.

    Παιδική χαρά…

    @ arkin

    Κάτι παίχτηκε σήμερα και κανείς δεν καταλαβαίνει αυτό που θέλω να πω. Προφανώς φταίω εγώ κι όχι εσείς…

    Το ξέρω ότι δεν μπορούμε να ψηφίσουμε το «δικό μας» τραγούδι στην Ευρωβύζαξον, εννοούσα ότι «πληρώνουμε λεφτά» (εμείς οι Έλληνες, όχι εσύ ή εγώ) «για να ψηφίσουμε ένα ηλίθιο τραγούδι» (κάποιας άλλης χώρας) με σκοπό να μη δώσουμε πόντους στο φαβορί ή στο τραγούδι που απειλεί να κερδίσει το άσμα του Σάκη.

    Δηλαδή, κάτι σαν το «ψηφίζω Οικολόγους Πράσινους για να τιμωρήσω τον δικομματισμό, την αριστερά και όλους τους υπόλοιπους, αλλά ανάθεμα κι αν ξέρω ποιοι ακριβώς είναι αυτοί οι τύποι, τι καπνό φουμάρουν κι αν συμφωνώ έστω και σε ένα πράγμα μαζί τους».

  6. Ο/Η Кроткая λέει:

    Γενικά το «όχι σε όλα» είναι μια απόλυτα κομπλεξική συμπεριφορά. Δλδ κάθομαι στη γωνίτσα μου, γκρινιάζω, βρίζω, αλλά δεν έχω και κάτι να προτείνω. Σαν τους γέρους των Μάππετς, μόνο που αυτοί τουλάχιστον έχουν πλάκα.

    Για μένα είναι φοβερό αυτό ακριβώς: ότι πληρώνω εγώ για να βγάζουν εκατ. φράγκα οι άλλοι, αλλά δεν συμμετέχω στις εκλογές που και τσάμπα είναι και τέλοσπάντων ρυθμίζουν τη ζωή μου. Και στην πρώτη εκδοχή τρόπον τινά επηρρεάζεται η ζωή μου, απλά εκεί βάζω τα χέρια μου για να βγάλω τα μάτια μου και νομίζω πως περνάω καλά κι από πάνω.

    Από την άλλη, θα πει κάποιος οτι οκ, και να πάω να ψηφίζω πάλι απλά επιλέγω ποιοι θα βγάλουν φράγκα από τις μίζες και τους παχυλούς μισθούς.
    Μόνο που αυτή η άποψη συνοψίζεται ακριβώς στο όλοι είναι ίδιοι. Σόρρυ, δεν είναι όλοι ίδιοι. Ίδιοι είναι το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ. Οι άλλοι διαφέρουν. Ο καθένας με τον τρόπο του.

    Υπάρχει όμως κι ένα άλλο στοιχείο: αν ο κόσμος αδιαφορεί για την πολιτική αλλά παθιάζεται με την Γιουροβύζιον, κάποιοι κάπως τον έχουν οδηγήσει εκεί. Είμαι από κείνους που πιστεύουν πολύ στην «ατομική ευθύνη για την ατομική βλακεία που βλάπτει και τους άλλους».
    Όμως, δεν πρέπει να μην αποδίδουμε και τις ευθύνες που ανήκουν στους ρυθμιστές και πρωταγωνιστές της πολιτική ζωής που δούλεψαν σκληρά για να αποβλακώσουν τον κόσμο.
    Κι αν η Αριστερά δεν καταφέρνει να λειτουργήσει σαν αντίπαλο δέος (είναι η μόνη που μπορεί να το κάνει), κάτι σάπιο υπάρχει και στο δικό της βασίλειο, όχι;

  7. Ο/Η Elikas λέει:

    @ Κροτ

    για άλλη μια φορά συμφωνούμε. Και για την ατομική ευθύνη και για το ρόλο της αριστεράς (παλιά την έγραφα κι εγώ με κεφαλαίο, τώρα πια όμως δεν είμαι σίγουρος ότι της αξίζει).

    Το θέμα βέβαια είναι να συμμετάσχουμε κι όχι να θεωρούμε τετελεσμένο γεγονός ότι μια ζωή θα μας κυβερνάνε διεφθαρμένοι και ανίκανοι. Και συμμετοχή δεν σημαίνει μόνο να επισκέπτεται κανείς την κάλπη κάθε τέσσερα ή πέντε (ευρωεκλογές) χρόνια.

    @ mike

    Σύμφωνα με όλα τα παπαγκάλοπ, η συμμετοχή των Ελλήνων στις ευρωεκλογές θα είναι κάπου στο 80 με 85%. Πες ότι λένε ψέμματα, κάνουν λάθος και με τη βοήθεια του καιρού και του τριημέρου ένα 30% του ελληνικού λαού αποφασίζει να απέχει από τη διαδικασία.

    Ε και;

    Χέστηκε η φοράδα στο αλώνι φίλε μου. Το τι θα γράψει το indymedia και τι θα συζητήσεις με τους κολλητούς σου πίνοντας καφέ δεν θα αναιρεί το γεγονός ότι υπήρξε ένα 70% που πήγε, ψήφισε και σου φόρεσε καπέλο τις επιλογές του. Αν στο μεταξύ πιστεύεις ότι έστω και το ένα δέκατο από αυτούς που δεν ψηφίζουν το κάνουν επειδή είναι ενάντια στις ιεραρχικές δομές, γουστάρουν «εκλογική απεργία» και άλλα επαναστατικά, τότε είσαι πιο αφελής κι από τη θείτσα που της δίνουν σφραγισμένο φάκελο και τον ρίχνει στη χαραμάδα χωρίς να ξέρει τι έχει μέσα.

    Αν πιστεύεις ότι τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει, όλοι ίδιοι είναι κλπ, πήγαινε να γίνεις ταρίφας, να μοιράζεσαι τη σοφία σου με βαριεστημένους πελάτες που θα συμφωνούν μαζί σου μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους.

    Ή ακόμα καλύτερα, φύγε μετανάστης κι άσε τους άλλους να πνιγούνε. Γιατί το να φτάσουμε σε βαθμό που η αποχή θα είναι τόσο μεγάλη ώστε να ακυρώνεται το εκλογικό αποτέλεσμα

    ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ!

    και πήγαινε πες το αυτό και στον ηλίθιο που έγραψε το άρθρο το 1902, νομίζοντας ότι εκατόν επτά χρόνια μετά θα έχουν καταργηθεί οι εκλογές.

  8. Ο/Η Кроткая λέει:

    Συγγνώμη που επιμένω, αλλά νομίζω πως το σαφέστερο και πειστικότερο επιχείρημα κατά της αποχής είναι η εξέταση του τι συμβαίνει σε χώρες όπου η αποχή αγγίζει αστρονομικά ποσοστά της τάξης του 60% και 70%, όπως η Ολλανδία, οι ΗΠΑ κλπ.
    Σε αυτές τις χώρες δε νομίζω πως έχει ηττηθεί ο καπιταλισμός, ούτε πως όσοι απέχουν το κάνουν συνειδητά. Ίσα ίσα, διευκολύνουν το έργο αυτών που κυβερνούν και εξυπηρετούν αυτούς που τους βάζουν να κυβερνήσουν.

    Βέβαια, όπως και η συμμετοχή στις εκλογές, έτσι και η «εκλογική απεργία» δεν φέρνουν κανένα αποτέλεσμα αν δεν συνοδεύονται από πρακτικές και δράσεις κατά τα χρόνια που μεσολαβούν ανάμεσα στις εκλογικές αναμετρήσεις.
    Σε κάθε περίπτωση, πηγαίνοντας να ψηφίσεις, δηλώνεις κάτι, παίρνεις θέση. Απέχοντας, μπαίνεις στο ίδιο τσουβάλι με αυτόν που προτίμησε να πάει για μπάνιο.

    Και ας μη μου πει κανένας πως τα παληκάρια που δοκίμασαν να σπάσουν τις φοιτητικές εκλογές τις προάλλες στο ΕΜΠ είναι γκράντε επαναστάτες, γιατί το μόνο που κατάφεραν ίσως είναι να τρομοκρατήσουν απλό κόσμο που ενδεχομένως και να ήταν ψαγμένος και πολιτικοποιημένος.
    Αν είναι τόσο μάγκες εξάλλου, γιατί δεν δοκιμάζουν μια φορά να σπάσουν και τις εθνικές εκλογές; Είναι εύκολο να κάνεις τον επαναστάτη και το μάγκα με τις πλάτες του ασύλου -αλείφοντας βούτυρο στο ψωμί όσων επιδιώκουν την κατάργηση του ασύλου, μάλιστα.

    [Μπαρδόν για τη μακρηγορία και για την ενδοεχόμενη παρέκκλιση από το θέμα του ποστ.]

  9. Ο/Η mike λέει:

    @elikas

    Αν πιστεύεις ότι κάτι πρόκειται να αλλάξει ψηφίζοντας,πήγαινε να γίνεις ταρίφας, να μοιράζεσαι τη σοφία σου με βαριεστημένους πελάτες που θα συμφωνούν μαζί σου μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους.

    Αν πιστεύεις ότι μέσω των εκλογών αποφασίζεις εσύ, τότε είσαι πιο αφελής κι από τη θείτσα που της δίνουν σφραγισμένο φάκελο και τον ρίχνει στη χαραμάδα χωρίς να ξέρει τι έχει μέσα

    Ή ακόμα καλύτερα, φύγε μετανάστης κι άσε τους άλλους να παλεύουνε για κάτι διαφορετικό.

    Διότι όπως λέει και ένα ρητό αν οι εκλογές άλλαζαν τον κόσμο θα ήταν παράνομες…..

    Τέλος αν πιστεύεις ότι μέσω των εκλογών ο κοσμός καποια στιγμή θα ψηφίσει τους «σωστούς ανθρώπους» που θα εργαστούν για το κοινό καλό αυτό ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ.

    Υστερόγραφο
    Προφανώς και δεν έκατσες να διαβάσεις προσεκτικά το κείμενο.Μιλαέι για συνειδητή αποχή……

    Κανένα σοβαρο αντεπιχείρημα στις απόψεις του ηλιθιου θα γράψεις???? Δεν είδα κανένα

  10. Ο/Η poorfox λέει:

    έχεις κάτι ιδέες βρε elika!
    πώς το έφερες στην αποχή…

    συμφωνώ πως η αποχή
    *τους εξυπηρετεί,
    *μας βάζει στην θέση του συννένοχου (με διαφορετική ιδεολογία όμως..) και πως
    *σε καμία περίπτωση δεν είναι πολιτική πράξη

    κοιτάμε κοντόφθαλμα γιατί έχει περιοριστεί το οπτικό πεδίο.
    όπως λές, «Και συμμετοχή δεν σημαίνει μόνο να επισκέπτεται κανείς την κάλπη κάθε τέσσερα ή πέντε (ευρωεκλογές) χρόνια.»

    το μέλλον το δημιουργούμε… από την παρούσα κατάσταση
    αδιαφορώντας ή συμμετέχοντας στα κοινά

    οι γραβατομένοι είναι εκεί γιατί τους το επιτρέπουμε.-

    καλό βράδυ

    υ.γ.
    «το ρίσκο του ξεβωλέματος» μια ποιητική συλλογή πάνω στην ελληνική πραγματηκότητα, που ρυθμίζει το εκλογικό αποτέλεσμα …(και δεν έχει γραφτεί ακόμη…) lol

  11. Ο/Η Elikas λέει:

    @ Κροτ

    Ο φίλος μας ο mike ζητάει επιχειρήματα, ίσως γιατί ξέρει ένα πιασάρικο σύνθημα για να απορρίψει κάθε ένα από τα επιχειρήματα που θα διαβάσει.

    Το γεγονός όμως παραμένει ότι η αποχή του δεν θα πολυσυζητηθεί σε δημόσιο διάλογο, δεν θα αντισταθεί σε κοινοβούλια και ευρωκοινοβούλια, δεν θα πάει κανέναν στα δικαστήρια, δεν θα θεσπίσει νόμους και δεν θα επηρεάσει παρά απειροελάχιστους αντιρρησίες του συστήματος. Οι οποίοι απέχοντας, θα συνεχίσουν να χαρίζουν μια ωραία επίφαση νομιμότητας σε όλους τους εχθρούς τους, καθιστώντας τους εαυτούς τους ακίνδυνους.

    @ mike

    «αν οι εκλογές άλλαζαν τον κόσμο θα ήταν παράνομες»

    Δεν υπάρχει ιδεολογία, θρησκεία και εθνική ταυτότητα στον κόσμο που να μην έχει τουλάχιστον ένα έξυπνο τσιτάτο στο οπλοστάσιο της. Οπότε, αφού απαιτείς επιχειρήματα, θα ήταν ευγενικό να χρησιμοποιείς κάτι καλύτερο από κονσερβοποιημένα θέσφατα σ’ αυτόν τον διάλογο.

    Πάμε λοιπόν:

    1) Το concept ότι αν απέχουμε από τη διαδικασία οι άλλοι μένουν ξεκρέμαστοι και δε μπορούν να κάνουν ό,τι γουστάρουν έχει διαψευστεί οικτρά από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα. Απόδειξη ότι η «εκλογική απεργία» που ονειρευόταν ο τύπος που έγραψε το κείμενο δεν συνέβη ούτε το 1902, ούτε μετά κι ούτε φαίνεται στον ορίζοντα να έχει πιθανότητες να συμβεί μέχρι να πεθάνουμε. Κι αν ποτέ συμβεί, απλά θα ανάψει πράσινο φως σε κάποιον «σωτήρα» να πάρει την εξουσία πραξικοπηματικά για να μας γλιτώσει από το «τέρας» της ακυβερνησίας.

    2) «Συνειδητή αποχή» δεν σημαίνει απολύτως τίποτα όσον αφορά το αποτέλεσμα. Από τη στιγμή που δεν ψηφίζεις, δεν καταγράφεται η πρόθεση σου και δεν μετράει σαν πολιτική στάση. Γι’ αυτό και στη συντριπτική πλειοψηφία του παραπληροφορημένου από τα ΜΜΕ κόσμου, η αναρχία δεν υφίσταται ως ιδεολογία και είναι απλά συνώνυμο κάποιου τρελαμένου που πετάει μολότοφ γιατί πέρασε δύσκολα παιδικά χρόνια. Κι αν εσύ ξέρεις ότι δεν είναι έτσι, χωρίς θεσμικό ρόλο δεν θα σου δοθεί ποτέ η ευκαιρία να το πεις παραέξω. Δεν έχεις εκπροσώπηση, δεν μπαίνεις στο πάρτι. Μέχρι να αλλάξει αυτό (δηλαδή το πολίτευμα), όλες οι αποφάσεις θα παίρνονται ερήμην όσων δεν πήγαν να ταχθούν υπέρ κάποιας συγκεκριμένης και αναγνωρισμένης πολιτικής πρότασης.

    3) Η μοιρολατρία (που συναντάται συχνά σε αμπελοφιλοσοφίες ταξιτζήδων, εξ ου και η σχετική αναφορά μου στο προηγούμενο σχόλιο), το μόνο που κάνει είναι να διαιωνίζει το τέλμα της διαφθοράς, της ασυδοσίας, της κοινωνικής αδικίας, κλπ. Αν εσύ πιστεύεις ότι έχεις καλύτερες λύσεις (όχι απλά θεωρίες, αλλά εφικτές και χειροπιαστές προτάσεις), δεν έχεις παρά να φτιάξεις το δικό σου κόμμα ή να ενταχθείς σε κάποιο συγγενικής ιδεολογίας με σκοπό να το συνδιαμορφώσεις προς την επιθυμητή κατεύθυνση. Ακόμα και για να αντιπροτείνεις ένα τελείως διαφορετικό σύστημα (συνολικά, από το πολίτευμα μέχρι την εισοδηματική πολιτική και τους τρόπους ανακύκλωσης των σκουπιδιών). Το να εκτοξεύεις όμως γενικολογίες για έναν φανταστικό κόσμο που ανάθεμα κι αν ξέρεις πώς και πότε μπορεί να επιτευχθεί, συγγνώμη αλλά δεν είναι πολιτική. Είναι εκλαϊκευμένη θεολογία.

    4) Φυσικά και δεν πιστεύω ότι υπάρχουν ιδανικά κόμματα, όπως και φυσικά και δεν πιστεύω ότι οι πελατειακές σχέσεις και πολλά άλλα παρελκόμενα του παρόντος συστήματος βοηθάνε στο να βελτιωθούν οι ζωές μας. Συμφωνώ λοιπόν να τα αλλάξουμε. Πώς όμως; Λέγοντας απλά «εγώ αρνούμαι να παίξω το παιχνίδι σας»; Ή μήπως εφευρίσκοντας, προωθώντας και τελικά επιβάλλοντας ένα άλλο παιχνίδι; Το κλειδί σε όλα είναι η επικοινωνία. Αν μεθαύριο κάποιος μάγκας καταφέρει να πείσει το 90% του ελληνικού λαού να ασπαστεί το Ισλάμ, θα φύγει ο σταυρός από τη σημαία. Το αναφέρω αυτό σαν παράδειγμα, γιατί αυτή τη στιγμή ακούγεται εξίσου δύσκολο να πείσεις το 90% του ελληνικού λαού να απεμπολίσει όλα όσα θεωρεί ως δημοκρατικό πολίτευμα και να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει καν όνομα, ηγέτες και πολιτικό λόγο με συνέπεια.

    5) Ο Δεκέμβρης τελείωσε και ο κόσμος έξω φοράει κοντομάνικα και δεν θυμάται καν ότι υπήρξε. Κάτι, κάπου και για κάποιο λόγο πήγε τρομακτικά λάθος. Δεν βλάπτει λοιπόν λίγη αυτοκριτική από τους ανθρώπους που ανέλαβαν με τον τσαμπουκά την κηδεμονία της εξέγερσης για να την οδηγήσουν στο πεπτικό σύστημα του Πρετεντέρη και της παρέας του.

    6) Στα γράφω όλα αυτά εδώ, γιατί όπως πολύ καλά γνωρίζεις έτσι και γράψω έστω και τα μισά στο indymedia, το σχόλιο μου θα έχει διάρκεια ζωής μερικών δευτερολέπτων. Αν ο «θαυμαστός καινούργιος κόσμος» που ευαγγελίζεσαι λογοκρίνει την αντίθετη άποψη και προσπαθεί να επιβληθεί με τη βία, δεν βλέπω κανέναν λόγο να μην προτιμήσω να ψηφίσω. Ακόμα και Καρατζαφέρη…

  12. Ο/Η Elikas λέει:

    @ poorfox

    Κουτάκια γαμώτο μου, κουτάκια. Κλειστά, αυτάρεσκα και άδεια.

    Δεν πάμε για ψάρεμα καλύτερα;

  13. Ο/Η lypon λέει:

    Ωιμε το δύστυχο Ατρείδη και άλλα συνώνυμα…

    Ευρωκοινοβούλιο; Και γιατί να ψηφίσω; Αν ήτανε για εκλογή Επιτρόπων πολύ ευχαρίστως, αυτοί μας κυβερνάνε στο φινάλε. Το Ευρωκοινοβούλιο έχει κάτι από «ενάξει, ψηφίστε για να μην ξεχνάμε τα δημοκρατικά μας ιδεώδη –λέμε τώρα- αλλά όχι και να έχετε αληθινή εξουσία». Άρα τι μας μένει, πλην εορταστικού τριημέρου;

    Ευρωβίζιον; ΟΥΦ! Βαρέθηκα ρε παιδιά. Άντε να παραδεχτώ πως συνεισφέρει απόξω απόξω στη δημιουργία μιας ευρωπαϊκής συνείδησης, αλλά η τόση έλλειψη μέτρου και η τόση μετριότητα μου βαραίνουν την καρδιά… Όπως εξάλλου και οι μεθεόρτιες αναλύσεις.

    Συγνωμάτε με, είμαι σε καταθλιπτική φάση. Όταν επανέλθει η μανιακή, θα είμαι πιο ευχάριστος!

  14. Ο/Η Elikas λέει:

    @ lypon

    Δεν ξέρω τι λες όταν περνάς μανιακή φάση, αλλά υποψιάζομαι ότι θα μου αρέσει περισσότερο.

    Κοίτα, αν υποθέσουμε ότι έχεις δίκιο και το ευρωκοινοβούλιο είναι μία δήθεν δημοκρατική φούσκα χωρίς αντίκρυσμα, τρεις είναι οι πιθανές επιλογές για να ελπίζει κάποιος σε βελτίωση της ζωής του:

    α) Επανάσταση. Με φυσεκλίκια, κονσερβοκούτια και όλα τα κομφόρ. Καταδικασμένη σε αποτυχία ίσως, αλλά μέχρι να πέσεις ηρωικά τουλάχιστον θα έχεις εκτονώσει τα απωθημένα σου.

    β) Κατάθλιψη. Εσωστρέφεια, απόσυρση και μιζέρια μέχρι να φτάσεις στην αυτοκτονία ή κάποιου είδους μοναχισμό. Το ίδιο κάνει.

    γ) Νεοφιλελευθερισμός. Κοινώς, γράφεις τα ιδανικά στα παπάρια σου και κοιτάς πώς θα φτιαχτείς εσύ για να περνάς καλά. Κι άσε τους άλλους να υποφέρουν…

  15. Ο/Η BUTTERFLY λέει:

    » Τους αναχωρητές της πολιτικής ζωής, που επιμένουν να σνομπάρουν τα πάντα (από τον Ρουβά μέχρι το ευρωκοινοβούλιο), χωρίς ωστόσο να μπορούν να αρθρώσουν αντιπρόταση πέρα από το περιστασιακό γιαούρτωμα όσων διαφωνούν μαζί τους.»

    Περα απο το κειμενο σου, θα σταθω σε αυτο το αποσπασμα απο το σχολιο σου.
    Γιατι το εχω βαρεθει κι εγω ολο αυτο. Αυτα τα ψευτοδιλληματα τυπου «Βανδη η Βισση;» «Eurovision ή Ευρωεκλογες;», «Κοινωνικη μεριμνα και προνοια η show;»

    Κι ομως…στην ουσια δεν υπαρχει διλημμα. Γιατι απλα, μπορουν ολα αυτα να συνυπαρξουν. Με μια πιο ενεργη συμμετοχη στα κοινα και απαιτηση για ενα ευνομουμενο κρατος, ολα μπορουν να γινουν! Γιατι δηλαδη πρεπει να διαχωριζομαστε σε «ψευτοδιανοουμενους» η «υποκουλτουριαρηδες»; Ποιος λεει οτι εγω που παρακολουθησα το Σακη προχτες με ενθουσιασμο δεν μπορω την ιδια στιγμη να ενδιαφερομαι ακομα περισσοτερο για τις Ευρωεκλογες; Γιατι η το ενα η το αλλο; Και κυριως, γιατι παντα και μονο κριτικη και ποτε μα ποτε μια ουσιαστικη αντιπροταση; Μια συμμετοχη; Κατι παραπανω απο «ελα μωρε τα ιδια ειναι ολοι» κατι διαφορετικο απο το βολικοτατο σιχτιρισμα ολων εκτος απο τους εαυτους μας!

    Δεν ξερω αν βγαινει νοημα απο το σχολιο, ειμαι στη δουλεια και το γραφω διακεκομμενα μεταξυ τηλεφωνων, πληρωμων και μεηλς…
    Καλημερα!

  16. Φίλε μου κάπου τα έχεις μπερδέψει…

    Οι πολυεθνικές δεν εκφράζουν τον φιλελευθερισμό και ο φιλελευθερισμός δεν εκφράζεται απο τις πολυεθνικές…

    Η διαφορά είναι τόση που να κάνει την συζήτηση απλά ἀνευ αξίας… έως ανόητη θα έλεγα..

    Επι τη ευκαιρία το μόνο σύστημα που επιβιώνει στη γη είναι ο φιλελευθερισμός..

    Όλα τα άλλα μυρίζουν την μπόχα του θανάτου διοτι είναι πολυ κοντά σε αυτόν και παίρνουν μυρωδιά…

    Ουδέποτε στην Ιστορία υπήρξε εξαίρεση…
    εκτός απο σύντομες περιόδους διορθωτικών κινήσεων (Φασισμοί ποικίλου είδους και προέλευσης..)

    Είναι κωμικό να θεωρείς ότι υπάρχουν σοβαροί άνθρωποι που πιστεύουν οτι τώρα κάτι άλλαξε…

    Στον άνθρωπο, όταν του στερήσεις την ελευθερία του μαραίνεται όπως το λουλούδι χωρίς νερό…

  17. Ο/Η Elikas λέει:

    @ Butterfly

    Το δίλημμα δεν είναι και τόσο «Eurovision ή ευρωεκλογές», αλλά «Ευρώπη ή απομόνωση». Κάποιοι επιλέγουν την απομόνωση – είτε υιοθετώντας μια ακροδεξιά οπτική (ζήτω το γονίδιο Έψιλον) είτε μια παλαιοκομμουνιστική οπτική (κάτω ο ευρωμονόδρομος).

    Από κει και πέρα, ο Σάκης και η παρέα του με αφήνουν παγερά αδιάφορο, το καρναβάλι της Ευρωβύζαξον πέρα από απίστευτα κιτς το βρίσκω σκανδαλωδώς πανάκριβο και άκρως εθνικιστικό, και ο δήθεν πολυπολιτισμικός αχταρμάς των τραγουδιών της πλάκας θα προτιμούσα να μην υπάρχει καθόλου. Ωστόσο, σέβομαι αυτούς που θέλουν να παρακολουθούν τον όποιο Σάκη και δεν θα ήθελα να τους επιβάλλω με το ζόρι να ακούνε κάποια άλλη μουσική.

    @ Παναγιώτης Μπαζιωτόπουλος

    Πολύ φοβάμαι κύριε καθηγητά ότι εσείς τα έχετε μπερδέψει. Δεν μίλησα για φιλελευθερισμό (liberalism) αλλά για «νεοφιλελεύθερους χαρτογιακάδες» – δηλαδή πιστούς της ελεύθερης αγοράς, του θατσερισμού, του ριγκανισμού και του κερδοσκοπισμού (sic). Κοινώς, τους δημιουργούς της παρούσας οικονομικής κρίσης (αν και υποψιάζομαι ότι ανήκετε σ’ αυτούς που πιστεύουν ότι φταίει ο «σοσιαλιστικός» κρατικός παρεμβατισμός των bail-outs γι’ αυτό). Αν οι νεοφιλελεύθεροι δεν έχουν σχέση με πολυεθνικές, τότε ποιος έχει;

    Επιπλέον, η πολιτική ιδεολογία του «φιλελευθερισμού» (όπως τον εννοούμε στην Ελλάδα) αποτελεί κακόγουστη φάρσα και τίποτα παραπάνω. Εκτός αν νομίζετε ότι τα μπουμπούκια της ΦιΣ είναι κάτι παραπάνω από κρυπτο-ακροδεξιά ψώνια που δεν θα καταφέρουν ποτέ να δουν βουλευτική εκπροσώπηση. Καμία σχέση δεν έχουν πάντως τέτοια φαινόμενα με «το μόνο σύστημα που επιβιώνει στη γη» (το οποίο αποτελεί προϊόν της γόνιμης φαντασίας σας).

    Το δε πατερναλιστικό υφάκι, αφήστε το καλύτερα για τα παιδάκια που νομίζουν ότι ελευθερία σημαίνει να μπορείς να αγοράζεις ό,τι θέλεις από τη Μύκονο όποτε γουστάρεις.

  18. Ο/Η ias0nas λέει:

    «το μόνο σύστημα που επιβιώνει στη γη»

    Πόσο αμόρφωτος μπορεί να είσαι για να ξεστομίσεις κάτι τέτοιο;
    Λες και υπήρχε ανέκαθεν αυτό το σύστημα, και λες και ξέρεις αν θα υπάρχει και αύριο.
    Μη βάζεις ανόμοια πράγματα σε ένα τσουβάλι κ. Μπαζιωτόπουλε, δεν μπορείς να μιλάς για συστήματα που επιβιώνουν πάνω στην Γη όταν μιλάς για οικονομικά/κοινωνικά συστήματα!
    Σύνελθε.

  19. Ο/Η BUTTERFLY λέει:

    Ειδες; Τελικα δεν βγαζει νοημα το σχολιο…
    Δεν εννοουσα σε καμια περιπτωση οτι το διλημμα ειναι η Eurovision η Ευρωεκλογες. Για αυτο το λογο εβαλα και το ξεμπαρκο Βανδη- Βισση. Ουτε επισης σε καμια περιπτωση δεν εννοουσα οτι εσυ κατακρινεις κτλ οσους γουσταρουν Σακιιιις και τα συναφη.
    Απλα, στεκομαι στο πολυ σωστο κατα τη γνωμη μου κομματι του σχολιου σου, οπου λες πως ολοι στην κριτικη και το μηδενισμο ειμαστε καλοι, αλλα καμια αντιπροταση δεν βλεπω…
    Και το παω και ενα βημα παραπερα, ορμωμενη απο διαφορα που διαβαζω και ακουω εδω και μηνες και αναρρωτιεμαι γιατι θα πρεπει ολα να ειναι ενα διλημμα! Γιατι πρεπει να ειμαστε η ενεργοι πολιτες που ενδιαφερονται μονο για τα κοινα η χαζοι πολιτες που ασχολουνται μονο με την Πανια κτλ. Δεν καταλαβαινω γιατι δεν μπορει ο ανθρωπος να ειναι αρκετα ευρυς ωστε να επιλεξει τι τον εκφραζει και να ασχολειται με ολα….
    Ξανατονιζω δεν αναφερομαι μονο στο δικο σου ποστ. Διαβαζω συνεχεια τελευταια «οι ανεγκεφαλοι μαλακες που ασχολουνται με τη Eurovision», παλιοτερα «οι ηλιθιοι εθελοντες που ασχολουνται με τους Ολυμπιακους Αγωνες», «τα ζωα που διασκεδαζουν στα σκυλαδικα» η απο την αντιθετη πλευρα «οι ανθελληνες που δεν στηριζουν το Σακη», «τα κωλοπαιδα που σαμποταρουν τους Αγωνες», «οι αναρχο-αλητες που τριγυρνανε στα Εξαρχεια»..
    Δηλαδη, οποιος παει Εξαρχεια ειναι αναρχικος ( και μαλιστα με την κακη εννοια) και δεν μπορει να παει μπουζουκια; Οποιος δεν γουσταρει Σακη ειναι ανθελληνας; Οποιος γουσταρει Ολουμπιακους ειναι μαλακας;
    Αντι να κοιταξουμε να δουμε τι θα κανει πραγματικα καλο στη χωρα μας, στην προβολη της, στην αλλαγη του επιπεδου ζωης μας, στην πολιτικη μας και να βρουμε μια κοινη οδο και να ασχοληθουμε ολοι μαζι επιτελους με αυτον τον τοπο, θετουμε ο ενας στον αλλο χαζα διλημματα και χωριζομαστε σε ακυρα και ανουσια στρατοπεδα…

    Καλημερα ειπα;

  20. Ο/Η Elikas λέει:

    @ ias0nas

    Σσσσσ… Θα τον ξυπνήσεις.

    @ Butterfly

    Καλημέρα 🙂

    Από στρατόπεδα άλλο τίποτα. Εδώ φτάσαμε να διαφωνούμε για το αν ο Κολοκοτρώνης ήταν πιο μεγάλος από τον Σωκράτη…

  21. Ο/Η mike λέει:

    @ elikas

    Μιας και έχω χρόνο σημερα ας κάτσω να σου απαντήσω διεξοδικά σε όσα εγραψες…Πρωτα θα παραθέτω τι είπες και από κάτω τι έχω να πω…….Λοιπόν

    Ο φίλος μας ο mike ζητάει επιχειρήματα, ίσως γιατί ξέρει ένα πιασάρικο σύνθημα για να απορρίψει κάθε ένα από τα επιχειρήματα που θα διαβάσει.

    Όχι ζητάω αντεπιχειρήματα για να προχωρήσει η κουβέντα..Αντί γι αυτό διάβασα να γίνω ταριφας η να μεταναστεύσω.

    Οι οποίοι απέχοντας, θα συνεχίσουν να χαρίζουν μια ωραία επίφαση νομιμότητας σε όλους τους εχθρούς τους, καθιστώντας τους εαυτούς τους ακίνδυνους.

    Μα και αν συμμετέχουμε πάλι χαρίζουμε μια επίφαση νομιμότητας.Τώρα αν θεωρείς οτι συμμετέχοντας καθιστούμε τους εαυτούς μας επικινδυνους για το σύστημα τι να πω…..

    Δεν υπάρχει ιδεολογία, θρησκεία και εθνική ταυτότητα στον κόσμο που να μην έχει τουλάχιστον ένα έξυπνο τσιτάτο στο οπλοστάσιο της. Οπότε, αφού απαιτείς επιχειρήματα, θα ήταν ευγενικό να χρησιμοποιείς κάτι καλύτερο από κονσερβοποιημένα θέσφατα σ’ αυτόν τον διάλογο.

    Ναι σύμφωνοι άλλα το τσιτάτο είναι του Μαρξ και εγώ δεν είμαι μαρξιστής…..Δεν απαίτησα τίποτα…Είπα οτι δεν αντιπαρέβαλλες επιχειρήματα στις θέσεις του κειμενου…..

    Το concept ότι αν απέχουμε από τη διαδικασία οι άλλοι μένουν ξεκρέμαστοι και δε μπορούν να κάνουν ό,τι γουστάρουν έχει διαψευστεί οικτρά από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.

    Δεν ισχυρίζομαι το αντίθετο ίσα ίσα συμφωνώ μόνο που δεν ηταν αυτό το concept του τύπου…Ομως εσυ απ’ολο το κείμενο έκατσες και απομονωσες το συγκεκριμενο κομμάτι…Δεν είδα κανένα αντεπιχείρημα όσον αφορά την αναλυση που παραθέτει…Το συμπέρασμα που καταλήγει το συνοψίζει στο τελος…. Γράφει :

    Όσοι λοιπόν αναγνωρίζουν την ελαττωματικότητα της κοινωνίας και θέλουν να την αλλάξουν, πρέπει:

    1ον. Να απαλλαγούν από τις προλήψεις που, όπως και η πολιτική πρόληψη, κάνουν τον άνθρωπο συντηρητικό οποιεσδήποτε κι αν είναι οι προθέσεις του.

    2ον. Να μελετήσουν, μαζί με όσους ισχυρίζονται ότι τις φέρουν, τις αρχές μιας ορθολογικής κοινωνίας, ώστε να γίνουν συνειδητοί επαναστάτες.

    3ον. Να εναρμονίζουν πάντοτε τις πράξεις τους με τις ιδέες τους.

    Μέχρι να αλλάξει αυτό (δηλαδή το πολίτευμα), όλες οι αποφάσεις θα παίρνονται ερήμην όσων δεν πήγαν να ταχθούν υπέρ κάποιας συγκεκριμένης και αναγνωρισμένης πολιτικής πρότασης.

    Το ίδιο ισχύει και γι αυτούς που ψηφίζουν και αυτό αποδεικνύεται συνεχώς -στην πράξη- σε όλα τα μείζονα θέματα..

    Το να εκτοξεύεις όμως γενικολογίες για έναν φανταστικό κόσμο που ανάθεμα κι αν ξέρεις πώς και πότε μπορεί να επιτευχθεί, συγγνώμη αλλά δεν είναι πολιτική. Είναι εκλαϊκευμένη θεολογία.

    Μάλιστα…..Αλοίμονο αν ηξερα το πως και πότε θα επιτευχθεί…..Τότε θα ημουν προφήτης αρα και πάλι θα με κατηγορούσες για θεολογία….Αλλωστε και το υπαρχον κοινωνικο-οικονομικο σύστημα διαμορφώθηκε…..Όλα τα συστήματα διαμορφώνονται επομένως είναι άτοπο να σου πω πως θα είναι…..Αλλωστε μιας και μιλησες για συνδιαμόρφωση παραπάνω, θα αυτοαναιρούμουν αν μιλαγα απ την μια για το πως θα έιναι το συστημα και απο την αλλη να το συνδιαμορφώσουμε…Μπορώ να φυσικά να στο σκιαγραφήσω όσον αφορά κάποια βασικά χαρακτηριστικά αλλα και πάλι θα είναι η προσωπικη μου άποψη……Αυτό είναι και το ωραίο να φτιάξουμε ένα συστημα όλοι μαζί εχοντας ως άξονα καποιες πανανθρώπινες ηθικές αρχές…

    Αν εσύ πιστεύεις ότι έχεις καλύτερες λύσεις (όχι απλά θεωρίες, αλλά εφικτές και χειροπιαστές προτάσεις), δεν έχεις παρά να φτιάξεις το δικό σου κόμμα ή να ενταχθείς σε κάποιο συγγενικής ιδεολογίας με σκοπό να το συνδιαμορφώσεις προς την επιθυμητή κατεύθυνση

    Δεν πιστέυω ότι έχω καλύτερες ιδέες πιστέυω όμως ότι ολοι μαζί μπορουμε να βρούμε πολυ καλύτερε λύσεις σε οποιο ζήτημα και αν μας απασχολεί παρά να δίνουμε λευκή επιταγη σε πεφωτισμένους σωτήρες που θα μας βγαλουν απ’τα αδιεξόδα που στο κατω κάτω αυτοι δημιουργούν…..

    Πώς όμως; Λέγοντας απλά “εγώ αρνούμαι να παίξω το παιχνίδι σας”; Ή μήπως εφευρίσκοντας, προωθώντας και τελικά επιβάλλοντας ένα άλλο παιχνίδι;

    Δεν είπα οτί αρκει αυτό…..Αυτό ειναι το πρωτο βήμα της αυτοσυνείδησης, απο εκει και περά οργανώνεσια μαζι με αλλους σε δομές αντιιεραρχικές και μέσω κοινών δράσεων αλλάζουμε ότι μας ενοχλει στο μέτρο του δυνατού και σιγα σιγά αυτό το πράγμα επεκτεινεται…Επειδή είπες για επικοινωνία δεν υπάρχει καλυτερη απο τα αποτελεσματα των κοινών δράσεων……Μέσω αυτών αναδεικνύεις την ιδεολογία σου και την υπεροχή της σε σχεση με την επικρατούσα,ενώ ταυτόχρονα υπονομεύεις και τον ρόλο των πεφωτισμένων που έγραφα και πιο πάνω…..

    Ο Δεκέμβρης τελείωσε και ο κόσμος έξω φοράει κοντομάνικα και δεν θυμάται καν ότι υπήρξε. Κάτι, κάπου και για κάποιο λόγο πήγε τρομακτικά λάθος. Δεν βλάπτει λοιπόν λίγη αυτοκριτική από τους ανθρώπους που ανέλαβαν με τον τσαμπουκά την κηδεμονία της εξέγερσης

    Εσυ και πολλοι άλλοι μπορεί να τα ξέχασες καποιοι ομως όχι……Και αυτοκριτική έγινε και συμπεράσματα βγήκαν κτλ……Κανεις δεν ανέλαβε την κηδεμονία της εξέγερσης γιατι πολύ απλά τους ξεπέρασε ολους και ειδικά τα αγαπημενα σου κόμματα που αν θυμάσαι ήταν εκτος τόπου και χρονου,ανήμπορα να κατανοησουν τα τεκταινόμενα……Και ευτυχώς που έγινε αυτό γιατί αλλιώς θα καπελωνόνταν και θα φτήναινε ενα σημαντικό μεταπολιτευτικο γεγονός…..

    Στα γράφω όλα αυτά εδώ, γιατί όπως πολύ καλά γνωρίζεις έτσι και γράψω έστω και τα μισά στο indymedia, το σχόλιο μου θα έχει διάρκεια ζωής μερικών δευτερολέπτων. Αν ο “θαυμαστός καινούργιος κόσμος” που ευαγγελίζεσαι λογοκρίνει την αντίθετη άποψη και προσπαθεί να επιβληθεί με τη βία, δεν βλέπω κανέναν λόγο να μην προτιμήσω να ψηφίσω

    Ναι διαβασε πρώτα την πολιτική δημοσίευσης που έχουν…..Συγκεκριμενα αν ξεκίναγες με ταριφες,θείτσες και μεταναστες θα κοβόταν γιατι δεν συνεισφέρει στη συζήτηση…..Απο εκεί και πέρα σχετικά με το να επιβληθεί με την βία, όλες οι επαναστάσεις μεχρι τώρα πέτυχαν ότι πετυχαν με βίαια μεσα στο μετρο που η εκαστοτε εξουσία δεν παραιτούνταν απο τα προνόμια της,αλλα αντίθετα προσπαθόυσε να συντρίψει την επανασταση…Αρα μιλαμε για αντιβία η αλλιως βία στην βία….

  22. Ο/Η Elikas λέει:

    @ mike

    Έχεις παγιωμένες απόψεις και καλά κάνεις. Διαφωνώ, πιστεύω ότι σε τίποτα από όσα έγραψα δεν απάντησες με ένα ουσιαστικό επιχείρημα, πιστεύω ότι παπαγαλίζεις παρωχημένες σκέψεις άλλων (τις οποίες δεν φαίνεται να κατανοείς πλήρως κιόλας) και πιστεύω ότι η νοοτροπία «περιμένω να συμφωνήσουν όλοι μαζί μας ότι πρέπει να ξεκινήσουμε από το μηδέν και μετά βλέπουμε» είναι εκτός οποιασδήποτε πραγματικότητας. Το ίδιο ισχύει και για το τσουβάλιασμα όλων των κομμάτων και όλων των μορφών δημοκρατικού πολιτεύματος χωρίς μία εφικτή και συγκεκριμένη αντιπρόταση.

    Ωστόσο, σου εύχομαι καλή τύχη. Και πιο ανοιχτά μυαλά, γιατί όταν υπερασπίζεσαι τη σταλινική νοοτροπία του indymedia μάλλον δεν έχεις συνειδητοποιήσει τι σημαίνει ελευθερία λόγου, διάλογος και πολλές άλλες έννοιες τις οποίες δείχνεις να έχεις σε εκτίμηση.

    Και σε παρακαλώ σταμάτα να πιπιλάς την καραμέλα της αντιβίας. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα και ποτέ δεν υπήρξε. Το μόνο που υπάρχει είναι η βία υπέρ ή κατά της δικής σου ιδεολογίας. Σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι δικαιολογημένη, παρά μόνο αν πρέπει να υπερασπιστείς το δικαίωμα σου να ζήσεις ελεύθερος ενάντια σε ένοπλους φονιάδες (κρατικούς ή παρακρατικούς).

  23. Ο/Η mike λέει:

    Καλώς……Η δικη σου λοιπόν πρόταση πεα απο το να ψηφίσουμε ποια είναι?

  24. Ο/Η Elikas λέει:

    @ mike

    Κάνεις ένα λογικό σφάλμα. Δείχνεις να πιστεύεις ότι η δυνατότητα ψήφου ισοδυναμεί με υποστήριξη του υπάρχοντος πολιτικού συστήματος. Δεν είναι έτσι. Επιπλέον, ορμώμενος από το γεγονός ότι πολύς κόσμος δεν συμμετέχει ενεργά στα κοινά με άλλον τρόπο πέρα από το να ψηφίζει μια φορά στα τέσσερα χρόνια, θεωρείς ότι όλοι όσοι ψηφίζουν ανήκουν σ’ αυτή την κατηγορία. Ούτε αυτό ισχύει.

    Το αν υπάρχουν επιλογές της προκοπής για να ψηφίσει κανείς και αν έχουν πιθανότητες να αποκτήσουν ικανό αριθμό ψήφων ώστε να ανατρέψουν το σκηνικό εξαρτάται από όλους μας. Όμως όλοι εμείς που αρνούμαστε το παιχνίδι του δικομματισμού, της πελατειακής νοοτροπίας, των μικροπολιτικών συμφερόντων, κλπ, αντί να συσπειρωθούμε σε έναν ενιαίο πολιτικό φορέα (στον οποίο θα συναποφασίζουμε και δεν θα είμαστε απλοί οπαδοί) προτιμούμε να τρώμε τις σάρκες μας εν ονόματι κάποιας βλακώδους καθαρολογίας.

    Χωρίς να το καταλαβαίνεις, ψηφίζεις κι εσύ. Επιλέγοντας να απέχεις (συνειδητά όπως λες) είναι σαν να ρίχνεις μια ψήφο που λέει «γαμιέστε όλοι». Μόνο που το ίδιο ακριβώς κάνει και κάποιος που θέλει να πει «δε με νοιάζει» ή «ό,τι να ‘ναι» ή «προτιμώ να πάω στην παραλία» και τελικά η δική σου ένσταση χάνεται στον απολιτικό θόρυβο. Και η ιδεολογία σου φιμώνεται από μόνη της.

    Στη δημοκρατία ψηφίζουμε – ιδίως αν είναι μια δημοκρατία της συμφοράς που θέλει εκ βάθρων αναδιαμόρφωση. Στην αμεσοδημοκρατία επίσης ψηφίζουμε, αλλά ακόμα δεν έχουμε βρει τρόπο να λειτουργεί ένα τέτοιο σύστημα σε μεγάλη κλίμακα. Ακόμα και σε αναρχικές συνελεύσεις ψηφίζουμε – ίσως όχι με κάλπες και σηκωμένα χέρια, αλλά συμφωνώντας ομόφωνα (μετά από ώρες θεωρητικών αντιπαραθέσεων) ότι αυτό ή εκείνο είναι που θέλουμε όλοι να γίνει.

    Στο μόνο σύστημα που δεν ψηφίζουμε είναι στη δικτατορία – του φασίστα, του μονάρχη ή του προλεταριάτου (και καλά). Σκέψου το.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s