Πουτάνα κάλπη

ballot

Κυριακή 7 Ιουνίου. Σέρνεσαι πρωινιάτικα στο εκλογικό κέντρο, σε κακό χάλι γιατί το προηγούμενο βράδυ ξενύχτησες. Κι ας απαγορεύεται υποτίθεται να πιεις για να μην κάνεις καμιά μαλακία μέσα στο παραβάν… Φτάνει λοιπόν η σειρά σου, χώνεσαι πίσω από τον χρωματιστό μπερντέ της δημοκρατίας, ρίχνεις το μαγικό χαρτάκι στο κουτί με τη χαραμάδα, την κάνεις με ελαφρά πηδηματάκια για παραλία, ρίχνεις μια καλή βουτιά και – αφού χτυπήσεις μια καλαμαράκια, μία χωριάτικη και δύο καραφάκια – παραγγέλνεις έναν περιποιημένο φραπέ και αράζεις στην ακροθαλασσιά να χαζέψεις το ηλιοβασίλεμα. Και περιμένεις. Το πρώτο exit poll. Το πρώτο εμβριθές σχόλιο των τηλεμαϊντανών. Τα πρώτα πλάνα έξω από τα γραφεία των μεγάλων κομμάτων. Τους πρώτους πανηγυρισμούς. Σηκώνεσαι, τινάζεις την άμμο από πάνω σου, παίρνεις από το κοντινότερο ψυγείο μια παγωμένη μπύρα και πιάνεις στασίδι μπροστά σε μια οθόνη. Από αυτές τις μεγάλες, που συνήθως παίζουν μόνο ποδόσφαιρο…

Αν όλα έχουν πάει καλά, λίγο πριν τις έντεκα αρχίζει το γλέντι.

Η πρώτη διάψευση των exit polls, τα οποία θα έχουν ήδη διαψεύσει τις δημοσκοπήσεις. Η πρώτη παγωμάρα στο στούντιο. Η πρώτη διορθωτική εκτίμηση του αποτελέσματος από τους ειδικούς. Τι σόι ειδικοί ήταν κι έπεσαν τόσο πολύ έξω στα εκατοντάδες γκάλοπ που έκαναν αναρωτιέσαι. Παλεύουν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, μιλώντας για πρωτοφανή ρευστότητα του πολιτικού σκηνικού, αδιευκρίνιστη ψήφο και άλλες μπούρδες. Κανείς δεν παραδέχεται φυσικά ότι τα πήρε για να επηρεάσει την ψήφο των πολιτών. Οι πανελίστες κουνάνε το κεφάλι τους πάνω-κάτω για να δείξουν ότι καταλαβαίνουν τι παίζεται. Κάπου εκεί αρχίζει και γίνεται αστείο.

Ανοίγεις άλλη μια μπύρα και την ρουφάς προσέχοντας να μην πνιγείς ακούγοντας την πρώτη μπαρούφα για τιμωρία του δικομματισμού μέσα από την απρόσμενη και ανεξήγητη άνοδο της ριζοσπαστικής αριστεράς. Αρχίζεις να προσέχεις τις λεπτομέρειες, λες και παίζεις μαζί τους πόκερ. Ο υπουργός ιδρώνει κάτω από τα φώτα και ψελλίζει κάτι για «μήνυμα που ελήφθη», η στελεχάρα της αξιωματικής αντιπολίτευσης παλεύει να διατηρήσει το πλαστικό χαμόγελο της εξουσίας και παριστάνει ότι ανήκει στη μεριά των νικητών, ο ακριβοπληρωμένος δημοσιογράφος σουφρώνει τα χείλια και ξεκινάει να ειρωνεύεται τους ίδιους ανθρώπους που μέχρι πριν από λίγα λεπτά έγλειφε. Και τα αποτελέσματα συνεχίζουν να έρχονται, το ένα πιο σκληρό από το άλλο. Κατραπακιές, ροχάλες και γιουχαΐσματα  από τους «ηλίθιους», που αντί να ακούσουν τα αυτόκλητα και αλαζονικά αφεντικά τους και να πάνε για μπάνιο, προτίμησαν να τιμωρήσουν δημόσια και ανελέητα όλους όσους τους φέρονταν τόσο καιρό λες και ήταν πραγματικά ηλίθιοι. «Λαϊκή ετυμηγορία» δεν θέλατε; Πάρτε την να μη σας τη χρωστάμε…

Βαριέσαι να περιμένεις το τελικό αποτέλεσμα. Προς το παρόν, σου αρκεί που δεν ήταν αυτό που θα ήθελαν εκείνοι. Τους αφήνεις να τσακώνονται για σκάνδαλα που έχουν ήδη παραγραφεί, τελειώνεις τη μπύρα σου και βουτάς ξανά στη θάλασσα. Χαζεύεις το φεγγάρι. «Πουτάνα κάλπη» μονολογείς χαμηλόφωνα. Και χαμογελάς.

Αύριο, πάλι οι ίδιοι αλήτες θα είναι στην κυβέρνηση και πάλι οι ίδιοι απατεώνες θα περιμένουν να έρθει ξανά η σειρά τους να κυβερνήσουν. Με μία διαφορά: θα είναι τρομοκρατημένοι, γιατί θα ξέρουν ότι το πουλάκι της αυτοδυναμίας στις ερχόμενες βουλευτικές εκλογές θα έχει πετάξει μακριά. Χάρη σε σένα, σε μένα και όλους όσους δεν μάσησαν από την φτηνή και χυδαία προπαγάνδα τους. Χάρη σε όλους εμάς που δεν πέσαμε στην παγίδα των ανέξοδων λεονταρισμών του συμβιβασμένου προαγωγού των εργαζομένων, που δεν εμπιστευτήκαμε κάποιον ανύπαρκτο που έγινε διάσημος ανταλλάσσοντας περιττώματα με μια καρκινοπαθή σε μεσημεριανάδικα, που δεν ασχοληθήκαμε καν με τον γελοίο πατριδέμπορα και την ελεημοσύνη του, ούτε με τα θλιμμένα ορφανά του έκπτωτου νεοφιλελευθερισμού. Χάρη σε όλους εμάς που δεν ακούσαμε τα παρακάλια του Λαζόπουλου και του Τράγκα να απέχουμε, κι επιλέξαμε να στηρίξουμε τη μόνη παράταξη που αντιπολιτεύτηκε σοβαρά και αποτελεσματικά όλο αυτό το ανεκδιήγητο τσίρκο. Τη μόνη παράταξη που ενόχλησε το κατεστημένο σε βαθμό που εξαπέλυσε εναντίον της την πιο λυσσασμένη και βρώμικη επίθεση σε πολιτικό χώρο από τότε που έπεσε η χούντα.

Χάρη σε όλους εμάς που θα έχουμε ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ.

Όχι απλά επειδή δεν είχαμε καλύτερη επιλογή, ούτε επειδή πέσαμε θύματα ενός lifestyle που ποτέ δεν υπήρξε. Αλλά επειδή πιστέψαμε ότι όχι, δεν είναι όλοι ίδιοι, υπάρχουν άνθρωποι που αγωνίζονται με πράξεις κι όχι μόνο με λόγια, υπάρχουν άνθρωποι που είναι διατεθειμένοι να συγκρουστούν και να υποστούν το πολιτικό κόστος για να υπερασπιστούν το περιβάλλον, την παιδεία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εργατικών κινημάτων, υπάρχουν άνθρωποι που νοιάζονται να προσφέρουν σύγχρονες λύσεις σε σύγχρονα προβλήματα, υπάρχουν άνθρωποι που δεν φοβούνται τον ανοιχτό διάλογο, και που όσο και να τους πετάς λάσπη δεν κολλάει επάνω τους γιατί έχουν ήθος και όραμα. Όπως ο μακαρίτης ο Μιχάλης, που έφυγε χωρίς να προλάβει να δει την ενωμένη και ριζοσπαστική αριστερά να κάνει τα πρώτα της δειλά βήματα προς την ενηλικίωση.

Πουτάνα κάλπη, κι εσύ και οι εκπλήξεις σου… Το θέμα είναι αν θα το μουρμουρίσουμε εμείς που θα έχουμε δει την προπαγάνδα ενός σάπιου καθεστώτος να κερδίζει την παρτίδα για άλλη μια φορά, ή εκείνοι που επιτέλους θα έχουν καταλάβει ότι σ‘ αυτή τη ζωή υπάρχουν και κάποια γαμημένα όρια.

Άντε και καλό βόλι.

afisa_gen_high.jpg

Disclaimer: Το παραπάνω κείμενο εκφράζει την προσωπική μου πολιτική στάση και κανενός άλλου. Δεν είμαι οργανωμένος οπαδός ή στέλεχος κάποιου κόμματος κι ούτε σκοπεύω να γίνω. Η δε διαδικτυακή καμπάνια κατά της αποχής στην οποία συμμετείχα ενεργά, αποσκοπούσε στο να ενθαρρύνει τον κόσμο να αποδοκιμάσει έμπρακτα και ουσιαστικά το δικομματικό σύστημα, και όχι στο να παρασύρει οποιονδήποτε να ασπαστεί τις δικές μου επιλογές.

 

Υ.Γ. Και μία πρόβλεψη του αποτελέσματος, έτσι για να δούμε ποιος θα κεράσει τις μπύρες το βράδυ της Κυριακής:

ΝΔ     31,80% 

ΠΑΣΟΚ     35,20%
ΣΥΡΙΖΑ     8,60% 

ΚΚΕ     7,80% 

Ο-Π     5,10% 

ΛΑΟΣ     4,90% 

Λοιπά κόμματα     6,60%
Επίπεδο αποχής    29,50% 

Advertisements
This entry was posted in αγριαδες, ελπιδες. Bookmark the permalink.

80 Responses to Πουτάνα κάλπη

  1. Ο/Η dizzy_fingers λέει:

    Κατσίκι με αρχίδια, όχι μαλακίες…

    Ραντεβού στις κάλπες, μάγκες.

  2. Ο/Η yX λέει:

    Άιντε, για να δούμε 🙂

  3. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Ευοίωνη πρόβλεψη αλλά είναι πρακτικά αδύνατο το ΣΥΡΙΖΑ να πάρει μεγαλύτερο ποσοστό από το ΚΚΕ στις εκλογές αυτές.

  4. Ο/Η iriasu λέει:

    Αν και διαφωνώ σε πάρα πολλά ζητήματα με τον Σύριζα, είναι πράγματι ο μόνος πολιτικός χώρος στην εξουσία που έχει κινηθεί εναντίων συμφερόντων τώρα τελευταία(είμαι μικρός για να θυμάμαι πιο πριν :p).
    Άντε να δούμε τα αποτελέσματα. Αν και πολύ συγκεκριμένος είσαι ,μέχρι και υποδιαστολές βλέπω στα ποσοστά χαχαχα.

  5. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Σε θέματα μετανάστευσης οι απόψεις του ΣΥΡΙΖΑ είναι απαράδεκτες και πρακτικά ο μόνος λόγος για τον οποίο δεν πρόκειται να το ψηφίσω.

  6. Ο/Η ΓΡΗΓΟΡΗΣ λέει:

    apo shmera thaumastis tou blog sou……ekplhktiko arthro!!!

  7. Ο/Η Elikas λέει:

    @ dizzy_fingers

    Βουβάλι, όχι κατσικάκι. Μαύρο, μεγαλόσωμο και τσαμπουκαλεμένο 😉

    @ yX

    …τι θα δούμε.

    @ Ανώνυμος (4/6, 1:46 μμ)

    Εντάξει, ας κρατήσουμε μικρό καλάθι, αν και ποτέ δεν ξέρεις. Υπάρχει πολύς κόσμος που έχει απογοητευτεί από την ηγεσία του ΚΚΕ εκεί έξω, και αρκετοί δηλώνουν ανοιχτά ότι για πρώτη φορά στη ζωή τους θα στηρίξουν ΣΥΡΙΖΑ.

    @ iriasu

    Πιο πριν, δεν υπήρχε ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ΣΥΝ (της Δαμανάκη και του Κωνσταντόπουλου). Πιο παλιά ακόμα, υπήρχε το ΚΚΕ εσωτερικού του Κύρκου. Περάσανε αυτά όμως, και το πράγμα εξελίχθηκε. Για κάποιους αυτό είναι αρνητικό, και σπεύδουν να μιλήσουν για ασαφή πολιτικό λόγο, κλπ. Η ουσία όμως είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πρόγραμμα open source. Εσύ που διαφωνείς, μπορείς να συμμετάσχεις στον ανοιχτό διάλογο και να διαμορφώσεις τις θέσεις που δεν σε ικανοποιούν. Αρκεί βέβαια να μην είναι οι δικές σου θέσεις τελείως αντίθετες με τις θεμελιώδεις αρχές που πρεσβεύει ο ΣΥΡΙΖΑ.

    Τις υποδιαστολές τις έβαλα για να δούμε ποιος θα πέσει μέσα και ποιος έξω στις προβλέψεις του 🙂

    @ Ανώνυμος (4/6, 1:55 μμ)

    Είσαι σίγουρος/η ότι γνωρίζεις τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τη μετανάστευση; Κι αν διαφωνείς με αυτές, ποιες είναι οι θέσεις που σε εκφράζουν; Μην ξεχνάς πάντως ότι άλλο πράγμα είναι να αιτιολογεί ένα κόμμα τους πραγματικούς λόγους ενός φαινομένου και άλλο να δικαιολογεί όλες τις εκφάνσεις του. Το ίδιο μπορεί κανείς να πει και για τα γεγονότα του Δεκέμβρη.

    @ Γρηγόρης

    Να υποθέσω ότι ψηφίζεις το ίδιο κόμμα; 😀 Ευχαριστώ πάντως, αν και δεν θέλω θαυμαστές. Συνοδοιπόρους ψάχνω.

  8. Ο/Η pølsemannen λέει:

    Με τέτοια αποτελέσματα θα κλάψουσι μανούλαι και Μπουμπούκοι!

    Ειδικά αυτοί, διότι θα έχει αποδειχθεί ότι όπως βάζοντας σοκολάτα στα σκατά δεν φτιάχνεις προφιτερόλ, έτσι και με μεσημεριανάδικα και «ώρες της αλήθειας» δεν πουλάς τον χουντοβασιλοναζισμό σαν αγάπη για τον τόπο σου.

    Σας ψέγω όμως ότι υπεκφέυγετε σαν τις αστρολόγοι με νεφελώδεις δηλώσεις, διότι δεν κάμνετε εκτιμήσεις δια Λεβέντην, Βεργήν ΟΑΚΚΕ, ΑΝ.Τ.ΑΡ.ΣΥ.Α. και άλλας δημοκρατικάς δυνάμεις! 😀

  9. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Όταν βγαίνετε και λέτε πως θα συνεργαστείτε μετεκλογικά με ΠΑΣΟΚ αποδεικύετε πόσο χαμένη θα είναι οποιαδήποτε ψήφος στο ΣΥΡΙΖΑ.

  10. Ο/Η Elikas λέει:

    @ Ανώνυμος (4/6, 3:31 μμ)

    Αυτό που λες είναι τελείως άκυρο. Επανειλημμένως η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ έχει αποκλείσει μετεκλογική συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ (και έχει κατηγορηθεί μάλιστα για αυτή τη στάση), καθώς το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης αρνείται να αποδεχτεί κοινά σημεία διαλόγου και αρκείται σε γενικόλογες υποσχέσεις. Απλά, κάποιες φορές το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να περάσει την εντύπωση ότι βρίσκεται κοντά στον ΣΥΡΙΖΑ για να προσεταιριστεί τους ανένταχτους ψηφοφόρους του ευρύτερου προοδευτικού χώρου. Τον σοσιαλισμό όμως τον χρησιμοποιεί μόνο για σλόγκαν.

    Και για να ξέρουμε τι λέμε, πάγιο αίτημα όλης της αριστεράς είναι η εφαρμογή της απλής αναλογικής. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ακόμα και το ΠΑΣΟΚ του ’81 δεν θα είχε εξασφαλίσει αυτοδυναμία (με το 48% που είχε πάρει κι όχι με 10-12% λιγότερο που το εμφανίζουν οι σημερινές δημοσκοπήσεις). Άρα; Συνεργασίες κομμάτων. Τι είδους συνεργασίες όμως; Άλλο πράγμα να σου λείπουν απλά 5-6 βουλευτές και να συνεργαστείς με ένα μικρό κόμμα με όρους υποτέλειας (πάρε ένα υπουργείο και σκάσε), κι άλλο να πρέπει να αναθεωρήσεις εκ βάθρων την αλαζονική πολιτική σου για να φτάσεις σε μία υποτυπώδη και επισφαλή συναίνεση.

    Εντάξει, υπάρχει και η δήθεν καθαρή στάση του ΚΚΕ (αλλά και κομμάτων της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς) ότι «εμείς λέμε όχι σε όλα». Και λοιπόν; Είναι σοβαρή πολιτική θέση το «όλα ή τίποτα»; Ολοκληρωτισμός ή πάμε σπίτια μας;

  11. Ο/Η Elikas λέει:

    @ pølsemannen

    Δεν αποκλείω καθόλου να βρεθεί μπροστά από τους Ο-Π το ΛΑΟΣ. Και πάλι όμως, δεν θα καταφέρει με τίποτα να ανταποκριθεί στην προώθηση που του έχουν κάνει τα κανάλια. Ιδίως στο δελτίο του Alter, το ΛΑΟΣ εκπροσωπείται λες και αντιστοιχεί στο 20-25% του εκλογικού σώματος.

    Εκτιμήσεις για τα «λοιπά» δεν έχει νόημα να κάνω, αν και πολύ φοβάμαι ότι οι φίλοι που στηρίζουν εξωκοινοβουλευτική αριστερά (ΑΝΤΑΡΣΥΑ, κλπ) θα απογοητευτούν οικτρά όταν δουν ότι τα ποσοστά τους είναι χαμηλότερα από αυτά του Βεργή και του Κόμματος Ελλήνων Κυνηγών. Ίσως να τους γίνει μάθημα αυτό βέβαια και να συνειδητοποιήσουν ότι δεν αρκεί να χτίζεις πρόσκαιρες συμμαχίες λίγες βδομάδες πριν την κάλπη για να μπορείς να μιλάς για «ενωμένη αριστερά».

  12. Ο/Η arkin λέει:

    @Έλικας, περί ΚΚΕ:

    Κι όμως, δεν ήταν πάντα τόσο καθαρή η στάση της ηγεσίας του. Αντιγράφω από τον Ιό της Κυριακής:

    «Οσοι έχουν παρακολουθήσει τις πιο πρόσφατες διεργασίες στο χώρο του Συνασπισμού και τη φιλολογία για το ενδεχόμενο προσέγγισης με το ΠΑΣΟΚ θα εκπλαγούν μόλις μάθουν ότι στις 12/4/91 η σχετική συζήτηση στον ενιαίο Συνασπισμό είχε εντελώς διαφορετική εικόνα απ’ αυτή που φαντάζονται. Ο Παπαγιαννάκης υποστήριζε ότι δεν είναι το μείζον θέμα της συγκυρίας η συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ, ενώ ο Φλωράκης δήλωνε ότι πρέπει να προωθηθεί η πολιτική συνεργασία και η Παπαρήγα συμφωνούσε υπέρ της συνεργασίας, αλλά χωρίς να τεθεί η αριστερά σε θέση άμυνας!»

    http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=31/05/2009&id=49629

  13. Ο/Η athinovio λέει:

    Δεν θα διαφωνήσω σε τίποτα με εσένα αλλά ούτε και με τους προ-σχολιάσαντες.

    Απλά ήθελα να πω ότι πάντα στις εκλογές παίρνω και δύο ταινίες για το βράδυ….

    Και κάτι άλλο
    είναι η ιδέα μου, ή μήπως οι ομιλίες και οι καμπάνιες των κομμάτων μοιάζουν πολύ με προεκλογικές εκστρατείες για ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ εκλογές…..?

  14. Ο/Η Elikas λέει:

    @ arkin

    Άσε, αν πιάσουμε και βγάλουμε όλα τα άπλυτα του Περισσού στη φόρα, θα γίνουμε η αυτοεκπληρούμενη προφητεία της Αλέκας για την προβοκάτσια που θα στερήσει 1% από το κόμμα. Η οποία προβοκάτσια, σαν πολύ δεν αργεί να σκάσει μύτη; Ή μήπως αναβλήθηκε επειδή έτριξε τα δόντια το λαϊκό κίνημα που κουνάει σημαιούλες σε διαδηλώσεις και μετά πάει σπίτι του και περιμένει τα μέτρα που η ηγεσία του δεν έκανε τίποτα για να σταματήσει;

    @ athinovio

    Φυσικά και μοιάζει με βουλευτικές το όλο σκηνικό, ακριβώς γιατί κανονικά θα έπρεπε να έχει πέσει ήδη η κυβέρνηση και να τις έχουμε κάνει εδώ και μήνες.

    Για το βράδυ των εκλογών, πάρε ένα θρίλερ και μία κωμωδία (δια παν ενδεχόμενο). Κι αν θέλεις να δεις ένα κλασικό ψυχοπονιάρικο μελόδραμα, πάτα το κουμπί να δεις τους πανελίστες. Ποια «φουκαριάρα μάνα» και αηδίες, εκεί να δεις τι ατάκες έχουν να ειπωθούν…

  15. Έλικα, επιβεβαίωσες ξανά την εκτίμηση που έχω για σένα!
    Και δεν είναι καθόλου για το αποτέλεσμα των συλλογισμών σου, είναι για την διαδικασία που ακολούθησες για να αποφασίσεις τι θα ψηφίσεις. Ακόμα και αν κατέληγες σε κάτι άλλο (πλην των 2 μεγάλων βέβαια) πάλι θα χαιρόμουν με αυτό το κείμενο. Γιατί είναι πολιτικό κείμενο από τα λίγα!
    Venceremos (έτσι κι αλλιώς)

  16. Ο/Η DPurpler λέει:

    Καλά, ο Έλικας έδωσε πρόβλεψη και δεν ακολουθεί κανένας;

    Ας αρχίσω εγώ:

    ΠΑΣΟΚ:35%
    ΝΔ: 29,5%
    ΛΑΟΣ: 4%
    ΣΥΡΙΖΑ: 5,5%
    ΚΚΕ: 8%
    Ο-Π: 9%

    Ότι περισεύει στα λοιπά.

    (Μπορεί να παραληρώ, αλλά θέλω να περάσει ένα μήνυμα στην Αριστερά, για να σοβαρευτεί λιγάκι).

    Σε κάθε περίπτωση, next Best από Ο-Π είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά πως θα ακουστούν λίγο περισσότερο οι ανανεωτικοί αν δεν πέσει και καμμιά φάπα από τον λαό;

  17. Ο/Η Elikas λέει:

    @ κόκκινο μπαλόνι

    Ευχαριστώ, αν και νομίζω πως αν κατέληγα σε άλλο συμπέρασμα θα είχα πολύ μαλλί να ξάνω μαζί σου 🙂

    venceremos δεν θα πει τίποτα…

    @ DPurpler

    Πρώτα απ’ όλα, σου πάω στοίχημα ό,τι κέρασμα θέλεις ότι οι Ο-Π δεν πρόκειται να δουν ποσοστό άνω του 7%. Κανονικά, θα έπρεπε να βάλω τον πήχη στο 5,5%, αλλά ποτέ δεν ξέρεις. Θεωρώ την πρόβλεψη μου πάντως αισιόδοξη, καθώς πιο πιθανό βλέπω να τους ξεπερνάει ο Καρατζαφέρης παρά το αντίθετο. Για τρίτη θέση, ούτε με σφαίρες…

    Και μια και μιλάμε για Ο-Π, το έμαθες υποθέτω ότι ο Νάνος Βαλαωρίτης (επικεφαλής στο ψηφοδέλτιο επικρατείας τους πριν από ενάμιση χρόνο) δηλώνει ότι στηρίζει ΣΥΡΙΖΑ. Απογοητεύτηκε λέει ο άνθρωπος που εκμεταλλεύτηκαν οι Ο-Π το όνομα του, που δεν έδωσαν μάχες για το περιβάλλον, που φαίνονται διατεθειμένοι να γίνουν «ένα παίγνιο των μεγάλων κομμάτων». Αύριο που θα δημοσιευτεί και στην εφημερίδα, θα σου βάλω link να διαβάσεις τη συνέντευξη του.

    Όσο για τον Τρεμόπουλο, δεν θα ακολουθήσω τη «γραμμή» της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ, που μιλάει για συμπάθεια. Αν και δεν έχω τίποτα εναντίον των δυσαρεστημένων (δεξιών, αριστερών και κεντρώων) που έλκονται από τη γυαλιστερή φούσκα των Ο-Π, έχω σοβαρές αμφιβολίες για το πόσο σοβαρή περίπτωση είναι ένας άνθρωπος που κάποτε έγινε διάσημος ανταλλάσσοντας κουράδες με μία καρκινοπαθή σε κουτσομπολίστικες εκπομπές, που χαρίζει ποδήλατα στον Κακλαμάνη μπροστά στις κάμερες και δεν λέει λέξη για το mall στον Βοτανικό, που κάνει γκάφες λόγω βλακείας μιλώντας για τουρκική (και όχι μουσουλμανική) μειονότητα, που απέχει επιδεικτικά από όλα σχεδόν τα μεγάλα μέτωπα για το περιβάλλον (ή εμφανίζεται όψιμα, όπως στην περίπτωση του Ασωπού), που μιλάει εξίσου αόριστα με τον ΓΑΠ για «πράσινη ανάπτυξη» χωρίς να μιλάει για οικονομικά μοντέλα στα οποία θα βασιστεί, που δεν έχει πάει ποτέ κόντρα σε κανένα μεγάλο συμφέρον, που είναι το «καλό παιδί» του Αλαφούζου και του Παπαχελά, που κάνει μεταγραφές της τελευταίας στιγμής μαϊντανούς της συμφοράς όπως ο Καφετζόπουλος γιατί τα παλιά στελέχη του τον έχουν εγκαταλείψει, που τον σπρώχνουν τρελά οι δημοσκοπήσεις και τώρα τον κρατάνε τα κανάλια μακριά από μικρόφωνα για να μην εκτεθεί και πέσουν τα ποσοστά του, και που το 2007 είχε προσεγγίσει ΟΛΟΥΣ τους πολιτικούς χώρους (από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ μέχρι την ΦιΣ και το ΣΕΚ) ζητώντας συνεργασία με όρο να μπει το όνομα του κόμματος του στη μαρκίζα (π.χ. ΚΚΕ – Οικολόγοι Πράσινοι) και αδιαφορώντας για το γεγονός ότι μέχρι να ξεσπάσουν οι πυρκαγιές δεν έπαιρνε ούτε 0,5%. Σήμερα, ευθαρσώς δηλώνει ότι προτίθεται να συνεργαστεί μετεκλογικά με όποιον κάτσει (αρκεί να του υποσχεθούν ότι νοιάζονται για το περιβάλλον και να του δώσουν επιτέλους μια καρέκλα).

    Με συγχωρείς, αλλά δεν θα πάρω.

    Τέλος, επιμένεις να κρίνεις αρνητικά τον ΣΥΡΙΖΑ επειδή αρνείται τη συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ. Όπως εξήγησα σε παραπάνω σχόλιο μου όμως (απαντώντας στην αβάσιμη κατηγορία ότι ο ΣΥΡΙΖΑ σκοπεύει να συνεργαστεί με το ΠΑΣΟΚ ό,τι και να γίνει), αυτό που μετράει είναι οι προϋποθέσεις κι όχι οι γενικόλογες προθέσεις. Και δεν εννοώ κάποιου είδους παζάρι για θώκους και εξουσίες, αλλά στοιχειώδεις βάσης κοινής πολιτικής στόχευσης. Πόσες και πόσες φορές δεν έχει προτείνει ο Αλαβάνος ή ο Τσίπρας στο ΠΑΣΟΚ δέκα, δώδεκα και παραπάνω ζητήματα για προγραμματική συμφωνία. Η απάντηση που πήραν ήταν η κασέτα με τις ανούσιες φιοριτούρες που εκτοξεύει ο ΓΑΠ. Ακολουθεί χαρακτηριστική στιχομυθία (οι ατάκες που αποδίδονται στο ΠΑΣΟΚ προέρχονται από χθεσινή συνέντευξη του Γιώργου Παπανδρέου στο tvxs):

    ΣΥΡΙΖΑ: Βρε χριστιανέ μου, θέλεις διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας;

    ΠΑΣΟΚ: Πιστεύω ότι οι ρόλοι εκκλησίας και κράτους πρέπει να είναι διακριτοί [πλατύ χαμόγελο].

    ΣΥΡΙΖΑ: Αυτό δεν σημαίνει τίποτα, πέρα από το ότι ο Λοβέρδος δεν θα κάνει βαφτίσια και μνημόσυνα. Θα φορολογήσεις τις επιχειρήσεις των παπάδων;

    ΠΑΣΟΚ: Πιστεύω ότι οι ρόλοι εκκλησίας και κράτους πρέπει να είναι διακριτοί [ακόμα πιο πλατύ χαμόγελο].

    Συγγνώμη, αλλά αυτό δεν είναι διάλογος. Είναι κοροϊδία. Φαντάσου το ίδιο πάνω-κάτω σκηνικό να παίζει για την παιδεία, το ασφαλιστικό, τις τράπεζες, το περιβάλλον, κλπ. Ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει συγκεκριμένες προτάσεις με γνώμονα συγκεκριμένη πολιτική, και το ΠΑΣΟΚ απαντάει «μια ωραία πεταλούδα» και «ελάτε να μας στηρίξετε και βλέπουμε».

    Αν κάποιοι ανανεωτικοί αλληθωρίζουν προς το ΠΑΣΟΚ επειδή ονειρεύονται καρέκλες, καλό τους ταξίδι. Πάντως, δεν τίθεται τέτοια προοπτική για σοβαρούς ανθρώπους όπως ο Κουβέλης κι ο Παπαδημούλης…

  18. Ο/Η Καναλιώτης λέει:

    κορυφαίο : «…πρόγραμμα open source…»

  19. Ο/Η poupix λέει:

    την καλημέρα μου,

    ωραίο το κείμενο σου Νεφέλικα, αν και μου δίνει την εντύπωση ενός . Συμπορεύομαι μαζί σου και εύχομαι να είναι έτσι τα πράγματα.

    καλό βόλι σε όλους

  20. Ο/Η BUTTERFLY λέει:

    Ανεξαρτητα με το τι θα ψηφισει ο καθενας μας, ειναι πολυ βασικο να εχει καταληξει στην ψηφο του βασει συνειδησεως και κατοπιν σκεψης…οφειλω να ομολογησω οτι ειναι η 1η φορα που με εχει απασχολησει τοσο το θεμα και που 2 μερες προν τις εκλογες δεν ειμαι ακομα σιγουρη.
    Το αρθρο σου ειναι εξαιρετικο, ασχετα που εγω δεν πειθομαι ιδιαιτερα απο το Συριζα και κυριως απο τον Τσιπρα.

    Αλλα ας μιλησουμε και λιγο σοβαρα:
    -Ποιο ειναι το προβλημα σου παρακαλω με το «μια ωραια πεταλουδα»; Επειδης δηλαδη ο Γιωργακης ειναι φυσιολατρης;;;
    -Μα αληθεια απαγορευεται το πιοτο και το μεθυσι πριν τις εκλογες;! Ειδικα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ πρεπει να εισηγηθουν να γινει υποχρεωτικο το γλεντι το προηγουμενο βραδυ, γιατι μονο μεθυσμενοι θα τους ψηφισουμε!!!!

  21. Ο/Η Elikas λέει:

    @ Καναλιώτης

    Άντε να εξηγήσεις το open source σε μερικούς που έχουν μείνει κολλημένοι στις αρχές του περασμένου αιώνα…

    Οι δομές στην κοινωνία έχουν αλλάξει, οι δομές στην οικονομία το ίδιο, οι δομές στην εξουσία διαμορφώνονται εκ νέου, και αντί να συμμετέχουμε ενεργά στον παγκόσμιο διάλογο, καθόμαστε και αναλωνόμαστε σε θρησκευτικού τύπου ερμηνείες του μαρξισμού. Ακόμα χειρότερα, θεωρούμε ντε φάκτο ότι τα κόμματα υπάρχουν για να κερδίζουν και να κυβερνούν όπως εκείνα επιθυμούν. Είμαστε άξιοι της μοίρας μας τελικά…

    @ poupix

    Μας άφησες με την αγωνία. Το κείμενο σου δίνει την εντύπωση ενός …τι; Όπως και να ‘χει, καλό βόλι και σε σένα.

    @ Butterfly

    Δεν έχω τίποτα εναντίον των πεταλούδων, εκτός αν κάποιος στηρίζει την πολιτική του υπόσταση στο γνωστό τσιτάτο της θεωρίας του χάους. Και ο ΓΑΠ αυτό φαίνεται να κάνει, περιμένει να χτυπήσει τα φτερά της κάποια πεταλούδα στην άλλη άκρη της Γης, ώστε να έρθει τυφώνας και να σαρώσει τη ΝΔ για να βρεθεί εκείνος στην εξουσία. Και να συνεχιστεί το χάος…

    Τον Τσίπρα θα σου συνιστούσα να τον παρακολουθήσεις πιο προσεκτικά. Έφαγε τόση λάσπη ο άνθρωπος ότι είναι σύμβολο lifestyle, ότι μιλάει ξύλινη γλώσσα, ότι δεν έχει ηγετικές ικανότητες, κλπ, και η ρετσινιά έχει μείνει. Όμως, αν τον έβλεπες χθες το βράδυ στο δελτίο του Μέγκα, ο Πρετεντέρης και η Τρέμη του είχαν ορμήξει να τον δαγκώσουν, κι όταν εκείνος έφυγε τους έλειπε κομμάτι. Και χωρίς καν να χάσει την ψυχραιμία του… Απόψε τον έχει σε συνέντευξη το tvxs. Ρίξε μια ματιά και είμαι σίγουρος ότι θα εκπλαγείς όταν ακούσεις ολόκληρες (κι όχι πετσοκομμένες) τις προτάσεις του.

  22. Ο/Η poupix λέει:

    Συγνώμη για την παράλειψη – εβαλα λατινικούς χαρακτήρες και μάλλον έφυγαν δια μαγίας – αυτό που εννοούσα είναι πως το ποσοστό μάλλον ανάγεται σε ευσεβή πόθο παρά σε ρεαλιστική συνθήκη

  23. Ο/Η HappyHour λέει:

    Ο Τσίπρας την πάτησε, όχι απο μόνος του βέβαια, αλλά του στήσανε παιχνίδι. Στην αρχή τον γλείφαν όλα τα κανάλια και τον παρουσιάζαν ως νέο (κ ωραίο) μαχητικό, νέες ιδέες και μετά αρχίσαν το λαιφσταιλ και μετά συνέχισαν να τον φθείρουν προβάλλοντας ως πιο σοβαρό τον Αλαβάνο μέχρι που το ξαναγύρισαν μετά και είπαν ότι στο ντιμπέιτ έπρεπε να παέι ο Τσίπρας. Παρ’ τ΄αυγό και κούρευτο (και μετά πέταξε τους το) ! Δεν βγάζεις άκρη. Καλός είναι ο Τσίπρας αλλά οι ιδέες του ΣΥΡΙΖΑ είναι ίδιες. Απο ΝΔ ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ όλα τα άλλα είναι καλά !
    Καλό βόλι ! Αλλά και απόχη αν κάνει κάποιος καλή να ‘ναι, ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ !

  24. Ο/Η Elikas λέει:

    Χρωστάω κι ένα link στον φίλο μου τον DPurpler για την πλήρη συνέντευξη του Νάνου Βαλαωρίτη:

    http://www.koel.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3280&catid=171&Itemid=30

    Σημειωτέον, από χθες που έγινε γνωστό το θέμα, κάποιοι από την ηγεσία των Οικολόγων Πράσινων ξέθαψαν μια παλαιότερη συνέντευξη του ποιητή για να αποδείξουν ότι εξακολουθεί να παραμένει στο κόμμα τους. Ακόμα κι εκεί όμως, ασκεί κριτική στην ηγεσία των Ο-Π (μιλώντας για ανωριμότητα), ενώ δηλώνει ότι θα συνεχίζει να στηρίζει «τις θέσεις του καταστατικού της κίνησης για τα ειδικά και γενικά θέματα στο σύνολό τους»:

    http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=464985

    Ενδεχομένως να ήταν άστοχη η παρουσίαση της συνέντευξης ως υποστήριξη του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς ο Βαλαωρίτης μίλησε θετικά για όσους μάχονται για το περιβάλλον ανεξάρτητα από κόμματα – σίγουρα πάντως κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας.

    • Ο/Η DPurpler λέει:

      «Ουδέποτε είπα ότι υποστηρίζω το ΣΥΡΙΖΑ. Δήλωσα ότι θα υποστηρίξω οποιονδήποτε πολιτικό έχει οικολογικές ευαισθησίες, σε όποιον πολιτικό χώρο και αν βρίσκεται, ακριβώς επειδή πιστεύω ότι η οικολογία πρέπει να είναι απόλυτη προτεραιότητα της πολιτικής μας αυτή τη στιγμή. Δεν θα πρέπει να συγχέεται η κριτική που έχω ασκήσει στους εκπροσώπους των οικολόγων πράσινων με υποστήριξή μου σε άλλον πολιτικό χώρο. Παραμένω μέλος των Οικολόγων Πράσινων.»

      Νάνος Βαλαωρίτης

      Μου το έστειλαν οι Ο-Π

      • Ο/Η Elikas λέει:

        Απ’ ό,τι καταλαβαίνω, το φάουλ της ΚΟΕ (όπου πρόσκειται η εφημερίδα «Αριστερά») ήταν ο τίτλος που μιλούσε για στήριξη στο ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ. Αρκετοί από εμάς τους έχουμε ήδη ξεχέσει που χρησιμοποίησαν ένα τέτοιο κόλπο, γιατί δεν εκφράζει το ήθος του (πολυσυλλεκτικού – ευτυχώς και δυστυχώς) εγχειρήματος που λέγεται ΣΥΡΙΖΑ. Κι ας είναι πταίσμα μπροστά σε τόσα και τόσα άλλα που παίζονται γύρω μας αυτόν τον καιρό.

        Κατά τ’ άλλα, ο Νάνος Βαλαωρίτης δεν διαψεύδει το περιεχόμενο της συνέντευξης του, η οποία είναι εξαιρετικά αιχμηρή απέναντι στην ηγεσία των Ο-Π και ιδίως απέναντι στον Τρεμόπουλο. Καταγγέλει ότι τον χρησιμοποίησαν και τον παραγκώνισαν, ότι διαπλέκονται με υπουργεία και άλλα συμφέροντα, ότι δεν είναι όσο μαχητικοί θα έπρεπε για το περιβάλλον. Τι άλλο θέλεις για να πειστείς;

      • Ο/Η DPurpler λέει:

        Θέλω να δοκιμαστούν σε θέση ευθύνης (όση τέλος πάντων ευθύνη έχει μία θέση ευρωβουλευτή) και όχι στα λόγια και στις καταγγελίες μόνο, από όπου κι αν προέρχονται αυτές. Με την μία θέση της ευρωβουλής, θα μπορέσουμε να κάνουμε καλύτερη αξιολόγηση του έργου που θα επιδείξουν (ή όχι) σε 5 χρόνια. Όπως αξιολογήσαμε και την συνεισφορά του Παπαδημούλη, η οποία ηταν θετικότατη.

        Αν δεν δούμε, πως θα κρίνουμε; Λες και δεν ξέρουμε τον ρόλο των ΜΜΕ και της λάσπης που μπορεί να πέφτει σε κάποια άτομα ή σχηματισμούς… Ο σύριζα το έχει υποστεί αυτό.

  25. Ο/Η Elikas λέει:

    @ poupix

    Μπορεί να αποδειχτεί ευσεβής πόθος, το σίγουρο είναι ότι – παρά την ανελέητη επίθεση από όλες τις μεριές – η ριζοσπαστική αριστερά ήρθε για να μείνει.

    @ HappyHour

    Αυτό που πολλοί δεν καταλαβαίνουν είναι το πώς ακριβώς λειτουργεί η (διαπλεκόμενη με την πολιτική εξουσία) προπαγάνδα των ιδιωτικών συμφερόντων. Τα κατά παραγγελία παπαγκάλοπ που έδιναν 12 και 15% στον ΣΥΡΙΖΑ πέρσι (μόνο ένα υπήρξε που έδωσε 18%) αποσκοπούσαν κυρίως στο να επηρεάσουν τις εσωκομματικές εξελίξεις του ΠΑΣΟΚ (με το αζημίωτο φυσικά). Η «φούσκα» του νέου και ωραίου Τσίπρα στήθηκε με ημερομηνία λήξης, έτσι ώστε να δοθεί πιο έντονα η αίσθηση ότι έχουμε να κάνουμε με φούσκα. Ο αποκλεισμός από κανάλια που ακολούθησε, καθώς και η λυσσαλέα επίθεση τον Δεκέμβρη, κατάφεραν να αποσυσπειρώσουν τη δυναμική που είχε δημιουργηθεί. Σήμερα, οι ίδιες εταιρείες και τα ίδια κανάλια παλεύουν να πείσουν τους ψηφοφόρους ότι α) ο ΣΥΡΙΖΑ είναι χαμένη υπόθεση και β) ότι η αποχή αποτελεί τιμωρία του δικομματισμού.

    Μπορεί η εκτίμηση που δημοσιεύω στο ποστ να είναι όντως υπερβολικά αισιόδοξη. Όμως σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να δούμε τα ποσοστά του 4-4,5% που δίνουν τα στημένα γκάλοπ.

    @ murplejane

    Δαγκωτό και να πονάει 😉

  26. Ο/Η πρεσβύωψ λέει:

    Μακάρι να επαληθευτούν οι προβλέψεις σου.
    ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ για πάντα!!!

  27. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Σύριζα θα ρίξω αλλά με βαριά καρδιά….
    Οικολόγοι-τρεμόπουλος μου φαίνονται απείρως λιγότερο πειστικοί ακόμα και από τον προβληματικό ΣΥΡΙΖΑ….

  28. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Ωραίο οργισμένο κείμενο. Νομίζω πως με έπεισες. Ο τίτλος μάλλον είναι εμπνευσμένο από το περίφημο «πόρνη μπάλα» του Όσιμ. Ο οποίος δεν πήρε τίτλους άλλα έβαλε τις βάσεις για την ομάδα που έφτασε στους 4 με τον Άγιαξ. Κλείνει η παρένθεση από τα αθλητικά.

    Εγώ θα ήθελα ο ΣΥΡΙΖΑ να πιάσει ποσοστό κοντά στο 10%, ώστε να επανεκλεγεί και ο πολύ αξιόλογος Παπαδημούλης. Και συνολικά σαν αριστερά, μαζί με το ΚΚΕ, άντε και τους Οικολόγους Πράσινους, να φτάσει το ιστορικό limit up της ΕΔΑ το ’58. Αυτό μάλιστα, θα είναι σπουδαίο μήνυμα και ηχηρό χαστούκι στο δικομματισμό, κι ας είναι Ευρωεκλογές.

    Καλό βόλι (η φράση θα έχει μείνει από τον εμφύλιο υποθέτω) και με τη νίκη που έλεγε ο Αντρέας.

    ΥΓ: Μέχρι πότε δέχεται στοιχήματα ο ΟΠΑΠ για τα ποσοστά των κομμάτων; Θα ήθελα να το επεξεργαστώ λίγο ακόμα πριν το παίξω. Ξέρεις αν έχει μεγάλη γκανιότα; Αν ναι καλύτερα να το παίξω στους Κύπριους ή το William Hill.

  29. Παράθεμα: Επιλογές εκ της σύνταξης « ΚΕΛΑΗΔΙΣΜΑΤΑ

  30. Ο/Η thalassa sto vouno λέει:

    Έγραψα ένα ωραίο σχολιάκι και χάθηκε (έκανα βλακεία) λίγο πριν το ανεβάσω… Θα προσπαθήσω να το ξαναγράψω… Είχε δύο σημεία:
    1. Συμφωνώ με την εκτίμηση ότι τα μέσα μαζικής εξαπάτησης έπαιξαν ένα πολύ άσχημο παιχνίδι στην όλη κατάσταση με τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Τσίπρα. Φουσκώναν ένα μπαλόνι μόνο και μόνο για να μπορούν μετά να το ξεφουσκώσουν και να περάσουν το παραμύθι «δεν ήταν αρκετοί, δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν» κλπ… Όμως, μην ξεχνάμε ότι με το 5% που έχει από τις εθνικές εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ προφανώς και δεν ήταν ούτε Κυβέρνηση ούτε Αξιωματική Αντιπολίτευση. Ήταν όμως οι μόνοι που κατάφεραν να είναι έχουν μια τόσο σωστή και αποτελεσματική στάση ενάντια σε όλους αυτούς που μας βρωμίζουν με λιθάνθρακα, μας χτίζουν με μπετόν, μας κόβουν τα δέντρα, μας ξεπουλάνε τον εθνικό πλούτο, μας ξεχαρβαλώνουν τις ζωές… Παρά το όποιο πολιτικό κόστος (για να μην ξεχνιόμαστε και νομίζουμε ότι όλα είναι εύκολα)
    2. Σχετικά με το «χαστούκι που πρέπει να φάει ο ΣΥΝ» ώστε να ακουστεί περισσότερο η ανανεωτική πτέρυγα (ή κάπως έτσι το κατάλαβα εγώ από κάποιο φίλο σχολιαστή). Αυτά τα πράγματα θέλουν προσοχή. Δεν βάζεις νερά στη βάρκα για να την πεις στον καπετάνιο γιατί δεν ξέρεις ποτέ τι μπορεί να συμβει… κι αυτή η βάρκα δεν είναι ούτε του καπετάνιου, ούτε της άλλης πτέρυγας. Είναι η βάρκα όλων μας και πλέει για όσους δεν θα πάρουν σύνταξη ποτέ, όσους δεν μπορούν να μπουν στις σχολές, όσους ζουν έρμαια ενός συστήματος χωρίς κοινωνικό κράτος προστασίας, όσους έχουν γεννηθεί εδώ κι όμως δεν έχουν χαρτιά, όσους απολύονται στα 50 και δεν «προβλέπεται» τίποτα γι’ αυτούς, όσους αγωνιζόμασε για τα δικαιώματα και βρίσκουμε μπροστά μας την καταστολή…. Ο μόνος τρόπος είναι, όλοι μαζί και στην κάλπη και στις διαδικασίες…

    Δεν τα κατάφερα τόσο καλά όσο στο πρώτο σχόλιο (πάντα το ριμέικ είναι λίγο πιο χάλια) και πρέπει να φύγω.

    Καλό βόλι, και Έλικα ελπίζω να κερδίσεις το στοίχημα!

  31. Ο/Η Elikas λέει:

    @ πρεσβύωψ

    Τις προβλέψεις μου δεν τις στηρίζω στις επιθυμίες μου, γιατί τότε θα έγραφα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα πιάσει 10% (και θα εκλεγεί ξανά ευρωβουλευτής ο πολύ ικανός Παπαδημούλης). Όμως δεν βλέπω εφικτό έναν τέτοιο στόχο, και μακάρι να διαψευστώ. Στηρίζω την εκτίμηση μου στη δική μου ανάγνωση των (καθεστωτικών) παπαγκάλοπ, στα «ψιλά» των στοιχείων που αφορούν τις έρευνες, σε ανεξάρτητες δημοσκοπήσεις που δίνουν εντελώς άλλα ποσοστά και στο ένστικτο μου. Επίσης, στο ότι καθημερινά συναντάω ανθρώπους που δηλώνουν ότι θα ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ για πρώτη φορά, ενώ πολλοί από όσους τον στήριζαν και παλιότερα έχουν παθιαστεί και πολεμάνε να πείσουν τους γύρω τους με κάθε τρόπο. Μπορεί να είναι τυχαίο βέβαια, αλλά δεν θυμάμαι παρόμοιο κλίμα στο παρελθόν.

    @ Ανώνυμος (5/6, 10:19)

    Με εξαίρεση τον ΣΥΡΙΖΑ, όλα τα υπόλοιπα κόμματα είτε ετεροπροσδιορίζονται είτε λανσάρουν ένα πορτρέτο που δεν ανταποκρίνεται στη μέχρι τώρα πορεία τους. Οι Ο-Π δηλώνουν «οικολόγοι» και αναμφίβολα κάποιοι από αυτούς (στελέχη και ψηφοφόροι) προβληματίζονται σοβαρά και συμμετέχουν σε ενέργειες για το περιβάλλον. Η ηγεσία του κόμματος τους όμως όχι. Αντιστοίχως, το ΠΑΣΟΚ δηλώνει «σοσιαλιστικό» (χωρίς ωστόσο να προτείνει τίποτα προς αυτή την κατεύθυνση), η ΝΔ δηλώνει «δημοκρατία» (εδώ γελάμε), το Λάος (και η Καμπότζη) δηλώνει λαός (αυτό κι αν είναι καπηλεία), το ΚΚΕ δηλώνει κομμουνιστικό (στην πράξη όμως η ηγεσία του συμπορεύεται σιωπηλά με την δεξιά κυβέρνηση), η ΑΝΤΑΡΣΥΑ δηλώνει «αντικαπιταλιστική» (και σίγουρα είναι, αλλά αυτό δεν αρκεί για να σε ψηφίσει κάποιος).

    Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει Συνασπισμός (και όντως αποτελεί μία σύνθεση διαφορετικών τάσεων και κομμάτων), Ριζοσπαστικής (το απέδειξε με πράξεις όπως η ιστορία του Βοτανικού και η συμμετοχή του στα κινήματα), Αριστεράς (γιατί οι ανάγκες των πολλών είναι η ουσία, και όχι η προσκόλληση σε πεπαλαιωμένους δογματισμούς).

    @ tsalapeteinos

    Ακριβώς. Πόρνη μπάλα, πουτάνα κάλπη. Ποτέ δεν ξέρεις από πού θα σου ρθει.

    Η ενωμένη αριστερά (στην οποία πολλοί δεν συγκαταλέγουν την καιροσκοπική ηγεσία των Ο-Π και κάποιοι αρνούνται να αποδεχτούν ως αριστερή ακόμα και την ηγεσία του ΚΚΕ) δεν είναι αυτοσκοπός. Αυτό που μετράει είναι να υπάρξει ένας ισχυρός αριστερός τρίτος πόλος, και να είναι αριστερός στην πολιτική του ουσία κι όχι κατ’ ανάγκην στο όνομα. Καλή η εργατιά και οι αντικαπιταλιστικές κορώνες, αλλά δεν αρκεί να αυτοπροσδιορίζεσαι ως σοσιαλιστής, κομμουνιστής ή οτιδήποτε άλλο για να φέρεις αποτέλεσμα. Χρειάζονται αγώνες. Και στους αγώνες δεν περισσεύει κανένας, ούτε έχει νόημα να τους καπελώνει ο Α ή ο Β, ισχυριζόμενος ότι έχει την αποκλειστικότητα σε κάποιου είδους «επαναστατικό φρόνημα».

    Για τον Παπαδημούλη συμφωνούμε. Ανεξάρτητα από το αν για κάποιους η λέξη «ανανεωτικός» ακούγεται πλέον σαν βρισιά, ο άνθρωπος είναι αξιόλογος και υπήρξε φοβερά δραστήριος στην Ε.Ε.

    Καλά κέρδη από το στοίχημα 😉

  32. Ο/Η Elikas λέει:

    @ Θάλασσα στο βουνό

    1. Συμφωνούμε, αν και θα μου επιτρέψεις μια διόρθωση: Στους κοινωνικούς αγώνες για το περιβάλλον, τα εργασιακά, τα ανθρώπινα δικαιώματα, κλπ, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ήταν μόνος. Έστω και με πολλές επιμέρους διαφωνίες, πάρα πολλοί άνθρωποι που δεν επιλέγουν να τον ψηφίσουν συμπορεύτηκαν μαζί του (και όχι κάτω από τη σημαία του). Δυστυχώς, αρκετοί θεωρούν ότι η κινηματική δράση του ΣΥΡΙΖΑ γίνεται για τα «ψηφαλάκια». Η αλήθεια είναι ότι (με εξαίρεση τους αναρχικούς) το ίδιο μπορεί να πει κανείς και για όλους τους υπόλοιπους. Το θέμα όμως είναι ότι κάποιοι αντιστάθηκαν έμπρακτα, ουσιαστικά και (σε κάποιες περιπτώσεις) αποτελεσματικά. Ας μην το ξεχνάμε αυτό.

    2. Και πάλι συμφωνούμε. Για κάποιο περίεργο λόγο, ο ΣΥΡΙΖΑ αντιμετωπίζεται από πολλούς με υπερβολικές προσδοκίες, λες και είναι ο ιδανικός γκόμενος που δεν πρέπει να έχει κανένα ψεγάδι. Μόνο που δεν υπάρχουν ιδανικοί γκόμενοι, ιδανικοί φίλοι και ιδανικοί συγγενείς. Υπάρχουν άνθρωποι με τους οποίους συμπορευόμαστε, και αυτό μας δίνει το δικαίωμα να τους κρίνουμε πιο αυστηρά. Όχι στο βαθμό που να τους σαμποτάρουμε όμως επειδή δεν είναι κομμένοι και ραμμένοι στα εντελώς προσωπικά μας γούστα. Κι αυτό δεν σημαίνει «να βάλουμε νερό στο κρασί σας», αλλά να αποδεχθούμε ότι αν πιστεύουμε σε δημοκρατικές διαδικασίες και ανοιχτό διάλογο, κάποιες φορές μπορεί οι αποφάσεις που προκύπτουν να μη μας εκφράζουν απόλυτα. Τουλάχιστον στον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχει η δυνατότητα να τις αλλάξουμε. Σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα ιεραρχικά σχήματα, όπου το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να κουνάμε σημαιάκια και να ζητάμε ρουσφέτια…

  33. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Αυτοσκοπός μπορεί να μην είναι η μεγάλη ενωμένη αριστερά, αλλά κακά τα ψέματα, αφού παίζουμε στο παιχνίδι της αστικής δημοκρατίας και του κοινοβουλευτισμού, δεν αρκεί μια μικρή μαχητική αριστερά, πρέπει να γίνουν προσπάθειες να μεγαλώσει, τόσο με διεύρυνση της κομματικής βάσης όσο και με συμμαχίες – χωρίς βέβαια να ρίχνεται νερό στο κρασί σε ουσιαστικά ζητήματα. Μελέτησα το πρωί τις εκλογικές μπροσούρες του ΣΥΡΙΖΑ και είδα ότι παρουσίαζε συμπυκνωμένα πολλές θέσεις και προτάσεις και αναφερόταν με σεβασμό στο ΚΚΕ και τους Οικολόγους. Σε αντίθεση με αντίστοιχα φυλλάδια του ΚΚΕ που περιήχαν μόνο καταγγελίες κατά της Ε.Ε., του Μάαστριχτ και αυτών που το ψήφισαν (δλδ και το ΣΥΡΙΖΑ). Θέλω να πιστεύω ότι η κομματική βάση του ΚΚΕ, αλλά και ένα έντιμο κομμάτι του ΠΑΣΟΚ, γιατί όχι και της ΝΔ – που παλιότερα ίσως να ψήφιζαν Ένωση Κέντρου – είναι διατεθημένο να στηρίξει ένα νέο μεγάλο αριστερό μέτωπο. Ίσως είμαι υπεραισιόδοξος, αλλά παραπέμπω στο σύντροφο Τσε που προέτρεπε να είμαστε ρεαλιστές παλεύοντας για το ακατόρθωτο.

    Σε σχέση με την λεγόμενη ανανεωτική πτέρυγα, ήταν πολύ καλή η τοποθέτηση του Τσίπρα στη συνέντευξη με τον Κούλογλου. Σεβόμαστε την ιστορία και τη συμβολή τους στην αριστερά και την ελληνική πολιτική γενικότερα και δεν τους βάζουμε στην άκρη.

  34. Ο/Η thalassa sto vouno λέει:

    Έλικα,
    σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ (αν εννοήθηκε από τα ελληνικά μου χίλια συγγνώμη, τουλάχιστον εγώ δεν πάω για πρωθυπουργός) ότι μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στις αντιστάσεις ή ότι μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πάντα δίκιο. Ούτε το ένα ισχύει, ούτε το άλλο! Αυτό μας έλειπε, υπάρχει τόσος κόσμος («χύμα» ή ενταγμένος) και τόσες συλλογικότητες («κεντρικές» ή τοπικές) που όχι μόνο έχουν καλές προθέσεις αλλά συμμετέχουν ή δημιουργούν κιόλας ένα κάρο κινήματα και αντιστάσεις. Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι σε σχέση με τα υπόλοιπα κοινοβουλευτικά κόμματα είναι το μόνο τόσο πολύπλευρα ενεργό και αποτελεσματικό με το πραγματικό του ποσοστό να είναι 5 κι όχι 15 τα εκατό.

    Αυτό για τον ιδανικό γκόμενο ξαναπέστο… μπας και το καταλάβουμε κάτι τύπισες επιτέλους!!!

    Τσαλ,
    μακάρι να μπορέσει να γίνει αυτό το ενιαίο μέτωπο… με την ηγεσία και τον μηχανισμό του ΚΚΕ πολύ δύσκολο το βλέπω όμως… Αν και οι μηχανισμοί είμαι σίγουροι ότι είναι παντού κάτι κακό κι όχι μόνο στον Περισσό…

  35. Ο/Η Elikas λέει:

    @ tsalapeteinos

    Δεν ξέρω αν θα επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη μου για μικρή πτώση της εκλογικής δύναμης του ΚΚΕ, πάντως θλίβομαι κάθε φορά που βλέπω ότι για την ηγεσία του Περισσού εχθρός είναι ο ΣΥΡΙΖΑ και όχι η δεξιά και το ΠΑΣΟΚ (πόσο μάλλον το ΛΑΟΣ). Το τελευταίο διάστημα ειδικά έχουν ρίξει όλο το βάρος της προεκλογικής τους εκστρατείας για να πείσουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο μπαμπούλας που θα έρθει να φάει τα παιδιά των εργαζομένων. Κρίμα τέτοια κατάντια, και χαίρομαι που η απάντηση της Κουμουνδούρου δεν ήταν ανάλογη σε ύφος και ήθος (κι όχι ότι δεν είχαν πατήματα, μόνο το διήγημα του Ριζοσπάστη που έδινε άφεση αμαρτιών στον «γιο της παραδουλεύτρας» Κορκονέα φτάνει και περισσεύει για ολόκληρη εκστρατεία γκρίζας διαφήμισης).

    @ Θάλασσα στο βουνό

    Μια χαρά είναι τα ελληνικά σου, απλά εγώ θέλησα να το διευκρινίσω για να μη μας κατηγορήσει πάλι κανείς ότι πάμε να καπηλευτούμε τα κινήματα.

    Οι μηχανισμοί δεν είναι κακό πράγμα, εξαρτάται από τη δομή τους και – κυρίως – τον λόγο που εξυπηρετεί η λειτουργία τους. Στην περίπτωση του ΣΥΡΙΖΑ, η ανοιχτή και (σχεδόν) οριζόντια δομή του μονίμως υπό διαμόρφωση μηχανισμού παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Μακάρι να μην τον δούμε να «κλειδώνει» σε δογματισμούς και στρατιωτικού τύπου ιεραρχίες, καθώς αυτό θα αποβεί καταστροφικό για όλα όσα πρεσβεύει μια παράταξη που ξεκίνησε σαν πείραμα και απειλεί να «μολύνει» όλο το πολιτικό σύστημα με τις ιδέες της.

    Αλήθεια, το πρόσεξες πόσο γλείψιμο έχει πέσει τελευταία από όλους προς «τα παιδιά του Δεκέμβρη»; Οι ίδιοι άνθρωποι που λασπολογούσαν εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ και καλούσαν τα στελέχη του να καταδικάσουν με αποστροφή κάθε είδους διαμαρτυρία, τώρα υιοθετούν το σκεπτικό «οργισμένοι νέοι των 700 ευρώ». Αποκορύφωμα ο ανεκδιήγητος ΓΑΠ, που στην τελευταία συγκέντρωση στην Αθήνα αποπειράθηκε να ταυτίσει τα παιδιά που διαδήλωναν για τον θάνατο του Αλέξανδρου με τα λοβοτομημένα που κουνούσαν σημαιούλες με τον πράσινο ήλιο από κάτω. Ντροπή…

  36. Ο/Η navarino-s λέει:

    Ήρθα από το σημερινό δημοσίευμα της Μυστακίδου για να εκφράσω την πλήρη συμφωνία μου με το όχι στην αποχή και να σε συγχαρώ!

    ΥΓ: αφήνω εδώ το σχόλιο μου γιατί στο σχετικό post τρόμαξα με τον αριθμό των σχολίων. «καλό βόλι!!!»

  37. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    @θάλασσα
    Σύμφωνα με την επικρατούσα αντίληψη ο ιδανικός γκόμενος είναι… γκέι, οπότε πάλι καταλήγουμε σε αδιέξοδο – μόνο η δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα, θυμίζω.

    @Έλικας
    Άντε να δώσω κι εγώ προγνωστικά για συγκεντρωτικό επικρατείας:

    ΠΑΣΟΚ 33,3% (8)
    ΝΔ 29,6% (7)
    ΣΥΡΙΖΑ 10,5% (3)
    ΚΚΕ 9,5% (2)
    Οικολόγοι-Πράσινοι 4,5% (1)
    ΛΑΟΣ 4,5% (1)
    ΑΝΤΑΡΣΥΑ 2,1% (0)
    Λοιπά 6% (0)
    Άκυρα/Λευκά 3%
    Αποχή 28,5%
    Βία & Νοθεία 0,01% (*)

    (*) Σε ένα Ε.Τ. οπαδοί της Χρυσής Αυγής διέγνωσαν «ατασθαλία» και αντέδρασαν δυναμικά αποσπώντας και βανδαλίζοντας την κάλπη και το περιεχόμενό της. Μετά πήγαν να δουν τους «300» του Leonidas σε θερινό και στο τέλος να διαλυθούν ησύχως, φωνάζοντας τρις «πουτάνα κάλπη» και ψάλοντας τον εθνικό ύμνο. Ενστάσεις και μηνύσεις δεν έγιναν, καθώς για μια φορά ακόμα η δημοκρατία έδειξε πως είναι μεγαλόψυχη.

    Οι έδρες προσεγγιστικά, δεν ξέρω ακριβώς τον αλγόριθμο αναγωγής τους.

  38. Ο/Η Lounge Lizard λέει:

    Little Kostas and the Blue Idiots : «Heartaches by the number»
    «I’ ve got heartaches by the number
    scandals by the score
    everyday you vote for me less
    each day i want some more
    Yes, I’ ve got heartaches by the number
    an election that i can’t win
    but the day that i stop counting
    my government will end»

  39. Ο/Η Elikas λέει:

    Erection Day!!!

    Καλημέρα σε όλες και όλους. Δεν έχω πάει ακόμα στο εκλογικό τμήμα, αλλά πιστεύω ότι θα έχω ψηφίσει μέχρι τις 12. Και με τα δύο χέρια 😉

    Αν πέσω σε exit poll βγαίνοντας, θα ψηφίσω κάτι άσχετο (μάλλον ΝΔ) – έτσι γιατί είμαι σαδιστής και θέλω να τους βλέπω μετά να ψάχνονται.

    @ navarino-s

    Θα ακουστώ αφελής, αλλά ποιο δημοσίευμα της Μυστακίδου; Δεν το έχω πάρει χαμπάρι. Έχεις κάποιο link;

    @ τσαλ

    Μακάρι να επιβεβαιωθείς, όχι απλά επειδή η εκτίμηση σου είναι αισιόδοξη για τον ΣΥΡΙΖΑ (και απαισιόδοξη για τον δικομματισμό), αλλά επειδή θα σημάνει το τέλος των σικέ γαμοδημοσκοπήσεων και τη δημόσια διαπόμπευση όλων των γαλαζοπράσινων παπαγάλων.

    Όσο για τα χρυσά αυγά, θα μας κλάσουν. Το πάρτι τελείωσε…

    ΚΑΛΟ ΒΟΔΙ EVERYBODY!!!

    (εεε, βόλι ήθελα να πω…)

    …and may the Force be with us.

  40. Ο/Η Elikas λέει:

    @ Lounge Lizard

    !!! Από το στόμα σου και στου ψηφοφόρου το αυτί…

  41. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Η (τσούλα η) ιστορία δικαίωσε το σύντροφο Φιντέλ, γιατί όχι και μένα;

    Καλό ψήφο σε συντρόφους και συνοδοιπόρους και καλό… ψόφο στους υπόλοιπους.

    Ελπίζω να ξεκαθαρίσει από νωρίς το τριψήφιο ποσοστό ώστε να προλάβει να συμπεριλάβει τα καλά νέα και ο σύντροφος Τσάβες στην εκπομπή του στο Telesur!

  42. Ο/Η Elikas λέει:

    Τσαλ, απλά δεν υπάρχεις φίλε!

    Λοιπόν, όσοι με διαβάζουν και δεν έχουν ξεκουνηθεί να ψηφίσουν ακόμα, να πάνε τώρα αμέσως γιατί σε λιγότερο από μία ώρα κλείνουν οι κάλπες. Μη δούμε ξαφνικά τον Καρατζαφέρη τρίτο κόμμα επειδή πήγαν πρωί-πρωί οι γριές και ψήφισαν και μετά μας έπιασε η ζέστη και πού να τρέχουμε…

  43. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Mάλλον είναι υπεραισιόδοξες οι εκτιμήσεις σας. Εάν πλησιάσει το 7% ο Σύριζα θα είναι καλό αποτέλεσμα…

  44. Ο/Η arkin λέει:

    @Τσαλαπετεινός
    Ο καταμερισμός των εδρών για τα προγνωστικά σου είναι απόλυτα ακριβής.

    @Έλικας
    Γαμώτο, εγώ στο exit poll απάντησα κανονικά. Δεν το σκέφτηκα. Μαλακία…

  45. Ο/Η Elikas λέει:

    Μετά τα πρώτα exit polls, τα αποτελέσματα διαμορφώνονται χοντρικά ως εξής:

    ΠΑΣΟΚ 36-40% (πιο κοντά στο 37% βλέπω να κάθεται η μπίλια)

    ΝΔ 30-33% (μάλλον κοντά στο 31% και να ‘ναι κι ευχαριστημένοι)

    ΚΚΕ 8-10% (ακλόνητο αυτό το κόμμα, μονομπλόκ)

    ΣΥΡΙΖΑ 5,5-7% (πιστεύω ότι θα ανέβει στο 7 κι ίσως το ξεπεράσει)

    ΛΑΟΣ 5,5-7,5% (μακάρι να πέσει και να μην ξεπεράσει ΣΥΡΙΖΑ)

    Ο-Π 4-5,5% (ο δούρειος λαγός)

    κι όσο για τα υπόλοιπα, η περιβόητη «ενωμένη αριστερά» της ΑΝΤΑΡΣΥΑ πάει προς το 0,3%, πολύ κάτω από το Κόμμα Ελλήνων Κυνηγών (1%), τη Δράση του Μάνου (γύρω στο 1%), το ΠΑΜΜΕ του Παπαθεμελή (0,7%) και τον Βεργή (κι αυτός κοντά στο 1%). Σημειωτέον, τα ακροδεξιά «γκρουπούσκουλα» της Χρυσής Αυγής παίζουν κάπου στο 0,3%.

    Κρατάμε μικρό καλάθι, παίρνουμε βαθιές ανάσες, ΔΕΝ ΠΗΔΑΜΕ ΑΚΟΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ, και περιμένουμε.

  46. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Από αποτελέσματα στην Β Αθηνών (ανεπίσημα) πολύ δύσκολα ο Σύριζα να πάρει την 4η θέση. Πιαθνότερο 5ος με ένα ποσοστό γύρω στο 6%. Ο Καρατζαφέρης πάει καλά και σε Α-Β Αθηνών και φαίνεται ότι κινηθεί γύρω στο 7%.

  47. Ο/Η Elikas λέει:

    5% και πολύ μας είναι. Τον ήπιαμε κανονικά. Αλλά το θέμα δεν είναι εκεί. Το θέμα είναι ποιος πραγματικά κέρδισε.

    Ας μη γελιόμαστε: ο μεγάλος νικητής των αποψινών εκλογών δεν είναι ούτε το ΛΑΟΣ ούτε το ΠΑΣΟΚ. Είναι τα Μέσα Μαζικής Εξημέρωσης και τα συμφέροντα που τα διαφεντεύουν. Χειραγώγησαν με χαρακτηριστική ευκολία τον ελληνικό λαό, που τελικά είναι ένα μάτσο ραγιάδες και τίποτα παραπάνω. Κι ας περνιούνται κάποιοι από αυτούς για αρματωλοί και κλέφτες…

    Τα ΜΜΕ:

    Κατάφεραν να πείσουν τον κόσμο να πάει παραλία γιατί «όλοι ίδιοι είναι» (και μην ακούσω παπαριές για κινήματα και λαϊκό αίτημα αμεσοδημοκρατίας, ούτε τι σημαίνει οι λέξη δεν ξέρουν οι περισσότεροι).

    Κατάφεραν να κρατάνε από τα αρχίδια (με το μπαρδόν) τόσο τη ΝΔ, όσο και το ΠΑΣΟΚ, που δεν μπορούν να κυβερνήσουν χωρίς να προσκυνήσουν (ακόμα περισσότερο).

    Κατάφεραν να ανεβάσουν το αγαπημένο τους παιδί – την ακροδεξιά, στρέφοντας μια ολόκληρη κοινωνία προς την ξενοφοβία και τον φασισμό. Και – κυρίως – τον τρόμο.

    Κατάφεραν να αναχαιτίσουν την απειλή της αριστεράς, διατηρώντας τα μαγαζάκια της ακίνδυνα και διασπασμένα. Ανώδυνα.

    Κατάφεραν να φουσκώσουν και να ξεφουσκώσουν τους Οικολόγους Πράσινους κατά βούληση, καθιστώντας το αίτημα για περιβαλλοντική προστασία γραφικό.

    Και τέλος, κατάφεραν να εκμηδενίσουν οποιαδήποτε προοπτική εμφάνισης κάποιου καινούργιου και ανεξέλεγκτου αουτσάιντερ στο σκηνικό, στριμώχνοντας την περιβόητη ΑΝΤΑΡΣΥΑ στον πάτο του βαρελιού όπου συνωστίζονται Κυνηγοί, Παπαθεμελής, Βεργής και Μάνος.

    Good night and good luck…

  48. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Έχω την εντύπωση πως η ανάγνωση και ερμηνεία του εκλογικού αποτελέσματος (όπως διαμορφώνεται μέχρι στιγμής) είναι πιο πολύπλοκη, αν λάβουμε υπόψη και τα αποτελέσματα στις περισσότερες χώρες μέλη της Ε.Ε. Υπάρχει έντονη λαϊκή δυσαρέσκεια για την πολιτική και τους πολιτικούς, ανησυχία και οργή λόγω της οικονομικής κρίσης, φοβικά σύνδρομα κατά μεταναστών, κομμουνιστών, νεωτεριστών κ.α. και το χειρότερο μια επικίνδυνη στροφή προς την άκρα δεξιά. Προφανώς τα ΜΜΕ με το παιχνίδι τους επηρέασαν το αποτέλεσμα, όπως και η αδιαφορία και οκνηρία μεγάλου ποσοστού των πολιτών. Ας περιμένουμε να διαμορφωθεί το τελικό αποτέλεσμα και οι πρώτες αντιδράσεις πριν κάνουμε τελική αποτίμηση και σχέδια για το μέλλον. Πραγματικά το αποτέλεσμα φαίνεται να είναι κατώτερο των προσδοκιών αλλά δεν είναι καταστροφή. Επιπλέον, μην ξεχνάμε πως ο κοινοβουλλευτισμός είναι ένας μόνο από τους διαθέσιμους τρόπους δράσης 😉

  49. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Ο κόσμος έχει πάρει χαμπάρι πως ψήφος στον ΣΥΡΙΖΑ θα οδηγήσει σε συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ (δεν είναι μυστικό άλλωστε το έχουν πει και οι ηγέτες σας)

    Βολευτείτε με το 4.5% και να εύχεστε στις εθνικές εκλογές να πιάσετε το όριο για την βουλή.

    Σας πέρασε ακόμα και ο Καρατζαφέρης.Συγχαρητήρια.

  50. @Ανώνυμο
    επειδή τα έχω πάρει: Δώσε στοιχεία που να αποδεινύουν αυτό που λες! Πότε «ηγέτες» (μη χέσω) του ΣΥΡΙΖΑ μίλησαν για συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ. Αν είναι να λέμε κάτι να το λέμε με στοιχεία!
    Όχι τίποτα άλλο, αλλά γιατί δε βλέπουμε το 7% στο ΛΑΟΣ και ξαφνικά ο εχθρός είναι ο ΣΥΡΙΖΑ.
    Στοιχεία τώρα ή το σκασμό! Και με εμπριστατωμένη άποψη για το τι σημαίνει «ηγέτες»

  51. Ο/Η DPurpler λέει:

    Για μένα, τα σημαντικότερα αυτής της αναμέτρησης είναι η μεγάλη άνοδος του ΛΑΟΣ, πράγμα που επηρεάζει όλο το πολιτικό σκηνικό. Η δεξιά, δεν πρόκειται (μπροστά στο ενδεχόμενο να χάσει την κουτάλα) να συνεργαστούν μαζί για να μας καθήσουν στο σβέρκο.

    Αν κάτι τέτοιο συμβεί, όλα όσα για τα οποία πάλεψε ο ΣΥΡΙΖΑ, πάνε στράφι. Ήδη σήμερα ο Βορίδης γράφει στο Βήμα για τους μετανάστες και για το άσυλο, ότι πλεον δεν μπορεί η κυβέρνηση να αγνοεί αυτά τα θέματα.

    Για άλλη μία φορά λοιπόν, η αριστερά καλείται να διαλέξει:

    Εμμονή στην καταδικαστέα από τον λαό πολιτική και ιδεολογική γραμμή και ταυτόχρονη οπισθοδρόμηση της χώρας, ή

    Πραγματική προσπάθεια εξεύρεσης συναινετικών διαδικασιών και υιοθέτηση λογικών και μετριοπαθών λύσεων και προτάσεων για την πρόοδο και την ευημερία;

    Πολλοί μπορεί να πουν ότι αυτό σημαίνει πολιτική αυτοκτονία. Τα κόμματα. λέω εγώ δεν θα πρέπει να υπάρχουν σαν αυτοσκοπός, αλλά σαν οχήματα για την πρόοδο του τόπου. Κι αυτό θα ήθελα να ισχύει για όλα τα κόμματα.

    Υποστηρίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, με την πολιτική που ακολούθησε δεν πέτυχε ούτε καν τον δεύτερο στόχο. (Δηλαδή την πολιτική του τουλάχιστον αναβάθμιση ανεξάρτητα από την πορεία της χώρας).

    Με αυτές τις θέσεις, ας μην αυταπατάσθε, το ακροατήριο που απευθύνεται, είναι εκεί, στο 3-4 άντε 5%. Και είναι πολύ κοντά στο ΚΚΕ, με μία προσπάθεια περισσότερης δημοκρατικότητας. Ακόμα και για μένα, που ήθελα να πέσουν τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ, ως σήμα κινδύνου για την πορεία του, το χθεσινό αποτέλεσμα ήταν σοκ.

  52. Ο/Η DPurpler λέει:

    Στην πρώτη παράγραφο διαβαζε:

    Για μένα, τα σημαντικότερα αυτής της αναμέτρησης είναι η μεγάλη άνοδος του ΛΑΟΣ, πράγμα που επηρεάζει όλο το πολιτικό σκηνικό. Η δεξιά, δεν πρόκειται (μπροστά στο ενδεχόμενο να χάσει την κουτάλα) να διστάσουν να συνεργαστούν μαζί για να μας καθήσουν στο σβέρκο.

  53. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Συνοψίζοντας για τον ΣΥΡΙΖΑ

    α) Αστικά ΜΜΕ. Είναι δεδομένο ότι «άγουν και φέρουν» μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης κατά το δοκούν. Όπως είναι δεδομένο ότιο ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί στόχο των μέσων μαζικής εξαπάτησης. Το θέμα είναι πως το αντιμετωπίζεις..

    β)Κεντρικά πολιτικά στελέχη του ΣΥΝ. Υπάρχει αναντιστοιχία στην συμπεριφορά πολλών κεντρικών στελεχών του ΣΥΝ σε σχέση με το επίπεδο της βάσης του ΣΥΡΙΖΑ. Η παρατήρηση αφορά ιδίως κάπιους από τους λεγόμενους «ανανεωτές» (όχι ότι ορισμένοι από τους υπόλοιπούς είναι πολύ καλύτεροι). Ένας Αλαβάνος δεν αρκεί για να φέρει την άνοιξη…Χρειάζεται επιγόντως στελεχιακή ανανέωση…

    γ)Οικονομικη κρίση. Δυστυχώς δεν υπάρχει πραγματική ριζοσπαστική εναλλακτική λύση από την αριστερά γενικότερα. Τα περί 100.000 προσλήψεων στο υπερχρεωμένο και υπερδιογκωμένο ελληνικό δημόσιο ως αντίδοτο στην κρίση ας μην το σχολιάσω καλύτερα. Δεν είδα πουθενά προτάσεις για την βελτίωση της θέσης των εργαζομένων πχ για τους μισθούς της πλάκας των 700 ευρώ, για την αντίθεση κεφαλαίου-εργασίας κλπ κλπ…

    δ)Μετανάστευση. Τα περί νομιμοποίησης όλων των μεταναστών και ανοιχτών συνόρων δεν βρίσκουν αναταπόκριση στην κοινωνία. Κάτι που είναι φυσιολογικό όταν η συντριπτική πλεοοψηφία των νέων μεταναστών ειναι φανατισμένοι μουσουλμάνοι από τις χώρες της κεντρική ασίας που καμία σχέση δεν έχουν ούτε με τις ευρωπαικές κοινωνίες ούτε πολύ περισσότερο με τις παραδόσεις της ευρωπαικής αριστεράς. Αυτό δεν είναι πρόβλημα μόνο του ΣΥΡΙΖΑ αλλά όλης της ευρωπαικής αριστεράς. Είναι ελπιδοφόρο ότι κάποια κόμματα της ευρωπαικής αριστεράς (πχ σοσιαλιστικό κόμμα ολλανδίας) έχουν αρχίσει να ξεφεύγουν από αυτές τις απλοικές αναλύσεις…

    ε)Αναρχοχουλιγκανισμός. Ο ΣΥΡΙΖΑ (και όχι μόνο, αυτό ισχύει και την εξωκοινοβουλευτική αριστερά, ΑΝΤΑΡΣΥΑ κλπ) επιδυκνύει μεγάλη ανοχή σε πολιτικό επίπεδο στο συγκεκριμένο φαινόμενο. Δεν εννοώ βέβαια τις γελοιότητες περί υποκίνησης επεισοδίων (αν και αυτές οι γελοιότητες με την παπαγαλία των ΜΜΕ επηρεάζουν τμήμα της κοινής γνώμης) αλλά ότι δεν υπάρχει ξεκάθαρη γραμμή πολιτικής καταδίκης (δεν μιλάω για ΚΝΑΤ κλπ) του συγκεκριμένου φαινομένου. Αντίθετα με την πολιτική ανοχή αφήνει τους αναρχοχουλιγκάνους να ψαρεύουν σε θολά νερά και τελικά να σπρώχνουν ένα κομμάτι της ριζοσπαστικοποιημένης νεολαίας προς τελείως λάθος κατεύθυνση (και δεν εννοώ απλώς την αποχή από τις κάλπες με την φασιστική λογική του «όλοι ίδιοι είναι», αλλά κυρίως τν υιοθέτηση παραβατικών και ποινικών συμπεριφορών που τελικά εξυπηρετούν απόλυτα το αστικό κράτος)

  54. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Με τέτοιες απόψεις που έχει ο ΣΥΡΙΖΑ πάνω σε μεταναστευτικά θέματα πιστεύω πήρε ό,τι του άξιζε.Ας γίνει η Ελλάδα ένα σύγχρονο Αφγανιστάν για να χαρούν «2-3» ψευτοαριστεροί.(στην τελική έχουν δηλώσει πως είναι πρόθυμοι για συνεργασίες με ΠΑΣΟΚ?) Όχι ευχαριστώ.

    Το ΚΚΕ απλά πήρε τις ψήφους των πιστών οπαδών του και τίποτα καινούργιο ή τίποτα παραπάνω.Ελάχιστοι αναποφάσιστοι πιστεύω θα επέλεγαν ΚΚΕ.

    Το μόνο καλό με τις εκλογές αυτές είναι πως οι οικολόγοι πήραν πολύ χαμηλότερα ποσοστά από ό,τι αναμενόταν.Ένα κόμμα χωρίς πολιτική ατζέντα που έχει δηλώσει πως θα συνεργαστεί με οποιονδήποτε (αρκεί να του δώσουν μια καρέκλα του κακομοίρη του Τρεμόπουλου) δεν μπορεί παρά να είναι επικίνδυνο.Ας μην ξεχάσουμε φυσικά τις απόψεις του Τρεμόπουλου για αρκετά εθνικά θέματα (που πιθανόν εδωμέσα να μην ενδιαφέρουν πολλούς δυστυχώς…).

    Ένα μεγάλο αρνητικό των εκλογών αυτών είναι πως δεν έσπασε ο δικομματισμός και τα δύο μεγάλα κόμματα πήραν αθροιστικά 70%.Ειλικρινά αυτό το 70% πρέπει να είναι ή καθυστερημένοι ή αδαείς με την διαδικασία ή χοντρά βολεμμένοι με κάποιο από τα δύο κόμματα.Ελλάς ολε ολε….

    Υ.Γ Δηλαδή για να μην ψηφίσει κανείς ΝΔ πρέπει να γίνει φόνος on-camera από ό,τι κατάλαβα? Αυτό το 32% των ανθρώπων με τρομάζει…

  55. Ο/Η Elikas λέει:

    ΠΟΥΤΑΝΑ ΚΑΛΠΗ, ΚΑΡΙΟΛΑ ΠΑΡΑΛΙΑ!!!
    (αχ, το φχαριστήθηκα)

    4,7% ούτε τα γκάλοπ του ΑΝΤ1 δεν έδιναν. Αλλά δεν είναι εκεί το θέμα, δεν είναι στα ψηφαλάκια και τα ποσοστάκια. Είναι στο τι σκατά σημαίνει η συντριβή της αριστεράς από τη συντήρηση. Τι σημαίνει αυτή η δήθεν συνειδητή δυσαρέσκεια της αποχής και της αδιαφορίας. Μόλις ξεθολώσω λίγο, θα ανεβάσω καινούργιο ποστ για να το συζητήσουμε εκεί. Αν και σηκώνει πολύ νερό το κατά πόσο μπορεί να θεωρείται αξιόπιστη η ανάλυση ενός ανθρώπου που έπεσε τόσο τραγικά έξω στην πρόβλεψη του εκλογικού αποτελέσματος.

    @ tsalapeteinos

    Σωστή η προσέγγιση σου γενικά, διαφωνώ όσον αφορά το συμπέρασμα. Η καταστροφή ήρθε και θα μείνει. Όχι γιατί δεν πήρε 7 ή 8% ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά γιατί από σήμερα η λέξη «κίνημα» παύει να έχει αντίκρυσμα στην Ελλάδα. Εκτός αν νομίζουμε ότι μια πατημένη τσίχλα είναι ικανή να διαβρώσει έναν ολόκληρο οδοστρωτήρα.

    @ Ανώνυμος (8/6, 12:52 πμ)

    Η χρήση δεύτερου πληθυντικού («βολευτείτε», «σας πέρασε…») υποδηλώνει ότι ενδεχομένως κάπου κρύβεται κι ένας πρώτος πληθυντικός, ένα περήφανο «εμείς» (που δεν μασήσαμε, δεν ηττηθήκαμε, δεν…) Αφού λοιπόν δεν μοιράζεσαι μαζί μας τη σκοπιά από την οποία θριαμβολογείς για την ήττα «μας», το μόνο που μπορώ να κάνω είναι υποθέσεις:

    Αν «εσείς» είσαστε το ΚΚΕ, προβληματιστείτε για το γεγονός ότι το πολύτιμο ποσοστούλι σας αντιστοιχεί σε 150.000 ψήφους λιγότερες σε σχέση με τις Ευρωεκλογές του 2004. Πράγμα πρωτοφανές για ένα μονομπλόκ κόμμα που μια ζωή είχε ελάχιστες διαρροές ψηφοφόρων και κακές σχέσεις με beach bars και λοιπά καπιταλιστικά ήθη.

    Αν «εσείς» είσαστε η εξωκοινοβουλευτική και ασυμβίβαστη αριστερά, εξηγείστε μας πώς γίνεται να σας ξεπερνάει η Χρυσή Αυγή και όλοι μαζί αθροιστικά να μην πιάνετε καν το ποσοστό του Κάτμαν. Γραφικότεροι του πλέον γραφικού και να μιλάτε κι από πάνω πάει πολύ.

    Αν «εσείς» είσαστε οι επαναστατημένοι και συνειδητοί αρνητές του πολιτικού συστήματος, σας προσκαλώ να πάμε αύριο πρωί-πρωί να καταλάβουμε τη Βουλή και να την κάψουμε. Κι αν δεν καταφέρω να έρθω, δεν πειράζει – θα έχετε τα υπόλοιπα 5.000.000 εξαγριωμένων αντιεξουσιαστών που δεν πήγαν να ψηφίσουν δίπλα σας.

    @ κόκκινο μπαλόνι

    Όταν το δόγμα «μηδενικής ανοχής» του Μαρκογιαννάκη αντικατασταθεί από το δόγμα «πυροβολήστε στο ψαχνό τα μουνόπανα», θα είναι πολύ αργά για κάποιους να καταλάβουν πόσο τραγική ήταν η χθεσινή μαλακία.

    @ DPurpler

    Ξέχνα τη ριζοσπαστική αριστερά, και σταμάτα να επιμένεις ότι οφείλει η οποιαδήποτε μορφή της να ανταποκριθεί 100% στις προσωπικές σου προσδοκίες ώστε να αξίζει να τη στηρίξεις. Ακόμα κι αν το πράξει, θα κερδίσει εσένα και θα χάσει κάποιους άλλους. Αν θέλεις «πρόοδο και ευημερία» ψήφισε το μετριοπαθές ΠΑΣΟΚ, αν θέλεις light οικολογία ψήφισε τους Οικολόγους Άφαντους, αν θέλεις φιλεργατική πολιτική με σφραγίδα γνησιότητας ψήφισε ΚΚΕ, κι αν δεν ξέρεις τι ακριβώς θέλεις πήγαινε στην παραλία και περίμενε. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόκειται ποτέ να σε ικανοποιήσει, ακόμα και στην περίπτωση που καταλάβουν την εσωκομματική εξουσία οι ανανεωτικοί για να τον ξαναφέρουν στις ένδοξες μέρες της Δαμανάκη και του Κωνσταντόπουλου.

    Και κάτι που θα σε ενδιαφέρει ιδιαιτέρως. Σε όλη σχεδόν την επαρχία, ο ΣΥΡΙΖΑ αύξησε (κατά 0,2% περίπου) τα ποσοστά του σε σχέση με το 2007. Εκεί που συνετρίβη ήταν στα μεγάλα αστικά κέντρα (όπου έδωσε τις περισσότερες μάχες του κι έπεσε κατά 2 και παραπάνω ποσοστιαίες μονάδες), καθώς και σε μέρη όπου πρωτοστάτησε σε περιβαλλοντικούς αγώνες (Καβάλα, Ασωπός). Ο λαός θέλει χρώμιο φίλε, τζάμπα παλεύουμε.

  56. Ο/Η Elikas λέει:

    @ Ανώνυμος (8/6, 9:04 πμ)

    Με εξαίρεση την κάπως ισοπεδωτική σου ανάγνωση για «φανατικούς μυσουλμάνους», στα υπόλοιπα πάω-κάτω συμφωνούμε (και κυρίως στο α). Η κοινωνία έχει πάρει τεράστια συντηρητική στροφή, και απ’ ό,τι φαίνεται όλα όσα πρεσβεύει ο ΣΥΡΙΖΑ αφορούν ένα ελάχιστο κομμάτι της. Κι ας υπάρχει χαμηλή συσπείρωση, ένα μεγάλο «εν δυνάμει» πολιτών που συμπορεύονται με πολλές από τις θέσεις που εκφράζει ο ΣΥΡΙΖΑ, κλπ. Πάλι συντηρητικοί είναι αρκετοί από όλους αυτούς, χώρια που και να μην είναι αποτελούν μια ασήμαντη και ακίνδυνη μειοψηφία.

    @ Ανώνυμος (8/6, 10:15 πμ)

    Για όλους όσους έσπασαν τα μούτρα τους χαίρεσαι και όλους όσους δεν τα έσπασαν και τόσο λοιδορείς. Εκτός αν ζεις σε άλλη χώρα, ειλικρινά δεν βλέπω γιατί ακριβώς αντιδράς χαιρέκακα και ειρωνικά. Κι εσένα αγγίζει αυτό το αποτέλεσμα.

    Εκτός φυσικά κι αν είσαι δικαιωμένος οπαδός του ΛΑΟΣ, αλλά δεν νομίζω ότι ισχύει κάτι τέτοιο.

  57. Ο/Η DPurpler λέει:

    Φίλε Έλικα, ποτέ ο αγώνας δεν γίνεται άδικα. Το ΠΣΚ που μας πέρασε, εγιναν πράγματα και θάματα. Έπεσαν όλοι να μας φάνε για την δράση που έχουμε αναπτύξει, η γνωστή ομάδα.

    Ξέρεις κάτι; Ο εύκολος δρόμος είναι να τους βγάλουμε τρελούς. Ο δύσκολος είναι να κάνουμε αυτοκριτική και να δούμε γιατί προκαλέσαμε τόσο μένος ενώ οι προθέσεις μας είναι αγνές και ανιδιοτελείς. Τα αποτελέσματα σε Αττική και Βοιωτία (με δηψήφια ποσοστά ΛΑΟΣ) κάτι θα πρέπει να μας πούν…

  58. Ο/Η Elikas λέει:

    @ DPurpler

    Άδικα όχι, μάταια ίσως, αναποτελεσματικά σίγουρα. Χωρίς μία – έστω και ψευδεπίγραφη – νομιμοποίηση από την όποια λαϊκή βάση και χωρίς μία ισχυρή θεσμική εκπροσώπηση που στηρίζεται στην παραπάνω νομιμοποίηση, οι αγώνες πάνε στράφι και πρέπει να ξαναρχίσουν από την αρχή.

    Μέχρι λοιπόν να εξεγερθεί η πλειοψηφία γιατί τα παιδιά της πεθαίνουν από καρκίνο, το να παριστάνει κανείς τον Δον Κιχώτη μπορεί να κάνει καλό στην ψυχική του ισορροπία αλλά μόνο εκεί.

    Κι όσο για το αίτημα να «δοκιμαστούν σε θέση ευθύνης» (του ενός ευρωβουλευτή) τη στιγμή που παραλίγο να διπλασιάσουν την επιρροή τους ή ακόμα και να κατάφερναν να την τριπλασιάσουν, δεν καταλαβαίνω που αποσκοπεί η τιμωρία τους. Και μη μου πεις ότι αν ήταν πρώτος στη λίστα ο Παπαδημούλης θα βλέπαμε ένα 7%+. Μπορεί να βλέπαμε και ακόμα χαμηλότερο ποσοστό.

  59. Ο/Η chairephanes λέει:

    Μάλλον όσοι στηρίξαμε ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να φοβηθούμε το 7% του Καρατζαφέρη, που πολύ φοβάμαι ότι θα αυξάνεται όσο περνάνε τα χρόνια.

  60. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    @chairephanes

    Μήπως πρέπει να κάτσεις να σκεφτείς γιατί αυξάνεται αυτό το 7%? Μήπως δεν είναι όλοι τους ηλικιωμένοι φασίστες όπως κατά το παρελθόν? Ειλικρινά αν ο Καρατζαφέρης καταφερει να απομακρύνει τίποτα ζώα του στύλ Πλεύρη και δεν ξαναβάλει τίποτα νούμερα στο ψηφοδέλτιο του στυλ Σαρρή το 7% του θα αυξηθεί αρκέτα διότι αρκετά από αυτά που λεει δεν είναι και τόσο ουτοπικά αν κάτσει κανείς να τα ακούσει σοβαρά.

  61. Ο/Η chairephanes λέει:

    @ Ανώνυμος (1:18 μμ):

    Ποιά ακριβώς μπορεί να ακούσει κανείς σοβαρά από τον Καρατζαφέρη;

    Κατά πόσο πιστεύει ό,τι λέει;

  62. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Προς το παρόν ο Κρατζαφέρης απευθύνεται στο παραδοσικό 8-10% ακροδεξιών ψηφοφόρων που συνήθως ψηφίζουν Ν.Δ. Η άπήχηση του σε άλλους χώρους (συμπεριλαμβανομένων και των κεντροδεξιών ψηφοφόρων της ΝΔ) είναι ΜΗΔΕΝΙΚΗ.

    Το ΛΑΟΣ σίγουρα δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με εφησυχασμό αλλά οι αναλύσεις που διαβάζω από το πρωί είναι υπερβολικές. Δεν είναι κανένα πρωτοφανές αποτέλεσμα, το ΛΑΟΣ πήρε (σε πολύ ευνοικές συνθήκες ) περίπου όσο είχε πάρει η ακροδεξιά Εθνική Παράταξη στις βουλευτικές του 1977….

  63. Ο/Η Odyssey λέει:

    κερνάμε μέντα …και πίνουμε παρέα.
    πολύς θόρυβος για το τίποτα (ή σχεδόν τίποτα).
    και μη στεναχωριέστε. Ο «Καρατζαφέρης» βρίσκεται μέσα στο ΠΑΣΟΚ, μέσα στη ΝΔ και σε πολλές άλλες μεριές.
    Βαριέμαι να το εξηγήσω, γιατί δεν είναι σημαντικό, όπως δεν είναι σημαντική η εκλογική διαδικασία, έτσι όπως γίνεται.
    Τις τελευταίες μέρες, ο Καρατζαφέρης εισέπραξε τον πρόσκαιρο θυμό νεοδημοκρατών, λόγω των χειρισμών στην υπόθεση siemens – Καραβέλλα και παιδιών.
    3% είναι αυτή η απρόοπτη εξέλιξη της τελευταίας στιγμής. Αλλιώς, η ΝΔ θα ήταν μια ανάσα μόνο πίσω από το ΠΑΣΟΚ, γιατί έτσι «έπρεπε» να είναι, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της ολιγαρχίας. Και τόσο «έπρεπε» να είναι το ΣΥΡΙΖΑ, γιατί «παραβίασε» μια συμφωνία σιωπής.
    Όποιος πιστεύει ότι ο λαός είναι κυρίαρχος και η ολιγαρχία δεν «καθοδηγεί» το εκλογικό αποτέλεσμα είναι αφελής.
    Χρήμα, Media, δημοσκοπικές εταιρείες και πολιτικοί – υπηρέτες έχουν διαμορφώσει αυταπάτες, καλύπτοντας απάτες.
    Ούτε δεξιά ούτε αριστερά. Αυτονομία σκέψης, ανθρώπων και κοινωνίας.
    Γνωρίζω ότι έχει ολίγο «συνομωτισμό» το σχολιάκι μου, αλλά θέλει πολύ συζήτηση.
    Συζήτηση και δράση. Η Ολιγαρχία έχει τους δικούς της μηχανισμούς, που δεν έχουν καμιά σχέση με «κομματικές» διαφορές. Αυτές τις έχουν κατασκευάσει, για να παίζουμε εμείς με τα κουβαδάκια μας στην άμμο.
    Εμείς πότε;

  64. Ο/Η Elikas λέει:

    @ chairephanes

    Το ερώτημα είναι ποιοι ευθύνονται (παθητικά) για αυτή την αύξηση; Μήπως οι ίδιοι άνθρωποι που θα υποστούν τις σκληρές επιπτώσεις της ακροδεξιάς στροφής που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση όσον αφορά την καταστολή;

    @ Ανώνυμος (8/6, 1:18 μμ)

    Θα μου επιτρέψεις να αμφιβάλλω για τη σοβαρότητα ενός ανθρώπου που ξοδεύει ένα σκασμό λεφτά σε τηλεοπτικό διαφημιστικό χρόνο για να μας πείσει ότι εκείνος προτίμησε να δώσει 1.000.000 ευρώ ελεημοσύνη στους φτωχούς αντί να κάνει διαφήμιση. Πονηρός και άξιος δημαγωγός ναι, πατριδοκάπηλος οπωσδήποτε, οπορτουνιστής στάνταρ. Σοβαρός όμως, με τίποτα. Κι αν όχι αυτός, σίγουρα τα στελέχη του – που στην πλειοψηφία τους όσο και να παριστάνουν κάτι άλλο από αυτό που είναι, νοσταλγούν φανερά τη χούντα (και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και το ναζισμό).

    @ Ανώνυμος (8/6, 3:11 μμ)

    Και μόνο ότι συγκρίνεις το ΛΑΟΣ με την ακροδεξιά Εθνική Παράταξη στις εκλογές του ’77 αρκεί για να σηκωθούν οι τρίχες κάθε δημοκρατικά σκεπτόμενου ανθρώπου. Κι αυτό γιατί έχεις δίκιο.

    Δεν συμφωνώ όμως ότι έχει μηδενική απήχηση στην εκτός σκληρού δεξιού πυρήνα της ΝΔ κοινωνία. Οι ιδέες που προωθεί το ΛΑΟΣ όσον αφορά τα εθνικά θέματα και το μεταναστευτικό παίζει να γίνονται αποδεκτές από το 50% και βάλε της ελληνικής κοινωνίας. Αν δεν υπήρχε το ενοχικό σύνδρομο της «πολιτικά ορθής» αποστροφής για όσα συνειρμικά συνδέονται με το γενικότερο δόγμα του ΛΑΟΣ, μέχρι και πρώτο κόμμα θα μπορούσε να φτάσει. Αυτοδύναμο.

    Τα κανάλια πάντως το έσπρωξαν και θα συνεχίσουν να το σπρώχνουν τρελά. Όχι επειδή απαραίτητα συμφωνούν με την ιδεολογία του αλλά επειδή εξυπηρετεί τα συμφέροντα τους.

    Odyssey

    Όσον αφορά τους σχεδιασμούς της ολιγαρχίας, χαίρω πολύ. Αυτό παλέψαμε κάποιοι από εμάς να αντιστρέψουμε μέσω ίντερνετ, αλλά για κάθε έναν που κερδίζαμε χάναμε 100 με μία και μόνο ατάκα Λαζόπουλου.

    Κατά τ’ άλλα, πολύ ελαφρά δείχνεις να το παίρνεις το πράγμα, και φοβάμαι ότι θα προσγειωθείς απότομα σύντομα. Περίμενε μόνο να γίνει κάποια πορεία και να ξεσπάσουν επεισόδια. Το καλό που σου θέλω, αν είσαι εκεί τρέξε να μην προλάβουν να σε πιάσουν στα χέρια τους. Γιατί τότε θα καταλάβεις τι σημαίνει η παρασκηνιακή συγκυβέρνηση ΛΑΟΣ-ΝΔ. Αλλά θα είναι πλέον πολύ αργά για να κάνεις κάτι γι’ αυτό…

    • Ο/Η Ανώνυμος λέει:

      Επιμένω ότι αυτή τη στιγμή το ΛΑΟΣ δεν έχει απήχηση εκτός του 8-10% παραδοσιακών ακροδεξιών ψηφοφόρων. Άρα προς το παρόν δεν είναι επικίνδυνο. Μπορεί όμως να γίνει για 2 λόγους

      α) Λόγω της συνεχούς προβολής του ΛΑΟΣ από τα αστικά ΜΜΕ.

      β) Λόγω της άνυπαρξίας θέσεων από όλα τα υπόλοιπα κόμματα στα θέματα της μετανάστευσης. Το ΛΑΟΣ είναι το μόναδικό κόμμα που έχει συγκεκριμένες θέσεις. Και όταν παίζεις χωρίς αντίπαλο είναι φυσιολογικό να κερδίζεις. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ δεν έχουν συγκεκριμένη πολιτική παρά μόνο ψελίζουν διάφορα περί κοινής πολιτικής της ΕΕ στην προσπάθεια τους να δείξουν ότι είναι «καλά παιδιά» και δεν βγαίνουν εκτός της επίσημης ευρωπαικής γραμμής (η οποία ευρωπαικής πολιτική λόγω της αρχής της πρώτης χώρας υποδοχής έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο χώρες όπως την Ελλάδα). Όσο για την αριστερά έχει κάποιες θέσεις σε θεωρητικό επίπεδο οι οποίες όμως έχουν υπερκεραστεί από την σκληρή πραγματικότητα. Και αντί να δουν τι δεν πάει καλά εφαρμόζουν πιστά το σταλινικό δόγμα «όταν η πραγματικότητα είναι αντίθετη με τις απόψεις μας, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα». Και δυστυχώς αυτό ισχύει για όλη την αριστερά από το ΚΚΕ και τον ΣΥΡΙΖΑ μέχρι και το τελευταίο γρούπσκουλο….

  65. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    To ΛΑΟΣ δεν έχει σχέση με ακροδεξιούς ψηφοφόρους την τρέχουσα χρονική στιγμή.Ένα τυπικό κεντροδεξιό κόμμα είναι.(Άντε να διώξει το ζώο τον Πλεύρη ο Καρατζαφέρης πάντως γιατί του χαλάει την εικόνα).

    Έχεις μπερδέψει την Χρυσή Αυγή με το ΛΑΟΣ.

    Όταν όλη η Ελλάδα μετατρέπεται σιγά σιγά σε Αφγανιστάν και ο κόσμος δεν μπορεί να στείλει τα παιδιά του σχολείο επειδή οι συμμαθητές του δεν μιλάνε ελληνικά έλα πες μου πως ο ΛΑΟΣ είναι ακροδεξιό κόμμα.

    Φούσκα ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ απλά πήρε τις ψήφους των hardcore ψηφοφόρων του που θα το ψηφίζουν ό,τι και να γίνει.

    Στις εθνικές εκλογές δεν πρόκειται να μπει στην βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ.Βολέψου με την ιδέα από τώρα.

    • Ο/Η Elikas λέει:

      Ανώνυμε,

      Όταν το «τυπικό κεντροδεξιό κόμμα» επιλέγει να στείλει στην Ευρωβουλή έναν άνθρωπο που γαλουχήθηκε με τα πρότυπα του ναζισμού και δεν δείχνει να το έχει μετανιώσει καθόλου, μάλλον εσύ είσαι αυτός που τα έχει μπερδέψει.

      Όσο για το αν η Ελλάδα μετατρέπεται σε Αφγανιστάν, λες παπάρες. Ο λόγος που ήρθαν αυτοί οι άνθρωποι εδώ πέρα είναι ότι ΚΑΙ εμείς συμβάλλαμε (στρατιωτικά και πολιτικά) να τους γαμήσουμε τη χώρα. Επιπλέον, εμείς ζητήσαμε να έχουμε φτηνά και ανασφάλιστα εργατικά χέρια. Δηλαδή σκλάβους. Έλα όμως που ακόμα και οι σκλάβοι έχουν δικαίωμα να κάνουν οικογένεια… Σε πληροφορώ πάντως ότι τα παιδιά των μεταναστών κάνουν μια χαρά παρέα με τα Ελληνάκια στα σχολεία, κι αν δεν ήταν το χρώμα του δέρματος δεν θα μπορούσες να ξεχωρίσεις ποιο είναι ποιο. Όχι ότι δεν υπάρχουν προβλήματα, αλλά αυτά είναι συνήθως ταξικά και οφείλονται στο ρατσισμό και τη γκετοποίηση ανθρώπων που – ό,τι και να λέμε – σε καμία γαμημένη περίπτωση δεν μπορούν να χαρακτηριστούν λαθραίοι.

      Φάε κι εσύ μια χούντα στο κεφάλι τώρα, και έλα πες μου σε τρία χρόνια ποιος είναι ακροδεξιός και ποιος είναι απλά φασίστας.

    • Ο/Η pølsemannen λέει:

      Μπουμπούκος, Βορίδης, Βελόπουλας, Πλεύρης Jr….

      Κεντροδεξιάρες της ελευθέρας οικονομίας να ‘ουμ.

      Ας μην υπερβάλουμε, Εθνικό μέτωπο Γαλλίας, Sverigedemokraterna Σουηδίας, Dansk Folkeprti Δανίας, Λέγκα του Βορρά Ιταλίας, κλπ. είναι τα συγγενή του κόμματα…

  66. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Σου αρέσει δηλαδή να ζείς σε μια χώρα που το 80% όσων πάνε σχολείο δεν μιλάνε ελληνικά? Ή είσαι από τους έξυπνουν που στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικό.

    Το πιο πιθανό είναι να είσαι ένα 20χρονο άνεργο χωρίς παιδιά.Οι εκλογές έδειξαν ευτυχώς πως άτομα της ιδεολογίας σου είναι μειοψηφία.

    Και ξαναλέω: μόλις διώξει το ζώο τον Πλέυρη ο Καρατζαφέρης και προβάλει πιο σωστά και πιο ήρεμα καποια επιχειρήματα του να δεις που στις επόμενες εκλογές δε θα πάρει μόνο 7% κι αυτό διότι πολλά απο αυτά που λέει βρίσκουν απήχηση στον απλό λαό.Αρκεί να κάτσεις να τα ακούσεις χωρίς προκατάληψη (κλασικός αριστερός).

    Σημείωση: η ελλάδα δεν γ@%*@σε ούτε το ΙΡΑΚ ούτε το Αφγανιστάν φιλαράκο.Οι άνθρωποι αυτοί είναι παράνομοι και πέρα από κάποιο ποσοστό είναι αδύνατον να τους αφομοιώσει οποιαδήποτε χώρα.Δηλαδή συγνώμη κιόλας αλλά τι προτείνεις εσύ? (γιατί απο αριστερούς δεν έχω ακούσει ΠΟΤΕ προτάσεις – μόνο μονότονα κατηγορώ): Θα πρέπει να συνεχίσει η Ελλάδα να δέχεται ΟΛΟΥΣ τους λαθρομετανάστες που περνάνε τα σύνορα και να γίνουμε μια πολυπολιτισμική χώρα αφγανών/πακιστανών etc ?

    Ακούω επί του θέματος με μεγάλο ενδιαφέρον…

    • Ο/Η arkin λέει:

      1. «Σου αρέσει δηλαδή να ζείς σε μια χώρα που το 80% όσων πάνε σχολείο δεν μιλάνε ελληνικά?»

      Αυτό που γράφεις συμβαίνει σε ορισμένα χωριά και σε ορισμένες περιοχές της Αθήνας. Άστοχη και ισοπεδωτική γενίκευση. Πλην της μετανάστευσης, τα αίτια του (κυρίως): αστυφιλία, υπογεννητικότητα.
      Ενδιαφέρουσα σημείωση: Αριστούχοι μαθητές σε πολλά σχολεία της χώρας (ανεξαρτήτως σύνθεσης των μαθητών) είναι παιδιά μεταναστών.

      2. «…πολλά απο αυτά που λέει βρίσκουν απήχηση στον απλό λαό.»

      Επειδή τους λέει αυτά που θέλουν να ακούσουν. Το απαραίτητο προσόν του καλού δημαγωγού.

      3. «μόλις διώξει το ζώο τον Πλέυρη ο Καρατζαφέρης και προβάλει πιο σωστά και πιο ήρεμα καποια επιχειρήματα του…» + «Αρκεί να κάτσεις να τα ακούσεις χωρίς προκατάληψη (κλασικός αριστερός).»

      Αρκεί δηλαδή να διώξει τον Πλεύρη για να διαγράψουμε όσα έχει πει στο παρελθόν; Όταν έστηνε τις βάσεις του ΛΑΟΣ και έκανε το άνοιγμα προς τους Χρυσαυγίτες και τους φιλοβασιλικούς και τους υποσχόταν υπουργεία; Δηλαδή τι ακριβώς έχει αλλάξει στις απόψεις του Καρατζαφέρη από τότε; Και γιατί πρέπει να τον εμπιστευτώ ότι άλλαξε (αν άλλαξε);
      Το πρόβλημά μας ως λαός είναι η έλλειψη μνήμης…

      4. «η ελλάδα δεν γ@%*@σε ούτε το ΙΡΑΚ ούτε το Αφγανιστάν φιλαράκο.»

      Η Ελλάδα ως μέλος του ΝΑΤΟ συμμετείχε είτε α) στέλνοντας στρατεύματα, β) με τη χρήση λιμανιών και αεροδρομίων από τα ΝΑΤΟΪΚΑ στρατεύματα, γ) με την απουσία διαμαρτυρίας και την αποδοχή συμμετοχής στα παραπάνω. Επομένως είμαστε συνυπεύθυνοι. Όχι εξίσου με κάποιους άλλους, αλλά συνυπεύθυνοι.

      5. «…πέρα από κάποιο ποσοστό είναι αδύνατον να τους αφομοιώσει οποιαδήποτε χώρα»

      Οι περισσότεροι από αυτούς δεν έρχονται για να μείνουν στην Ελλάδα, απλά μπλοκάρονται εδώ. (Δες μόνο τι γίνεται στο λιμάνι της Πάτρας.) Επομένως, η ουσία είναι ότι ένα πανευρωπαϊκό πρόβλημα, για το οποίο υπεύθυνοι είναι κυρίως άλλοι, πλήττει εμάς.
      Και δυστυχώς τα σύνορά μας είναι τέτοια που είναι αδύνατον σε εθνικό επίπεδο να εμποδίζουμε όλους όσους θέλουν να τα περάσουν, ή να πιάνουμε όλους όσους το κάνουν και να τους ξαναστέλνουμε πίσω.
      Επίσης, υπάρχουν και οι πολιτικοί πρόσφυγες τους οποίους είμαστε υποχρωμένοι να δεχτούμε (και αυτό είναι το ανθρώπινο άλλωστε). Όσο λοιπόν συμμετέχουμε στη αποσταθεροποίηση των γύρω κρατών σε Αφρική και Ασία, τόσο εντείνεται ο αριθμός των προσφύγων που δεχόμαστε.
      Άρα, 2 πράγματα πρέπει να γίνουν. Πρώτον, να σταματήσει η αιτία που προκαλεί την εκάστοτε μετανάστευση. Δεύτερον, να «μοιραστούν» το πρόβλημα και οι εταίροι μας. Άρα, αγώνας στα πλαίσια της ΕΕ, του ΟΗΕ και του ΝΑΤΟ.
      Χωρίς όμως εμείς να χάσουμε την ανθρωπιά μας απέναντι στους μετανάστες. Θα μπορούσαμε να είμαστε στη θέση τους.

      • Ο/Η arkin λέει:

        Ξέχασα να γράψω στο 1:
        Και τα παιδιά αυτά μιλάνε άπταιστα Ελληνικά, καλύτερα από πολλά ελληνόπουλα.

  67. Ο/Η Elikas λέει:

    @ arkin

    Σ’ ευχαριστώ φίλε. Με κάλυψες και ειλικρινά βαριόμουν να κάνω διάλογο με επιχειρήματα για προφανή πράγματα. Όποιος θέλει να βλέπει τον Καρατζαφέρη σαν κεντροδεξιό και τους μετανάστες σαν μάστιγα (που ήρθε από το πουθενά και δεν φταίει σε τίποτα το ελληνικό κράτος), είναι απλά εκτός πραγματικότητας.

    Γιατί ακόμα και σε θέματα που αφορούν στην εγκληματικότητα (που φυσικά δεν οφείλεται μόνο στους ξένους), τα αίτια έχουν να κάνουν με την έλλειψη πολιτικής βούλησης και ικανότητας να αντιμετωπίσει το πρόβλημα θετικά (και όχι κατασταλτικά). Βλέπεις όμως, συνέφερε να γίνουν χάλια τα πράγματα, και για να πέσουν οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, και για να αποκτήσει ρεύμα στην κοινωνία η ακροδεξιά ιδεολογία, και για να ταυτιστεί η μαχόμενη για τα δικαιώματα των πολλών αριστερά με σκουρόχρωμους εμπόρους ναρκωτικών και φανατισμένους (δικαίως) μουσουλμάνους.

    Ανώνυμε,

    Εγώ θα φύγω μετανάστης σε δύο μήνες από τώρα, και θα πάω σε μία χώρα που δείχνει σεβασμό στη διαφορετικότητα (δεν θα ανακοινώσω ακόμα πού όμως).

    Εσύ κάτσε να κάνεις παρέα με τους νεοναζί και ρίξε την ευθύνη της μιζέριας σου στους Πακιστανούς και στους Εβραίους.

    Α, και το σούπερ γαμάω και τρελά ορθόδοξο Βυζάντιο ήταν μία πολυπολιτισμική και πολυφυλετική αυτοκρατορία, της οποίας ο τελευταίος αυτοκράτορας (αυτός που μαρμάρωσε όταν μπήκαν οι Οθωμανοί στην Πόλη) είχε μαμά από τη Σερβία.

  68. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Τις απόψεις σου δεν πρόκειται να συμμεριστεί ποτέ κανένα σοβαρό ποσοστό των ψηφοφόρων (του ΚΚΕ δεν θεωρούνται σοβαροί).Καλή τύχη.

  69. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Εσύ που 8α πας μετανάστης θα πας σε καμιά χώρα που έχει 30% Έλληνες? Ή μήπως δεν υπάρχει καμία τέτοια χώρα?

    Κανείς δεν είπε πως για όλα τα δεινά φταίνε οι ξένοι.Κόψε το πιπίλισμα της ίδιας καραμέλας και κατάλαβε τι πλύση εγκεφάλου έχεις φάει καημένε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s