Διάγγελμα εθνικής προσπάθειας

http://vimeo.com/9162661

OK, πείστηκα. Θα πληρώσω κι εγώ αυτό που μου αναλογεί. Ούτε ευρώ παραπάνω όμως.

Βεβαίως, θα περιμένω να έρθει η σειρά μου. Πριν από μένα θα πρέπει να πληρώσουν οι τράπεζες, οι εκκλησίες (μαζί με τα μοναστήρια), τα κανάλια και τα εκδοτικά συγκροτήματα, οι κατασκευαστικές κοινοπραξίες, οι εφοπλιστές, οι μεγαλοβιομήχανοι, οι μεγαλογιατροί, οι μεγαλοαεριτζήδες, οι δισκογραφικές και τα σκυλάδικα. Και γενικά όσοι έχουν κερδοσκοπήσει αισχρά για να πλουτίσουν, παίρνοντας λεφτά πάνω ή κάτω από το τραπέζι.

Σε περίπτωση που (λέμε τώρα) κάποιος έχει χρηματιστηριακή εταιρεία, πάρει με αδιαφανείς διαδικασίες τα λεφτά των ασφαλιστικών ταμείων, τα παίξει, τα χάσει και μετά ισχυρίζεται ότι δεν έχει να πληρώσει, αντί να του σβήσουμε τα 5,5 δισεκατομμύρια χρέος καλό θα ήταν να τον βάλουμε στη φυλακή μαζί με όλους τους εμπλεκόμενους και να δημεύσουμε τα περιουσιακά τους στοιχεία μέχρι οδοντόβουρτσας.

Α, και πριν πληρώσω εγώ, θα σιγουρευτώ ότι έχουν περικοπεί δραστικά οι άχρηστες εξοπλιστικές δαπάνες, οι προμήθειες δακρυγόνων και οι αστακοί στις δεξιώσεις.

Μέχρι τότε όμως, θα πάρετε τα αρχίδια μου.

Advertisements
This entry was posted in griots, υπεροψιες, αγριαδες. Bookmark the permalink.

29 Responses to Διάγγελμα εθνικής προσπάθειας

  1. Ο/Η antidrasi+sex λέει:

    Κουφάλα, εύκολο να το λες εσύ, που την έκανες για Άμστερνταμ! Ετοιμάσου για Φορολογικούς Μετανάστες!

  2. Ο/Η pølsemannen λέει:

    Όταν ξαναγραφτούν στο χιόνι καμιά 20αρια δις Eυρώ από πιτσικουλιές σχετικά με το τραπεζικό σύστημα / χρηματιστήριο, θα ζητηθούν κυριολεκτικώς οι όρχεις των μισθωτών (ίσως και των συνταξιούχων) για παρασκευή αφροδισιακών ή / και μεταμοσχεύσεις.

    Πώς θα πληρωθούν αλλιώς οι νέες αεροπλανάρες μας, που σε περίπτωση πολέμου θα κλάσουν μπάμιες, διότι δεν κατασκευάζουμε τα ανταλλακτικά τους;

    Aν δεν έχεις τεχνογνωσία για την υποστήριξη των οπλικών σου συστημάτων, ΔEN έχεις όπλα, ή μάλλον έχεις, αν θέλει αυτός που σου τα πούλησε.

  3. Ο/Η DPurpler λέει:

    Πως φορολογείσαι εσύ Έλικα που είσαι έξω;

  4. Ο/Η neropistolero λέει:

    Πρώτοι στη λίστα να πληρώσουν είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι. Είναι γνωστό ότι αυτοί έχουν όλο το χρήμα. Οι καημένοι οι μεγαλογιατροί και οι μεγαλοαεριτζήδες ζουν κάτω από το όριο της φτώχιας. Δες τις φορολογικές δηλώσεις τους και θα σε πιάσουν τα κλάματα. Τις δισκογραφικές τις έφαγε η πειρατεία. Είναι βλασφημία και μόνο που πρότινες να πάρει το κράτος λεφτά από το θεό τον ίδιο μέσω των επί της γης εκπροσώπων του. Άσε που δεν έχει, το έλεγε κι ο Άνθιμος, κι εγώ τον Άνθιμο τον πιστεύω.
    Έλα ρε συ, 999000000$ αξίζει το μπλογκ σου, πούλα το και δώσε κι εσύ κάτι.
    Συμφωνώ κι εγώ να περικοπούν οι προμήθειες δακρυγόνων στις δεξιώσεις.

  5. ΣΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΤΩΡΑ!

    τα ίδια σκέφτομαι από χτες το βράδυ αγαπημένε Ελικα και με έχει πιάσει απελπισία!

  6. Ο/Η Elikas λέει:

    Ακόμα δεν έχω προλάβει να μεταφερθώ φορολογικά και ασφαλιστικά στην Ολλανδία. Προς το παρόν λοιπόν με επηρεάζει άμεσα κι εμένα όλη αυτή η επιδρομή των πράσινων Μογγόλων.

    Πέρσι με ξέσκισαν οι γαλάζιοι Ούννοι, που μου έφαγαν όλα όσα κέρδισα μέσα σε μία ολόκληρη χρονιά, με πρόσχημα το νταβατζηλίκι που ονομάζουν «περαίωση». Δηλαδή, πληρώνεις για να κλείσουμε τα βιβλία σου χωρίς ερωτήσεις, διαφορετικά θα σου βρούμε ντε και καλά παρατυπίες και θα πληρώσεις περισσότερα σε πρόστιμα. Άρα σε συμφέρει να βγάζεις τα δεκαπλάσια απ’ όσα δηλώνεις, γιατί αλλιώς είσαι μαλάκας και καλά να πάθεις.

    @antidrasi+sex

    Φορολογικοί μετανάστες φίλε μου είναι τα μπουμπούκια με τις off shore εταιρείες, που δηλώνουν ετήσιο εισόδημα όσο κοστίζει το ρολόι τους. Οι υπόλοιποι είμαστε κατά βάθος πρόσφυγες.

    Θα πάω να ζητήσω άσυλο αύριο πλάκα-πλάκα, λέγοντας στις ολλανδικές αρχές ότι κινδυνεύει σοβαρά νο κώλος μου έτσι και επιστρέψω στην Ελλάδα.

  7. Ο/Η espοir λέει:

    Τι φορολογία έχουν τα φυσικά πρόσωπα εκεί;
    Οι επιχειρήσεις;

    [Δεν αρχίζεις να τα μαθαίνεις αυτά σιγά σιγά να μας τα πεις κι εμάς;]

  8. Ο/Η Elikas λέει:

    @pølsemannen

    Και καλά να μην έχεις όπλα, αν δεν έχεις αρχίδια πώς θα υπερασπιστείς μια καμμένη και λεηλατημένη πατρίδα;

    @DPurpler

    Όπως εξήγησα στο προηγούμενο σχόλιο, δεν φορολογούμαι. Γδέρνομαι.

    Βεβαίως, κι εδώ τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Φορολογία και εισφορές είναι γάμησε τα. Μόνο που οι αμοιβές είναι χαλαρά διπλάσιες (και βάλε), ενώ τα λεφτά που δίνει ο πολίτης δεν πάνε στην πισίνα του λαμόγιου αλλά σε υποδομές και κοινωνικές παροχές που στην Ελλάδα ούτε μπορούμε να φανταστούμε.

    @neropistolero

    Καλωσόρισες. Μόνο που ξέχασες τους ελεύθερους επαγγελματίες, οι οποίοι ως γνωστόν είναι όλοι το ίδιο και άρα πρέπει να πληρώσουν κι αυτοί το μερίδιο της κρίσης. Ξεκινώντας από τους φτωχούς και φτάνοντας μέχρι τους μικρομεσαίους…

    @κόκκινο μπαλόνι

    Ελεύθερα. Α, και κάνε μου μια χάρη όταν μπορέσεις… Πες σε παρακαλώ στους αξιότιμους συντρόφους σου ότι έτσι και ξανακούσω έστω κι έναν τους να ψελλίζει ότι πρέπει να συναινέσουμε στα μέτρα που εξαγγέλει η κυβέρνηση προκειμένου να ξεπεράσει η χώρα μας την κρίση, θα κατέβω στην Αθήνα και θα του πάρει ο διάολος τον πατέρα και τον μέντορα μαζί.

  9. Παράθεμα: Πάλι από μένα θα τα πάρετε; Φορολογείστε την Εκκλησία « Το κόκκινο μπαλόνι

  10. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Το εξοργιστικό είναι πως προσπαθούν να εμφυσήσουν και… εθνοπληρωτική συνείδηση. Ότι δηλαδή είναι ηθικό και πατριωτικό και τσοντάρεις κι εσύ αγαπητέ συνέλληλα στην αποπληρωμή των χρεών (τα οποία δημιούργησαν συγκεκριμένα παράσιτα του συστήματος). Και δε μιλάμε ασφαλώς για τους έχοντες – καλώς να πληρώσουν οι κερατάδες – αλλά για τα συνήθη υποζύγια του προϋπολογισμού, όσους δηλαδή έχουν εισοδήματα λίγο πάνω από το αφορολόγητο. Το οποίο αφορολόγητο είναι άγνωστο που θα κυμανθεί φέτος. Έτσι κι αλλιώς η φορολογία ποτέ δεν μπορεί να είναι απολύτως δίκαιη. Συνήθως είναι τόσο άδικη όσο και η κατανομή του πλούτου. Γι’ αυτό φρονούμε (πληθυντικός της… συντροφικότητας) ως δικαιότερο ο πλούτος να ανήκει σε όλους, δηλαδή σε ένα σοσιαλιστικό κράτος που θα τον διαχειρίζεται και με αυτόν θα εξυπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες και αποφάσεις λάϊκών συμβουλίων εργατών, αγροτών, και άλλων επαγγελματικών τάξεων. Οι δε κομματικοί γραφειοκράτες που ως ένα βαθμό θα είναι αναπόφευκτο να ύπάρξουν, δε θα πρέπει να αμείβονται πολύ περισσότερο από έναν ειδικευμένο εργάτη, όπως είχε καθορίσει ο πατερούλης Λένιν.

  11. Ο/Η Elikas λέει:

    @espoir

    Βαριέμαι να ψάχνω νομοθεσίες και λοιπά γραφειοκρατικά να σου πω την αλήθεια – αν και δυστυχώς είναι αναγκαίο.

    Όπως και να’χει, καπιταλισμό έχουν κι εδώ, όπως και σχεδόν σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο. Καπιταλισμός από καπιταλισμό όμως διαφέρει. Όχι στο «ανθρώπινο πρόσωπο» (αφού τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει). Αλλά στο επίπεδο της διαφθοράς. Σε μία ανεπτυγμένη χώρα, οι εργολάβοι, οι βιομήχανοι και οι μεγαλοεπιχειρηματίες και πάλι πλούσιοι είναι, και πάλι τους εργαζόμενους εκμεταλλεύονται. Όμως φορολογούνται κανονικά, κι αν βρεθούν ένοχοι για ρεμούλες πάνε φυλακή. Απλά πράγματα.

    @tsal

    Βάλε για λίγο στην άκρη την κομμουνιστική ουτοπία. Έστω ότι δεν αποτελεί ενδεδειγμένη λύση το σοσιαλιστικό κράτος, η κρατικοποίηση των πάντων, κλπ. Έστω ότι ο υγιής ανταγωνισμός και η συσσώρευση πλούτου είναι για το καλό όλων μας. Έστω ότι ο καπιταλισμός είναι το ένα και ορθόν οικονομικό σύστημα, κι ας ευθύνεται για τερατώδη εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

    Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με καπιταλιστές όμως. Εδώ έχουμε να κάνουμε με Αφρικάνους δικτάτορες και Λατινοαμερικάνους μεγαλογαιοκτήμονες, με ανθρώπους που ζουν στην απόλυτη χλιδή αρπάζοντας χρήματα που προορίζονται για ανθρωπιστική βοήθεια στις εξαθλιωμένες μάζες. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μπανανία.

    Και στις μπανανίες, η σήψη και η διαφθορά διαιωνίζονται μέχρι την ημέρα που θα μαζευτούν τα οργισμένα πλήθη κραδαίνοντας μασέτες και δικράνια.

  12. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Αντιλαμβάνεσαι ότι η χρονική συγκυρία, καθώς πλησιάζει η επέτειος της Βάρκιζας και ξεκινούν απεργιακά μέτωπα δεν είναι κατάλληλη για να πέσουν οι τόνοι. Πάντως αν είναι μια φορά ουτοπία ο κομμουνισμός, είναι πολλές φορές ουτοπικό ότι με έντιμη σκληρή δουλειά και σκυμμένο το κεφάλι μπορεί κάποιος να πλουτίσει μέσα στον καπιταλισμό.

    Μπορεί διαφθορά και η ακυβερνησία στην Ελλάδα να θυμίζουν μπανανία, αλλά εκτιμώ πως δεν έχουμε ακόμα τις προϋποθέσεις ούτε τις ιστορικές παραδόσεις για ένα Καρακάσο ή μια Κοτσαμπάμπα. Αυτό που θα μπορούσαμε να κάνουμε θα ήταν να σχηματίζαμε εννιαίο μέτωπο… γουρουνιών (PIGS) με τις άλλες χώρες του Ευρωπαϊκού φτωχού Νότου, απαιτώντας επαναδιαπραγμάτευση των θεσμών και λειτουργιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαφορετικά απόσχιση και δημιουργία αντίπαλου δέους – Μεσογειακού οικονομικού και πολιτικού συνασπισμού ας πούμε, ο οποίος μπορεί να αναδειχτεί σε σημαντικό παίχτη σε παγκόσμιο επίπεδο και να έρθει πιο κοντά και με άλλες περιφερειακές δυνάμεις. Για πετρέλαιο μη στεναχωριέστε, θα μας εξασφαλίσει φθηνό η Petrocaribe του Τσάβες. Αν περισσέψει καμιά θέση ΓΓ στα νεοσύστατα όργανα, προσφέρομαι εθελοντικά εγώ, με λογικό μισθό 🙂

  13. Ο/Η dame31 λέει:

    Εγώ πάντως, θέλω δεν θέλω, θα πληρώσω. Δημόσιος υπάλληλος γαρ, άρα μου τρέχει το χρήμα από τα μπατζάκια και πρέπει να σώσω την πατρίδα. 10% από τα επιδόματα είπαν αλλά δεν ξέρω πως μεταφράζεται αυτό. Αναδρομικά από την 1η Γενάρη άρα δώρο Πάσχα γιοκ…..

  14. Ο/Η Elikas λέει:

    @tsal

    Ρε λαμόγιο, εδώ ο κόσμος καίγεται κι εσύ ονειρεύεσαι θώκους και οφίτσια; Ξεκίνα να καταλάβεις κανένα βουνό για αρχή, και θα δούμε μετά ποιος θα κάνει τον ΓΓ και ποιος θα κάνει τον κομμισάριο…

    @dame31

    Ελπίζω μόνο να κατέβεις κι εσύ στους δρόμους τώρα με τις απεργίες. Κι ας διαιωνίζονται τα γνωστά προβλήματα με τις πουλημένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, τις ψηφοθηρικές τακτικές των κομμάτων, κλπ.

  15. Ν’ αγιάσει το πληκτρολόγιό σου, Έλικα!
    Μόνο που στην ουρά μπροστά σου ξέχασες κάτι ψιλά σε ΠΑΕ, ΚΑΕ, μεγαλοστελέχη του ευρύτερου δημόσιου τομέα (βλέπε τις μηνιαίες αποδοχές του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας)!

  16. Το θέμα δεν είναι η φορολόγηση από μόνη της, αλλά το πλέγμα των σχέσεων και η εφικτότητα αυτής.

  17. Ο/Η dame31 λέει:

    Πάντα κατεβαίνω στους δρόμους και χέστηκα για τις ηγεσίες. Απλά πιστεύω πως όταν σε βιάζουν καλό είναι να φωνάζεις. Μπορει να μη γλυτώσεις το βιασμό αλλά τουλάχιστον δεν αφήνεις το βιαστή με την αίσθηση πως το φχαριστήθηκες κι όλας……

  18. Ο/Η Elikas λέει:

    @Υπατία

    Η λίστα είναι τεράστια. Από τον εργολάβο Γ’ κατηγορίας που τα’χει κάνει πλακάκια με το δημοτικό συμβούλιο Άνω Κωλοπετεινίτσας μέχρι τον πετρελαιά που έχει κάνει αποκλειστική συμφωνία με τον Ελληνικό Στρατό. Κι από τους πολυεθνικούς κολοσσούς που αναλαμβάνουν την ασφάλεια Ολυμπιακών Αγώνων μέχρι τα τσιράκια που διακινούν τις δωροδοκίες τους στο πολιτικό σύστημα. Κανένας τους δεν έχει πιαστεί ποτέ, κανένας τους δεν έχει καταδικαστεί, κανένας τους δεν έχει πληρώσει. Γιατί άραγε;

    @δείμος

    Αν κατάλαβα καλά το σχόλιο σου, υπονοείς ότι κάποιοι διαπλέκονται με κάποιους άλλους και γιαυτό δεν τρέχει και τίποτα έτσι και δεν φορολογηθούν τόσο αυστηρά όσο θα τους αναλογούσε;

    @dame31

    Ωραία η παρομοίωση με τον βιασμό. Για να την επεκτείνω λίγο παραπέρα, φαίνεται ότι τα κανάλια έχουν βαλθεί να μας πείσουν ότι τα θελε ο κώλος μας. Ίσως γιατί έτσι ξεβράκωτοι που έχουμε μείνει αρχίζουμε και μοιάζουμε με τις βίζιτες στα σόου τους.

  19. Παράθεμα: Πάλι από μένα θα τα πάρετε; Φορολογείστε την Εκκλησία » ΕΚΛΕΚΤΙΚΟ

  20. Ο/Η Κυριάκος λέει:

    Έλικα έχω ένσταση. Αν τους ρωτήσεις όλους αυτούς που δεν πληρώνουν θα θα σου πουν πολύ καλές δικαιολογίες:

    – Ξέρεις πόσο λίγα βγάζω; Αν με βάλεις να πληρώσω το κλεισα το μαγαζί.

    – Αυτό το μπουρδέλο το κράτος που δεν μου προσφέρει τίποτα εγώ δεν το πληρώνω. Να το φτιάξουν τα λαμόγια οι πολιτικοί και θα πληρώσω.

    – Υπάρχουν άλλοι που βγάζουν τα δεκαπλάσια από μένα, κυνηγήστε πρώτα αυτούς.

    – Εγώ δίνω δουλειά σε τόσους ανθρώπους, κι άλλα θέλετε να δώσω;

    – κλπ.

    Μ’ αυτό που λες βάζεις τον εαυτό σου στην δική τους πλευρά. Τελικά όλοι μαζί, περνάτε το λογαριασμό σε κείνον που δεν μπορεί να τον δώσει παρακάτω.

  21. Ο/Η Elikas λέει:

    @Κυριάκος

    Κατανοητή η ένσταση σου. Μόνο που διευκρινίζω ξεκάθαρα στην αρχή του κειμένου ότι συμφωνώ να πληρώσω. Αυτό που μου αναλογεί. Κι αυτό που μου αναλογεί είναι πολύ μικρότερο από αυτό που μου ζητάνε, αρκεί να υπάρξει δικαιοσύνη και να πληρώσουν ΕΠΙΣΗΣ όλοι όσοι τόσο καιρό το αποφεύγουν ξεδιάντροπα.

    Ο μισθωτός φαίνεται τι πληρώνεται. Είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα. Ο ωρομίσθιος δεν θα πρεπε καν να υπάρχει, το ίδιο κι ο συμβασιούχος που του ανατίθενται καθήκοντα μόνιμου υπαλλήλου. Ακόμα κι ο έμπορος ή ο ελεύθερος επαγγελματίας δεν έχουν και πολλά να βγάλουν έτσι όπως έχει γίνει η αγορά.

    Από ένα αόρατο πλαφόν και πάνω όμως (δες και το προηγούμενο ποστ με τίτλο «το όριο της αφθονίας») you can get away with murder. Περί μαφίας πρόκειται. Κάποιοι τα τρώνε, τα παίζουν, τα χάνουν, τους τα σβήνουν, κλπ, μόνο και μόνο επειδή έχουν τις κατάλληλες διασυνδέσεις (και λαδώνουν και λιγάκι).

    Ναι, δυστυχώς αυτή η νοοτροπία έχει περάσει και στα κατώτερα στρώματα. Μόνο που θα χρειαστείς το συνολικό κέρδος που βγάζουν χίλιοι μανάβηδες λαϊκής για να ισοφαρίσεις τις μίζες ενός και μόνο «μεγάλου έργου».

    Οι δε γαμοφρεγάτες, κοστίζουν όσο τα ετήσια επιδόματα ΟΛΩΝ των δημοσίων υπαλλήλων (άντε με εξαίρεση τίποτα δικαστικούς και διοικητές ΔΕΚΟ).

  22. Ο/Η Κυριάκος λέει:

    Προφανώς συμφωνώ μαζί σου, εξάλλου ως μισθωτός ξέρω οτι θα πληρώσω κι εγώ περισσότερα απ’ όσα θα έπρεπε όπως κάνω τόσα χρόνια…

    Να περνάς καλά εκεί στα ξένα.

  23. Ο/Η spade λέει:

    Ο tsalapeteinos ειπε: Πάντως αν είναι μια φορά ουτοπία ο κομμουνισμός, είναι πολλές φορές ουτοπικό ότι με έντιμη σκληρή δουλειά και σκυμμένο το κεφάλι μπορεί κάποιος να πλουτίσει μέσα στον καπιταλισμό.

    Φίλε τσαλ, δεν μπορώ να δεχτώ ότι στον καπιταλισμό δεν μπορείς να πλουτίσεις. Αν δεν μπορείς εκεί, τότε που μπορείς? Στον κομμουνισμό? Μάλλον όχι!

    Το πρόβλημα είναι αυτό που λες(ή μαλλον σχεδόν αυτό που λες): στον καπιταλισμό που ΕΜΕΙΣ ΗΜΙΟΥΡΓΉΣΑΜΕ δεν μπορείς να πλουτίσεις απλά και μόνο με έντιμη και σκληρή(εγώ προσθέτω και το δημιουργική και καινοτόμα) δουλειά. Αν θες να πλουτίσεις πραγματικά, θα πρέπει να στραφείς σε αθέμιτα μέσα.

    Ο καπιταλισμός είναι απλά ένα οικονομικό σύστημα. Σταματήστε να κατηγορείτε ένα οικονομικό σύστημα για τη δική μας ανηθικότητα και ξεδιαντροπιά . Δε φταίει ο καπιταλισμός σαν σύστημα που κυριαρχεί η αναξιοκρατία, η εκμετάλλευση, η κλεψιά και η ατιμωρησία παντού γύρω μας. Το υπάρχον σύστημα πάσχει πρώτα από κρίση αξιών και μετά(πολύ μετά) από οικονομική κρίση.

  24. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    @spade
    Έχεις δίκιο εν μέρει, καλύτερη διατύπωση θα ήταν ότι είναι ουτοπία ότι μπορούν να πλουτίσουν όλοι στον καπιταλισμό. Κερδίζουν λίγοι, όπως λίγοι είναι αυτοί που κερδίζουν το καζίνο και λειτουργούν ως κράχτες για να παίξουν περισσότεροι. Φυσικά πάντα οι περισσότεροι χάνουν ενώ το καζίνο (που αντιπροσωπεύει όλο το σύστημα) πάντα κερδίζει, ποντάροντας στην απληστεία και την αφέλεια των παικτών.
    Δε συμφωνώ όμως καθόλου ότι ο καπιταλισμός είναι μόνο ένα οικονομικό σύστημα που είναι άμοιρο ευθυνών. Εμείς οι αντικαπιταλιστές δεν πολεμάμε απλά αστικά εγχειρίδια πολιτικής οικονομίας, αλλά ένα παγκόσμιο σύστημα εκμετάλλευσης και υποδούλωσης πέντε τουλάχιστον αιώνων. Διαφωνώ επίσης με το δημοφιλές επιχείρημα των απολογητών του συστήματος ότι ο καπιταλισμός νομικοποιείται από τα κατώτερα και ποταπά ένστικτα της ανθρώπινης φύσης. Μπορεί να τα εκμεταλλεύεται στο έπακρο για να επικρατήσει, αλλά αυτό μάλλον περισσότερο τον ενοχοποιεί παρά τον εξιλεώνει. Αντίθετα, ο σοσιαλισμός απελευθερώνει, μορφώνει και βελτιώνει τον άνθρωπο – συνολικά σαν υπόσταση, όχι μόνο το υλικό βιοτικό του επίπεδο – μέσα σε μια κοινωνία οργανωμένη με προτεραιότητα τις ανάγκες των πολλών και όχι τα κέρδη των λίγων.

  25. Ο/Η Elikas λέει:

    My 2 cents στην κουβέντα σας: Τόσο ο καπιταλισμός όσο και ο σοσιαλισμός είναι θεωρητικά σχήματα όπου όλα θα μπορούσαν να είναι τέλεια για όλους – με μία και μοναδική προϋπόθεση: ότι δεν θα είχαμε να κάνουμε με άξεστους, άπληστους και εξουσιομανείς πιθήκους.

    Όσο πιο απολίτιστη, μισαλόδοξη και παρηκμασμένη είναι μία κοινωνία, τόσο λιγότερα αντανακλαστικά έχει για να αποκρούσει κερδοσκόπους και κομισάριους, διευθύνοντες συμβούλους και πατερούληδες. Και η ελληνική κοινωνία είναι τίγκα στη γάγγραινα, μολύνοντας με ταχύτατο ρυθμό ακόμα και τα υγιή κύτταρα που της έχουν απομείνει.

    Σε μία χώρα όπου μια ζωή κράζουμε τους απατεώνες που μας τα τρώνε και όταν μας τη λέει μια γερμανική φυλλάδα τους υπερασπιζόμαστε γιατί είναι «δικοί μας», να πάει να γαμηθεί και ο σοσιαλισμός, και ο καπιταλισμός και το λουρί της μάνας μας. Σοδομισμός είναι αυτό που έχουμε μάθει να γουστάρουμε, σοδομισμός είναι αυτό που μας αξίζει λοιπόν.

    Και σε όποιον δεν αρέσει, να σηκωθεί να φύγει. Αν και στο εξωτερικό, όλο και κάποιος θα βρεθεί να μας τον φορέσει.

    Συγγνώμη για το ύφος, προφανώς δεν απευθύνεται στα σχόλια που γράψατε αλλά στην κατάσταση που διαμορφώνεται μέρα με τη μέρα σε μία χώρα που κάποτε ήταν απλά μπουρδέλο (ενώ τώρα έχει γίνει μεταμεσονύκτια κρεαταγορά).

  26. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    @Έλιξ
    Καλά τα λες, αν και ακούγεσαι λίγο ντεφετιστής. Μια παρατήρηση μονάχα. Οι πίθηκοι στους οποίους αναφέρεσαι αναδεικνύεται μέσα από τα εκαστοτε πολιτικά και οικονομικά συστήματα. Ένα επιχείρημα που παραθέτουν οι κομμουνιστές για την εκτροπή των καθεστώτων του υπαρκτού σοσιαλισμού, με το οποίο δε διαφωνώ σαν επιχείρημα αλλά επιφυλάσσομαι επειδή υπερπροβάλλεται, είναι ότι και οι κομμουνιστές ηγέτες προέρχονταν από το προηγούμενο «υλικό», με δεδομένες τις αστικές καταβολές και επιρροές.
    Μην πέφτουμε όμως στην παγίδα της κριτικής των «ίσων αποστάσεων». Ο σοσιαλισμός όπου και όπως εφαρμόστηκε είχε γενικά αποτελέσματα κατώτερα των προσδοκιών για μια σειρά από λόγους.
    Αντίθετα, ο καπιταλισμός είναι ένα σύστημα χωρίς ιδεολογία και ηθική, που στηρίζεται στην εκμετάλλευση του εκάστοτε αδύναμου από τον εκάστοτε ισχυρό. Δεν υπάρχει δηλαδή καπιταλισμός με ανθρώπινο πρόσωπο. Υπάρχει απλά καπιταλισμός με περισσότερο «πολιτισμένο» ή αν προτιμάς πολιτικά ορθό πρόσωπο (βλ. προηγμένες καπιταλιστικές χώρες) και από την άλλη ο «μπουρδελοκαπιταλισμός» της Ελλάδας και άλλων αδερφών χωρών του Τρίτου Κόσμου, από άποψη κουλτούρας, όπως πολύ σωστά και γλαφυρά περιγράφεις.

  27. Ο/Η spade λέει:

    -Ο tsalapeteinos είπε: Κερδίζουν λίγοι, όπως λίγοι είναι αυτοί που κερδίζουν το καζίνο και λειτουργούν ως κράχτες για να παίξουν περισσότεροι.

    Οι κομμουνιστές λένε πως δεν πρέπει να συγχέουμε την μαρξιστική θεωρία με τα κομμουνιστικά καθεστώτα που δημιουργήθηκαν στο παρελθόν, και είναι λογικό γιατί σε κανένα από αυτά δεν εφαρμόστηκε σωστά ο σοσιαλισμός. Για την ανάλυση που ακολουθεί λοιπόν, σου ζητάω να δεις τον καπιταλισμό σαν ένα οικονομικό σύστημα, να ξεχάσεις τον ξεπεσμένο καπιταλισμό που γνώρισες(γνωρίσαμε μάλλον) και να επικεντρωθείς στη θεωρία του.

    Ο καπιταλισμός είναι σαν το πόκερ(μιας που πιάσαμε τα καζίνο!). Αυτός που έχει τις περισσότερες μάρκες κάνει παιχνίδι. Σε αντίθεση όμως με το καζίνο, για να μαζέψεις πολλές μάρκες χρειάζεσαι κυρίως ικανότητα και λίγο τύχη. Το σημαντικό εδώ είναι ότι αρχικά όλοι οι παίχτες αρχίζουν με τον ίδιο αριθμό μαρκών. ΟΛΟΙ! Από κει και πέρα όμως, είναι στο χέρι του κάθε παίχτη αν θα εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που το δίνονται μέσα από το παιχνίδι για να κερδίσει περισσότερες μάρκες.

    Αυτό σε πραγματικά δεδομένα θα πει ότι αν εγώ έχω τις ίδιες ευκαιρίες για εξέλιξη με σένα, αλλά εσύ δεν τις εκμεταλλευτείς , αν μείνεις στάσιμος, αν δεν προσαρμοστείς, αν δεν προσπαθήσεις, τότε είναι πρόβλημά σου που εγώ θα σε «φάω». Εσύ το επέλεξες! Αυτή είναι η πραγματική ουσία της ισότητας. Ισότητα είναι η παροχή ίσων ευκαιριών, όχι η εξίσωση. Από κει και πέρα ο καθένας κάνει τις επιλογές του και διαμορφώνει τη ζωή του.

    -Ο tsalapeteinos είπε: ο σοσιαλισμός απελευθερώνει, μορφώνει και βελτιώνει τον άνθρωπο

    Το ότι βελτιώνει τον άνθρωπο ας πούμε ότι το καταλαβαίνω γιατί όπως είπες η κοινωνία θα λειτουργεί με βάση τις ανάγκες των πολλών.
    Το ότι απελευθερώνει και μορφώνει τον άνθρωπο ο σοσιαλισμός όμως δεν το καταλαβαίνω. Αν μπορείς, εξήγησέ μου λίγο γιατί ο άνθρωπος απελευθερώνετε ή/και μορφώνετε μόνο μέσα στον σοσιαλισμό. Τι σε εμποδίζει να είσαι ελεύθερος και μορφωμένος στον καπιταλισμό?
    Θα χαρώ πολύ να ακούσω σε ποια σημεία διαφωνείς μαζί μου(αν διαφωνείς φυσικά).

    -Έλικα, συμφωνώ απόλυτα !

  28. Ο/Η Elikas λέει:

    Εγώ πάλι φίλε spade δεν συμφωνώ 🙂

    Γράφεις «Ο καπιταλισμός είναι σαν το πόκερ (μιας που πιάσαμε τα καζίνο!). Αυτός που έχει τις περισσότερες μάρκες κάνει παιχνίδι. Σε αντίθεση όμως με το καζίνο, για να μαζέψεις πολλές μάρκες χρειάζεσαι κυρίως ικανότητα και λίγο τύχη. Το σημαντικό εδώ είναι ότι αρχικά όλοι οι παίχτες αρχίζουν με τον ίδιο αριθμό μαρκών. ΟΛΟΙ! Από κει και πέρα όμως, είναι στο χέρι του κάθε παίχτη αν θα εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που το δίνονται μέσα από το παιχνίδι για να κερδίσει περισσότερες μάρκες.»

    Κανένας και ποτέ δεν ξεκινάει με τον ίδιο αριθμό μαρκών. Ο γόνος εύπορης οικογένειας που πάει με την Καγιέν του μπαμπά και ανοίγει φιάλες για να χορέψουν οι μοντέλες στο τραπέζι του έχει εξασφαλισμένο μέλλον. Κάποια στιγμή θα «σοβαρευτεί», αν δεν είναι τελείως στούρνος θα βρεθεί με ένα καλό MBA και καλά κονέ, και το μόνο που θα πρέπει να κάνει είναι να δίνει στον εαυτό του και στους κολλητούς του μπόνους, φροντίζοντας παράλληλα να μην το παραχέσει στο βαθμό που θα κλείσει η επιχείρηση (αν και όλο και κάποιος θα βρεθεί να τον βγάλει από τη δύσκολη θέση).

    Ο ντελιβεράς, ο Αφγανός μετανάστης, ο γιος της καθαρίστριας και η κόρη του οικοδόμου (ή έστω του δημόσιου υπαλλήλου), πρέπει να έχουν το «κοκαλάκι της νυχτερίδας» ενός Αριστοτέλη Ωνάση τουλάχιστον για να καταφέρουν κάποια στιγμή στη ζωή τους να αγοράσουν ένα γαμημένο διαμέρισμα με δικά τους χρήματα. Αυτό δεν είναι ακριβώς ισότητα, έτσι δεν είναι;

    Ακόμα κι αν γινόταν μια επανάσταση με απόλυτη και ακριβοδίκαιη αναδιανομή του πλούτου όμως, πάλι δεν δέχομαι ως ηθικό το μοντέλο «φάε για να μη φαγωθείς». Σ’ αυτόν τον κόσμο που θα υπάρχουν μόνο βιομήχανοι και χρηματιστές, ποιος θα γράψει στίχους για να δακρύσουν τα παιδιά τους όταν ερωτεύονται;

    Όσο για τον σοσιαλισμό, έχει τόσες ελπίδες να επικρατήσει όσες είχε και ο μονόκερως.

  29. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Επιπλέον της επιχειρηματολογίας του Έλικα, που εξηγεί γιατί ο καπιταλισμός δεν είναι τίμιο παιχνίδι έφόσον δεν ξεκινούν όλοι με τις ίδιες ευκαιρίες, έχω να προσθέσω μια άλλη σημαντική παράμετρο. Ο πλούτος καλός ή κακώς είναι περιορισμένος. Το ίδιο και οι φυσικοί πόροι. Ακόμα και αν δεχτούμε ότι οι μηχανισμοί της αγοράς οδηγούν σε αύξηση και βελτίωση της παραγωγής, λόγω μεγαλύτερης κατανώλησης, υλικών κινήτρων κλπ, και πάλι ο παραγώμενος πλούτος θα πρέπει κάπως να μοιραστεί. Δε γίνεται να γίνουν όλοι πλούσιοι. Ακόμα περισσότερο όταν το σύστημα ευνοεί τη συσσώρευση κεφαλαίου η οποία με τη σειρά της δημιουργεί ταξικές ανισότητες, πάντα θα υπάρχουν φτωχοί και πλούσιοι και όσο επικρατεί σαν σύστημα – και παράλληλα υποχωρεί ο κοινωνικός χαρακτήρας του κράτους και η εργατική διαπραγματευτική δύναμη – το χάσμα θα μεγαλώνει… Αυτό το βλέπουμε πάντα πιο τονισμένα σε περιόδους κρίσεων, όπως τώρα. Αλλά και όταν μετά έρχεται η ανάκαμψη, οι νεόπλουτοι συνήθως είναι λιγότεροι από τους νεόφτωχους. Η παγκοσμιοποίηση και ο κορπορατισμός ευνοούν ακόμα περισσότερο αυτή τη διαδικασία.

    Ο σοσιαλισμός απελευθερώνει και μορφώνει τον άνθρωπο γιατί θεωρεί ότι η εργασία, η υγεία, η εκπαίδευση και ο πολιτισμός είναι κοινωνικά αγαθά και πρέπει να παρέχονται δωρεάν στους πολίτες, όχι μόνο στους έχοντες όπως στον καπιταλισμό. Παρόλα τα κουσούρια της εμπειρίας του υπαρκτού σοσιαλισμού (κομμουνισμός σε επίπεδο κράτους δεν εφαρμόστηκε ακόμα ποτέ, θυμίζω), ακόμα και οι έντιμοι πολέμιοί του δέχονται πως στις περισσότερες χώρες υπήρχε ισχυρό κοινωνικό κράτος και υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης. Ή τουλάχιστο υπήρχε ουσιώδης βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση. Αυτό βέβαια είχε το τιμημά του.

    Πριν ερωτηθούμε «τι να κάνουμε;» πρέπει να αποφασίσουμε «τι θέλουμε;»; Θέλουμε περισσότερο μια κοινωνία με εγγυημένη εργασία, υγεία, εκπαίδευση, περιβάλλον, αξιοπρέπεια; Ή μια κοινωνία του παραλόγου όπου όλοι θα τρέχουμε σαν άλογα του ιπποδρόμου για να γίνουμε πλούσιοι; Και θα το πετυχαίνουμε ελάχιστοι. Οι υπόλοιποι θα ζούμε σε χαρτόκουτα και από την φιλανθρωπία – άλλη απάτη, το άλλοθι της κοινωνικής αδικίας.

    Γι’ αυτό εγώ είμαι πιο αισιόδοξος ότι ο σοσιαλισμός είναι εφικτός, ακριβώς επειδή είναι αναγκαίος. Πότε και με ποιον τρόπο θα επικρατήσει φυσικά δε γνωρίζω. Θεωρώ πάντως ότι πρέπει να κρατήσει την όποια θετική εμπειρία προηγούμενων εφαρμογών του, και επιπλέον να δουλέψει θεωρητικά και πρακτικά για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που δεν κατάφεραν να λύσουν τα προηούμενα συστήματα. Θα τα συζητήσουμε όλα αυτά άλλωστε με τον πρόεδρο Τσάβες και τους υπόλοιπους συντρόφους τον Απρίλη στο Καράκας, στην ιδρυτική διάσκεψη της Πέμπτης Διεθνούς.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s