Κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Αντιεξουσίας

Η φωτό είναι από καρέ του βίντεο "ATHENS 5-5-10" (βλ. ομώνυμο post)

Το ξέρω ότι θα εκνευρίσω πολλούς με αυτό το post, αλλά αν δεν το γράψω θα σκάσω.

Μετά τον τραγικό φόνο (εξ αμελείας; αν θέλουμε το πιστεύουμε) τριών ανθρώπων κι ενός αγέννητου βρέφους την περασμένη Τετάρτη, πάρα πολλές συζητήσεις περιστρέφονται γύρω από το ποιοι, γιατί και αν. Ήταν προβοκάτορες; (σε αντίθεση με άλλους, που υποτίθεται ότι δεν είναι). Ήταν απλά ηλίθιοι; (τόσο που δεν κατάλαβαν ότι κινδύνευαν άνθρωποι). Ήταν απλά άτυχοι; (και τους έκατσε τράπεζα χωρίς πυρασφάλεια κι έξοδο κινδύνου). Ας καταθέσω λοιπόν κι εγώ την άποψη μου, αφήνοντας στην άκρη τελείως το κατά πόσο οφείλουμε να νοιώθουμε συλλογική ενοχή (εμείς οι 250.000 που κατεβήκαμε και μερικά εκατομμύρια ακόμα που αντιδρούν στα κυβερνητικά μέτρα).

Σε όσες πορείες έχω βρεθεί κοντά σε μπάχαλους που σπάνε και κάνουν «επαναστατικό σόου» εναντίον των ΜΑΤ, έχω προσέξει ότι:

α) Οι περισσότεροι δείχνουν πιτσιρίκια (έως 20 χρονών βαριά). Φανατισμένα λούμπεν πιτσιρίκια, που ακόμα κι αν δηλώνουν αναρχικοί δείχνουν να στρατολογήθηκαν σε γήπεδο. Αν πας να τους αποτρέψεις από το να τα γαμήσουν όλα, αρπάζονται κι αρχίζουν να σου φτύνουν στα μούτρα οργισμένα κλισέ περί μικροαστών και καναπέδων. Λες και παίζουν την ίδια κασέτα.

β) Σχεδόν πάντα υπάρχει από δίπλα αναρχοπατέρας/καθοδηγητής ετών 45 και άνω. Συχνά χωμένος σε άσχετο μπλοκ, στις παρυφές του οποίου δρουν τα μπάχαλα. Σε περιπτώσεις που πάει να γίνει τσαμπουκάς από διαδηλωτές, ο «θείος» παρεμβαίνει να τα υπερασπιστεί και τα χουλιγκάνια τον ακούνε και απομακρύνονται. Πράγμα παράδοξο, τη στιγμή που η αντιεξουσιαστική ιδεολογία δεν αποδέχεται ιεραρχίες και ηγέτες.

γ) Οι μπάτσοι σπανίως ακουμπάνε τους μπάχαλους, αντιθέτως τους χρησιμοποιούν σαν δικαιολογία για να στραφούν εναντίον της πορείας και να τη διαλύσουν. Και μιλάμε ακόμα και για μπάχαλους που πετάνε μολότοφ σε διμοιρίες από απόσταση πέντε μέτρων. Συχνά τα ΜΑΤ τους αφήνουν να το σκάσουν. Και σίγουρα όχι επειδή τους φοβούνται ή επειδή δεν θέλουν να ασκήσουν βία.

δ) Πολλά άτομα από τον ευρύτερο αντιεξουσιαστικό χώρο έχουν βρεθεί σε κρατητήρια, φυλακές, κλπ. Κάποιοι τη βγάλαν καθαρή και βρέθηκαν έξω. Όσο ηρωικό και να ακούγεται ότι κανείς τους δε λύγισε απέναντι στα σκυλιά της εξουσίας, δεν αποκλείεται μερικοί από αυτούς να άλλαξαν στρατόπεδο για να γλιτώσουν το τομάρι τους. Ή ακόμα και να ξεκίνησαν την αντιεξουσιαστική καριέρα τους ως χαφιέδες της ασφάλειας (από αυτούς που παρίσταναν τους φοιτητές στα αμφιθέατρα π.χ.).

ε) Ο νοών νοείτω. Αρκεί ένας ρουφιάνος να γίνει καθοδηγητής για να έχεις δέκα χουλιγκάνια (χαπακωμένα και μη) να κάνουν όποια προβοκάτσια γουστάρει το κράτος, πιστεύοντας ακράδαντα ότι αντιμάχονται το σύστημα και όπου να’ναι θα το γκρεμίσουν.

στ) Κι όταν η Σ.Ο. (ή μέρος της) του Indymedia λειτουργεί με τον πλέον σταλινικό τρόπο, κόβοντας σχόλια αντιεξουσιαστικού προβληματισμού και αφήνοντας όλα όσα εξυμνούν την «αντιβία» (που σαν όρος αποτελεί ευφυολόγημα και τίποτα παραπάνω), μάλλον οι ρουφιάνοι είναι περισσότεροι από ένας τελικά. Κι έτσι ο «χώρος» κοιμάται τον ύπνο του δικαίου, αρνούμενος να συμπεριφερθεί σαν μπάτσος στο εσωτερικό του. Ακόμα κι όταν τον καπηλεύονται δολοφόνοι (με μολότοφ ή με κουμπούρια).

ζ) Συνωμοσιολογία δεν πάει να πει τίποτα. Ο λόγος που υπάρχουν μυστικές υπηρεσίες ρε χαϊβάνια είναι κυρίως η αντιμετώπιση του «εσωτερικού εχθρού», καθώς και η δημιουργία του. Αν δεν διεισδύσει χαφιές στον αναρχικό χώρο, πού σκατά θέλετε να τον στείλουν να διεισδύσει; Στην ανανεωτική πτέρυγα του Συνασπισμού;

Advertisements
This entry was posted in ...και πολλα αλλα, griots, αγριαδες. Bookmark the permalink.

41 Responses to Κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Αντιεξουσίας

  1. Ο/Η xamogelo λέει:

    «α) Οι περισσότεροι δείχνουν πιτσιρίκια (έως 20 χρονών βαριά). Φανατισμένα λούμπεν πιτσιρίκια, που ακόμα κι αν δηλώνουν αναρχικοί δείχνουν να στρατολογήθηκαν σε γήπεδο. Αν πας να τους αποτρέψεις από το να τα γαμήσουν όλα, αρπάζονται κι αρχίζουν να σου φτύνουν στα μούτρα οργισμένα κλισέ περί μικροαστών και καναπέδων. Λες και παίζουν την ίδια κασέτα.
    »
    Γενικότερα δεν είναι τόσο πρόβλημα πιστεύω η αντιμετώπιση τους.
    Τέσπα δεν έχει σημασία αυτό.
    Διάβασα πριν διαβάσω το μπλογκ σου ανακοίνωση της ΑΚ που πάνω κάτω συμφωνώ. Το θέμα είναι να αντιληφθεί η ΑΚ και η εξωκοινοβουλευτική αριστερά ότι χρειάζεται περιφρούρηση.

    ΥΓ.Δεν είμαι κατά της βίας αλλά έχει διαφορά η μλκια από την αντίσταση στο σημερινό σύστημα.

  2. Παράθεμα: Tweets that mention Κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Αντιεξουσίας « ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΟΣ -- Topsy.com

  3. Ο/Η tosio λέει:

    ελικα,

    με αυτο το ποστ ειναι σα να κλεινεις το ματι σε μερικους…ενα ποστ που λεει πολλα σε αυτους που θελουν να ακουσουν και να δουν μερικα μειονεκτηματα σε πρακτικο επιπεδο. οποιος εκνευριστει (απο τον α/α χωρο ) τουλαχιστον θα στρουθοκαμηλιζει. φυσικα υπαρχουν και χαφιεδες και προβοκατορες μεσα στον α/α χωρο, ομως το θεμα ειναι πως η περιφρουρηση δεν πρεπει να παρει διαστασεις κνατ αλλα πιο πολυ ιδεολογικες.

    δεν μπορω να καταλαβω γιατι μπερδευεις το ιντιμιντια με τους ρουφιανους και την προβοκατσια. αλλο ενα σαϊτ και αλλο δεκα μαλακιστηρια. η Σ.Ο. δεν κοβει σχολια με προβληματισμο, αλλα σχολια που τα θεωρουν τρολιες και σπαμ.

    το προβλημα ειναι πως οσοι ανηκουμε στον α/α χωρο κανουμε τα στραβα ματια μερικες φορες στα μπαχαλα για τα μπαχαλα. τα τελευταια χροναι ο συγκεκριμενος χωρος, εχει μεγαλωσει αρκετα σε αριθμο αλλα δεν εχει βαθυνει αναλογα. υπαρχει πολυ δυναμικη αλλα λιγη σκεψη αντιστοιχα, πραγμα που πρεπει να αλλαξει. και ενας χωρος που σεβεται τον εαυτο του οπως ο α/α δεν εχει χωρο για ρουφιανους και προβοκατορες. ποσο ομως ο χωρος σεβεται τον εαυτο του? εκει ειναι το θεμα.

  4. Ο/Η tosio λέει:

    α και κατι που ξεχασα, ο ορος «βασιλειο της αντιεξουσιας» ειναι τουλαχιστον προβοκατορικος!

  5. Ο/Η Elikas λέει:

    @xamogelo

    Το ζήτημα δεν είναι να μπουζουριάσει η αστυνομία τα παιδάκια, αν και τα «παιδάκια» που σκότωσαν τρεις αθώους οφείλουν να συνειδητοποιήσουν τι σκατά έκαναν, να χώσουν ένα μπουκέτο στον αναρχοπατέρα που τους λέει ότι δεν πρέπει να αποδεχθούν τα δικαστήρια της αστικής δημοκρατίας, και να παραδοθούν.

    Το ζήτημα όμως είναι ότι εξακολουθεί να υπάρχει αναρχοπατέρας. Κάθε πολιτικός χώρος έχει τον Παναγόπουλο που του αξίζει βέβαια, αλλά σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για ηθική αυτουργία σε δολοφονία.

    @tosio

    Φυσικά και είναι προβοκατόρικος ο τίτλος, για να καταλάβουν μερικοί-μερικοί ότι η ιδεολογική προβιά μπορεί να κρύβει λύκο. Να τη χέσω κοινώς την αυτοοργάνωση όταν κάποιοι καπελώνουν και φέρονται ηγεμονικά. Ακόμα κι αν δεν είναι ασφαλίτες ή τα παιδιά που τους κάνουν τα θελήματα…

    Εκεί κολλάει και το Indymedia, η Σ.Ο. του οποίου θα θεωρούσε κάθε παράγραφο του παρόντος κειμένου «τρολιά» και θα την εξόριζε στα Τάρταρα. Και πες ότι είναι, γιατί προβοκάρει (και καλά) την άσπιλη ιερότητα του «χώρου». Από πού κι ως πού κόβονται μετριοπαθή σχόλια (εντελώς αναρχικά σε σκέψη και φρασεολογία) και παραμένουν επιφωνήματα θαυμασμού για την κάθε «Σέχτα» και τον κάθε μπάτσο που αν γεμίσει σφαίρες θα οφείλεται σε «εργατικό ατύχημα»; Αυτό δεν είναι προβοκάτσια;

  6. Ο/Η tosio λέει:

    ποιος μιλησε για ασπιλη ιεροτητα ?!

    δεν νομιζω πως ειναι προβοκατσια το αν καποιος γαζωσει ενα μπατσο γιατι καμια «σεχτα» και κανεις δεν γινεται να εκπροσωπει τον αντιεξουσιαστικο χωρο. οποιος θεωρει το αντιθετο, απλοποιει και λαϊκιζει. αλλο τι ειναι μια πραξη και αλλο το πως εκλαμβανεται. ειναι καθαρα ατομικιστικη και απερισκεπτη ενεργεια να γαζωσεις τον διαμαντη και τον καθε διαμαντη. γιαυτο ειναι λιγο τραβηγμενο αυτο που ειπες για τα επιφωνηματα θαυμασμου σε τετοιες ενεργειες, αυτο σου ειπα και πριν, οτι υπαρχει πολυ δυναμικη αλλα ελαχιστη σκεψη…
    ανεβασες το ποστ στο ιντι και στο κατεβασαν ?

  7. Ο/Η tsalapeteinos λέει:

    Εγώ παραμένω εξαιρετικά σκεπτικιστής απέναντι στον συγκεκριμένο (α)πολιτικό χώρο, παρόλο που δεν αμφισβητώ ότι μπορεί να περιλαμβάνει και ανθρώπους σκεπτόμενους και υγιών προθέσεων. Κοινός τόπος είναι πως ο εξτρεμισμός εξυπηρετεί συνήθως την ενδυνάμωση του συστήματος και συντηρητικοποίηση της κοινωνίας. Επίσης είμαι σκεπτικιστής απέναντι σε κινήματα προβληματισμού και αντίθεσης χωρίς σαφή ιδεολογική προέλευση και κυρίως πολιτικό υποκείμενο. Όπως έχει γράψει κι εσύ, ακούγεται σωστό να καταδικάζουμε «τη βία από όπου και να προέρχεται» αλλά αυτό τι συνεπάγεται; Να κάτσουμε να δούμε το δελτίο των 8 για να υποδεχτούμε πολιτισμένα και ήσυχα τα νέα σκληρά μέτρα;

  8. Ο/Η Elikas λέει:

    @tosio

    Πλάκα μου κάνεις, έτσι; Η τελευταία φορά που είχα δοκιμάσει να γράψω σχόλιο στο indymedia (μην το λέμε «ίντυ» γιατί το συγχέουμε με το indy.gr) ήταν πριν από ενάμιση χρόνο και βάλε. Κάτι εξαιρετικά ήπιο, καμία σχέση με καταγγελίες κι αφορισμούς. Έκτοτε, έχω διαβάσει δεκάδες παράπονα από άτομα του α/α χώρου για λογοκρισία της αρκούδας. Σε διαφορετικά sites.

    Και το γελοίο είναι ότι υποτίθεται πως αν δεν δέχεσαι αρχή πάνω από το κεφάλι σου κι έχεις για λάβαρο την ελευθερία, η λογοκρισία είναι το έσχατο όπλο για να μη γεμίσουν οι σελίδες σου διαφημίσεις για βιάγκρα και ανορθόγραφα μπινελίκια σε κεφαλαία. Διαφορετικά, ακόμα κι ο ίδιος ο Χρυσοχοϊδης να θέλει να παρέμβει στο διάλογο, τον αφήνεις.

    «Σκότωσε το μπάτσο που κρύβεις μέσα σου» δεν έλεγε κάποτε το σύνθημα; Φαίνεται ότι κάποιοι τελικά τον λυπήθηκαν. Και κατέληξαν ίδιοι και χειρότεροι με τον εχθρό τους.

    Υ.Γ. «Μπάτσος» σημαίνει τραμπούκος που καταστέλει αντιρρησίες και κινήματα για λογαριασμό του κράτους (ή του παρακράτους). «Αστυνομικός» είναι κάποιος που (θεωρητικά) προστατεύει το σύνολο από τα εγκλήματα μεμονωμένων ατόμων ή ομάδων. Καιρός να τα διαχωρίσουμε.

  9. Ο/Η Elikas λέει:

    @tsal

    Συνεχίζοντας τους απλουστευτικούς διαχωρισμούς, κάποιος που προσπαθεί να ανατρέψει βίαια ένα καθεστώς είναι «επαναστάτης» όταν έχει την έμπρακτη υποστήριξη σημαντικού μέρους του πληθυσμού (κατά προτίμηση της πλειοψηφίας). Και φυσικά όταν στρέφει την οργή του ενάντια στους δυνάστες του λαού κι όχι ενάντια σε υπαλλήλους που αν τολμήσουν να απεργήσουν θα μείνουν άνεργοι.

    Οποιοσδήποτε πάει να κάνει το ίδιο με μοναδική νομιμοποίηση τη συγκατάθεση του εαυτού του και μιας ισχνότατης μειοψηφίας του γενικού πληθυσμού είναι «πραξικοπηματίας». Κι ας μην έχει τανκς.

    Όταν δε κάνει ό,τι κάνει δρώντας παρασιτικά σε μαζικές διαδηλώσεις άλλων (και ιδίως αυτή στις 5/5/10 είχε κάθε καρυδιάς καρύδι μέσα), είναι προβοκάτορας και εξυπηρετεί τα συμφέροντα της εξουσίας. Κι ας μην είναι βαλτός.

    Η βία λοιπόν (μαμή της Ιστορίας, κλπ), είναι το έσχατο καταφύγιο για την απελευθέρωση ενός λαού (τουλάχιστον) και όχι για το ξεκαύλωμα του κάθε μαλάκα. Κι ακόμα και τότε, δεν είναι «αντιβία», αλλά σκέτη βία. Από αυτές που σκοτώνουν.

  10. Ο/Η tosio λέει:

    και μενα μου εχουν λογοκρινει αρκετα σχολια και αρθρα, πραγματικα δεν μπορω να καταλαβω πως λειτουργει η ΣΟ ωρες ωρες. ειναι με τις καβλες τους, ενταξει τα παιδια δεχονται τεραστιο ογκο σχολιων, ουτε θα τους κρινω αλλα και σε καμια περιπτωση δεν θα το παιξω δικηγορος του ιντιμιντια. ενα σαϊτ δεν εκπροσωπει εναν ολοκληρο χωρο, μη τα συγχεουμε ! ειναι αναγκαια και η δημιουργια και αλλων πορταλ για να εξασφαλιστει η πολυφωνια αλλα και για να μη γινει κανεις ιδιος με αυτους που αντιμαχεται οπως πολυ σωστα ειπες.

    νομιζω το » σκοτωσε τον μπατσο που εχεις μεσα σου» ειναι απο τα ΑΡΝΑΚΙΑ http://www.youtube.com/watch?v=nb0iolWzPsw
    ηταν και συνθημα ?

  11. Ο/Η tosio λέει:

    αχ επρεπε να εχω γεννηθει 20 χρονια νωριτερα…

  12. Ο/Η votaniatis λέει:

    Η «Βία» δεν είναι «της εξουσίας», είναι η ίδια εξουσία. Όταν δώσεις στον εαυτό σου το δικαίωμα να λύνεις τις διαφορές σου ασκώντας βία, από ποια αρχή θα ξέρεις που να σταματήσεις? Ακόμη και η μεγαλύτερες επαναστάσεις της ιστορίας (Γαλλική, Ρώσικη) πληρώσαν πολύ ακριβά τη χρήση βίας, αφού η βία που χρησιμοποιήσανε για να νικήσουνε τους αντιπάλους τους τελικά στράφηκε εναντίον των ίδιων των επαναστατών. Αυτά τα έχει λύσει η ιστορία.
    Όμως, όπως πολύ σωστά επισημαίνεις, εδώ δεν μιλάμε για «επαναστατική βία». Εδώ μιλάμε για απλό, καθαρό τραμπουκισμό, παρακρατικού τύπου, χωρίς κανένα ιδεολογικό άλλοθι. Αυτό το «παιχνίδι» το θυμάμαι να «παίζεται» από τότε που ήμουν παιδί. Τώρα όμως, έπαψε να είναι πια παιχνίδι. Δεν περιμένω τίποτα από τις κρατικές δυνάμεις καταστολής, αφού όπως λες και όπως ξέρουμε όλοι, «χαϊδεύει» αυτό το «χώρο» και τον χρησιμοποιεί. Ουσιαστικά, η 5η Μάη είναι μια μεγάλη επιτυχία των κατασταλτικών μηχανισμών του κράτους: καταφέρανε αυτό που θα έμενε στην ιστορία σαν ένα μεγαλειώδες «όχι» του λαού στην υποτέλεια, να μείνει τελικά στη μνήμη μας σαν ένα έγκλημα. Εμείς πρέπει να βρούμε τον τρόπο να τους σταματήσουμε. Και χωρίς να καταντήσουμε σαν αυτούς.

  13. Δεν ξέρω αν θα ενοχλήσεις κόσμο, αλλά όντως μερικά πράγματα πρέπει να ειπωθούν. Το θέμα δεν είναι η αντιεξουαστική θεωρία/ιδεολογία. Και πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι μία ιδιαίτερα δημιουργική θεωρία με παραφυάδες στον πολιτισμό, την κοινωνική αλληλεγγύη κτλ. Ωστόσο, δίπλα σε αυτά βλέπουμε συχνά να εμφανίζονται κάθε τόσο όλο και πιο φανατισμένοι «επαναστάτες» που αντιδρούν. Δε νομίζω ότι κάνουμε λόγο για τόσο μικρούς (εμπειρικά τους κόβω άνω των 30 έχοντας και μικρότερους βέβαια στην παρέα).

  14. Ο/Η antidrasi+sex λέει:

    Πορεία για το Πολυτεχνείο 2003.
    Με ένα φίλο, έχουμε περάσει την αμερικάνικη πρεσβεία, κινούμενοι ως συνήθως ανάμεσα σε διάφορα μπλοκ και στεκόμαστε λίγο παρακάτω για να δούμε και τα υπόλοιπα μπλοκ που περνάνε.

    Μετά από λίγο, φτάνει το λεγόμενο μπλακ-μπλοκ. Αναστάτωση, φωνές, συνθήματα, πέτρες και καδρόνια.
    Εκνευριζόμαστε που άλλη μια τόσο μαζική πορεία θα συζητηθεί πάλι για τα μπάχαλα.

    Κάποια στιγμή, μια ομάδα περίπου 10 ατόμων, φεύγει από το μεγάλο μπλοκ και ορμά κατ΄ευθείαν απέναντι στα ΜΑΤ.
    «Ρε μαλάκα» γυρίζω και του λέω «αυτωνών τουλάχιστον το λέει η περδικούλα τους, πάνε για σύγκρουση πρόσωπο με πρόσωπο.»

    Φευ.

    Η παρατεταγμένη διμοιρία «ανοίγει» τις γραμμές της και η ομάδα των δέκα κουκουλοφόρων, περνάει από πίσω.
    Ανασυντάσσεται, παίρνει μια ανάσα και ξαναφεύγει προς άγνωστη κατεύθυνση.

    Ασχέτως με την αληθινή ιστορία μου, δείτε και αυτά:

    Ανακοίνωση ΑΚ Θεσσαλονίκης:
    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1167903

    Ανακοίνωση ΑΚ Αθήνας:
    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1164780

  15. Ο/Η Elikas λέει:

    Καλημέρα.

    @votaniatis

    Συμφωνώ με όσα γράφεις, και είχα επισημάνει και παλιότερα (σε ανύποπτο χρόνο) ότι το «παιχνίδι» της (αντι)βίας μόνο παιχνίδι δεν είναι. Αν κάποιος θέλει να κάνει ένοπλο αντάρτικο (ή έστω κάποιου είδους καρικατούρα του), πρέπει να υπολογίζει τις συνέπειες και όχι να εθελοτυφλεί ότι «εσείς μιλάτε για κέρδη και ζημιές, εμείς μιλάμε για ανθρώπινες ζωές». Τα τσιτάτα και τα συνθήματα δεν φέρνουν πίσω στη ζωή τους νεκρούς.

    @ο δείμος του πολίτη

    Εξυπακούεται ότι δεν επιρρίπτω συλλογική ευθύνη σε έναν ολόκληρο ιδεολογικό χώρο για τα εγκλήματα μιας θολής παραφυάδας του. Από εκεί και πέρα όμως, οι ίδιοι οι αντιεξουσιαστές έχουν την υποχρέωση να ξεπλύνουν τη ντροπή ενός ολόκληρου κινήματος. Έμπρακτα.

    Αν κάποιος κλέψει το αυτοκίνητο μου, πατήσει έναν πεζό και μετά το ξαναπαρκάρει στη γειτονιά μου, εγώ θα είμαι αυτός που θα πρέπει να αποδείξει την αθωότητα του. Όχι ο γείτονας.

    @antidrasi+sex

    Από τέτοιες ιστορίες, άλλο τίποτα. Το ζήτημα είναι ότι μερικοί πιστεύουν ότι υπάρχουν καλοί μπάχαλοι (οι γνήσιοι) και κακοί (οι ασφαλίτες). Ενώ στην πραγματικότητα δεν υφίσταται διαχωρισμός όσον αφορά το αποτέλεσμα. Τουλάχιστον όταν μιλάμε για εμπρησμούς, γκαζάκια και καδρόνια.

    Η ανακοίνωση της ΑΚ είναι ένα κάποιο βήμα, αλλά όχι αρκετό. ΟΚ, καταδικάζεις αυτούς που καπηλεύονται τα σύμβολα και την ιδεολογία σου για να σκοτώσουν αθώους. Παρακάτω; Ανακοινώσεις εκδίδουν και οι Οικολόγοι Πράσινοι. Μόνο που κανένας δεν τους κατηγόρησε ότι υποθάλπτουν τη βία. Ούτε σκοπεύει κανείς να τους λυντσάρει έτσι και τους ξαναπετύχει σε πορεία…

  16. Ο/Η iguana λέει:

    Ελικα, το βασικό πρόβλημα που εντοπίζω στον αναρχικό χώρο, είναι η αδυναμία του να αυτοπροσδιοριστεί ο ίδιος ως πολιτικός χώρος. Εννοώ, ως πολιτικός χώρος με την εννοια της επιρροης στην κοινωνία, και όχι με κομματικούς όρους. Οι πιο πολλοί αναρχικοί με τους οποίους συζητάω θα σου πουν ότι αυτοπρισδιοριζόμαστε ως άτομα και μόνο, αρα κανένας δεν είναι υπόλογος για τις πράξεις κάποιων «συντρόφων». Αποψη που απο μόνη της είναι εξαιρετικά αντιφατική, διότι δεν έχει καμία σημασία, αν εσύ αυτοπροσδιορίζεσαι ως άτομο, απο τη στιγμή που όλη η υπόλοιπη κοινωνία σε εκλαμβάνει ως πολιτικό χώρο.
    Εκτός όμως από αντιφατική είναι και επικυνδυνη ακριβώς επειδή ως πολιτικη πρακτική, χωράει και τους Χουλιγκαν, και τους ασφαλίτες, και τους προβοκάτορες, αφού οι μεγάλη πλειοψηφεία των αναρχικών δεν αισθάνεται υπολογή για τις πράξεις τους. Νομίζω παρόλα αυτα ότι μετα το τελευταίο σοκ, θα υπάρχουν πιέσεις να αλλάξει αυτη η κατάσταση.
    Στο δια ταύτα πάντως εγω δεν έχω καταλήξει τι πραγματικά μπορεί να γίνει. Σε αυτες τις συνθήκες δηλαδή. Πως μπορει να ελεγχθει μια πορεία 200000+ ανθρωπων; Πως αποφευγεις την προβοκάτσια (ειτε βαλτών, είτε χρήσιμων ηλιθίων) στις άγριες μέρες που πιθανώς έρχονται; Μάλλον δεν μπορεις να την αποφύγεις τελείως, μπορείς να κάνεις το παν για να την περιορίσεις.

  17. Ο/Η blackpanther1975 λέει:

    http://wp.me/pPn6Y-RI
    διαβάστε το τέλος της τριλογίας των κειμένων μου για τις 5 ΜΑΗ και το τρόμερο έγκλημα που έκανε το παρακράτος για να αποτρέψει μια νικηφόρα εξέγερση…
    (συγγνώμη για το σπαμ αλλά το θέμα αυτό είναι τρομερά σοβαρό και ασχολιούνται όλοι με αυτό και επιπλέον το τελευταίο διάστημα ασχολούμαι αποκλειστικά με αυτα τα τρομερά γεγονότα προσπαθώντας να τα αποκωδικοποιήσω…

  18. Ο/Η Elikas λέει:

    @iguana

    Είσαι έξυπνος άνθρωπος και καταλαβαίνεις πολύ καλά ότι ο ατομιστικός αυτοπροσδιορισμός των αναρχικών είναι χειρότερο ευφυολόγημα κι από την (πικρή) καραμέλα της «αντιβίας». Αν ίσχυε το δόγμα «ο καθένας για την πάρτη του» και «δεν δίνω λογαριασμό για το τι κάνουν οι άλλοι» ΔΕΝ θα υπήρχαν μαυροκόκκινα μπλοκ στις πορείες, ούτε Σ.Ο., ούτε ομάδες και παραομαδούλες, ούτε τίποτα. Απλά μεμονωμένα άτομα, που θα αγνοούσαν ο ένας την ύπαρξη του άλλου και θα αρνούνταν μετά βδελυγμίας ακόμα και τη συμμετοχή σε συνελεύσεις.

    Από τη στιγμή που κάτι προσδιορίζεται ως «χώρος» και ασχολείται πρωί-μεσημέρι-βράδυ με την πολιτική ΕΙΝΑΙ πολιτικός χώρος, είτε του αρέσει είτε όχι. Κι όταν πέφτει στη λούμπα της ιδεολογικής καθαρότητας και του σεχταρισμού, γίνεται κομματικός χώρος. Η μόνη διαφορά είναι ότι δεν κατεβαίνει σε εκλογές γιατί αρνείται την εκπροσώπηση και τον κοινοβουλευτισμό. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι εκλείπουν όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που σχηματίζουν ένα κόμμα. Κι εννοείται ότι ακόμα κι ένα κόμμα που παρουσιάζει προς τα έξω ενιαία «γραμμή» έχει πολλές φωνές στο εσωτερικό του…

    Ακόμα κι αν όσα γράφω όμως είναι μπούρδες, για το 90% του ελληνικού πληθυσμού αναρχικός=μπάχαλος. Τελεία. Δεν πα να φταίει ο Πρετεντέρης κι οποιοσδήποτε που συκοφαντεί έναν ιδεολογικό χώρο, από τη στιγμή που διάφοροι μυστήριοι δηλώνουν αναρχικοί και προβαίνουν σε σπασίματα, καψίματα, ένοπλες ληστείες, κλπ, είτε ως άτομα είτε ως συλλογικότητα, οι αναρχικοί καλούνται να αποδείξουν ότι δεν είναι ελέφαντες.

  19. Ο/Η arkin λέει:

    «πού σκατά θέλετε να τον στείλουν να διεισδύσει; Στην ανανεωτική πτέρυγα του Συνασπισμού;»

    Μπα, αυτοί είναι σαν τους πειρατές στον Αστερίξ, τα καταφέρνουν μια χαρά κι από μόνοι τους.

    «Το ζήτημα είναι ότι μερικοί πιστεύουν ότι υπάρχουν καλοί μπάχαλοι (οι γνήσιοι) και κακοί (οι ασφαλίτες). Ενώ στην πραγματικότητα δεν υφίσταται διαχωρισμός όσον αφορά το αποτέλεσμα. »

    Όντως.

    Όσο για τα πιτσιρίκια, υπήρχαν μπόλικα, και μπορώ να επιβεβαιώσω ότι την Πρωτομαγιά έτσι κάηκε το βαν της ΕΡΤ. Κάποιοι έσπασαν τα τζάμια, μετά εμφανίστηκαν 5-6 πιτσιρίκια (βαριά 16 χρόνων) με μολότωφ και υπό την καθοδήγηση 1-2 μεγαλύτερων (30+ αν θυμάμαι καλά) έκαψαν το βαν.
    Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι το χαίρονταν, σαν να παίζουν video game.

    • Ο/Η Elikas λέει:

      @arkin

      H μαρτυρία σου περί καθοδήγησης θερμόαιμων πιτσιρικάδων έρχεται να προστεθεί σε ένα σωρό άλλες. Κάτι παίζει, αυτό είναι σίγουρο. Ποιος κι από πού βαστάει η σκούφια του, είναι ένα ερώτημα που παραμένει. Ελπίζω όχι για πολύ ακόμα.

      Και στην αριστερά υπάρχουν πουλημένοι πάντως, άλλης μορφής. Και η στάση τους δεν έχει να κάνει με ιδεολογικό στίγμα και πολιτική θεώρηση. Κρίνεται εκ του διασπαστικού αποτελέσματος, μόνο που – σε αντίθεση με τον α/α χώρο – προς το παρόν δεν διαφαίνεται κίνδυνος να πεθάνει κανείς (παρά μόνον από βαρεμάρα).

  20. Ο/Η Elikas λέει:

    @blackpanther1975

    Καημένο παιδί, έχεις τυφλωθεί τόσο πολύ από το μίσος σου για την εξουσία ώστε να μη βλέπεις πως ο φανατισμός σου τη βοηθάει να ξανασταθεί στα πόδια της. Πάρε μια βαθιά ανάσα. Κι άλλη μία. Και σκέψου.

    ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΞΕΓΕΡΣΗ η 5η Μάη 2010. Το κάλεσμα κομμάτων, σωματείων, ανεξάρτητων συλλογικοτήτων, κλπ αφορούσε σε ΠΟΡΕΙΑ και ΟΧΙ σε απόπειρα κατάληψης της Βουλής (και κατάλυσης του πολιτεύματος). Αυτό ήθελες να το πιστεύεις εσύ και ελάχιστοι άλλοι, που νομίζατε ότι 250.000 άνθρωποι αποφάσισαν εν μία νυκτί να κατέβουν για να κάψουν «το μπουρδέλο τη Βουλή». Χωρίς αιτήματα και διαμορφωμένο κίνημα όμως, οποιαδήποτε απόπειρα εξέγερσης μετατρέπει το πλήθος σε όχλο, δικαιολογώντας τη σκληρότερη δυνατή καταστολή του. Μην ξεχνάς ότι για μεγάλο μέρος του κόσμου που παρακολουθούσε τα γεγονότα από την τηλεόραση, τυπικά εξακολουθούμε να έχουμε δημοκρατία. Και άρα – όσο ατελής και να είναι – καμία μειοψηφία δεν δικαιούται να την καταργήσει δια της βίας με το «έτσι θέλω». Ιδίως όταν δεν έχει συμφωνήσει με τι σκοπεύει να την αντικαταστήσει.

    Εκείνοι που έχουν συμφέρον να φουντώσουν τη λαϊκή αγανάκτηση και να την οδηγήσουν σε τυφλή και ανεξέλεγκτη βία είναι οι ίδιοι που προσπαθούν να ισοπεδώσουν το σύνολο του πολιτικού συστήματος και να επιβάλουν «σωτήρες» για να βάλουν τη χώρα στο γύψο. Οι ίδιοι που προσπαθούν να ταυτίσουν τον Δεκέμβρη με σέχτες και πυρήνες, που εκτοξεύουν λαϊκισμούς για το δίκιο του «κοσμάκη» σε τηλεπαράθυρα και φυλλάδες, που θέλουν τη διάλυση της αριστεράς και τη δαιμονοποίηση της αντιεξουσιαστικής ιδεολογίας. Οι ίδιοι που συναλλάσσονται με το παρακράτος κάτω από το τραπέζι και βαφτίζουν τους νεοναζί «αγανακτισμένους πολίτες». Οι ίδιοι που επεδίωξαν να υπάρχουν κλειδωμένοι υπάλληλοι στη Marfin την ώρα που αγριεμένοι μπάχαλοι θα έψαχναν να πυρπολήσουν όποια τράπεζα έβρισκαν μπροστά τους. Άντε να το αποδείξεις όμως…

    Οι άνθρωποι που προσπάθησαν να εισβάλουν στη Βουλή την περασμένη Τετάρτη ήταν αγανακτισμένοι μεν, χύμα δε. Κάποιοι μπορεί να ήταν όντως προβοκάτορες και φασίστες, μερικοί ίσως και να ήταν αναρχικοί, άλλοι μπορεί να ήταν δυσαρεστημένοι πασόκοι ή ακόμα και ανεγκέφαλοι αριστεροί. Δεν είχαν στόχο, δεν είχαν όραμα, δεν είχαν την παραμικρή ιδέα τι θα γινόταν την επόμενη μέρα έτσι και κατάφερναν να σπάσουν τον αστυνομικό κλοιό και να καταστρέψουν ένα κοινοβούλιο που χύθηκε αίμα για να το αποκτήσουμε. Το πιθανότερο είναι ότι αν πετύχαιναν το στόχο τους, την επόμενη μέρα στους δρόμους της Αθήνας θα κυκλοφορούσαν τανκς, ενώ εσύ και όλοι οι σύντροφοι σου (με εξαίρεση τους μπάχαλους ίσως) θα βρισκόσασταν στη φυλακή κατηγορούμενοι για τρομοκρατία.

    Αυτή είναι λοιπόν η «νικηφόρα εξέγερση» που ονειρεύεσαι; Ένα τζάμπα δεκανίκι για μια καινούργια χούντα; Σε χρησιμοποιούν φίλε. Χειραγωγούν την οργή σου. Όπως ακριβώς ένας εκπαιδευτής σκύλων χτυπάει τα κάγκελα του κλουβιού για να εξαγριώσει ένα Ντόπερμαν.

  21. Ο/Η iguana λέει:

    Eλικα δεν διαφωνούμε καθόλου. Παρόλα αυτά αν υπάρχει ένας πολιτικός χώρος με «δυναμικη» αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, ε αυτός μάλλον είναι ο χώρος της αναρχίας. Και ναι ελκύει πιτσιρίκια, αλλά είναι τα πιτσιρίκια μιας γενιάς ανθρώπων που αφιερωσαν την ζωή τους σε αυτό που αποαλούμε αριστερα, και κατέληξαν να κάνουν μαζικά ψυχοθεραπία μετα την πτώση του υπαρκτού. Δεν είναι λοιπόν λογικό που ο αναρχικός χώρος είναι αυτός που διογκώνεται στην Ελλάδα με τα άπειρα στραβά του; Στην ελλάδα που τόσο βρίζεις, (και καλά κάνεις αλλα λυπήσου και εμάς που μένουμε εδώ :P) η κοινωνική απομονωση και οι ατομικές λύσεις έχουν κερδίσει ακόμα μέχρι και τους επαναστάτες. Ο ατομικισμός λοιπόν της αναρχίας είναι μάλλον γενικότερο συμπτωμα της ελληνικής κοινωνίας, δεν ξέρω κατά πόσο είναι δικαιο να κατηγορείς αποκλειστικά αυτους.
    Τελος πάντων όπως βλέπεις απλές σκέψεις κάνω και δεν έχω λύση. Γιατί από τη μία αν και δεν είμαι αναρχικός, βλέπω με συμπάθεια όλους αυτους τους 18χρονους που απλά ξεκαβλώνουν όπως λεγεται, τους βλέπω με συμπάθεια, ακόμα και όταν παρουσιάζουν το χειρότερο πρόσωπο του πιο ακραίου μηδενισμού. Από την άλλη αντιλαμβάνομαι πόσο επικίνδυνοι, και «συντηρητικοί» μπορούν να γίνουν. Η καλύτερη δυνατή λύση που μπορώ να σκεφτώ πάντως είναι τα προβλήματα αυτά να τα λύσει ο ίδιος ο αναρχικός χώρος. Μονος του. Διότι στην περίπτωση που εγώ και εσύ αρχίσουμε να δέρνουμε μπάχαλους (λέμε τώρα) τότε με μαθηματική βεβαιότητα μπαίνεις σε μονοπάτια βεντέτας, που θα καταλήξουν πολύ άσχημα, ειδικά με τις ακραίες επερχόμενες καταστάσεις, στην ελληνική κοινωνία…

  22. Ο/Η Elikas λέει:

    @iguana

    Τα πιτσιρίκια γεννήθηκαν μετά την πτώση του «υπαρκτού», οπότε κανενός είδους ψυχοθεραπεία δεν χρειάζονται για να ξεπεράσουν το τραύμα.

    Όσο για την επαπειλούμενη βεντέτα αριστερών-αναρχικών, είναι το καλύτερο δώρο που μπορεί να κάνει κανείς στο κατεστημένο αυτή τη στιγμή. Για να αποφευχθεί όμως, θα πρέπει να πέσουν επιτέλους τα τείχη της απαξίωσης και να πάψουν να υπάρχουν «ψωριάρηδες» που πορεύονται χώρια.

    Πράγμα που συνεπάγεται ότι είναι επιτακτική ανάγκη να εξυγιανθούν τάχιστα όλοι οι πολιτικοί χώροι – κοινοβουλευτικοί και μη. Αλλιώς, θα γεμίσουμε Ταλιμπάν και θα γίνουμε Γιουγκοσλαβία.

  23. Ο/Η το βυτίο λέει:

    σε γενικές γραμμές τους ίδιους προβληματισμούς έχουμε αγαπητέ Έλικα.
    ο αναρχικός χώρος πάντως έχει ενισχυθεί τόσο πολύ νομίζω γιατί επί χρόνια κανείς απ’ την υπόλοιπη αριστερά δεν ασκούσε σοβαρή και συστηματική κριτική στον κοινωνικο-οικονομικό τρόπο οργάνωσης της κοινωνίας. Η επίσημη τουλάχιστον αριστερά νομίζω κοιμάται τον ύπνο του δικαίου ακόμη και σήμερα, σε τέτοιες οριακές στιγμές.
    ιδιαίτερα σημαντικό επίσης θεωρώ το περί στόχου για την 5 μάη. Καλώς ή κακώς η εποχή της χαλαρότητας μας τελείωσε.
    Κπ επιμένουν να θεωρούν μοναδικό (αυτό)σκοπό τη σύγκρουση με τα ΜΑΤ. Εδώ βρίσκεται μεγάλο μέρος του προβλήματος.

  24. Ο/Η Elikas λέει:

    @το βυτίο

    Την αριστερά δεν θέλω να την πιάσω (ακόμα) γιατί δεν θα είμαι καθόλου ευγενικός. Και θα εκνευρίσω περισσότερους. Κάτσε να ηρεμήσω πρώτα…

    Το κακό δεν είναι ότι κάποιοι έχουν φάει κόλλημα να παίζουν καουμπόηδες-Ινδιάνοι με τα ΜΑΤ. Το κακό είναι ότι μέσα στην παραζάλη της αδρεναλίνης και των χημικών νομίζουν ότι κάνουν επανάσταση. Κι έτσι γίνονται όλο και πιο βίαιοι κι όλο και πιο περιχαρακωμένοι (και εντέλει περιθωριοποιημένοι).

    Ας πείσουν πρώτα δυο-τρία εκατομμύρια κόσμο ότι η αναρχία είναι μονόδρομος (κατά το ΔΝΤ ένα πράγμα), κι ας κάνουν μετά τη Βουλή αυτοδιαχειριζόμενο πάρκο. Χαλάλι.

  25. Ο/Η Elikas λέει:

    Σημειωτέον, τα στατιστικά του μπλογκ δείχνουν ότι δεν μου έχει έρθει ούτε ένας (1) επισκέπτης μέσω indymedia. Που σημαίνει είτε ότι κανείς δεν έβαλε λινκ για το ποστ στον κατεξοχήν διαδικτυακό χώρο που ασχολείται με την αντιεξουσία, είτε με το που έβαλε κάποιος λινκ, κόπηκε πριν προλάβει καν να το πατήσει ο πρώτος περίεργος.

    Μιλάμε για αμεσοδημοκρατία, όχι μαλακίες…

  26. Ο/Η Tic Tac λέει:

    Μιλας -υποθετω- βιωματικα. Το προβλημα ειναι οτι ενω μπορει να εχεις υπαρξει αυτοπτης τετοιων, γενικευεις.

    Και με ολο το θαρρος, ειναι λιγο τρομολαγνικα αυτα που λες. Ιδιαιτερα το β.

    Κατα τα αλλα εχει αληθειες το κειμενο, διαπιστωμενες και που μας προκαλουν να τις αντιμετωπισουμε.

  27. Ο/Η Elikas λέει:

    @Tic Tac

    Σίγουρα γενικεύω, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε περιστατικό που μου έχει τύχει είναι μεμονωμένο. Το β (ο μπάρμπας-προστάτης των ανήλικων μπάχαλων) το έχεις δει κι εσύ και το έχουμε δει όλοι όσοι έχουμε βρεθεί σε πορείες με σπασίματα στις παρυφές των μπλοκ.

    Δεν μιλάω για αναρχικούς που πετάνε πέτρες σε ΜΑΤ, αλλά για «τάγματα εφόδου» που πλαγιοκοπούν άσχετα μπλοκ (όχι οικοδόμων και ναυτεργατών σίγουρα) για να σπάσουν, να κάψουν και να το φορτωθεί μετά η πορεία (που θα φάει και τα δακρυγόνα της στα καλά καθούμενα για να διαλυθεί).

    Αν δεν παίζει προβοκάτσια σ’ αυτή τη φάση, ο Χρυσοχοϊδης είναι μετεμψύχωση του Μπακούνιν.

  28. Ο/Η ΒΑΣΩ λέει:

    Επειδή τυχαίνει να εχω φίλο πατέρα αντιεξουσιαστη,προτείνω κάποιος δημοσιογράφος η αλλος να κάτσει στα μετόπισθεν των μπλοκ των «αντιεξουσιαστων» και των αψιμαχιών για να δουν τους πατεράδες ολων αυτων των παιδιών και να καταλάβουν τι σημαίνει αυτό και τι κατα πάσα πιθανότητα φταιει για ολες αυτές τις επιθέσεις στην μετατοπιζόμενη εξουσία.Μπαρουτοκαπνισμένοι πατεράδες,τρωνε το δακρυγόνο με την σέσουλα.

  29. Ο/Η HappyHour λέει:

    Δίκιο έχεις σε πολλά, αλλά τελικά αν παντού έχουν εισχωρήσει ασφαλίτες και παρακρατικοί τότε τι; Τότε το φως στο τούνελ δεν είναι η άκρη του τούνελ αλλά το τρένο που έρχεται κατά πάνω μας;

    (Δεν ξέρω άλλα όποτε σε διαβάζω με πλυμμηρίζει απαισοδοξία, πες μου ποιο είναι το μυστικό σου 🙂 )

    Διαβάζοντας τα διάφορα σχόλια και τα λινκ του Αντιδρασεξ, συνηδητοποίησα πως κι εγώ για άμεση δημοκρατία μιλάω αλλά σε καμία περίπτωση δεν ανήκω στον Α/Α χώρο. Οπότε, που θέλω να καταλήξω ; Δεν ξέρω άλλα έχω την εντύπωση ότι ενώ όλοι (ή σχεδόν όλοι) που κατεβαίνουμε στις πορείες συμφωνούμε πως 1) δεν έχουμε δημοκρατία, 2) ο καπιταλισμός είναι ένα σύστημα εκμετάλλευσης του εργάτη/εργαζόμενου 3) κάτι πρέπει να γίνει για αλλάξει το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα, παρ’όλα αυτά δεν συμφωνούμε στο πως θα γίνει αυτό. Άλλος λέει με κομμουνισμό, άλλος λέει με κατάλυση του κράτους και πάει λέγοντας. Το ζητούμενο όμως ποιο είναι τελικά ; Να αλλάξουν τα πράγματα επιτέλους ή ποιος θα πείσει ποιον ; Δεν έχω μελετήσει πολυ ιστορία των επαναστάσεων αλλά φαντάζομαι πως πάντα θα ήταν δύσκολο να συμφωνήσουν όλοι σε μία κοινή δράση όμως συσπειρώνονταν γύρω απο την επιθυμία τους για ελευθερία κι αυτό μετρόυσε περισσότερο απο τις επιμέρους γνώμες και θεωρίες.

    Δεν ξέρω αν γίνομαι κατανοητή, ήμουν και άρρωστη 2 μέρες, δείξτε επιείκια…

  30. Ο/Η HappyHour λέει:

    *συνειδητοποίησα (ουπς μου βγήκε το μάτι)

  31. Ο/Η Elikas λέει:

    @ΒΑΣΩ

    Θα μου επιτρέψεις να αμφιβάλλω κατά πόσον οι μπάχαλοι (και όχι οι αντιεξουσιαστές γενικότερα) συνοδεύονται από τους γονείς τους στις εξορμήσεις τους. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να συμβαίνει κι αυτό βέβαια, αλλά νομίζω ότι οι περισσότεροι οργισμένοι «επαναστάτες» έχουν ξεκινήσει τη ρήξη με την κοινωνία από το σπίτι τους. Δικαίως ή αδίκως.

    @HappyHour

    Απαισιόδοξος; Μουά; (αυτό με το τρένο πάντως μου άρεσε).

    Κοίτα, οι επαναστάσεις (ή έστω οι μεγάλες κοινωνικές ανατροπές) δεν χτίζονται με τσιτάτα και θεωρητικολογίες. Έχουμε υπαρκτά προβλήματα που πιέζουν και αναζητούμε εφικτές λύσεις. Οποιοσδήποτε μπορεί να βγει και να πει «τέρμα η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, ζήτω η ειρήνη κι η αγάπη σ’ όλο τον κόσμο». Αυτό είναι ατάκα φιναλίστ καλλιστείων όμως, όχι πολιτικός λόγος με ουσία. Γιατί δεν αγγίζει το «πώς» και απλά καταλήγει στο «τι» (ενός επιθυμητού αποτελέσματος σε ένα απροσδιόριστο μέλλον). Ανατροπές χωρίς ξεκάθαρο πρόγραμμα είναι απλά ξέσπασμα όχλου και τίποτα παραπάνω. Δεν δέχομαι το δόγμα «ας τα γκρεμίσουμε όλα και βλέπουμε».

    Η αντιεξουσιαστική ιδεολογία μιλάει για αμεσοδημοκρατία και άλλα όμορφα, τη στιγμή που δεν υπάρχει περίπτωση να μαζευτούν σε μια κατάληψη τριάντα αναρχικοί και να καταφέρουν να συμφωνήσουν αν θα παραγγείλουν σουβλάκια ή πίτσες. Τη στιγμή που άλλοι θέλουν να σταυρώσουν τους δράστες της επίθεσης στη Marfin, άλλοι να νίψουν τας χείρας τους (δεν το κάναμε εμείς) κι άλλοι να ρίξουν τις ευθύνες αποκλειστικά στον Βγενόπουλο και το καπιταλιστικό σύστημα. Μερικοί φτάνουν στο σημείο να θεωρήσουν ότι δεν έγινε και τίποτα, τώρα που αρχίζει η επανάσταση οι νεκροί θα είναι κάτι συνηθισμένο. Ποια αμεσοδημοκρατία λοιπόν; Τουρλουμπούκι λέγεται αυτό, και είναι χειρότερο κι από τη Βαβέλ της αριστεράς.

    Όσο λοιπόν δεν διαμορφώνεται ένα ενιαίο και μαζικό κίνημα με ξεκάθαρες προτάσεις για έξοδο από την κρίση, ελάχιστη σημασία έχει αν πετροβολούμε αστυνομικά τμήματα ή κάνουμε ζάπινγκ από τον καναπέ μας. Για να διαμορφωθεί οτιδήποτε όμως, είναι απαραίτητο να βάλουμε τις ιδεολογικές αγκυλώσεις στη ναφθαλίνη, μαζί με την άγνοια, την ισοπέδωση και τον φανατισμό.

  32. Ο/Η ΒΑΣΩ λέει:

    Κατά την ταπεινή μου γνώμη η αδυναμία ουσιαστικής ρήξης με το σπίτι οδηγεί στην ρήξη με την απρόσωπη εξουσία ,η οποία φευ εκπροσωπείται από τους μπάτσους

  33. Ο/Η καποιος λέει:

    ελεος.
    οπου μυριζουν αιμα οι καρχαριες ορμανε.
    οτι κι αν κανεις ,οτι κι αν κρινεις εχεις αδικο.
    αλλα οι μονοι που θρηνουν αυτους τους νεκρους ειμαστε εμεις και οι συγγενεις τους.

    Α

  34. Ο/Η Elikas λέει:

    @ΒΑΣΩ

    Σε κάποιο βαθμό ίσως έχεις δίκιο, αν και είναι υπεραπλουστευτικό να κάνουμε το ψυχογράφημα οποιουδήποτε αντιμάχεται την απρόσωπη εξουσία με γνώμονα το τι συμβαίνει στο σπίτι του. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν άριστες σχέσεις με τους γονείς τους κι εξακολουθούν να πετάνε πέτρες σε μπάτσους, όπως υπάρχουν κι άνθρωποι που έχουν κόψει την καλημέρα στους γονείς τους και ωστόσο δεν χάνουν ευκαιρία να στηρίζουν την εξουσία.

    @κάποιος

    Δεν ξέρω αν όταν αναφέρεσαι σε καρχαρίες εννοείς εμένα και τους αναγνώστες αυτού του μπλογκ (όσους συμφωνούν με το συγκεκριμένο ποστ έστω).

    Ο αφορισμός «ό,τι [θέλει κόμμα] κι αν κάνεις, ό,τι κι αν κρίνεις έχεις άδικο» είναι ασαφής στο πού απευθύνεται, αλλά ας υποθέσουμε ότι [δεν θέλει κόμμα] απευθύνεται σε μένα. Καλό θα ήταν να τον υποστηρίξεις με ένα επιχείρημα, διαφορετικά σε κάνει να ακούγεσαι σαν απεσταλμένος του Θεού (για να μην πω ο Θεός αυτοπροσώπως) που ετοιμάζεται να μας κάψει γιατί έτσι.

    «Αλλά οι μόνοι που θρηνουν αυτους τους νεκρους ειμαστε εμεις και οι συγγενεις τους».

    Ώπα μεγάλε! Ποιοι είσαστε «εσείς»; Οι κάποιοι; (γιατί ως «κάποιος» αυτοπροσδιορίζεσαι). Οι τραπεζικοί υπάλληλοι μήπως; Οι αγνοί ιδεολόγοι αναρχικοί που εντελώς αδίκως απέκτησαν τη ρετσινιά των δολοφόνων; Οι μπάχαλοι που καθόλου αδίκως απέκτησαν τη ρετσινιά των δολοφόνων; Οι εκατοντάδες χιλιάδες διαδηλωτές που προέρχονταν από όλες τις αποχρώσεις του πολιτικού φάσματος; Οι αγανακτισμένοι πολίτες που πήγαν να μπουκάρουν στη Βουλή; Ποιοι;

    Και με ποιο δικαίωμα έχετε «εσείς» αποκλειστικότητα στο θρήνο; Επειδή είσαστε ανώτεροι άνθρωποι; Επειδή έχετε πάντα δίκιο; Επειδή εσείς τους φάγατε κι έχετε ενοχές; Επειδή είσαστε αθώοι και τους έφαγαν κάποιοι άλλοι; Ή μήπως επειδή δεν έχουμε («εμείς») δικαίωμα να κρίνουμε τη γαμημένη ιερή αγελάδα «σας»;

    Υ.Γ. Το «Α» στο τέλος είναι σε κύκλο ή σκέτο; Γιατί ούτε αυτό διευκρίνισες…

  35. Ο/Η Кроткая λέει:

    Τελευταία και καταϊδρωμένη, θα πω ότι απλά βάζεις σε λέξεις αυτά που πολύς κόσμος πιστεύει ή υποψιάζεται. Και πλέον αυτός ο κόσμος δεν είναι μόνο οι υποψιασμένοι της αριστεράς, αλλά και αρκετοί της κατηγορίας «νοικοκυραίοι».

  36. Ο/Η streetfox λέει:

    Ο δογματισμός –γενικότερα- τυφλώνει τις συνειδήσεις
    Με τσιτάτα δεν προκαλείτε καμία αφύπνιση
    Και ο εχθρός είναι στο κεφάλι μας

    Γεια σου ελικα

    Εδώ ένα κείμενο, όπου μια ομάδα του αναρχ. χώρου αποδέχεται τις ευθύνες .. ή έστω κάνει μια βουτιά στα (εσωτερικά) λάθη ετών και την εγκληματική βία

    http://stekiantipnoia.squat.gr/2010/05/09/

    κατ άλλα
    συμφωνώ σε σημεία από αυτά που αναφέρεις
    το αναρχικό κίνημα δεν ξεκίνησε εχθές και ίσως για αυτό κρίνουμε και δεν συγχωρούνται λάθη με τραγικές συνέπειες

    … προσωπική μου εκτίμηση είναι πως ο αναρχικός χώρος ήταν και παραμένει ο μόνος που παλλόταν στις πορείες (όταν οι υπόλοιποι σέρνονταν και σέρνονται) καλεί σε συγκεντρώσεις αυθόρμητα ή οργανωμένα (όταν οι υπόλοιποι το σκέφτονται τρεις μήνες και συναντιούνται χωριστά), και βρίσκεται αλληλέγγυο κοντά σε ανθρώπους που περνάνε πραγματικά δύσκολα -έλληνες και ξένους- (οταν η αντιπολίτευση κάνει ερωτήσεις…στην βουλή)

    Λογικό δεν είναι να μαζεύει και της γης τους εξεγερμένους? Και τα καυλωμένα 16αρικα? Και τα οργισμένα με τους βολεμένους γονείς τους και μια κοινωνία που βλέπουν τι τους ετοιμάζει?

    Λογικό λοιπόν να μπαίνει και στο μάτι του συστήματος και να εισέρχονται με την σειρά τους ρουφιάνοι, ασφαλίτες, προβοκάτορες.

    Το δύσκολο είναι πως οι καταστάσεις γενικά μας προλαβαίνουν και θα πρέπει να βρίσκουμε τον χρόνο μέσα σε όλα να αναλογιζόμαστε ψύχραιμα και να συνδιαμορφώσουμε το πώς συνεχίζουμε, υπολογίζοντας τις συνέπειες όσων γίνονται και όσων δεν γίνονται.

    Υπάρχει μια αντίληψη εδώ και χρόνια -και από την αριστερό και από τον αναρχικό χώρο- πως η επανάσταση/εξέγερση είναι κτήμα τους.
    Ξεχνάνε όμως
    1. πως κανείς δεν είναι κανενός
    και
    2 πως θα πρέπει να προϋπάρξει μια προσωπική για αρχή

    Ακολουθώντας περίτρανα τους κανόνες του συστήματος και χορεύοντας στα παλαμάκια που χτυπάει …δεν διαφοροποιούνται και δεν εμπνέουν…
    Επαναλαμβάνονται και γίνονται βαρετοί ή επικίνδυνοι

    Και δεν αποκλείω την πραγματική εξέγερση να την κάνουν οι νοικοκυραίοι όταν θα αδειάσει το πιάτο τους..
    Αυτοί, που ίσως δεν τους καίγεται καρφάκι για τις βασικές αξίες που χάθηκαν και για τους θεσμούς που κατάρρευσαν, αλλά τα απολύτως βασικά ίσως να τους κινητοποιήσουν…αν δεν έχουν πεθάνει, μπροστά στην τηλεόραση βέβαια..

  37. Ο/Η Αναρχικός λέει:

    Καταλαβαίνεις τί γράφεις ρε βλαξ? Που απέκτησαν φωνή τώρα και οι μικροαστούλιδες βολεμένοι. Τράβα ψόφα ηλίθιε που θα κάνεις και κριτική στον αναρχικό χώρο εσύ και οι Πρετεντέριδές της πρώτης φοράς αχρηστερά σας. Άντε γιατί γεμίσαμε βολεμένους φασιστάκους μικροαστούς. Βλάκα που θα μιλήσεις κιόλας.
    ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΚΕΛΙΑ ΡΕ
    ΕΑΜ ΕΛΑΣ ΕΠΟΝ

    • Ο/Η Elikas λέει:

      Με καθυστέρηση πέντε ετών έρχεσαι να επιβεβαιώσεις τα λεγόμενα μου, βρίζοντας σαν ούγκανος οπαδός ποδοσφαιρικής ομάδας και προβάλοντας μηδέν (0) επιχείρημα για να με αντικρούσεις. Δεν δικαιούσαι να βάζεις ψευδώνυμο «αναρχικός», που ακόμα κι αν ούτε εσύ ούτε οι σύντροφοι σου είσαστε χαφιέδες, η μαλακία που σας δέρνει ωφελεί μόνο τους Πρετεντέρηδες και τους ασφαλίτες. Ανάθεμα κι αν ξέρεις τι σκατά ήταν το ΕΑΜ, που το επικαλείσαι κι από πάνω, γίδι.

      • Ο/Η Αναρχικός λέει:

        Τώρα ανακάλυψα το προβοκατόρικό σου άρθρο για αυτό και ήρθα τώρα. Ποτέ δεν είναι αργά δε νομίζεις? Αλλά ναι υπάρχει ο αναρχοπατέρας και μου λέει τί να κάνω. Βρωμοαριστεροί νεομνημονιακοί τρισάθλιοι που θα μας κάνετε και μαθήματα. Σκατά στη δημοκρατία ρε. ΑΝΑΡΧΙΑ ΛΕΜΕ ΡΕ. Θα κρίνεις και ποιός είναι αναρχικός και ποιός όχι. Εξόρισέ μας μεγάλε ιεροεξεταστή. Δώσε μας και άδεια αναρχίας. Πεφωτισμένε βλάκα
        Ενώ εσύ τί επιχειρήματα έχεις ρε βλάκα? Που το παίζεις και ξερόλας? Τα έλεγαν οι αναρχικοί χρόνια για το πόσο άχρηστοι είστε εσείς οι συριαζαίοι. Ο αναρχικός χώρος επιβεβαιώθηκε πλήρως. Σας τα λέγαμε τόσο καιρό εμείς που ξέρουμε από αγώνες και συγκρούσεις αλλά εσείς το χαβά σας. Πάρτε τώρα ένα μνημόνιο και σκάστε άχρηστοι. Να μάθετε άλλη φορά να ακούτε και εμάς και την ιστορία.
        Και χίλιες φορές οπαδός ποδοσφαιρικής ομάδας παρά ο υπουργός σας ο Πανούσης.
        Και ναι ξέρω τί είναι το ΕΑΜ. Η αντίσταση του λαού μας ενάντια στους φασίστες και τους ντόπιους συνεργάτες του. Μαζί και οι αριστεροί συνεργάτες των ναζί όπως ο Καστοριάδης και ο απατεώνας ο Στίνας.
        ΕΑΜ ΕΛΑΣ ΕΠΟΝ
        Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΩΝ ΛΑΩΝ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s