Διπλή αποχή

Image

Στις προηγούμενες ευρωεκλογές είχα αντισταθεί στη μόδα της αποχής, παρακινώντας κόσμο «να χάσει ένα μπάνιο για να χάσουν τον ύπνο τους». Στις βουλευτικές εκλογές του 2009 είχα καεί να αναλύω και να τρολάρω, παρόλο που ήδη ετοίμαζα τις βαλίτσες μου για να φύγω από την Ελλάδα. Το 2012 προσπάθησα να ναυλώσω αεροπλάνο για να κατέβουν οι Έλληνες εξωτερικού να ψηφίσουν, ενώ αμέσως μετά συμμετείχα σε καμπάνια υπέρ του δικαιώματος τους να μπορούν να ψηφίζουν στις βουλευτικές εκλογές από τον τόπο διαμονής τους. Τελικά πλήρωσα εισιτήριο από την τσέπη μου για να κατέβω και στις δύο εκλογικές αναμετρήσεις, ελπίζοντας στην ανατροπή. Κι ας είχα από τότε μπόλικες επιφυλάξεις και για το πόσο δημοκρατική είναι η παρούσα μορφή του κοινοβουλευτικού μας πολιτεύματος, και για το πόσο αποτελεσματικό μπορεί να αποδειχθεί ένα μικρό κόμμα χωρίς ξεκάθαρο σχέδιο και έμπειρα στελέχη.

Φέτος δεν κατεβαίνω ούτε για δημοτικές, ούτε για ευρωεκλογές, κι ούτε καν μπήκα στον κόπο να κάνω τα χαρτιά μου για να ψηφίσω από εδώ που βρίσκομαι. Κι ας προμηνύεται ήττα του διεφθαρμένου και αυταρχικού καθεστώτος που με ώθησε να φύγω μετανάστης. Κι ας κατεβαίνουν υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι οι μισοί μου φίλοι στο Facebook. Καλή επιτυχία τους εύχομαι, αλλά δεν κούνησα το δαχτυλάκι μου για να κερδίσουν έστω και μία ψήφο. Σόρι.

Ο λόγος είναι ότι δεν πιστεύω στην αντιπροσωπευτική δημοκρατία των κομματικών μηχανισμών, ούτε στις συνιστώσες, τις κεντρικές επιτροπές και τις κλίκες. Δεν περιμένω τίποτα από μία αριστερά που ευαγγελίζεται έναν θαυμαστό καινούργιο κόσμο, ενώ σε μεγάλο βαθμό παραμένει προσκολλημένη σε ταξικούς διαχωρισμούς και ιδεολογικές φαντασιώσεις του προπερασμένου αιώνα. Και δεν παραμυθιάζομαι ότι ένας λαός που χειραγωγείται και εκφασίζεται για πλάκα είναι κυρίαρχος ή έστω αρκετά συνειδητοποιημένος ώστε να μπορεί να πάρει αποφάσεις για οτιδήποτε.

Για κάποιους μπορεί να ακούγομαι μηδενιστής ή ακόμα και φασίστας, αφού το εύκολο συμπέρασμα για το πού οδηγεί η στάση μου είναι είτε το χάος της ουτοπίας, είτε ο εφιάλτης της απολυταρχίας. Καμία σχέση. Θέλω περισσότερη δημοκρατία – αληθινή, άμεση, αξιοκρατική κι αποτελεσματική. Θέλω έναν σύγχρονο και δυναμικό πολιτισμό χειραφετημένων και καλλιεργημένων ανθρώπων, που δεν θα χρειάζονται μεσάζοντες για να συνεργαστούν μεταξύ τους και να βρουν λύσεις στα προβλήματα τους. Θέλω ισότητα, ισονομία και ελευθερία για όλους. Χωρίς συμβιβασμούς, υποσημειώσεις και εξαιρέσεις.

Δεν βλέπω όμως κανένα πολιτικό χώρο να επιδιώκει μια τόσο ριζοσπαστική αλλαγή πολιτεύματος, οργανωτικών δομών, οικονομικής πολιτικής και πολιτισμικής ταυτότητας. Δεν βλέπω να έχει διαμορφωθεί κάποιο πραγματικά πλειοψηφικό και πολυσυλλεκτικό κίνημα υπέρ ενός απτού και συγκεκριμένου οράματος. Και ειλικρινά, έχω βαρεθεί να περιμένω.

Εγώ λοιπόν, που έχω ξοδέψει στο παρελθόν εκατοντάδες εργατοώρες για να παρακινήσω άλλους να ψηφίσουν, αυτή τη φορά θα απέχω. Κι ας έχω προσωπικό συμφέρον να στηρίξω δημόσια τους αυριανούς νικητές, προσδοκώντας να εκμεταλλευτώ τις διασυνδέσεις μου και να εξαργυρώσω την εμπιστοσύνη που τους έδειξα όταν κανένας Συριζαίος δεν φανταζόταν πως θα κληθεί μια μέρα να κυβερνήσει. Δεν δέχτηκα ποτέ να μπω σ’ αυτή τη λογική για να το κάνω τώρα.

Καλό βόλι εύχομαι σε όσους πάνε να ψηφίσουν, και μακάρι να με διαψεύσουν ευχάριστα οι εξελίξεις.

Υ.Γ. Πληζ, μη μπούμε στη συζήτηση ότι είμαι κάτοικος άλλης χώρας και άρα δεν δικαιούμαι να ψηφίζω και να εκφέρω γνώμη. Ελληνική υπηκοότητα δικαιούμαι να έχω μόνο, δημότης Αθηναίων παραμένω, και κανείς δεν αποκλείει το ενδεχόμενο κάποτε να επιστρέψω.

This entry was posted in εξοδοι κινδυνου. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

